Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (4531)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Pesin just koiran valjaat.  Rukan valjaat,  joista ei koira pääse rimpuilemaan irti.  Kohta lähden mummokärryn kanssa lähikauppaan ostamaan loput koiran purkkiruuat,  jotka kauppias on tilannut jo pari vuotta mun koiraani varten.  Naulakosta löytyi koirani talvitakki.  Harvoin oli niin kovat pakkaset, että sitä tarvitsi.  Pitää loppuviikon aikana katsella vähän muitakin tavaroita.  

Eilen illalla laitoin viestiä yhdelle kaverilleni,  joka aikoinaan vei itse ruokaa yms itärajan takana olevalle koiratarhalle.  Ei sama tarha kuin mistä mun koirani tuli.  Nyt on raja ollut pidempään kiinni,  mutta kysyin, tietäisikö mihin voisin lahjoittaa.  Ja tiesihän hän.  On jo muutaman vuoden kuskannut avustuksia yhdelle koiratarhalle Ukrainaan.  Täytyy häneltä vielä kysellä,  mitä muuta voisin avustuskuormaan hankkia. 

Luuletteko että Ukrainassa ei ole varaa ruokkia koiria. Kyllä on jos on hoitaja, kulkukoirat syö mitä luonnosta löytää.

Pakko vastata, vaikka onkin aikaa kulunut idiootimaisesta kommentistasi. Sori 'idiottimaisesta', mutta sitä se todella on!

Mitä syötävää ne kulkukoirat löytävät "luonnosta" = kaupungeista? Oletko koskaan nähnyt dokumentteja laihoista, nälkiintyneistä, pienestäkin ruuanmurenesta verissä päin  tappelevista kulkukoirista? Joiden pennut kuolevat nälkään, kun niiden emoilla ei vaan ravinnon puutteesta ole maitoa ruokkimiseen, tai jos tippa onkin, emot kuolevat antaessaan elämän pennuille?

Minä olen nähnyt kuolleita pentuja ojien pohjilla ja väiveiden ja kirppujen peittämiä puolikuntoisia pentuja esim. Romaniassa ja sinä kehtaat kirjoittaa noin Ukrainan "kulkukoirista", joista suurin? osa on ollut perheiden lemmikkejä, jotka on vaan ollut PAKKO jättää kun on lähdetty turvaan. Lemmikkikoirat eivät osaa etsiä ruokaa "luonnosta", eivätkä pärjää siellä ! Tekis mieli laittaa sata huutomerkkiä ! ÄÄäääähhh !

Jos jotain hyvää tuon aiemman mulle laittamasta kommentista seurasi,  niin päätin antaa tälle kaverilleni vielä 500 € ihan rahana ja hän voi ostaa sillä sellaista,  mille tällä koiratarhalla voisi olla tarvetta.  Hän on tehnyt tällaista avustustyötä jo kymmenkunta vuotta ja kokemuksesta tietää,  miten tuo raha on järkevintä käyttää. 

Vierailija
4462/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesin just koiran valjaat.  Rukan valjaat,  joista ei koira pääse rimpuilemaan irti.  Kohta lähden mummokärryn kanssa lähikauppaan ostamaan loput koiran purkkiruuat,  jotka kauppias on tilannut jo pari vuotta mun koiraani varten.  Naulakosta löytyi koirani talvitakki.  Harvoin oli niin kovat pakkaset, että sitä tarvitsi.  Pitää loppuviikon aikana katsella vähän muitakin tavaroita.  

Eilen illalla laitoin viestiä yhdelle kaverilleni,  joka aikoinaan vei itse ruokaa yms itärajan takana olevalle koiratarhalle.  Ei sama tarha kuin mistä mun koirani tuli.  Nyt on raja ollut pidempään kiinni,  mutta kysyin, tietäisikö mihin voisin lahjoittaa.  Ja tiesihän hän.  On jo muutaman vuoden kuskannut avustuksia yhdelle koiratarhalle Ukrainaan.  Täytyy häneltä vielä kysellä,  mitä muuta voisin avustuskuormaan hankkia. 

