Mies sai perintöä ja meistä tuli nyt miljonäärejä
Aikaisemmin siis omistimme yhdessä rivitaloasunnon, kerrostaloasunnon, osan toisesta kerrostaloasunnosta sekä kaksi kesämökkiä, kaikki em. Pääkaupunkiseudulla. Nyt tuli vielä sitten 700 000€:n arvosta varallisuutta perintöinä.
Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja tässä katselen työpaikkoja. Voi olla, etten enää viitsi palata työelämään lainkaan, vaan keskityn liikuntaan ja opiskeluun. Tulen saamaan ansiosidonnaista. Puolisolla on työpaikka. Olemme nelikymppisiä.
Kommentit (124)
Jätä se sika ja ala elää omannäköistä elämää.
Perintöveron maksun jälkeen miehesi ei enää ole miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vielä verot pois?
Tuskin se raha pitkään riittää.
400 000€ tuli henkivakuutusksen kautta -> niistä ei mene veroa. Mutta ei se meidän omaisuus miljoonasta kaukana ollut ennen perintöäkään.Ap
Seuraavaan trollaukseen kannattaa unohtaa tämä utopia. Henkivakuutusrahat eivät enää ole verottomia, vaan menevät perintöverotuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmasti sijoittaa rahat järkevästi.
En tiedä miten asia sinuun liittyy?
Eikä AP edes kirjoita miehestään, vaan jostain miehestä.
Ei toi voi olla oikea miljonääri. Sillä rikkailla ei ole aikaa tuhlata sitä rahvaan joukossa. Tää on taas näitä nousurikkaita, jotka kuvittelee olevansa rikkaita. Mutta huomaavat pian miten katoavaista suuret rahamäärät ovat ja sen ettei rikkaus tuo onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
No esimerkiksi sitä että meitä työttömiä on eri yhteiskuntaluokista ja hyvin erilaisista taustoista. Kaikkia ei myöskään voida tuilla kiristää ja niinpä he viipyilevän työttömyystilastoissa esimerkiksi 20 vuotta.
Ap
Hakevat töitä neljä kertaa kuukaudessa jo ansiosidonnaisen aikaan, johon siihenkin on tullut kiristyksiä.
Mies sai perintöä ja sinä ajattelit elää miehen perintörahoilla? No varmista kuitenkin ettet jää kokonaan tyhjän päälle jos mies kyllästyy tuohon tai kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies jättää sinut nyt, koska et osaa possessiivisuffiksia. Minä ainakin jättäisin.
Omaisuus menee puoliksi.Ap
Usein perittävät laittavat nykyään ehdon, joka sulkee aviopuolisot, kumppanit ja muut onnenonkijat perinnön ulkopuolelle, joten älä nuolaise ennen, kui tipahtaa.
Sain joskus perintöä niin yksi nainen kiinnostui heti minusta ja halusi seurustella. Ennen perintöä olin sitä pyytänyt monta kertaa treffeille mutta ei se lähtenyt. Sitten kun mulla oli rahaa niin olinkin yhtäkkiä komea ja hyvä mies mutta minä annoin sille pakit sanoin ettei enää kiinnosta.
Jaa oliko miehellä varaa maksaa perintöveroa. 700000 eurosta menee veroja 100000 euroa.
Onko jotain varallisuutta, joka tuottaisi kassavirtaa? Kaksi kesämökkiä ei paljon lämmitä, jos pitäisi saada S-Marketin juustoa leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sain joskus perintöä niin yksi nainen kiinnostui heti minusta ja halusi seurustella. Ennen perintöä olin sitä pyytänyt monta kertaa treffeille mutta ei se lähtenyt. Sitten kun mulla oli rahaa niin olinkin yhtäkkiä komea ja hyvä mies mutta minä annoin sille pakit sanoin ettei enää kiinnosta.
Tottakai näin tapahtui.
Älä vaan luota siihen, että miehesi siinä pysyy mukana aina. Itselläni meni terveys 6v sitten, jouduin pakosti työkyvyttömyyseläkkeelle. Olen täysin mieheni rahojen varassa ja tää henkinen alistaminen ja taloudellinen väkivalta on kamalaa. Naisella pitää aina olla oma back up tällaisen varalle. Mulla ei ehtinyt kertyä ja nyt on tilanne tämä. Voisin toki muuttaa omilleni, elämään köyhästi ja huonosti pienellä eläkkeellä tai sitten kärsin täällä ja leikin mukana. En saa miestä ymmärtämään mun tilannetta millään.
Hän on kaikille muille niin helvetin ihana ja mukava, mutta kusee omaan pesään. Rahalla on valtaa ja silloin ei empatiaa tule.
Nyt on aikaa miettiä mitä haluaa tehdä. Itse jatkan töissä vaikka ei tarvitsisi. Tampere nääs
Parin päivän päästä teidän pikku tavisperheen uusrikastuminen on elänyt sun päässä sellaisen kierteen, että se onkin oikeastaan kokonaan sun ansiota, ja ansaitset rantatontin ja -talon Californiassa, paikallisen pool boy -surffaajarakastajan ja pääosan Hollywood-elokuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies jättää sinut nyt, koska et osaa possessiivisuffiksia. Minä ainakin jättäisin.
Omaisuus menee puoliksi.Ap
Meneekö varmasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
No esimerkiksi sitä että meitä työttömiä on eri yhteiskuntaluokista ja hyvin erilaisista taustoista. Kaikkia ei myöskään voida tuilla kiristää ja niinpä he viipyilevän työttömyystilastoissa esimerkiksi 20 vuotta.
Ap
Siis... yritätkö nyt kertoa että olet uudesti syntynyt ns. kultalusikka perseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anssarisi kestää 1.5 asti. Yleistuella et juhli....
En elä tukien varassa, joten yhdentekevää.Ap
Mistä tiedät että mies sinulle antaa senttiäkään?
siis miehestä tuli miljonääri, ja sinusta pelkkä työtön loinen?