Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (4381)

Vierailija
4301/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan vielä kerran tänne ja kysyn, että missä menee loukkauksen raja mielestänne ja miksi kirjoitetta niin kuin kirjoitatte jos olette ns vääryyttä vastaan. Miksi tekstinne ei palvele hienoja tarkoituksianne ja moraalista käsitystänne. Sanotte toista ja silti viestinne kertovat toista tarinaa. Nyt haluatte ihan kunnolla vaan härnätä minua täällä. Te oikeuden aurueet ja jalot palvelijat. En minä tyhmä ole sentään. En sitä kuitenkaan. - P

Kirjoitin jutun maanittelusta. Se liittyi yhden työpaikan henkilökunnan juhliin. Siellä yksi henkilö jankkasi aina siitä, tuleeko vai ei mukaan. Ei ymmärtänyt, että tulee turhia lisäjärjestelyjä, jos ei ajoissa ilmoita. Sitä oli jatkunut vuosia. Minua varoitettiin asiasta, kun kutsuminen jäi minun vastuulleni. Tuolla kertomallani keinolla sain vihellettyä pelin poikki. Mitään kaunoja ei jäänyt puolin eikä toisin. Ketjun muihin kirjoituksiin tämä ei liittynyt eikä koskenut sinua. En tiedä, viittasitko tähän, varmuuden vuoksi kerroin. 

Vierailija
4302/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä kerran, että miksi on mukavaa pilkata minua täällä. Saatteko paljon iloa siitä elämäänne. Toivottavasti saatte. Se kertoo sitten teistä. Ei minusta. Ja minä totean, että parempi poistua. Terveisin P. 

Miksi yksi jätettäisiin pilkkaamatta? Kaikkia muita on pilkattu vuosikausia.  

Me muut olemme jo kasvattaneet kovan kuoren kiusaamista ja haukkumista vastaan, sinä P olet säästynyt D:n  kiusaamiselta, mutta nyt sinunkin on aika kokea samaa, mitä me muut neljän vuoden ajan.   Ketjuissa on karaistava itsensä, niin kuin elämässäkin. Aina löytyy joku, joka kiusaa. Opettele keinoja ohittamaan kiusaaminen ja elämään sen kanssa. Uhriutuminen ei auta ketään.

Voi tuota jankutuksen määrää. Päästäisit  irti - tuo ei ole tervettä enää.

P ei voi  päästää irti, ennen kuin terapeutin kanssa purkaa nuoruutensa pahat muistot. Hän jankuttaa niistä kuolemaansa asti, jos ei hae apua. Se ei ole tervettä enää, totta.

Pitäisiköhän sinunkin poiketa terapeutin juttusille? Ethän moiti toisen kirjoittelua.

P ei saa täältä ikinä apua, hän ei parane, jollei mene asiantuntijoiden luo.  Olen itse saanut paljon apua monenlaisilta asiantuntijoilta ja itsekin olen asiantuntija. Minulla on pohjaa ohjata  oikeaan paikkaan, se ei ole tämä. 

Sivusta tähän. Minusta ei ole ok jos täällä aletaan minun asioitani miettiä tuossa määrin. Sinä et voi tavallaan kohdistaa minuun täällä kaikkea kirjoittamaasi. Ei, vaikka sinulla olisi omia kokemuksia kaikesta. Silti et saisi ns ottaa minua tikunnokkaan täällä. Toki kirjoitan omista asioistani. Tiedän sen. 

Silti sinä teet tavallaan tästä isomman jutun mitä se olisikaan. Joku lukisi viestini jos tahtoisi ja se siitä. Sinä sitten teet viesteissäni jonkun numeron ja et pääse itse niistä yli millään. Tartut niihin. Lukisit vaan jos lukisit ja antaisit olla. Sinun velvollisuutesi ja tehtäväsi ei ole rasittaa päätäsi minun jutuillani. En vaadi sitä sinulta, enkä muiltakaan. Nuokin eilisen pohdintani olivat ihan hyvällä mielellä kirjoitettuja. Ei ehkä näyttänyt silti, mutta niin kuin tapanani on niin pohdin elämääni. Joten vaihdetaan aihetta nyt. Kärpäsestä tulee härkänen myös toisten silmissä jos joku viesti on se mistä ei eteenpäin päästä ja eilisen jutut jatkuu. Terveisin Pitkis. 