Luuletteko että Ukrainassa ei ole varaa ruokkia koiria. Kyllä on jos on hoitaja, kulkukoirat syö mitä luonnosta löytää.

Pakko vastata, vaikka onkin aikaa kulunut idiootimaisesta kommentistasi. Sori 'idiottimaisesta', mutta sitä se todella on!

Mitä syötävää ne kulkukoirat löytävät "luonnosta" = kaupungeista? Oletko koskaan nähnyt dokumentteja laihoista, nälkiintyneistä, pienestäkin ruuanmurenesta verissä päin  tappelevista kulkukoirista? Joiden pennut kuolevat nälkään, kun niiden emoilla ei vaan ravinnon puutteesta ole maitoa ruokkimiseen, tai jos tippa onkin, emot kuolevat antaessaan elämän pennuille?

Minä olen nähnyt kuolleita pentuja ojien pohjilla ja väiveiden ja kirppujen peittämiä puolikuntoisia pentuja esim. Romaniassa ja sinä kehtaat kirjoittaa noin Ukrainan "kulkukoirista", joista suurin? osa on ollut perheiden lemmikkejä, jotka on vaan ollut PAKKO jättää kun on lähdetty turvaan. Lemmikkikoirat eivät osaa etsiä ruokaa "luonnosta", eivätkä pärjää siellä ! Tekis mieli laittaa sata huutomerkkiä ! ÄÄäääähhh !

Jos jotain hyvää tuon aiemman mulle laittamasta kommentista seurasi,  niin päätin antaa tälle kaverilleni vielä 500 € ihan rahana ja hän voi ostaa sillä sellaista,  mille tällä koiratarhalla voisi olla tarvetta.  Hän on tehnyt tällaista avustustyötä jo kymmenkunta vuotta ja kokemuksesta tietää,  miten tuo raha on järkevintä käyttää. 

Hei Lammas, sinulla on hyvä sydän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4463/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään ensimmäinen kalansaalis saatu, ilahduttaa.

Katiskoissa oli 2 isoa haukea ja kymmenisen ahventa. Mieheni fileroi hauet ja perkasi ahvenet.  Minä puolestani mietin mitä hyvää kaloista tekisin.

Aurinkoinen päivä ainakin täällä, mukavaa päivää!

Vierailija
4464/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiturin teko on vaiheessa, vielä 2 tolppaa lisää, ja vasat sinne, jäykistäjät väliin ja laudat päälle.

Tänään tuulee ehkä vähän liikaa, että saan alustana käytetyn lautan paikalleen,, mutta voin sitten pilkkoa puita, sekin on mielelle ihanaa.

Vierailija
4465/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui kun olin 22 tai 23  ja vähän villimpi ja hullumpi kuin nykyään. Löysin teksti tv:tä miehen joka pyyteli Mikkelissä naista saunaan kesämökilleen ja minä hullu sitten vastasin. Mies lupasi hakea minut. Parkkipaikalla odotti musta lada josssa soi Irwin ja ratin takana istui varmaan 40v tukeva ukko rööki suussa. Osti meille matkalla kaljaa ja kiskoin sitä kuin kieltolaki olisi ollut tulossa että kestin ukon seuran. Mökki oli ihan kiva ja sauna puusauna, mentiin löylyihin ja ukko pisti minut kontalleen lauteelle ja koetti panna kuivana kakkoseen, sanoin että pildeen kiitos. Edes kumia ei käytetty. Olin tosiaan kännissä kuin käki ja vähän seko noihin aikoihin, jos joku nyt miettii miksi en hypännyt pystyyn ja vaatinut viemään heti kotiin.

Tapailtiin sitten jonkin aikaa, kun ukko piti minut röökeissä ja kaljoissa. Sain seksistämme sitkeän pissatulehduksen jota luultiin jo klamydiaksi kun lähti vasta kolmannella ab-kuurilla.

