Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6692)
Koiran kanssa lenkkeilystä ;) Jouduin kerran hakemaan isännän ja koiran autolla kotiin n. 2 kilometrin päästä, Koiruus teki tenän eikä liikahtanut mihinkään päin, makasi vaan jalkakäytävällä. Mahtoi olla ohikulkijoilla hauskaa katsella ja kuunnella isännän houkutteluja.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin kaupassa. Minun taakseni tuli pitkä ja todella laiha mies. Hänellä oli vain yksi ostos, leipä. Kun pakkasin, hänen vuoronsa tuli ja myyjä sanoi: - Euro 15 senttiä. Mies ojensi kaksi pullokuittia ja oli huolestuneen näköinen, riittäisikö. Riitti.
Tuli niin sääli häntä. Mietin loukkaanko, jos tarjoan rahaa tai ruokaa. Hän näytti sulkeutuneelta, joten en tehnyt mitään. Nyt harmittaa, miksi en edes kysynyt.
Pulloja onneksi löytyy. Miedän asuinalueen pikkupojat kiertelevät isojen pussien kanssa niitä keräämäässä. Yritteliäitä jo pienestä pitäen.
Yksi entinen valtiovarainministeri, joka ennen ministeriyttään oli ollut pitkään suuryrityksen johdossa, kertoi eläkkeellä ollessaan vievänsä vanhat talvikenkänsäkin mökille ja käyttävänsä niitä siellä. Sanoi, että kun ahkerasti sienestää ja marjastaa, hän pärjää kyllä eläkkeellä. Aikoinaan tuli tunnetuksi nuukuudestaan myös virassaan. Joskus paljastuu myös köyhyydessä eläneiden vanhusten jäljiltä miljoonaperintöjä. Kaikki ei aina ole sitä, miltä näyttää. Ihmisten suhde rahaan ja omaisuuteen voi olla erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta Tenavat, muistan, miten Ressu tanssii toukokuun toisen päivän tanssin. Iloisa kuva, tanssikaamme mekin :)
Ihana Ressu🌷 meillä tuttu tämäkin laulu:
Snoopy, Snoopy, come home, Snoopy, come home...
Mennääs kaikki tipitiit, västäräkit ja sinisiivet tanssimaan. Onkos Tenavien linnulla nimi, vai onko Lintu? Oikosulku.
Kaustinen eli Woodstock 😊
Kaustista tulin kirjoittamaan mutta joku ehti ensin!
Tenavat on kyllä mainio sarjis.
Aku Ankassa myös hyvää kieltä ja oivalluksia.
Sieltäköhän muistiin on jäänyt lause: olen etsinyt ihmisen ääntä, löytänyt sanojen savun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi säälitelty mies saa hoikkaa, kilttiä ja nättiä seuraa golfkentällä . Nähty on . Hänelle se suodaan, toki.
Mene D joskus edes mukaan katsomaan. Saatat yllättyä, ja ne "muutkin" yllättyy.
Mutta älä menen yllättäen :)
Jollei kotona saa, on muualta manguttava. :)
Pojat tiesi kertoa....
Tämä on oikeasti totta. Kuinka monta kertaakaan olen kuullut, että vaimo/avokki ei halua enää seksiä kuin pari kertaa kuussa. Silloin on haettava muualta , ainakin ymmärtävää kuuntelijaa, jollei ihan seksiin ja hellyyteen asti edetä. Puolisoiden tarpeet on niin erilaisia useimmiten, on poikkeuksia tietysti. Mutta kannattaa aina rehellisesti kysyä, onko puoliso oikeasti onnellinen ja tyytyväinen tilanteeseen. Monelle tulee yllätyksenä vastaus. Tyydytään, mutta ei olla onnellisia. Sitten miesporukassa avaudutaan kuivasta kaudesta makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ilma on kyllä! Pyöräiltiin vähän pitemmälle Cittariin. Piti ottaa takki pois paluumatkalla, ohuella paidalla pärjäsi hyvin.
Ihanpa nauratti nuo kommentit jotka kirposivat minun roskanpalautusjutustani.
