Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (5462)

Vierailija
5121/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen siis P:n viesti. Kirjoittakaa sitten p*skaa minustakin jos se on huvia teille täällä. En minä välitä. 

Teitä myös pelottaa ihan sairaasti joku asia, kun tämänkin viestini poistoon pistitte. Ette antaneet sen tänne jäädä, kun kysyin liian vaikeita asioita ja elämäni tänne avasin. Se oli liikaa. Ette vastanneet myöskään. No, se on tuttua. Poistoon vaan jos ei miellytä. Niinhän se on. Sitten seuraavaksi väitätte, että D poisti sen. Ihan kirkkain silmin sanotte niin. Ja minä kysyn, että niinkö tosiaan. Että D poistaisi viestin jossa kirjoitan, ettei ole ok hänestäkään p*skaa kirjoittaa täällä eli joku lankeaa omaan nilkkaansa jo. Ja pelkää sitä, että joku on eri mieltä hänen kanssaan, että pitää viestit kun poistoon pistää ihan varuiksi. 

Korjaan sanani ja tuo viestini löytyy sentään täältä vielä. Silti monen viestin kohdalla ne kummasti katoavat, vaikka eivät edes voi edes loogisesti olla D:n poistamia. 

Vierailija
5122/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa on peli Bostonissa ja hymistelyketjussa,  mutta, on toivottavasti hyvä välillä tosiaankin kunnolla pöllyttää talven pölyt nurkista  ja aloittaa sitten taas vähän raikkaammassa huushollissa. Itse en oikeasti tiedä ketä ja mitä uskoa, ja eihän sen väliäkään, kun itseni vain voin tämmöisessä ketjussa "hallita" en muita ,eikä haluakaan ole. Sellainen mutu mulla vain, niin kuin joku sanoikin, ettei tämä sekasotku ihan yhdestä näppäimistöstä ole lähtöisin. Myrskyn jälkeen on poutasää...ei aina tosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5123/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen idättänyt laatikollisen varhaisperunaa, ja meinasin jo alkaa niiden istutuksen harson alle. Tänne mäen päälle ei tulisi hallakaan niin helposti.

Onneksi tuli katsottua sääennusteet, eli kylmenevää ja lumisateita luvassa.  Multakin maassa vielä liian kylmää.  Odoteltava siis kärsivällisesti lämpimämpiä ilmoja.  Laitoin silti varhaisperunaa kasvamaan sisätiloihin. Ehkä jo toukokuun lopulla saisi sitten uutta perunaa.

Vierailija
5124/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaa on peli Bostonissa ja hymistelyketjussa,  mutta, on toivottavasti hyvä välillä tosiaankin kunnolla pöllyttää talven pölyt nurkista  ja aloittaa sitten taas vähän raikkaammassa huushollissa. Itse en oikeasti tiedä ketä ja mitä uskoa, ja eihän sen väliäkään, kun itseni vain voin tämmöisessä ketjussa "hallita" en muita ,eikä haluakaan ole. Sellainen mutu mulla vain, niin kuin joku sanoikin, ettei tämä sekasotku ihan yhdestä näppäimistöstä ole lähtöisin. Myrskyn jälkeen on poutasää...ei aina tosin.

ps. ja ihan vain selvennykseksi, että tämän kirjoitti HH, jos joku vielä muistaa. Milloin kenenkin piikkiin viestit menee...

Vierailija
5125/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen siis P:n viesti. Kirjoittakaa sitten p*skaa minustakin jos se on huvia teille täällä. En minä välitä. 

Teitä myös pelottaa ihan sairaasti joku asia, kun tämänkin viestini poistoon pistitte. Ette antaneet sen tänne jäädä, kun kysyin liian vaikeita asioita ja elämäni tänne avasin. Se oli liikaa. Ette vastanneet myöskään. No, se on tuttua. Poistoon vaan jos ei miellytä. Niinhän se on. Sitten seuraavaksi väitätte, että D poisti sen. Ihan kirkkain silmin sanotte niin. Ja minä kysyn, että niinkö tosiaan. Että D poistaisi viestin jossa kirjoitan, ettei ole ok hänestäkään p*skaa kirjoittaa täällä eli joku lankeaa omaan nilkkaansa jo. Ja pelkää sitä, että joku on eri mieltä hänen kanssaan, että pitää viestit kun poistoon pistää ihan varuiksi. 