Vierailija
4466/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli toivottoman huono sängyssä ja hämmentävintä oli, että mies oli ollut naimisissakin. Naisen anatomiasta tunnisti vain rinnat ja niitä leipoi semmoisella voimalla, että olin mustelmilla. Mitään esileikkejä ei rintojeni  puristelua lukuunottamatta hallinnut, koetti vain tunkea kuivana sisään ja kostutti sylkemällä. Tuo sylkeminen oli ällöttävää ja sanoin siitä, mutta  ei mennyt oppi perille. Kertoi miten olivat joutuneet exänsä  kanssa käyttämään liukkaria " Kun Tiina oli aina niin kuiva". Ai jaa, mistäköhän syystä..

Myös hammashygienia oli miehellä surkea,  ikenet olivat arat ja valuivat verta muttei käyttänyt hammaslankaa eikä mennyt hammaslääkäriin. Ällötti pussailla kun veri maistui suussa.

Vierailija
4467/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankan puhuva koira nimeltään Jäyhä Jököttäjä ;)

Akun suomentajilla on varmaan hauskaa. Lopputuloksesta päätellen.

Vanhat Aku Ankat on mun lemppareita. Niiden komiikka ei vanhene ja sanankäyttö on oivallista.

Pitäisi oikein etsiä tämä tarina, mutta alku menee nyt muistinvaraisesti. Olikohan Aku ja veljenpojat - tai saattoivat olla muita hahmoja - erään kerran jossain pulassa. Heillä oli ainoastaan kirjekyyhky yhteytenä muuhun maailmaan. Alkoi olla jo kova nälkä ja siinä tuli heille mieleen mahdollisuus tehdä kyyhkystä paistia. Sarjiksen seuraava kuva oli sitten legendaarinen, kun yksi heistä välkkynä totesi:

"En suosita ainoan yhteydenpitomme einehtimistä."

Hyvää päivää kaikille!

Vierailija
4468/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hiljaista täällä, toisaalta ymmärrän. Niin paljon tavallisia viestejä katoaa. Eipä viitsi pitkästi ainakaan kirjoitella. Torstai päivän agenda: pyykki ja imurointi. Lihakastiketta, perunaa, salaattia. Pihakierros, tietysti. Kesäverhojen silitys, ehkä ripustus. Tai sitten huomenna.

Hiljaisuus voi olla myös hyvä juttu. Ei viestien määrä ole ratkaisevaa, vaan niiden laatu. Erilaisia aiheita, erilaisia mielipiteitä ja riidatonta keskustelua on ollut. 

Vierailija
4469/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nukutti hyvin edellisen yön valvomisen jälkeen!

Tänään loppusiivousta kun eilisen ikkunoitten vaihdon jälkeen pölyä ym pinnoilla.

Minä olen sitä mieltä että suurin osa noista kulkukoirista ja - kissoista joutaisi lopettaa. Kaikille ei kotia löydy kuitenkaan ja kärsivät sairauksista ja luonnehäiriöistä. 
Tämä varmaan herättää vastakkaisia mielipiteitä!

Vierailija
4470/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat Aku Ankat on mun lemppareita. Niiden komiikka ei vanhene ja sanankäyttö on oivallista.

Pitäisi oikein etsiä tämä tarina, mutta alku menee nyt muistinvaraisesti. Olikohan Aku ja veljenpojat - tai saattoivat olla muita hahmoja - erään kerran jossain pulassa. Heillä oli ainoastaan kirjekyyhky yhteytenä muuhun maailmaan. Alkoi olla jo kova nälkä ja siinä tuli heille mieleen mahdollisuus tehdä kyyhkystä paistia. Sarjiksen seuraava kuva oli sitten legendaarinen, kun yksi heistä välkkynä totesi:

Hyvää päivää kaikille!

Akuja on käännetty myös eri murteille, esim. hämeeksi, savoksi ja stadin slangille.  Vai oliko se sittenkin Harald Hirmuinen?

Vierailija
4471/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivää kaikille!

Akuja on käännetty myös eri murteille, esim. hämeeksi, savoksi ja stadin slangille.  Vai oliko se sittenkin Harald Hirmuinen?