Kuten joskus mainitsin niin vaikka aidanseipäästä kirjottais niin eikös tämä tiedätte kuka kääntää jutun tiedätte keneen😕
Tulin uteliaaksi. Tarkoitatko, ettet itse näe mitään yhteistä pyöräreittiäsi roskaavan ja ketjua "roskaavan" välillä? Itse näen siinä samaa piittaamattomuutta ja kyvyttömyyttä ottaa muut huomioon. Öykkäröintiä, joka polkee toisten oikeuksia. Vai onko eri ihmisille mielestäsi eri säännöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rumista täällä kirjoitetaan? Hävetkää aikuiset ? ihmiset!
Sinä et tiedä miten rumasti se on käyttäytynyt, josta rumia kirjoitetaan. Ne puheet on rumia, koska teot on rumia. Kiusaaja jo pienestä pitäen, muusta puhumattakaan. Älkää uskoko mitään, mitä Hartolan täti kirjoittaa.
"Kiusaaja jo pienestä pitäen" perustuen mihin? Mitä mä just luin? Onko noi jotain päiväkotikavereita muka? En usko yhtään kommenttia djankkaajalta. Ne viestinsä kyllä tunnistaa.
Ei silloin ollut päiväkotia. Etkö muista? Muistelepa keitä kaikkia olet elämässäsi kiusannut? Ja miten?
Vierailija kirjoitti:
Koiran kanssa lenkkeilystä ;) Jouduin kerran hakemaan isännän ja koiran autolla kotiin n. 2 kilometrin päästä, Koiruus teki tenän eikä liikahtanut mihinkään päin, makasi vaan jalkakäytävällä. Mahtoi olla ohikulkijoilla hauskaa katsella ja kuunnella isännän houkutteluja.
Mun nyt kuollut koira vanhoilla päivillään keksi heittäytyä rähmälleen maahan, jos yritin saada sen risteyksestä tulemaan eri suuntaan kuin mihin se itse halusi. Joten alettiin sitten mennä koiran haluamaa reittiä.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt, voitaisko vihdoin siirtyä 2026 vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Kaustista tulin kirjoittamaan mutta joku ehti ensin!
Tenavat on kyllä mainio sarjis.
Aku Ankassa myös hyvää kieltä ja oivalluksia.
Sieltäköhän muistiin on jäänyt lause: olen etsinyt ihmisen ääntä, löytänyt sanojen savun.
Akut on hauskoja. Hahmot niin inhimillisiä kommelluksineen. Disney käytti tuttujaan esikuvina niille. Ilmankos niistä on helppo löytää itsensä. Tove Janssonhan kuvasi myös perhettään muumeissa. Isää, joka taisi vikitellä muita ym. Perhetragediat tuottaa hyviä oivalluksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rumista täällä kirjoitetaan? Hävetkää aikuiset ? ihmiset!
Sinä et tiedä miten rumasti se on käyttäytynyt, josta rumia kirjoitetaan. Ne puheet on rumia, koska teot on rumia. Kiusaaja jo pienestä pitäen, muusta puhumattakaan. Älkää uskoko mitään, mitä Hartolan täti kirjoittaa.
"Kiusaaja jo pienestä pitäen" perustuen mihin? Mitä mä just luin? Onko noi jotain päiväkotikavereita muka? En usko yhtään kommenttia djankkaajalta. Ne viestinsä kyllä tunnistaa.
Ei silloin ollut päiväkotia. Etkö muista? Muistelepa keitä kaikkia olet elämässäsi kiusannut? Ja miten?
Sivusta tähän: Entäs sä? Hyvin on harjoteltu, kun sujuu aamusta iltaan.
