Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (4723)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupeaa valkenemaan, miksi tänne kirjoitetaan vain kaalisopasta ja kukkamullasta.
Hmmmhhhmmmm
Hyvä yötä ketjukaiset
Hyvää yötä kaikki lorvikatarriin sairastuneet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene keskenäs
Sarkastinen ilmaisu
Urbaani sanakirja :)
Ihan yleinen sanonta :)
Ihme vänkäystä. Mee keskenäs on ihan tuttu juttu
En olekaan vielä ottanut kantaa tähän mee keskenäs -kiistaan, niin ilmoitan, että mielestäni tuo ei ole hyväntahtoinen eikä edes neutraali ilmaisu, vaan aavistuksen tuohtunut ja ilkeäsävyinen tokaisu.
Oli ehkä kohillaan, kun yks toisti v sanaa loputtomiin.
Ei pidä paikkaansa. Tuon jälkeen vasta toisti vittuilla-sanaa. Etkö sinä uskalla edes kirjoittaa sitä? Mikä siinä pelottaa?
Sivusta tähän:
Kiroilu ja haistattelu on kielletty täällä. Eipä kuulu monen kohteliaan tapoihin muutenkaan.
Vittuilla-verbin käyttö ei ole kiroilua eikä haistattelua. Siinä ei ole imperatiivia vaan toteava lause. Selkeä ero.
Käyttäisit varmaan kirkossa tai isovanhempien kahvipöydässäkin tuollaista kieltä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene keskenäs
Sarkastinen ilmaisu
En olekaan vielä ottanut kantaa tähän mee keskenäs -kiistaan, niin ilmoitan, että mielestäni tuo ei ole hyväntahtoinen eikä edes neutraali ilmaisu, vaan aavistuksen tuohtunut ja ilkeäsävyinen tokaisu.
Ei pidä paikkaansa. Tuon jälkeen vasta toisti vittuilla-sanaa. Etkö sinä uskalla edes kirjoittaa sitä? Mikä siinä pelottaa?
Sivusta tähän:
Kiroilu ja haistattelu on kielletty täällä. Eipä kuulu monen kohteliaan tapoihin muutenkaan.
Vittuilla-verbin käyttö ei ole kiroilua eikä haistattelua. Siinä ei ole imperatiivia vaan toteava lause. Selkeä ero.
Käyttäisit varmaan kirkossa tai isovanhempien kahvipöydässäkin tuollaista kieltä ?
Mistä tiedät, millaista kieltä kirkossa ja isovanhempiesi luona käytetään? Saattaisit tippua tuolilta. Kirkon piirissä pedofiliakin on rehottanut ja rippikouluja on keskeytetty, kun kirkon edustaja on käyttäytynyt epäsiveellisesti. Isovanhempiensa suhteesta seksiin kukaan tuskin tietää mitään. Voi olla villiäkin menoa ja sanasto sitä luokkaa, että täällä punastuttaisiin. Ennakkoasenteet johtaa harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa saisin myös jonkinlaisen lorvikatarrin ja oppisin istumaan kaikessa rauhassa tekemättä mitään. Kiirettä on pitänyt, kun olen kokkaillut ja leiponut, juoksuttanut pyykkejä kuivumaan. Siinä ohessa pakannut kasseja pitempää mökkireissua varten. Kotivahdiksi jääneelle sukulaiselle muonitukset ja ohjeet taimien hoitoon.
Pitkä ajomatka edessä. Toivottavasti siellä mökkiympäristössä voisi sitten ottaa rennosti ja nauttia keväisestä luonnostakin. Unohtaa harmit ja olla vaan.
Pidä puuhapaasto. Voi olla jännä kokemus. Jostain luin, että ihminen saattaa tiedostamattaan täyttää aikansa tekemisellä, ettei tarvi pysähtyä ajattelemaan. Ehkä jotain, mitä ei halua ajatella. Taisi liittyä jotenkin myös työnarkomaniaan. Ei koske siis sinua tämä pohdinta, sain vain sanoistasi kimmokkeen miettiä sitä.
Voi ollakin, että liiallisella puuhaamisella yrittää eksyttää ja vaimentaa mieltä vaivaavia juttuja ja huolia. Jossain romaanissakin todettiin, että työnteko se on paras lääke. Ennen eläkkeelle jäämistä piti olla tehokas ja vastuullinen niin työpaikalla kuin kotonakin.