Korjaan sanani ja tuo viestini löytyy sentään täältä vielä. Silti monen viestin kohdalla ne kummasti katoavat, vaikka eivät edes voi edes loogisesti olla D:n poistamia. 

Jaa eipäs löydykään enää eli poistoon meni sittenkin. Kysyin siinä arvon jankkaajalta, että mitä jos hänestä kirjoitettiin kuinka on tyhmä ruma juoppo tai vastaavaa niin olisiko se ok. Jos jokainen viesti liittäisin häneen ja jotain ikävää olisi. Ilmeisesti se ei ole ok hänelle, kun viestinkin piti kadota. 

Vierailija
5126/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä ja teidän kanssa! 

Huomiseen! 

Vierailija
5127/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa eipäs löydykään enää eli poistoon meni sittenkin. Kysyin siinä arvon jankkaajalta, että mitä jos hänestä kirjoitettiin kuinka on tyhmä ruma juoppo tai vastaavaa niin olisiko se ok. Jos jokainen viesti liittäisin häneen ja jotain ikävää olisi. Ilmeisesti se ei ole ok hänelle, kun viestinkin piti kadota. 

P,  puolustaisitko koulukiusaajaasi? Jos hänellä olisi ollut mahdollisuus pyytä anteeksi eikä olisi sitä ikinä tehnyt, puolustaisitko häntä? Entä työpaikkakiusaajaasi? Hän olisi vuosien ajan tehnyt elämästäsi helvettiä, tahallaan.  Entä jos joku olisi valehdellut ja vienyt sinulta jotain rakasta, rakkaan ihmisen tai vahingoittanut tahallaan koiraasi tai äitiäsi, puolustaisitko? Missä menee raja? Näkisit hänen leveilevän hyvillä töillään ja empatiallaaan ja tietäisit millainen hän oikeasti on.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen idättänyt laatikollisen varhaisperunaa, ja meinasin jo alkaa niiden istutuksen harson alle. Tänne mäen päälle ei tulisi hallakaan niin helposti.

Onneksi tuli katsottua sääennusteet, eli kylmenevää ja lumisateita luvassa.  Multakin maassa vielä liian kylmää.  Odoteltava siis kärsivällisesti lämpimämpiä ilmoja.  Laitoin silti varhaisperunaa kasvamaan sisätiloihin. Ehkä jo toukokuun lopulla saisi sitten uutta perunaa.

Mulla olis edessä pihojen siivous.  Tekisi mieli ostaa uusi puutarhapöytä ja 2 tuolia.  Tosin loppukesästä saisi varmaan halvemmalla kuin nyt.  Grillikausikin tekisi mieli jo avata,  mutta ei niin,  että pitää olla pipo päässä ja lapaset kädessä. 

Vierailija
5129/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan vielä yhden kysymyksen. Minua kun  aina arvostellaan kiusaamiskokemuksistani kuinka minun pitäisi niiden perusteella melkein jo "sotaan" lähteä ja ammuksia varata. 

Silti kysyn sitä, että miten käytös täällä eroaa kiusaamisesta jos jonkun ihminen elämä ja persoona yms arvostellaan täällä jonkun toimesta jatkuvasti ja hänestä ikävää kirjoitetaan pelkkien ketjujen perusteella ns tuntemattomasta ihmisestä. Miten se eroaa kiusaamistasta? Ei yhtään mitenkään. Siinä päädytään samalle viivalle. 

Jos minä esim täällä kirjoittaisin ilkeästi jollekin ihmiselle (kai olen siihen itsekin sortunut) niin sitten joku poimisi ne viestit ja vuosienkin päästä kirjoittaisi kuinka P on kamala hullu sekä juoppo ihminen niin ei se minusta olisi ok. En minä tekisi täällä toiselle niin. 

Tai, että joku oikean elämäni kiusaaja tunnistaisi minut täällä viesteissäni ja alkaisi p*skaa tänne minusta kirjoittaa ja te olisitte täällä, että minä olen valehdellut kaiken ja olen sellainen kuin minusta puhutaan kamala, iljettävä, ruma ihminen. Toivoisin tässäkin tapauksessa tietysti, että joku sanoisi ettei tuo ole ok. Toivoisin, että löytyisi niitä ihmisiä. Sillä kunnianloukkaus ihmisestä ei ole pikkujuttu. Kokemuksesta puhun. Se on paperilla pikkujuttu ja harvoin johtaa syytöksiin, että asiaa kokeneena se ei sitä ole.  Ja anteeksi, kun minulla menee tunteisiin nämä asiat välillä. Terveisin P. 