MIstä tiedät, olenko minä itse joutunut kiusatuksi vai joku muu, olenko nähnyt tai puuttunut tai kärsinyt. Et voi tietää kuin oman historiasi. Sinä ainakin hyökkäät aina vastauksissasi, se kertoo jo paljon luonteestasi. Etkä ota vastuuta mistään, vaikka olet jäänyt kiinni jo täälläkin monesta asiasta. Narsistisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sai pohtimaan, miksi yhteisöissä on niin paljon vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta. Miksi sallitaan osaan kohdistuva kiusaaminen ja häiriköinti, jopa vuosia. Vaikka näissä ketjuissa tai oikeassa elämässä. Tulee mieleen P:n vuosia jatkunut piina, jossa monia mukana. Onneksi hän on löytänyt elämäänsä hyvääkin ja viestien perusteella hänessä on paljon vahvuutta ja viisautta. Ehkä juuri tyhmyys onkin kiusaajien ja kiusaamista sallivien ominaisuus.
Se vaatii just sitä yhtä rohkeaa, joka sanoo, että tämä ei ole oikein. Sitä sadun lasta joka sanoi, että eihän keisarilla ole vaatteita! Jos kaikki hymisevät eivätkä puutu, tilanne jatkuu, jopa koko elämän jonkun kohdalla. Ilman herättelijää ei tapahdu mitään.
Jotkut voi toivoakin tilanteen jatkumista. Ei kaikki ole rehellisiä ja oikeudenmukaisia. Omassa elämässä saattaa olla asioita, jotka saa kadehtimaan ja katkeroitumaan niille, joilla on toisin. Vahingoniloinen voi jopa nauttia, kun jonkin epäkohdan esiin nostanut joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Jos on itse joutunut nielemään paljon tai toisaalta oppinut pärjäämään härskiydellä, rehellinen ja aito on piikki lihassa, tuo esiin oman mädännäisyyden. Meitä on moneksi.
Täällä ketjussa tajuaa, miksi naisvaltaiset julkisen sektorin työpaikat on niin riitaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sai pohtimaan, miksi yhteisöissä on niin paljon vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta. Miksi sallitaan osaan kohdistuva kiusaaminen ja häiriköinti, jopa vuosia. Vaikka näissä ketjuissa tai oikeassa elämässä. Tulee mieleen P:n vuosia jatkunut piina, jossa monia mukana. Onneksi hän on löytänyt elämäänsä hyvääkin ja viestien perusteella hänessä on paljon vahvuutta ja viisautta. Ehkä juuri tyhmyys onkin kiusaajien ja kiusaamista sallivien ominaisuus.
Se vaatii just sitä yhtä rohkeaa, joka sanoo, että tämä ei ole oikein. Sitä sadun lasta joka sanoi, että eihän keisarilla ole vaatteita! Jos kaikki hymisevät eivätkä puutu, tilanne jatkuu, jopa koko elämän jonkun kohdalla. Ilman herättelijää ei tapahdu mitään.
Jotkut voi toivoakin tilanteen jatkumista. Ei kaikki ole rehellisiä ja oikeudenmukaisia. Omassa elämässä saattaa olla asioita, jotka saa kadehtimaan ja katkeroitumaan niille, joilla on toisin. Vahingoniloinen voi jopa nauttia, kun jonkin epäkohdan esiin nostanut joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Jos on itse joutunut nielemään paljon tai toisaalta oppinut pärjäämään härskiydellä, rehellinen ja aito on piikki lihassa, tuo esiin oman mädännäisyyden. Meitä on moneksi.
Uusi näkökulma, en ole tajunnutkaan tätä. Kiitos.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nyt kuollut koira vanhoilla päivillään keksi heittäytyä rähmälleen maahan, jos yritin saada sen risteyksestä tulemaan eri suuntaan kuin mihin se itse halusi. Joten alettiin sitten mennä koiran haluamaa reittiä.
Eipä sillä väliä, kumpi ulkoiluttaa kumpaa, kunhan yhteispeli sujuu. Älykäs veto siltä, viesti ei jättänyt tulkinnan varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaltoinkohtelu ja kiusaaminen ei vanhene koskaan. Eikä sitä unohda koskaan. Mietipä sitä. Kuinka moni vihaa sinua sen vuoksi. Miten olet elämässäsi käyttäytynyt ja voiko sen hyvittää jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltoinkohtelu ja kiusaaminen ei vanhene koskaan. Eikä sitä unohda koskaan. Mietipä sitä. Kuinka moni vihaa sinua sen vuoksi. Miten olet elämässäsi käyttäytynyt ja voiko sen hyvittää jotenkin?
