Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (3623)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan Lammas, miten tapaaminen isäsi luona sujui. Omat vankemmat ovat jo siirtyneet tuonilmaisiin, mutta olihan mielenkiintoisia aikoja nuo viimeiset vuodet.

Tapaaminen on tänään vasta klo 14. Kerron kyllä sen jälkeen:)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tyytyväisyydestä, yksi ilta kattelin jotain dokumenttiohjelmaa oliko se Afganistanista tms ja putkahti ihan outo ajatus päähäni, miten onnekasta että olen syntynyt Suomessa. Noissa kehitysmaissa tyttölapsilla ei mitään arvoa ja ihan lapsina jo naitetaan jollekkin vanhalle miehelle, eikä mielipidettä morsmaikulta kysytä, miehet päättävät kaikesta. Eihän tää  Suomikaan mikään lintukoto tosiaan ole, mutta tuo tasa-arvo kuitenkin aivan eri luokkaa kun ko.maissa. Naisilla hyvin mahdollista kouluttautua ja elää itsenäistä elämää, jos halua ja kykyä. ja voin lähteä ovestani ilman lupaa kysymättä minne vaan ja ilman ns,holhoojaa. Eihän tämmösiä edes tule normaalisti edes miettineeksikään.

Totta. On paljon asioita,  joita me pidämme itsestäänselvyyksinä, mutta jossain muualla ne on ylellisyyttä.  Kuten vaikkapa se, että me huuhdellaan wc-pöntötkin juomakelpoisella vedellä. Sähköt, lämmitys, hanasta vettä,  monet kodinkoneet yms. Mulla pyörii pyykit just koneessa eikä tarvitse mennä pyykkien kanssa tonne Lammaslammen rantaan pesemään niitä kylmässä vedessä.  

Mun yks kaveri asuu talvet Espanjassa.  Ärsyyntyy helposti,  jos asiat ei mene kuten on sovittu. Siellä on joutunut opettelemaan kärsivällisyyttä.  Hoituu asiat loput sielläkin,  mutta ei tänään,  kuten oli sovittu,  vaan huomenna tai ehkä ensiviikolla.  On vielä työelämässä ja tekee siis etätöitä.  Joskus vaikea sovittaa työjuttuja aikatauluihin,  jotka eivät sitten pidäkään.  Just viime viikolla kertoi harkitsevansa työelämästä lähtemistä.  Pääsee eläkkeelle 3 vuoden päästä eli ei olisi pitkä aika,  mikä pitäisi selvitä säästöillä. 

Tuo kaverisi pääsisi Ovelle, 25 tai 50% eläkkeelle. Muistaahan sen. Voisi keventää töitä tai jäädä pois kokonaan. Anssi lisäksi.

Maksetaankohan anssia ulkomaille? Vai pitääkö olla käytettävissä,  jos työpaikka yllättäen löytyisikin? Tuosta OVEsta täytyykin hänelle mainita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3203/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta höppänät, taidan keittää toiset aamukahvit. 

Yö meni kukkuessa ja lopulta annoin periksi sille ettei uni tule silmään ja keittelin ensimmäiset "aamukahvit" jo kolmen maissa. Loppuyö sujui sitten rattoisasti Ruudusta sarjoja katsellessa.

Kaippa joku pian heräilee seuraksi, ettei tarvi täällä yksin kuikuilla.

MInäkään en nukkunut silmällistäkään, mutta luin koko yön Olli Jalosen Puhdas viiruinen elämä -kirjaa. Se kertoo vuoden 1918 tapahtumista, en laita niille nyt nimeä, koska jo se jakaa ihmisiä. Minulla oli viisas historian opettaja lukiossa, hän puhui 1970-luvulla "kansalais-vapaussodasta" , jotta olisi puolueeton. Kirja oli pettymys Jalosen kirjaksi, hänen muut teoksensa ovat loistavia. Tämä oli vain hyvä.

Vierailija
3204/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän täällä jokainen kirjoita omista lähtökohdistaan katsoen, turha arvostella erilaisia kirjoitustyylejä.

Vierailija
3205/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän täällä jokainen kirjoita omista lähtökohdistaan katsoen, turha arvostella erilaisia kirjoitustyylejä.

Tämä selittää, miksi joidenkin ruokajutut ärsyttää ja niitä ei halua lukea. Hyppään yli.  Huonot jutut  leimaavat koko ketjun, jos niiden kirjoittaja toistaa niitä aina. 

Vierailija
3206/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ruokamieltymykset liittyy vahvasti vuodenaikoihin.  Sekä raaka-aineiden saatavuuden vuoksi että myös säätilan vuoksi.  Kesällä paljon tuoreita kasviksia eikä välttämättä lainkaan nk lämmintä ruokaa.  Tosin kesällä on mukava myös grillata pihalla.  Yhden kesän elin pelkällä raakaravinnolla ja lähestulkoon kaikki nivelkipuni katosivat.  Syksyn tullen alkoi kuitenkin tehdä mieli taas kuumia keittoja,  pataruokia yms.  