Sunhan P  piti taas kerran häipyä täältä. Miksi vielä jankkaat samaa?

Kirjoitatpa ilkeästi. Miksi ihmeessä?

Sanaan pitäisi voida luottaa. Valehtelee. Jankkaa samaa vuosikausia.  Jaarittelee.

Entäpä omat hienot juttusi? Mikä sinä kuvittelet olevasi määräilemään toisten viesteistä?

Olen eri, mutta oletko siis tuon kirjoittajan kanssa eri mieltä? Eikö sinun mielestäsi sanaan pidä voida luottaa? Onko valehtelu sinusta oikein? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4303/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan vielä kerran tänne ja kysyn, että missä menee loukkauksen raja mielestänne ja miksi kirjoitetta niin kuin kirjoitatte jos olette ns vääryyttä vastaan. Miksi tekstinne ei palvele hienoja tarkoituksianne ja moraalista käsitystänne. Sanotte toista ja silti viestinne kertovat toista tarinaa. Nyt haluatte ihan kunnolla vaan härnätä minua täällä. Te oikeuden aurueet ja jalot palvelijat. En minä tyhmä ole sentään. En sitä kuitenkaan. - P

Kirjoitin jutun maanittelusta. Se liittyi yhden työpaikan henkilökunnan juhliin. Siellä yksi henkilö jankkasi aina siitä, tuleeko vai ei mukaan. Ei ymmärtänyt, että tulee turhia lisäjärjestelyjä, jos ei ajoissa ilmoita. Sitä oli jatkunut vuosia. Minua varoitettiin asiasta, kun kutsuminen jäi minun vastuulleni. Tuolla kertomallani keinolla sain vihellettyä pelin poikki. Mitään kaunoja ei jäänyt puolin eikä toisin. Ketjun muihin kirjoituksiin tämä ei liittynyt eikä koskenut sinua. En tiedä, viittasitko tähän, varmuuden vuoksi kerroin. 

Lisään vielä itse tähän, että nyt kun pistit minut miettimään asiaa tarkemmin, haluankin kysyä sinulta, miksi ilmoitat aina välillä poistuvasi ketjusta? Teit tätä aiemmin muissakin ketjuissa. Emmehän me tarvi sitä tietoa mihinkään. Mitä sinä siitä saat?

Ei ketjusta poistumista tai siihen tulemista tarvi kenellekään ilmoittaa. Kirjoittajia tulee ja menee. Kivojakin. Se on elämää. Kukaan meistä ei ole korvaamaton.

Vierailija
4304/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mitä ajat takaa eli jos sinä esim "maanittelet" minua täällä ja toisessa yksinäisten ketjussa terapiaan (muistan tämän) niin koet, että vika on minussa jos en nyt varaa sinne ensi viikolla aikaa. Silti minä en ole tässäkään ketjussa alunperin kirjoittanut olenko sinne menossa vai en vaan toiset ovat puuttuneet elämääni siinä mielessä, että pakkosyöttävät ajatusta tästä, vaikka olen tänäänkin kirjoittanut tähän liittyen asioita miksi en ole sinne ensi viikolla menossa. 

Minusta maanittelu on puuttumista toisten elämään etenkin jos kirjoitin, ettei mikään viesti täällä saa minua tekemään yhtään mitään. Näin turhaa työtä teillekin vaan kirjoittaa niitä ohjeita. Minä menen jos menen, mutta yleensäkin ihmettelen hieman jos joku viestiini liittyen ottaa hyökkäävän asenteen ja reagoi itsekin niin paljon, vaikka kuinka ihmettelisi esim viestejäni. 

Oikeastaan siellä toisessa paikassa missä kävin niin siellä yhdellä tyypillä vaikea elämä ja ongelmia paljon. Hän kertoi niistä, kun halusi, mutta oikeastaan ei se ollut minun tehtäväni alkaa neuvomaan miten hän saa rahat riittämään tai saa hampaansa kuntoon tai muuten jaksaa elämäänsä. Se olisi ollut alentavaa häntä kohtaan alkaa sellaiseen. Näin lähinnä se oli kuuntelua ja ajatusten vaihtoa niin, että hän koki, että ymmärsin häntä ja hänen elämäänsä. Ei se oli ollut ok jos minä olisin kuitenkin ulkopuolisena ilman hänen koko tarinaansa tietämättömänä alkanut ohjeita antamaan etenkin, kun hän en niitä kysynyt. 