Huomasin myös, että olen nyt ottanut vastuulleni melkein kaikki kotihommat ja tärkeät asiat. Kumppani pääsee helpolla ja on kuin täyshoidossa.
Me olemme molemmat eläkkeellä. Teemme kaiken yhdessä, siivoamme, silitämme, käymme kaupassa, laitamme ruokaa, tiskikonekin täytetään yhdessä. Meillä on niin mukavaa toisen seurassa. Joskus luen kirjaa sohvalla ja puoliso selaa you tubesta videoita, joista minä en välitä, hän ei tykkää lukemisesta. 50-vuotiskihlapäivä on ensi viikolla. Kunpa saisimme kuollakin yhtä aikaa.
Olette rakentaneet juuri teille sopivan elämän, ja olette onnellisia. Kaikkea hyvää teille. Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Mulle tuo olisi ahdistavaa. Haaveilin ihan nuorena, että menisin naimisiin merikapteenin (sic!) kanssa. Hän olisi paljon poissa ja lyhyet kotilomat olisi juhlaa. Lapsia en ajatellutkaan hankkia, vaan olisin omassa rauhassa muut ajat. Esikuvana oli tuttavapiirin nainen, joka kertoi vastaavasta elämästään. Mulle sopii, että on vähän etäisyyttä suhteessa, vaikka aviossa oltaisiin. Olen pienestä lähtien ollut itsenäinen.
Mä ajattelin nuorena, että mulle sopisi merikapteeni tai elinkautisvanki. Siis sellanen amerikkalainen oikeasti elinkautista istuva. Olin nuorena 2 kertaa avoliitossa ja totesin, että mä en ole lainkaan parisuhdeihminen. Se jatkuva kompromissien tekeminen alkoi kyllästyttää. Ja eräänlainen tilivelvollisuus. Ei ollut vielä kännyköitä, joten esimerkiksi perjantaina ei voinut lähteä työkavereiden kanssa after worksille, jos ei ollut ilmoittanut jo aamulla siitä kumppanille. Usein kuitenkin idea after workseista tuli vasta työpäivän aikana, niin siinä sitten kiltisti lähti töistä kotiin, vaikka mieluummin olisi lähtenyt muiden seuraan. Toki tilanne olisi eri silloin, jos on lapsia, mutta mulla ei silloin vielä ollut. Koin ne parisuhteet tavallaan vankilana tai ei oikein ihan niinkään vaan ikäänkuin asuisin vanhempani kanssa ja olisin taas velvollinen kertomaan, minne menen, kenen kanssa ja moneltako tulen kotiin. Koin myös raha-asiat parisuhteissa vaikeina. Mä olen aina ollut säästäväinen, mutta ei sekään tuntunut reilulta, että kun mä olin saanut säästettyä vähän isomman summan, niin toinen sitten "tuli apajille" ja keksi vaikka mitä, mihin mun säästöni voisi käyttää. Olisi säästänyt itsekin, niin olisi voinut käyttää omat säästönsä mihin haluaa. Oli kaikenlaista muutakin. Kasarin alussa rahaa ei puussakaan kasvanut ja jälkimmäinen avomieheni usein mainosti, miten paljon parempaa ruokaa hänen äitinsä tekee kuin minä. Niin toki teki ja oli paljon isompi ruokabudjettikin kuin mulla. Yhtenä perjantaina tulin töistä ennen avomiestäni, katoin pöydän kahdelle viinilaseineen ja lautasliinoineen. Pullo punaviiniä pöydälle odottamaan. Hänen lautaselleen laitoin paperilapun, johon kirjoitin äitinsä puhelinnumeron. Ja häippäsin koko viikonlopuksi yhden ystäväni luokse. En koskaan kysynyt, maistuiko :D
Tuo punaviini-illallinen oli vittuilua. Onneksi mies pääsi pakoon, teillä olisi ollut hirveä suhde.
Onko yleistä sinulla kirjoittaa noin ilkeästi?
Asetapa itsesi tuon miehen asemaan. Hän on yrittänyt ohjata Lammasta ruuanlaitossa ja vihjannut, että äiti osasisi varmaan neuvoa. Niin sitten kun tulee kotiin, on lappu pöydällä, mutta ei ole selvitetty koskaan koko asiaa. Miehet eivät ole verbaalisesti niin taitavia kertomaan asioitaan, möläyttelevät ja sanovat suoraan. Ollaan eri planeetoilta naisten kanssa. Puhumalla suoraan kummankin puolen kantilta asiat selviävät. Tuo temppu oli törkeä.