Joo, Akuja on käännetty eri murteille. Ovat mainioita. Meilläkin on Isoon taloon Ankka.

Vierailija
4472/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivää kaikille!

Asterix? Ainakin Katekismus on murteilla tehty vai oliko kuitenkin Isä meidän-rukous?

Vierailija
4473/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivää kaikille!

KÄÄK sopii moneen...

Hyvää päivää :)

Vierailija
4474/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: Tuon Isoon taloon Ankka, Roope-tarinoita eteläpohojanmaan murteella on kääntänyt Joose Tammelin, joka on Rehupiikles-yhtyeessä. Ainakin eteläpohojalaiset tuntee. Rehupiikleshän on tehnyt tunnettuja biisejä eteläpohojanmaaksi. Jos muistatte biisin He ain't heavy, he's my brother, the Hollies-bändiltä, niin se on Rehupiiklesillä Soommun veli (kirjoitusasu jotenkin noin...). Ja tunnetuin biisi taitaa olla Ylihärmään, If you're going to San Fransisco.

Terveisiä vaan kotiseudulle Etelä-Pohjanmaalle!

Vierailija
4475/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nukutti hyvin edellisen yön valvomisen jälkeen!

Tänään loppusiivousta kun eilisen ikkunoitten vaihdon jälkeen pölyä ym pinnoilla.

Minä olen sitä mieltä että suurin osa noista kulkukoirista ja - kissoista joutaisi lopettaa. Kaikille ei kotia löydy kuitenkaan ja kärsivät sairauksista ja luonnehäiriöistä. 
Tämä varmaan herättää vastakkaisia mielipiteitä!

Niitähän lopetetaan muutenkin jo tosi paljon. Koiratarhat ulkomailla esim Espanjassa sellaisia, että ne ovat monesti kunnallisia tappotarhoja ja siellä koirat ovat vaan vähän aikaa ja jos mikään järjestö ei niitä pelasta omalle tarhalleen niin sitten lopetus. Vain harvat saavat mahdollisuudet elämään ja ne monesti niitä joilla siihen on mahdollisuus eli niitä hyväluonteisempia. Joissakin maissa kuten Romaniassa tapetaan kulkukoiria muutenkin paljon. 

Vierailija
4476/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille jäi omakotitalo vanhemman kuoltua, se oli täynnä tavaraa. Pyysimme paikallista eläinsuojeluyhdistystä katsomaan, mitä he ottaisivat heidän kirpputorilleen myyntiin. He lupasivat ottaa kaiken. Muutama valokuva ja astia otettiin mistoksi, loput vei yhdistyksen puuhaihmiset parin viikon aikana myyntiin. Huonekaluja, koneita, pakastin, pyykkikone, ompelukone, astioita, kirjoja, vaatteita, raanuja, mattoja, kasveja ym, ym.  Kaikille tuli hyvä mieli. 

Vierailija
4477/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hiljaista täällä, toisaalta ymmärrän. Niin paljon tavallisia viestejä katoaa. Eipä viitsi pitkästi ainakaan kirjoitella. Torstai päivän agenda: pyykki ja imurointi. Lihakastiketta, perunaa, salaattia. Pihakierros, tietysti. Kesäverhojen silitys, ehkä ripustus. Tai sitten huomenna.

Hiljaisuus voi olla myös hyvä juttu. Ei viestien määrä ole ratkaisevaa, vaan niiden laatu. Erilaisia aiheita, erilaisia mielipiteitä ja riidatonta keskustelua on ollut. 

Nythän on ollut mukavia erilaisia juttuja ilman jankkausta ja riitaa. Turhat pudonneet pois. Samaa mieltä, ei se määrä vaan laatu.

Vierailija
4478/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surkea ihminen, koska en oikein osaa olla täältä pois. En ainakaan silloin, kun tuntuu tosi yksinäiseltä olo. Kädet pystyyn ja saa nauraa minua jos tahtoo. Jatkossa pitää olla kirjoittamatta mitään tähän liittyen. Syteen tai saveen. 