Meitä "jankkaajia" on paljon. Minä tunnen henkilökohtaisesti D:n ja seison sanojeni takana. Hän on oikeassa elämässä sellainen kuin olen kirjoittanut täällä. Hänellä ei ole ystäviä ja se jo kertoo millainen hän on. Se siitä. Turha sinunkaan P on puolustaa häntä, et oikeasti tunne häntä ja tiedä mihin kaikkeen hän pystyy. Varo valitsemasta sokeasti puoltasi.

Tätä en usko hetkeäkään. Jos tuntisit hänet, selvittäisit välisi kasvotusten. Et kirjoittaisi rumaa ketjussa. Miksi et tekisi niin? Veikkaan, ettet tiedä hänen oikeasta elämästään yhtään mitään. Älä valehtele. Vai onko se sinun arvosi?

Samaa meinasin kirjoittaa. Outoa kirjoitusta ja "paljastelua". Jos sinä muka tunnet D:n, silloinhan hänkin tuntisi sinut, eikö? Ja molemmat välien selvittämisen sijaan, haukkuisivat toisiaan jossain palstalla. Ei kuulosta todelta.

Tunnemme toisemme, mutta tietenkään en voi mennä sanomaan päin naamaa mitä hänestä ajattelen. Ette tekään sano muille ihmisille sellaista. Osaan pitää pokan ja piilottaa ajatukseni. Se on tärkeää kaikille työelämässä ja pienellä paikkakunnalla.

Eli sinä olet moraalisesti niin jalo ihminen, ettei päin naamaa sentään sano, mutta netissä voit kirjoittaa mitä vaan. Melkoista tekopyhyyttä tuokin. Et vain sitä itse näe. 

Te ette tunne historiaa. Onko D ollut koulukiusaaja, työpaikkakiusaaja, uskoton petturi, valehtelija,  kaksinaamainen ihminen tms. . Ette voi tietää.  Kannattaa aina käyttäytyä kauniisti ja rehellisesti, silloin sinusta ei kirjoiteta rumia minnekään.  Kaikki teot joutuu myöhemmin maksamaan ja ne tulevat ilmi.

Oletko sinä itse koulukiusaaja, työpainkakiusaaja, uskoton petturi, valehtelija, kaksinaamainen häirikkö?

Vai oletko yksinkertaisesti paha ja ilkeä?

Kaikkien ketjulaisten kannattaa miettiä näitä. Sopii hyvin arvokeskusteluun ja eettisen kompassin herkkyyteen. 

Vierailija
5130/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P,  puolustaisitko koulukiusaajaasi? Jos hänellä olisi ollut mahdollisuus pyytä anteeksi eikä olisi sitä ikinä tehnyt, puolustaisitko häntä? Entä työpaikkakiusaajaasi? Hän olisi vuosien ajan tehnyt elämästäsi helvettiä, tahallaan.  Entä jos joku olisi valehdellut ja vienyt sinulta jotain rakasta, rakkaan ihmisen tai vahingoittanut tahallaan koiraasi tai äitiäsi, puolustaisitko? Missä menee raja? Näkisit hänen leveilevän hyvillä töillään ja empatiallaaan ja tietäisit millainen hän oikeasti on.

Kenestä kirjoitat nyt valheita, ilman totuuspohjaa? Todisteita? Valehtelet kai niin paljon, ettet itse huomaa.

Montako viestiä olet poistanut tänään? Riittääkö 30? Osoitat syyllisyytesi asioihin, poistamalla viestit. 

En ole tuo Hartolan ihminen, vaan ihan heitin moraalikysymyksen mietittäväksi ihan kaikille. Missä meillä menee raja? 

Vierailija
5131/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kirjoittaisi tänne kiusaajistani yhtään ilkeää viestiä. En alkaisi siihen. Olen sen kirjoittanut jo monesti. Samoin en minä esim toisille ihmisille ikinä sanonut pahaa kiusaajistani. Jos joku, vaikka kertoi heistä jotain niin en minä koulussa huutanut, että he ovat p*skoja ihmisiä tai jotain vastaavaa. En ryhtynyt siihen. Enkä arvosta edes anteeksi pyyntöä. Minä en tee sillä mitään. Se ei merkitse minulle mitään. Täysin tyhjää. 