Kukaan ei täällä vihaa ketään. Nyt pientä rajaa tuohon typerään kirjoitteluun. Mieti nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Minulla on asiat hyvin. En vaan jaksa tuota jankutusta, kun, katsohan, se ei johda mihinkään. Kuukausitolkulla samaa, monessa ketjussa. Miksi? Maailmassa on paljon vääryyttä, joskus kannattaa päästää vihasta irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu on iltaa viisaampi. Olin eilen täysin väärässä pyöräilijä-roskaaja-jutussa. Tajusin vasta, että pyöräilijähän toimi täysin oikein. Jos joku toimii väärin, siihen pitää puuttua napakasti. Kun riittävän moni kantaa roskat roskaajalle takaisin, saadaan muutos aikaan. Näinhän kaikki kehitys tapahtuu. Tasa-arvo esimerkiksi on niitten rohkeiden naisten aikaansaamaa, jotka on nostaneet kissan pöydälle. Sama tilanne koskee vaikka eläinsuojelua, työelämän sopimuksia, ihmiskauppaa. Jotta asiat järjestyvät, niihin on puututtava. Tämä ketjukin on hyvä esimerkki tästä. Emännöitsijän harrastama kiroilu, nimittely ja poisajaminen jatkuisi edelleen, jollei siihen olisi napakasti puututtu, palautettu roskat roskaajalle itselleen takaisin. Mulle tämä keskustelu opetti jotain itsestäni. Olen ollut liian kiltti, pyrkinyt liiaksi ymmärtämään asioiden taustoja, luottanut liiaksi roskaajien omaan arvostelukykyyn ja vastuuntuntoon. Aina niitä ei ole. Parempi toimia pyöräilijän tavoin, puuttua rohkeasti asioihin. Tämä koskee siis elämää yleensäkin. Oppia ikä kaikki.
Samaa mieltä. Minä en ole koskaan ollut liian kiltti. Olen ensimmäisenä ollut järjestämässä jo koulussa nimienkeruuta ja istumalakkoja vääryyksiä kohtaan, työelämässä menin puhumaan muiden puolesta johdolle epäkohdista. Soitin armeijaan alokkaiden puolesta, minut yhdistettiin korkeimmalle pomolle siellä yksikössä ja hän oli oikein asiallinen ja tilanne saatiin korjattua. Olen kannellut Potilasasiamiehelle ja saanut korvauksia huonosta hoidosta ym ym. Vääryyksiin pitää puuttua ja kiusaajien kuuluu saada rangaistus. Oikeudenmukaisuutta on joskus itse haettava. Sen olemme täälläkin huomanneet, onneksi pahin kiusaaminen on jo loppunut. Bannit auttavat ja yleinen paheksunta. Yhdessä puuttuminen on aina tehokkainta, mutta joskus yksikin muuttaa maailmaa paremmaksi.
Onneksi sinunlaisiasi on. Meita arempia on liikaa. Uskallus ei aina riitä.
Keskusteletko kenties itsesi kanssa? Omakehu :(
Tällaiset piikittelyt on riidan provosoimista. Ketju oli sopuisa, kunnes nämä taas alkoivat. Kirjoittaja ymmärtää jo kirjoittaessaan, että pilaa taas ketjun. Vai eikö ymmärrys riitä, ettei riitaa pidä haastaa. Ei välitä, ei ota vastuuta. Turha uhriutua. Multa ei ainakaan myötätuntoa heru.
Jos joku käyttäytyy asiattomasti, sitä namua ei hänelle kannata antaa, että laskeutuu samalle tasolle. Se on huomiota, jota hän toivoo, kieltä, jota hän haluaa puhua. Kuiva totuus on kiusaajille ja valehtelijoille pahin myrkky. Narsisteille riita on polttoainetta.