Muuten mitäpäs tässä. Yksi tentti meni hyvin ja nyt taas toisella kurssilla tosi vaikea tehtävä tehtäväksi. Lisäksi sotkin taas muutaman tehtävän palautuspäivät ja ne pitää nyt nopeasti tehdä jos ehdin. Kirjatentti myös taas tulossa. 

Kevät on sellaista aikaa, että ensin tekisi mieli tehdä sata asiaa ja nyt taas yksikin tuntuu raskaalta. Toisaalta ulkona on lämmintä ja kuin kesä jo. Kivempi lukea ulkona. Lintuja olen seurannut paljon ja täälläkin joku laji aina mitä en tunne. Minulla on myös viiniä perhosille kesäksi, kun isäni saa niitä ja jää käyttämättä muuten, joten antaa minulle ne sitten. 

Paris Shadows - CRUSHIN (Ft. TRAVIS BARKER)

Vierailija
4479/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen surkea ihminen, koska en oikein osaa olla täältä pois. En ainakaan silloin, kun tuntuu tosi yksinäiseltä olo. Kädet pystyyn ja saa nauraa minua jos tahtoo. Jatkossa pitää olla kirjoittamatta mitään tähän liittyen. Syteen tai saveen. 

Muuten mitäpäs tässä. Yksi tentti meni hyvin ja nyt taas toisella kurssilla tosi vaikea tehtävä tehtäväksi. Lisäksi sotkin taas muutaman tehtävän palautuspäivät ja ne pitää nyt nopeasti tehdä jos ehdin. Kirjatentti myös taas tulossa. 

Kevät on sellaista aikaa, että ensin tekisi mieli tehdä sata asiaa ja nyt taas yksikin tuntuu raskaalta. Toisaalta ulkona on lämmintä ja kuin kesä jo. Kivempi lukea ulkona. Lintuja olen seurannut paljon ja täälläkin joku laji aina mitä en tunne. Minulla on myös viiniä perhosille kesäksi, kun isäni saa niitä ja jää käyttämättä muuten, joten antaa minulle ne sitten. 

Paris Shadows - CRUSHIN (Ft. TRAVIS BARKER)

Heip. Mielenkiinnolla odotan puutarhajuttuja, miten on talvesta selvitty.

Vierailija
4480/4531 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille jäi omakotitalo vanhemman kuoltua, se oli täynnä tavaraa. Pyysimme paikallista eläinsuojeluyhdistystä katsomaan, mitä he ottaisivat heidän kirpputorilleen myyntiin. He lupasivat ottaa kaiken. Muutama valokuva ja astia otettiin mistoksi, loput vei yhdistyksen puuhaihmiset parin viikon aikana myyntiin. Huonekaluja, koneita, pakastin, pyykkikone, ompelukone, astioita, kirjoja, vaatteita, raanuja, mattoja, kasveja ym, ym.  Kaikille tuli hyvä mieli. 

Parempi Elsu kuin SPR, joka ylihinnoittelee tavarat ja missä työntekijät nyysivät parhaat tavarat ja pomo kuittaa tähtitieteellistä palkkaa. HOPEssa samanlaisia epäilyjä, vapaaehtoiset ottavat "vaivanpalkkaa". Elsuista ei tuollaisia uutisia ole ainakaan minun silmiini osunut.

En myöskään lahjoita millekään kalliita kerjuukampanjoita telkkarissa "mainostaville" tahoille. Mikä hyväntekeväisyysyhdistys välittäisi KAIKKI (pl välttämättömät kulut) lahjoitukset keräämäänsä kohteeseen?

Nyt saa tulla vastaväittämään, että telkkarimainokset ovat välttämätön kulu. Eivät viikkokausia jatkuvat, kymmenen kertaa päivässä esitettävät, mainoskampanjat ole! Ainakin minua ne lähinnä vaan ärsyttävät! Yksi muistutus päivässä sellaisella kanavalla, sellaiseen katseluaikaan ja sellaisen ohjelman yhteydessä, mitä potentiaaliset lahjoittajat katsovat.