Ja en minä toivoisi kiusaajilleni tapahtuvan vastaavaa kuin minulle. En minä siitä iloa saisi elämääni. Ei sekään elämääni muuttaisi. En ole mikään pyhä ihminen silti, mutta minulla on oikeus ajatella omalla tavallani. Joku muu kirjoittakoon koko elämänsä sitten pahaa ihmisistä jos se hänen elämäänsä helpottaa. 

Ja kyllä jos voin sanoa niin, että näkisin esim kiusaajaani hakattavan jossain pihalla tms. Niin en minä sitä katselisi. Kyllä minä menisin väliin. Minä typerä menisin. Joku toimikoon toisin. Kirjoittakoon joku sitten vaan tännekin omantuntonsa mukaan toisesta mitä vaan. Arvostelkaa minutkin siinä samassa sitten. 

Vierailija
5132/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa käyttäytyä niin, ettei kenellekään jää hampaankoloon selvittämätöntä asiaa, anteeksi voi pyytää vuosien ja vuosikymmentenkin jälkeen. Sen tästäkin oppii. Kaltoinkohdeltu muistaa koko ikänsä sen ja se voi pilata monen elämän.

Vierailija
5133/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin oppikirjoissa kerrotaan kuinka historiassa luokitellaan eläimet arvonsa mukaan hyviksi ja pahoiksi. Pahoilla ei ole mitään arvoa ja niitä on saanut aikoinaan tappaa mielin määrin. Lähinnä susia, karhuja, ahmoja sekä petolintuja kuten kotkia ja haukkoja jne. 

Nämä pahat eläimet ovat menettäneet arvonsa ja niillä ei ole ollut ihmisille mitään väliä. Niistä on saanut kirjoittaa mitä vaan ja harva on niitä suojeltavaksi halunnut. Jonkun hyvän eläimen tappamista on säädelty. Pikkulintuja suojeltu, jotain muuta kuten riista elämiä taas arvostettu niiden lihojen vuoksi ja kantaa suojeltu, jotta näitä eläimiä voi hyödyntää jatkossakin. 

Sitten joku on lopulta alkanut ajatella, että onko myös näillä ihmisen pahoiksi luokittelemilla eläimillä myös arvonsa. Saako niistä kirjoittaa pahaa ja saako niitä sittenkään tappaa mielin määrin. Joku on alkanut ajatella toisin ja myöntää, että menoon kuuluvat luontoon. Tämä ajatus tuli ketjusta mieleen. 

Vierailija
5134/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin oppikirjoissa kerrotaan kuinka historiassa luokitellaan eläimet arvonsa mukaan hyviksi ja pahoiksi. Pahoilla ei ole mitään arvoa ja niitä on saanut aikoinaan tappaa mielin määrin. Lähinnä susia, karhuja, ahmoja sekä petolintuja kuten kotkia ja haukkoja jne. 

Nämä pahat eläimet ovat menettäneet arvonsa ja niillä ei ole ollut ihmisille mitään väliä. Niistä on saanut kirjoittaa mitä vaan ja harva on niitä suojeltavaksi halunnut. Jonkun hyvän eläimen tappamista on säädelty. Pikkulintuja suojeltu, jotain muuta kuten riista elämiä taas arvostettu niiden lihojen vuoksi ja kantaa suojeltu, jotta näitä eläimiä voi hyödyntää jatkossakin. 

Sitten joku on lopulta alkanut ajatella, että onko myös näillä ihmisen pahoiksi luokittelemilla eläimillä myös arvonsa. Saako niistä kirjoittaa pahaa ja saako niitä sittenkään tappaa mielin määrin. Joku on alkanut ajatella toisin ja myöntää, että menoon kuuluvat luontoon. Tämä ajatus tuli ketjusta mieleen. 

Filosofista pohdintaa, kiitos. Missä menee raja hyvän ja pahan välillä. Mielenkiintoista. Kuka rajaa valvoo ja kuka muuttaa? 

Vierailija
5135/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koskisiko se emännöitsijääkin? Vai vain meitä muita, jotka nyt jo kieli keskellä suuta kirjoitellaan, ettei vaan sanottaisi vahingossa mitään, mistä hän provosoituu." 

Pistän nyt käteni muurahaispesään itsekin, mutta sinun on turhaa valehdella täällä yhtään mitään. On totta, että D saattoi kommentoida välillä ikävästi ja johonkin asiaan tarttua. En sitä kiistä ja sinäkään et ole täydellinen ihminen. En minäkään ole, mutta tuomareiden työt kuuluvat muille, kuin meillä täällä. 