Toki yleistän itsekin tässä, mutta olemme kuitenkin hyvin vähän täälläkään tietoisia toisistamme. Toki minulla on kirjoittajan vastuuni, mutta ei se tarkoita silti, että elämäni täällä saa arvostella ja kehitellä jotain ihmeellistä peliä siihen liittyen. Minä olen kuin jotain huvia viesteni. Toki en tarkoita kaikkia. Minusta eu vaan ole kenenkään huviksi siinä mielessä ja niinkuin kirjoitin niin olen viisas ihminen joka kyllä lukee ne rivien välitkin hyvin. Voin olla muuten typerä, mutta järki toimii kyllä. Nyt aloitan tauon täältä. Parempi niin. - P

Vierailija
4305/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä itse tähän, että nyt kun pistit minut miettimään asiaa tarkemmin, haluankin kysyä sinulta, miksi ilmoitat aina välillä poistuvasi ketjusta? Teit tätä aiemmin muissakin ketjuissa. Emmehän me tarvi sitä tietoa mihinkään. Mitä sinä siitä saat?

Ei ketjusta poistumista tai siihen tulemista tarvi kenellekään ilmoittaa. Kirjoittajia tulee ja menee. Kivojakin. Se on elämää. Kukaan meistä ei ole korvaamaton.

Vastauksena kirjoitan siksi, että poistun koska minä koen rajojani loukattavan täällä ja käytöksen puuttumisena elämääni ja näin haluan ehkä omalla tavallani sanoa sen, ettei minun tarvitsisi sietää sellaista käytöstä täällä ja saa minut ainakin yrittämään täältä poistumista. Mutta juu käytöksenne muistuttaa jo itsekin jotain sumutusta ja manipulaatiota, joten niin kuin sanon etten ole tyhmä niin huomaan kyllä sen. En minä ole korvaamaton, enkä täydellinen. Kaikkea muuta. Toivoin vaan voivani kirjoittaa tänne, mutta en näköjään voi jos elämäni pitää kaikin tavoin osoittaa olevan vääränlaista ja itseni olevan pihalla suorastaan. Liika on liikaa. - P

Vierailija
4306/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee taas tuo elokuva ; Rita Hayworth avain pakoon, olen katsonut sen jo parikin kertaa, mutta kuuluu mielestäni elokuviin, jotka voi katsoa useamman kerran. Nythän se alkaa taas kesäika ja uusintoja riittää...

Vierailija
4307/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee taas tuo elokuva ; Rita Hayworth avain pakoon, olen katsonut sen jo parikin kertaa, mutta kuuluu mielestäni elokuviin, jotka voi katsoa useamman kerran. Nythän se alkaa taas kesäika ja uusintoja riittää...

Teemalla uusi sarja Vahtikoirat samaan aikaan, leffan olen muutaman kerran nähnyt.

Valitsen tänään Teeman.

Vierailija
4308/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä kai ole kuin tuo yksi ankea häirikkö, aina löytää syitä härkkiä ja haastaa riitaa. Ei välitetä tuommoisesta keskenkasvuisesta möllistä. Kirjoitellaan omiamme. Moni tykkää sinunkin jutuistasi.

Miten hymistelyketjuun sopii toisten nimittely?

Vierailija
4309/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan vielä kerran kiellon päälle viestin. Ensiksi eli jos joku on esim kiusaamista vastaan niin miksi tekee täällä toisille sitä. Miksi ei jätä rauhaan. Toiseksi miksi haluatte minunkin taakkaani lisätä. Olenko tehnyt teille jotain pahaa. Kysyn sitä, kun ilmeisesti mietitte minun ansaitsevan pahaa. Käytös on sen mukaista sieltä suunnasta nyt. 

Kolmanneksi miksi minun pitäisi miettiä jokaista viestiäni täällä mitä voin kirjoittaa. Ymmärrän vastuun viesteissä, mutta samalla toiselle ei ole silti ok vastata mitä vaan oli sitten viestin aihe mikä vaan ja nytkin jos joku kirjoittaa minun pohtivan elämääni kuolemaani saakka tms niin sekin on melko julmasti sanottu, koska kukaan ei tiedä päiviensä määrää. Yleensä en kavahda   mitään, mutta en pidä viesteissä jotka tavallaan mainitsevat kuoleman tuohon tyyliin. 

Neljänneksi muistakaa miltä toisesta tuntuu lukea näitä viestejä missä esim elämääni arvostellaan. Minäkin olen kuitenkin ihminen joka lukee teidänkin viestinne täällä. Silti sitä ei mietitä, että kuka täällä toisessa päässä on. Toki se on tuttua, ettei monikaan mieltä kuka siellä toisella puolella viestin lukee. Sekin tyypillistä. 

Danin sanoin ajattele muista hyvää, toivo tapahtuvaksi hyvää ja tee hyviä asioita. Älä lisää muiden kuormaa, kun et tiedä mitä ihminen elämässään kantaa. Voit olla jonkun viimeinen ajatus sinä päivänä joten ole hyvä ajatus. Älä huono. 

Kiitos. 

Vierailija
4310/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti siis allekirjoituksella - P

Vierailija
4311/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Jeesus tuli maailmaan Vapahtajaksi, mutta myös esikuvaksi meille ihmisille. What would Jesus do? Joku sanoi joskus hyvin, että Vuorisaarna voisi olla kuin perustuslaki meille.

Kirjoitin tämän viestin, kun täällä on puhuttu moraalista ja etiikasta. Mietittäväksi.

Vierailija
4312/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kirjoitan siksi, että poistun koska minä koen rajojani loukattavan täällä ja käytöksen puuttumisena elämääni ja näin haluan ehkä omalla tavallani sanoa sen, ettei minun tarvitsisi sietää sellaista käytöstä täällä ja saa minut ainakin yrittämään täältä poistumista. Mutta juu käytöksenne muistuttaa jo itsekin jotain sumutusta ja manipulaatiota, joten niin kuin sanon etten ole tyhmä niin huomaan kyllä sen. En minä ole korvaamaton, enkä täydellinen. Kaikkea muuta. Toivoin vaan voivani kirjoittaa tänne, mutta en näköjään voi jos elämäni pitää kaikin tavoin osoittaa olevan vääränlaista ja itseni olevan pihalla suorastaan. Liika on liikaa. - P

En kysynyt, miksi poistut.  Kysyin, miksi  ilmoitat siitä.

Aikuisena ihmisenä teet itse ratkaisusi. Niinhän me kaikki teemme, kun rapaa sataa välillä niskaan niin täällä kuin oikeassakin elämässä. Lähdetään ketjusta, vaihdetaan työpaikkaa, otetaan avioero. Tai sitten ei mitään näistä. Se kuuluu elämään, ei haittaa. 

Vierailija
4313/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä positiivista toit tähän keskusteluun tänään? 

Vierailija
4314/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kysymys lienee suunnattu kaikille kirjoittajille.

Aikomukseni ei ollut kirjoittaa tänään mitään, mutta laitoin tuon viestin Jeesuksesta ja Vuorisaarnasta, niin minun mielestäni se on positiivista.

Samalla nyt toivotan kaikille hyvää iltaa ja uutta viikkoa.

Vierailija
4315/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mitä ajat takaa eli jos sinä esim "maanittelet" minua täällä ja toisessa yksinäisten ketjussa terapiaan (muistan tämän) niin koet, että vika on minussa jos en nyt varaa sinne ensi viikolla aikaa. Silti minä en ole tässäkään ketjussa alunperin kirjoittanut olenko sinne menossa vai en vaan toiset ovat puuttuneet elämääni siinä mielessä, että pakkosyöttävät ajatusta tästä, vaikka olen tänäänkin kirjoittanut tähän liittyen asioita miksi en ole sinne ensi viikolla menossa. 

Minusta maanittelu on puuttumista toisten elämään etenkin jos kirjoitin, ettei mikään viesti täällä saa minua tekemään yhtään mitään. Näin turhaa työtä teillekin vaan kirjoittaa niitä ohjeita. Minä menen jos menen, mutta yleensäkin ihmettelen hieman jos joku viestiini liittyen ottaa hyökkäävän asenteen ja reagoi itsekin niin paljon, vaikka kuinka ihmettelisi esim viestejäni. 

Oikeastaan siellä toisessa paikassa missä kävin niin siellä yhdellä tyypillä vaikea elämä ja ongelmia paljon. Hän kertoi niistä, kun halusi, mutta oikeastaan ei se ollut minun tehtäväni alkaa neuvomaan miten hän saa rahat riittämään tai saa hampaansa kuntoon tai muuten jaksaa elämäänsä. Se olisi ollut alentavaa häntä kohtaan alkaa sellaiseen. Näin lähinnä se oli kuuntelua ja ajatusten vaihtoa niin, että hän koki, että ymmärsin häntä ja hänen elämäänsä. Ei se oli ollut ok jos minä olisin kuitenkin ulkopuolisena ilman hänen koko tarinaansa tietämättömänä alkanut ohjeita antamaan etenkin, kun hän en niitä kysynyt. 

Toki yleistän itsekin tässä, mutta olemme kuitenkin hyvin vähän täälläkään tietoisia toisistamme. Toki minulla on kirjoittajan vastuuni, mutta ei se tarkoita silti, että elämäni täällä saa arvostella ja kehitellä jotain ihmeellistä peliä siihen liittyen. Minä olen kuin jotain huvia viesteni. Toki en tarkoita kaikkia. Minusta eu vaan ole kenenkään huviksi siinä mielessä ja niinkuin kirjoitin niin olen viisas ihminen joka kyllä lukee ne rivien välitkin hyvin. Voin olla muuten typerä, mutta järki toimii kyllä. Nyt aloitan tauon täältä. Parempi niin. - P

Luin tämän viestin vasta nyt. Sekoitat minut varmaan johonkin toiseen. Olen se, joka kauan sitten puhuin siitä, että kotoa muutto ja paikkakunnan vaihdos voisi auttaa tilanteessa. En muista suositelleeni terapiaa kenellekään, saati maanitellut.  En ole tyrkyttänyt neuvoja sen jälkeen kun sanoit, ettet toivo niitä, vaan haluat vaan kirjoittaa tänne. Siitä on kauan. Muita kommentteja olen toisinaan laittanut.

Vierailija
4316/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikomukseni ei ollut kirjoittaa tänään mitään, mutta laitoin tuon viestin Jeesuksesta ja Vuorisaarnasta, niin minun mielestäni se on positiivista.

Kyllä kysymys oli suunnattu kaikille.

Itse toivotin hyvää huomenta ja nyt hyvää yötä kaikille!

Vierailija
4317/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä positiivista kukin toi ketjuun on hankala kysymys. Ensin pitäisi määritellä, mitä positiivisuudella tässä yhteydessä tarkoitetaan. 

Onko se huumoria? Kevyttä juttelua? Yritystä ymmärtää syvällisesti toisten viestejä? Keskustelun avauksia? Eettistä pohdintaa?

Tulkintoja on yhtä monia kuin kirjoittajiakin. Mikä on yhdelle positiivista, voi toiselle olla negatiivista. 

Hyvä idea kuitenkin, että omaa panosta voi miettiä.

Joskus aiemmin ehdotin, että mietittäisiin, mitä lisäarvoa oma osuus toi ketjuun.

Vierailija
4318/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kysymys oli suunnattu kaikille.

Itse toivotin hyvää huomenta ja nyt hyvää yötä kaikille!

Hyvää yötä höpsöt, pikkuiset ja tosikot

Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen ilta.  Viimeinen yö. Viimeiset tunnit.  Miksi tämä on aina näin vaikeaa? Vaikka on kokenut saman monta kertaa ennenkin?

Istun olohuoneen lattialla. Koira vieressäni ja Kyyläkin käpertyneenä parhaan ystävänsä viereen. Ensi yönä en nuku.  Istun vain tässä ja rapsuttelen turkkia,  joka vuorokauden päästä on jo tuhkaa.  

Kun kesäkuussa 2013 tarjosin tilapäisen hoitopaikan Pietarin kaduilta pelastetulle kulkukoiralle,  en osannut edes aavistaa,  että viidessä päivässä se "puhdasrotuinen Pietarin porttikonginvartija" vie niin mun kuin kissojenikin sydämen. Ei tarvinnutkaan eläinsuojeluyhdistyksen etsiä rekulle uutta kotia. 

Muutaman tunnin päästä on jäähyväisten aika. Siihen asti saan vielä rakastaa. 

Vierailija
4320/4381 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaalle 💖