Mikään ei olisi estänyt sitä miestä tekemästä parempia ruokia. Ja olet oikeassa siinä, että se oli vittuilua. Eipä me sen jälkeen kauaa yhdessä enää oltukaan. Käskin sen pakata tavaransa ja häipyä. Pakkasi ja muutti takaisin vanhemmilleen. Katsoin jokin aika sitten Hautahausta, niin on nköjään kuollut jo vuosia sitten. Ei elänyt edes kuuskymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene keskenäs
Sarkastinen ilmaisu
Sivusta tähän:
Minun isovanhempani olivat savolaisia velmuja, jotka puhuivat rehevää kansakieltä. He käyttivät paljon värikkäämpää kieltä kuin tämä. Häpeäisin arkaa kielenkäyttöäni heidän seurassaan. Isoäitini oli kirjailija ja arvosti kieltä sen kaikissa muodoissa.
Pappiystävieni kielenkäytöstä vapaa-ajalla en kerro teille, menisi aamukahvit henkitorveen.
Huomenta, kaunis aamu onkin koko Suomenmaassa tänään. Olisi mukava kuulla miten kevätluonto on heräillyt siellä teillä päin, etelä-, keski ja pohjois-Suomessa. Itse olen aika vähän mitään muuttolintuja vielä nähnyt, joko olette peipposia ehkä västäräkkejä nähneet. En ole erityinen lintujen katselija, mutta keväisin kuljen nenä kiinni maassa ja kasvit ja kukat kiinnostavat. On se aina keväisin niin ihanaa kun sieltä lumen ja jään alta jotain alkaa pilkistää. Monta kevättä jo takana mullakin, mutta aina kevään ihme ilahduttaa ja antaa voimaa.
Hyvää aurinkoista huomenta kaikki pähkinähakit ja -nakkelit, toivottavasti tänään on lupsakampi päivä myös hymistelyketjussa.
Keittiön itäikkunan mittarissa +35, länsiparvekkeella +5, illalla lukemat toisinpäin.
Tiskiä kertynyt, juuri lauantaina tiskasin, kuka mun astioita sotkee? Saisinpa itseni tiskamaan aina heti ruuanlaiton ja syömisen jälkeen, ei onnistu täydellä vatsalla.
Saanko vielä valittaa kahdesta asiasta? Valitan, vaikken lupaa saakaan:
1. Kun kirjoittaa viestiä pitkään, mietiskelee, hakee ehkä kahviä välillä (minkä tein) niin vahvistusnumerot ehtivät muuttua
2. Kun ylä-/alapeukuttaa, tulee koko lainausketju tarpeettomasti näkyviin. Vierittelepä taas tekstejä ylös.
3. Kahvi ehti jäähtyä
Vierailija kirjoitti:
Hyvää aurinkoista huomenta kaikki pähkinähakit ja -nakkelit, toivottavasti tänään on lupsakampi päivä myös hymistelyketjussa.
Keittiön itäikkunan mittarissa +35, länsiparvekkeella +5, illalla lukemat toisinpäin.
Tiskiä kertynyt, juuri lauantaina tiskasin, kuka mun astioita sotkee? Saisinpa itseni tiskamaan aina heti ruuanlaiton ja syömisen jälkeen, ei onnistu täydellä vatsalla.
1. Kun kirjoittaa viestiä pitkään, mietiskelee, hakee ehkä kahviä välillä (minkä tein) niin vahvistusnumerot ehtivät muuttua
2. Kun ylä-/alapeukuttaa, tulee koko lainausketju tarpeettomasti näkyviin. Vierittelepä taas tekstejä ylös.
3. Kahvi ehti jäähtyä
4. Aamukahvi kannattaakin laittaa termospulloon :D
Vierailija kirjoitti:
3. Kahvi ehti jäähtyä
2) vastaus tähän. Tai vastine tms. Eilen huomasin saman, kun oli pitkiä lainausketjuja. Ärsyttävä oli selailla noita kilometrin pituisia ketjuja, eihän niitä pysty/viitsi edes lukea, kun on kapeaa soiroa. Viestejä myös katosi paljon, niin ei pystynyt lainaamaankaan alkuperäistä. Toivotaan rahallisempaa päivää :)
3) mulla jähtyy kahvi aina. Kaunistavaa vaikutusta en ole huomannut. Tai: mistä sen tietää, mikä mörkö olisin muuten.
Oli vielä joku juttu, mikä piti kirjoittaa, mutta unohtui.
Hyvää päivää västäräkit ja töyhtöhyyppäset
* jähtyä on murteellinen tai vanhahtava versio sanasta jäähtyä!
Sanotaan, että kylmä kahvi kaunistaa. Tosin niin paljon en jaksaisi juoda, että tehoaisi, varsinkaan kun vaikutuksesta ei ole takeita :)
Mukavaa tiistaipäivää!
Vierailija kirjoitti:
3. Kahvi ehti jäähtyä
4) juon kahvin kylmänäkin - ei haittaa.
Pitikin kysymäni, Lammas, miten olet onnistunut olemaan huolehtimatta isästäsi? Sisko joo hoitaa, huolehdit hänestäkin. Ammattisi vuoksi ymmärrät enemmän. Oma sh-sisko oli äitin saattohoitoaikaan vaikeassa paikassa, kun häneltä sisarukset tietysti kysyivät, häneen luottivat. Vaikka sisko oli tytär siinä kuin me muutkin tuossa tilanteessa.
Pähkinöitä hakki hakkaa ja nakkeli nakkelee ;)
Vierailija kirjoitti:
Huomenta, kaunis aamu onkin koko Suomenmaassa tänään. Olisi mukava kuulla miten kevätluonto on heräillyt siellä teillä päin, etelä-, keski ja pohjois-Suomessa. Itse olen aika vähän mitään muuttolintuja vielä nähnyt, joko olette peipposia ehkä västäräkkejä nähneet. En ole erityinen lintujen katselija, mutta keväisin kuljen nenä kiinni maassa ja kasvit ja kukat kiinnostavat. On se aina keväisin niin ihanaa kun sieltä lumen ja jään alta jotain alkaa pilkistää. Monta kevättä jo takana mullakin, mutta aina kevään ihme ilahduttaa ja antaa voimaa.
Etelä-Suomesta terveiset:
Koivut on lämpöisessä, suojaisessa paikassa pienillä hiirenkorvilla, mies eilen just vinoili, että tehdäänkö vasta. Pellot lähellä moottoritietä vihertää, osa. Osa on äestyksen jäljiltä mustanruskeaa. Ekat voikukat ilmestyneet, kuin myös sipulikukkia nousee. Kurkia ja joutsenia on jo.
Minoon ihan väsyny, kun eilen oli täällä niin tiukkaa vääntöä, niin voi olla, että nyt huilaan vaan tämän päivän enkä ainakaan rupea ränkkyilemään kenenkään kanssa.
Hyvää tiistaipäivää tipitiit ja telkänpojat!
Vierailija kirjoitti:
3. Kahvi ehti jäähtyä
Tai vaihtaa jatkuvalämmitteiseen kahvinkeittimeen. Mun keitin on mallia 'Dementia', katkaisee virtansa ilman lupaa ;) Toinen mukillinen aina kylmää. Ostanko uuden keittimen vai termarin, siinäpä pähkinä purtavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Minoon ihan väsyny, kun eilen oli täällä niin tiukkaa vääntöä, niin voi olla, että nyt huilaan vaan tämän päivän enkä ainakaan rupea ränkkyilemään kenenkään kanssa.
Hyvää tiistaipäivää tipitiit ja telkänpojat!
En osais ränkkyillä, kun en tiijjä, mitä tarkoittanee. Osaan kyl arvaella :) Lähen siis luontoon katselemaan/kuuntelemaan kevättä, oikeita lintusia yms
Täällä keski-Suomen korkeuksilla minä en ole vielä leskenlehtiä nähnyt, ensimmäisiä kevään kukka-airuita aina ovat tuossa lämpöisessä rinteessä, jospa tänään nousevat nuppuset, kun noin lämpimästi paistaa. Jos oikein toiveikkaasti koivuja katselen, ehkä hiukan jo utuista vihreää, tulossa ainakin. Syksyllä multaan laittamani Tete-narsissien vanhat sipulit tehneet aidan viereen tosi pieniä kukkasia, somiahan nuo ovat, myyriä yleensä olen vain sipuleilla ennen ruokkinut ;)
Just näin. Loukkaannutaan ihan kaikesta varoiksi! 😂