Samoin toisessa viestissä valehdellaan, että D provosoituu eri sanoista tms. Sekin on valetta ja täyttä soopaa. Hän ei ollut sellainen ihminen mitä täällä pilkataan ja sairasta juttua kirjoitetaan. Hän ei ole täydellinen, mutta ei myöskään sellainen, että täällä saa toista pilkata. Häpeällistä touhua tuollainen. Hyvin julmaa. Sitten kirjoitetaan arvoista ja seuraavaksi joku retostelee koko toisen ihmisen persoonan ja elämän täällä. Ja pah. Mieti jos sinusta kirjoitettaisiin tänne samoin ja tehtäisiin samat jutut. Olisiko ok. Mieti sitä. 

Ainoa, mitä häneltä toivotaan, on, että kirjoittaisi niin kuin muutkin ja hyppisi yli viestit, jotka ei kiinnosta. 

Esitin tuon kysymyksen, koska täällä on tunnetusti eri säännöt eri ihmisille. 

Minua saa arvostella ihan vapaasti. Olen työelämässä tottunut, että kaikki palautteet on arvokkaita. Niistä voi oppia. Itsetuntokin on hyvä, en ota nokkiini. Työkavereiden kanssa olen tottunut napakoihinkin keskusteluihin. Suora puhe on aina reiluinta.

Valehtelua ja moralisointia vastustan, mutta kukin tyylillään. Nekin kertoo omaa kieltään.

Sinullakin on moraali hukassa jos näet haamuja nurkissa itsekin. Koska täällä häärii ihan joku muu kuin D. Et myöskään vastannut kysymykseeni. Eli olet sen kannalla, että toisesta voi kirjoittaa tänne pahaa. Se kertoo sinustakin. Anteeksi viestini, mutta luen viestisi oikean sanoman helposti. 

Olen vastannut sulle aiemminkin moraalikysymyksiin. 

Työpaikoilla ja elämässä yleensä olen toiminut niin, etten itse kiusaa ketään. Jos joku kiusaa minua, puolustaudun ja yritän asialinjalla saada hänet lopettamaan. Jos hän lopettaa, asia on sillä selvä, en kanna kaunaa. 

Jos hän ei lopeta, vaan jatkaa kiusaamista, vedän sen johtopäätöksen, että hän kohtelee minua, kuten toivoisi itseään kohdeltavan, ja kiusaan takaisin. 

Heti, kun hän lopettaa, minäkin lopetan, ja asia on sillä selvä. Yleensä jutut selviää puhumalla asialinjalla.

Lyhennettynä: en aloita kiusaamista, mutta pidän puoleni, jos joku kiusaa. 

Tässä on siis selvä syy-seuraus-suhde.

Sinulla voi olla toisenlainen moraali, jonka mukaan elät ja se on tietenkin ok. 

Vierailija
5136/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettäisiinkö huomenna kirjoitella tänne mukavia juttuja itsekunkin arkisista asioista? 

Taitaapa olla aika utopistinen toive tämä.

Kohta aion tehdä pitkästä aikaa iltajumpan kun halkoja latoessa kroppa tuntuu ottaneen osumaa. Harvoin tulee harrastaneeksi kehonhuoltoa vaikka näillä kymmenillä olisi tärkeää että pysyy liikuntakyky yllä.

Nyt leppoisaa illanjatkoa ja kauniita yöunia!

Vierailija
5137/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua (ja muitakin) on täällä ketjussa nimitelty trolliksi, idiootiksi, nörtiksi, huumehörhöksi,  hölmöksi jne. ja komennettu menemään milloin mihinkin ketjuun. Kiinnostavaa, ettet tähän epäkohtaan puuttunut. Vaihteleeko sun moraali sen mukaan, kuka on haukkumisen kohteena? Ja noista haukkumisista, nykyään ne naurattaa. Kannattaa suhtautua huumorilla.  Tämä sivusta.

Vierailija
5138/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koskisiko se emännöitsijääkin? Vai vain meitä muita, jotka nyt jo kieli keskellä suuta kirjoitellaan, ettei vaan sanottaisi vahingossa mitään, mistä hän provosoituu." 

Pistän nyt käteni muurahaispesään itsekin, mutta sinun on turhaa valehdella täällä yhtään mitään. On totta, että D saattoi kommentoida välillä ikävästi ja johonkin asiaan tarttua. En sitä kiistä ja sinäkään et ole täydellinen ihminen. En minäkään ole, mutta tuomareiden työt kuuluvat muille, kuin meillä täällä. 