Aikoinaan mulla oli ruokalista tyyliin maanantaina pasta, tiistaina risotto,  keskiviikkona laatikko,  torstaina keitto jne.  Ei sen tarkemmin määriteltynä,  mikä pasta, mikä risotto jne. Helpotti kuitenkin ruokien suunnittelua,  kun en ollut silloin vielä etätöissä ja syöjiäkin oli useampia. Vaikka olenkin vaihtanut ruuanvalmistusastiat pienempiin,  silti tulee syötyä samaa ruokaa ainakin kahtena päivänä peräkkäin. Olen melko kaikkiruokainen eli "inhokkiruokia" mulla on hyvin vähän. Silli ja silakkalaatikko kuuluvat niihin,  mutta paistetut silakat taas eivät. 

Tämä on kiinnostava kirjoitus ruoka-aiheesta. Kirjoittaja kertoo omista ruokailuistaan, mutta laajentaa aihetta vuodenaikojen ja elämäntilanteiden merkitykseen. Hän nostaa esiin myös raaka-ravinnon ja terveysvaikutukset. Hän kirjoittaa omista kokemuksistaan, mutta ei tyrkytä ajatuksiaan muille eikä arvostele muitten mahdollisia ruokavalintoja. Kieli on neutraalia ja kokonaisuus positiivinen. Kirjoitus kuvastaa laajojen kokonaisuuksien ymmärtämistä, sosiaalisuutta ja elämänkokemusta.Toivottavasti tätä viestiä ei ymmärretä väärin niin, että pitäisi matkia tätä kirjoittajaa. Jokainen tietenkin on vapaa kirjoittamaan omista lähtökohdistaan.

Samaa mieltä. Tässä ei luetella ruokia tyyliin:  Pottumuusi. Broileri. Mämmi. 

Tuollainen sähkösanomatyyli on raskasta eikä anna lukijalle mitään. Jos on taitoa, osaa kertoa laajemmin ja positiivisesti yleensä ruuasta, ei vain itsekkäästi oman navan täyttämisestä. Tällaisia ruokajuttuja lukee mielellään, toisin kuin luetteloita. 

Tuohan on sinun vaatimaton mielipiteesi. Ethän yleistä. Kerroitko itse mitään?

Milloin täällä arvostellaan liian pitkiä kertomuksia, milloin lyhyitä listoja. Kaikki sopivat mukaan.

Tyytyväisen elämäni kulmakiviä: rakas puoliso, läheinen sukuyhteisö, rakkaat ystävät. Kiva koti. Mukavat arrastukset. Kesällä ulkoelämä lisääntyy. Kyllä Suomessa kelpaa asua. Vuodenajat on rikkaus.

Ankeuttaja aloitti jo. Ikuista tyytymätyömyyttä ja muiden syyttelyä. 

Vierailija
3207/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle kirjoittajalle suomme varmaan oman tyylinsä, mitä persoonallisempi, sitä hauskempi lukea. Tokkopa pilkuista piittaamme jos asia tulee ymmärretyksi. Ja taas sananlasku; Taulu on raamejaan arvokkaampi

Vierailija
3208/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tyytyväisyydestä, yksi ilta kattelin jotain dokumenttiohjelmaa oliko se Afganistanista tms ja putkahti ihan outo ajatus päähäni, miten onnekasta että olen syntynyt Suomessa. Noissa kehitysmaissa tyttölapsilla ei mitään arvoa ja ihan lapsina jo naitetaan jollekkin vanhalle miehelle, eikä mielipidettä morsmaikulta kysytä, miehet päättävät kaikesta. Eihän tää  Suomikaan mikään lintukoto tosiaan ole, mutta tuo tasa-arvo kuitenkin aivan eri luokkaa kun ko.maissa. Naisilla hyvin mahdollista kouluttautua ja elää itsenäistä elämää, jos halua ja kykyä. ja voin lähteä ovestani ilman lupaa kysymättä minne vaan ja ilman ns,holhoojaa. Eihän tämmösiä edes tule normaalisti edes miettineeksikään.

Totta. On paljon asioita,  joita me pidämme itsestäänselvyyksinä, mutta jossain muualla ne on ylellisyyttä.  Kuten vaikkapa se, että me huuhdellaan wc-pöntötkin juomakelpoisella vedellä. Sähköt, lämmitys, hanasta vettä,  monet kodinkoneet yms. Mulla pyörii pyykit just koneessa eikä tarvitse mennä pyykkien kanssa tonne Lammaslammen rantaan pesemään niitä kylmässä vedessä.  

Mun yks kaveri asuu talvet Espanjassa.  Ärsyyntyy helposti,  jos asiat ei mene kuten on sovittu. Siellä on joutunut opettelemaan kärsivällisyyttä.  Hoituu asiat loput sielläkin,  mutta ei tänään,  kuten oli sovittu,  vaan huomenna tai ehkä ensiviikolla.  On vielä työelämässä ja tekee siis etätöitä.  Joskus vaikea sovittaa työjuttuja aikatauluihin,  jotka eivät sitten pidäkään.  Just viime viikolla kertoi harkitsevansa työelämästä lähtemistä.  Pääsee eläkkeelle 3 vuoden päästä eli ei olisi pitkä aika,  mikä pitäisi selvitä säästöillä. 

Tuo kaverisi pääsisi Ovelle, 25 tai 50% eläkkeelle. Muistaahan sen. Voisi keventää töitä tai jäädä pois kokonaan. Anssi lisäksi.

Maksetaankohan anssia ulkomaille? Vai pitääkö olla käytettävissä,  jos työpaikka yllättäen löytyisikin? Tuosta OVEsta täytyykin hänelle mainita. 

Eipä taideta maksaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taideta maksaa.

Sitä vähän epäilinkin. 

Vierailija
3210/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta mielipidettä tuli hetkessä kirjoitustyylin vapauden puolesta. Monta!

Vierailija
3211/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei kestänyt sitä, kun yritettiin vinkata, millaiset ruokajutut kiinnostaa monia. Jos itse kirjoittaisin ruuasta, ottaisin vinkit vastaan.

Vierailija
3212/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylejä saa ja pitääkin  olla, mutta jos ei ole sisältöä, se on jo pahempi juttu. 

Vierailija
3213/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ei kestänyt sitä, kun yritettiin vinkata, millaiset ruokajutut kiinnostaa monia. Jos itse kirjoittaisin ruuasta, ottaisin vinkit vastaan.

Minua kiinnostaa kaikenlaiset ruokajutut.

Vierailija
3214/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole sananvapautta. Ei auta, että kirjoittaa yleisellä tasolla ja neutraalisti, kehenkään viestiä kohdistamatta. Jos mielipide ei miellytä yhtä kirjoittajaa, alkaa loputon hyökkäily ja selittely. Miksi joku on noin liipasinherkkä, ettei kestä tavallista keskustelua? Ja jos ei kestä, miksi tulla keskusteluketjuun.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa kaikenlaiset ruokajutut.

Sama juttu.  Ruuanlaitto on ainoa kotityö,  josta tykkään.  Tosin välillä laiskottaa ja silloin vaan jotain helppoa ja nopeaa. Muiden ruokakirjoituksista saa monesti ideoita.  Ajattelen,  että tuota en olekaan tehnyt pitkään aikaan ja sitten lähipäivinä teen. 

Vierailija
3216/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole sananvapautta. Ei auta, että kirjoittaa yleisellä tasolla ja neutraalisti, kehenkään viestiä kohdistamatta. Jos mielipide ei miellytä yhtä kirjoittajaa, alkaa loputon hyökkäily ja selittely. Miksi joku on noin liipasinherkkä, ettei kestä tavallista keskustelua? Ja jos ei kestä, miksi tulla keskusteluketjuun.

Itsetunto ei kestä mitään poikkeavaa omasta tutusta panssarista. Hyökkäys heti, syyttely ja jankkaus olemattoman itsetunnon pelastajana. Ne eivät vaan toimi, päinvastoin. Keskustelijaa ei tuollaisesta ihmisestä koskaan tule.

Vierailija
3217/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylejä saa ja pitääkin  olla, mutta jos ei ole sisältöä, se on jo pahempi juttu. 

Vink vink djankkaaja

Missasit pointin.

Vierailija
3218/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainenhan saa kirjoittaa, millä tyylillä haluaa. Keskustelu koski sitä, millaiset tyylit ja sisällöt yleensä kiinnostaa monia, luo hyvää ilmapiiriä ja johtaa kivoihin keskusteluihin eikä riitaan.

Tottakai, jollei piittaa siitä, mikä lisäarvo omalla viestillä on ketjuun, voi vapaasti kirjoittaa vaikka kuinka ala-arvoista tekstiä. Seurauksista kantaa itse vastuun. 

Vierailija
3219/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli elää ilkeydestä ja riidasta. Älä ruoki trollia.

Ohitetaan tyhmät, ilmoitetaan törkeät.

Älä lainaa, älä ruoki trollia.

Tämä.

Kiehukoot keitoksissaan :(

Sinä taidat olla ainoa, joka täällä kiehuu. 

Vierailija
3220/3623 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt tuplakahveja juoda, kävi nimittäin vatsalle ja suolelle, aika raju laksatiivinen vaikutus. Ei siitä enempää, vaikka suolen(kin) toiminta kuuluu jokaisen elämään.

Pakko oli vatsaa kaurapuurolla helliä ja tunnin tirsat ottaa päälle. Nyt voi ruveta päivän ohjelmaa suunnittelemaan tai jättää suunnitelmat tekemättä ja tehdä mitä mieleen juolahtaa. Tai olla tekemättä mitään, sehän on oloneuvoksittaren oikeus. Ei ole ukkoakaan ruokittavana tai jos ois, sais raasu itse appeensa kasaan raapia.

Aamun aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme