Mies sai perintöä ja meistä tuli nyt miljonäärejä
Aikaisemmin siis omistimme yhdessä rivitaloasunnon, kerrostaloasunnon, osan toisesta kerrostaloasunnosta sekä kaksi kesämökkiä, kaikki em. Pääkaupunkiseudulla. Nyt tuli vielä sitten 700 000€:n arvosta varallisuutta perintöinä.
Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja tässä katselen työpaikkoja. Voi olla, etten enää viitsi palata työelämään lainkaan, vaan keskityn liikuntaan ja opiskeluun. Tulen saamaan ansiosidonnaista. Puolisolla on työpaikka. Olemme nelikymppisiä.
Kommentit (191)
Onko kukaan miettinyt, että etukäteen kuolatut perinnöt voi jäädä saamatta ihan sen vuoksi, että kuoleekin itse ensin?
Vierailija kirjoitti:
Meidän aiempi varallisuus oli lähemmäs miljoonan/ miljoonan. Nyt mies sai vähän lisää.
Juu, ei tämä meidän tuttavapiirissä mikään suuri määrä ole. Siksi ihmettelenkin, miten paljon kateutta se täällä herättää.Ap
Pikemminkin kuvittelet, että toiset olisivat sinulle kateellisia, vaikka eivät ole. Lisäksi kuulostat jotenkin lapselliselta, sellaiselta 'lälläslää, mä sainkin jäätelöä ja sät et saanutkaan'.
Ei ihmiset oikeasti kadehdi toisten rahoja niin paljon kuin jotkut kuvittelevat. Meilläkin on ihan ok taloudellinen tilanne, varallisuutta reippaasti enemmän kuin ap:n perheellä, mutta eipä ole vielä minkäänlaista kateutta tullut vastaan.
No sitten ihmisten kannattaa varmasti kirjoittaa harkiten ja asiallisesti. Muuten tosiaan muodostuva kuva on tuo. Vain muutaman asiallisen kommentin ovat osallistujat onnistuneet tuottamaan tähän ketjuun.
Jos et kadehdi, älä kirjoita, niin kuin kadehtisit :). Ja toinen juttu on sitten tämä vihamielisyys; miten toksisia jotkut oikein ovat 😅. Kaikki ilo puuttuu heiltä elämästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan miettinyt, että etukäteen kuolatut perinnöt voi jäädä saamatta ihan sen vuoksi, että kuoleekin itse ensin?
No minua ei ainakaan haittaa, että kuolisin ennen vanhempiani. Tärkeämpää kuin mikään perintö tai pitkä elämä, on se, että on elänyt, nauttinut, tullut rakastetuksi ja kokenut onnellisuutta.
Ap
Otan osaa. Puolisosi ottaa kohta nuoremman naisen, ja antaa sinulle ruppanalle kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Puolisosi ottaa kohta nuoremman naisen, ja antaa sinulle ruppanalle kenkää.
No hän voi näin tehdä :). Kuten jo aiemmin mainitsin, naisen tulee olla innokas ruuanlaittaja ja pitää siivoamisesta kovasti, sillä kasvavat lapset syövät paljon ja sotkuakin tulee paljon siivottavaksi.
Väitöskirjatutkijana asun paljon Keski-Euroopassa ja tapaan lapsia ainoastaan lomilla ja joskus viikonloppuisin, joten yhteishuoltajuus ei tule kyseeseen.
Ap
Pieni korjaus kuten itsekin sanoit että mies sai se tekee vain miehestä.miljonäärin ja sinusta lokin joka kuvittelee että saat perseellä mieheltä miljoonia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän voi näin tehdä :). Kuten jo aiemmin mainitsin, naisen tulee olla innokas ruuanlaittaja ja pitää siivoamisesta kovasti, sillä kasvavat lapset syövät paljon ja sotkuakin tulee paljon siivottavaksi.
Väitöskirjatutkijana asun paljon Keski-Euroopassa ja tapaan lapsia ainoastaan lomilla ja joskus viikonloppuisin, joten yhteishuoltajuus ei tule kyseeseen.
Ap
Tosin - tästäkin asunnosta omistan puolet (ja lisäksi olen tässä kirjoilla), joten hän ei tietenkään voi antaa minulle kenkää :) Mutta lusikat toki voidaan jakaa, ei siinä mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pieni korjaus kuten itsekin sanoit että mies sai se tekee vain miehestä.miljonäärin ja sinusta lokin joka kuvittelee että saat perseellä mieheltä miljoonia
Perhestämme tuli miljonäärejä = me.
Kuten aiemmin mainitsin, yhteinen omaisuutemme ennen miehen perintöä on jo itsessään miljoona €.
Ap
Ilmeisesti suuri osa naisista ei omista asuntojaan? Itse tosiaan ostin ensimmäisen oman asuntoni 23-vuotiaana yliopisto-opiskelijana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies jättää sinut nyt, koska et osaa possessiivisuffiksia. Minä ainakin jättäisin.
Omaisuus menee puoliksi.Ap
Tyhmä mies jos ei osannut avioehtoa tehdä.
Meidän aiempi varallisuus oli lähemmäs miljoonan/ miljoonan. Nyt mies sai vähän lisää.
Juu, ei tämä meidän tuttavapiirissä mikään suuri määrä ole. Siksi ihmettelenkin, miten paljon kateutta se täällä herättää.
Ap
Pikemminkin kuvittelet, että toiset olisivat sinulle kateellisia, vaikka eivät ole. Lisäksi kuulostat jotenkin lapselliselta, sellaiselta 'lälläslää, mä sainkin jäätelöä ja sät et saanutkaan'.
Ei ihmiset oikeasti kadehdi toisten rahoja niin paljon kuin jotkut kuvittelevat. Meilläkin on ihan ok taloudellinen tilanne, varallisuutta reippaasti enemmän kuin ap:n perheellä, mutta eipä ole vielä minkäänlaista kateutta tullut vastaan.