Samoin toisessa viestissä valehdellaan, että D provosoituu eri sanoista tms. Sekin on valetta ja täyttä soopaa. Hän ei ollut sellainen ihminen mitä täällä pilkataan ja sairasta juttua kirjoitetaan. Hän ei ole täydellinen, mutta ei myöskään sellainen, että täällä saa toista pilkata. Häpeällistä touhua tuollainen. Hyvin julmaa. Sitten kirjoitetaan arvoista ja seuraavaksi joku retostelee koko toisen ihmisen persoonan ja elämän täällä. Ja pah. Mieti jos sinusta kirjoitettaisiin tänne samoin ja tehtäisiin samat jutut. Olisiko ok. Mieti sitä. 

Ainoa, mitä häneltä toivotaan, on, että kirjoittaisi niin kuin muutkin ja hyppisi yli viestit, jotka ei kiinnosta. 

Minua saa arvostella ihan vapaasti. Olen työelämässä tottunut, että kaikki palautteet on arvokkaita. Niistä voi oppia. Itsetuntokin on hyvä, en ota nokkiini. Työkavereiden kanssa olen tottunut napakoihinkin keskusteluihin. Suora puhe on aina reiluinta.

Valehtelua ja moralisointia vastustan, mutta kukin tyylillään. Nekin kertoo omaa kieltään.

Sinullakin on moraali hukassa jos näet haamuja nurkissa itsekin. Koska täällä häärii ihan joku muu kuin D. Et myöskään vastannut kysymykseeni. Eli olet sen kannalla, että toisesta voi kirjoittaa tänne pahaa. Se kertoo sinustakin. Anteeksi viestini, mutta luen viestisi oikean sanoman helposti. 

Työpaikoilla ja elämässä yleensä olen toiminut niin, etten itse kiusaa ketään. Jos joku kiusaa minua, puolustaudun ja yritän asialinjalla saada hänet lopettamaan. Jos hän lopettaa, asia on sillä selvä, en kanna kaunaa. 

Jos hän ei lopeta, vaan jatkaa kiusaamista, vedän sen johtopäätöksen, että hän kohtelee minua, kuten toivoisi itseään kohdeltavan, ja kiusaan takaisin. 

Heti, kun hän lopettaa, minäkin lopetan, ja asia on sillä selvä. Yleensä jutut selviää puhumalla asialinjalla.

Minulla on samanlainen moraali kuin sinulla. Sitä, joka suostuu lapaseksi, sitä kiusataan. Olisko P:n tapauksessakin tämä, muut huomasivat, ettei hän pidä puoliaan. Jollei arvosta itseään edes sitä vertaa, että puolustaa itseään, on varma uhri hyväksikäytölle. En ymmärrä sellaista nynnyyttä. 

Vierailija
5139/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua (ja muitakin) on täällä ketjussa nimitelty trolliksi, idiootiksi, nörtiksi, huumehörhöksi,  hölmöksi jne. ja komennettu menemään milloin mihinkin ketjuun. Kiinnostavaa, ettet tähän epäkohtaan puuttunut. Vaihteleeko sun moraali sen mukaan, kuka on haukkumisen kohteena? Ja noista haukkumisista, nykyään ne naurattaa. Kannattaa suhtautua huumorilla.  Tämä sivusta.

Meinaatko jankuttaa loppuillan samaa? Toiset älysi jo lopettaa.

En ole tuo mutta sinäkö et tajua että jankkaat myös? Etkä lopeta. Miksi vaadit toiselta jotain mitä et itsekkään tee?

Vierailija
5140/5462 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samanlainen moraali kuin sinulla. Sitä, joka suostuu lapaseksi, sitä kiusataan. Olisko P:n tapauksessakin tämä, muut huomasivat, ettei hän pidä puoliaan. Jollei arvosta itseään edes sitä vertaa, että puolustaa itseään, on varma uhri hyväksikäytölle. En ymmärrä sellaista nynnyyttä. 

Hän korostaa sitä, että auttaisi kiusaajiaankin eikä sanoisi pahaa sanaa heistä. Ehkä se liittyy raskaisiin kiusaamiskokemuksiin, että glorifioi itsensä, nousee pahantekijöittensä yläpuolelle jaloudellaan. Vaikea ulkopuolisen sanoa. Mutta tuo on totta: helppoa uhria kiusataan. Kiusaamisen käsittelyssä olisi hyvä opettaa, että pitää puolustautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi