Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai perintöä ja meistä tuli nyt miljonäärejä

Vierailija
04.02.2026 |

Aikaisemmin siis omistimme yhdessä rivitaloasunnon, kerrostaloasunnon, osan toisesta kerrostaloasunnosta sekä kaksi kesämökkiä, kaikki em. Pääkaupunkiseudulla. Nyt tuli vielä sitten 700 000€:n arvosta varallisuutta perintöinä. 

Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja tässä katselen työpaikkoja. Voi olla, etten enää viitsi palata työelämään lainkaan, vaan keskityn liikuntaan ja opiskeluun. Tulen saamaan ansiosidonnaista. Puolisolla on työpaikka. Olemme nelikymppisiä.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! 
Rahan takiahan siellä töissä yleensä käydään, harvoin se mikään kutsumustyö on, joten jos et tarvitse rahaa, niin en minäkään kävisi. Voit keskittyä lapsiin, harrastuksiin, opiskeluun, kotiin jne. Ehkä löydät jonkin mieluisan työn. En kyllä kehtaisi tukia nostaa, vaikka kivat verotulot valtio saa perintöverojen muodossa. 

Vierailija
102/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskinäinen testamentti meillä on kyllä. Mutta luulenpa, että olen töistä poissa noin kahdeksan vuotta ja harrastan liikuntaa + Kokoomusnaisten tilaisuuksia.

Ap

Ei kukaan tule sinua palkkaamaan töihin kahdeksan vuoden loikoilun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että sun puoliso haluaa irtautua työelämästä, jolloin sinä menet takaisin töihin ansaitaksesi puolet teidän käyttörahoista samalla, kun miehesi käyttää omaan puolikkaaseensa perintörahojaan.

Vierailija
104/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mies päivittää nuorempaan. Miehesi on houkutteleva saalis monelle vauvakuumeiselle 30-vuotiaalle naiselle.

Vierailija
105/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut :) !

Vierailija
106/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä homma, onneksi olkoon!

Mites meinasitte sijoittaa tuon? Tuo on kuitenkin aika reilu rahasumma varsinkin jos meinaa kerralla sen laittaa markkinoille. Ajallinen hajautus vai miten meinasitte?

Kahta ihmistä tuo tuskin tulee elättämään, mutta toki mahdollistaa jos vaikka tekisi hieman lyhyempää työaikaa.

Ei olla vielä päätetty.

Aina voi jonkin asunnoista myydä tai nostaa jonkun asunnon vuokraa. 

Ap

Ok, no tuolla vuokran nostolla ei saavuteta mitään.

Tarviitte nyt kiireesti sijoitussuunnitelman. Jokainen päivä jonka raha makaa tilillä maksaa teille rahaa.

Teille tulee muuten aika kivat verot noista. Onkohan jopa niin että teillä menee aika hitosti tuosta käteisestä pelkän perintöveron maksamiseen.

Hmmm.

Kuten jo mainittu, henkivakuutussummasta ei mene veroa. Muista lähes 90 000€, eli sillä elättää kaksi te-virkailijaa vuoden ajan

Ap

Vierailija
107/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskinäinen testamentti meillä on kyllä. Mutta luulenpa, että olen töistä poissa noin kahdeksan vuotta ja harrastan liikuntaa + Kokoomusnaisten tilaisuuksia.

Ap

Ei kukaan tule sinua palkkaamaan töihin kahdeksan vuoden loikoilun jälkeen.

Olin jo aikaisemmin kahdeksan vuotta kotiäitinä ja heti palkattiin takaisin työelämään. Aina voin toimia yrittäjänä, älä ole huolissasi.

Ap

Vierailija
108/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta mies päivittää nuorempaan. Miehesi on houkutteleva saalis monelle vauvakuumeiselle 30-vuotiaalle naiselle.

Kyllä se minulle sopii. Meillä on kolme pientä lasta, joten naisen on oltava ahkera ruuanlaittaja ja pitää siivoamisesta. Minä olen parhaimmillani viikonloppuäitinä.

Ap

Vierailija
109/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

No esimerkiksi sitä että meitä työttömiä on eri yhteiskuntaluokista ja hyvin erilaisista taustoista. Kaikkia ei myöskään voida tuilla kiristää ja niinpä he viipyilevän työttömyystilastoissa esimerkiksi 20 vuotta.

Ap

Hakevat töitä neljä kertaa kuukaudessa jo ansiosidonnaisen aikaan, johon siihenkin on tullut kiristyksiä.

Niin? Minä rakastan kirjoittamista, joten ei mikään ongelma tai taakka - pikemminkin päinvastoin.

Ap

Vierailija
110/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Päinvastoin kuin monet, niin en ole kateellinen. Toisten menestys ei ole minulta pois. Järkevästi sijoittamalla ja kuluttamalla tuolla tosiaan pärjännee loppuelämän huomioiden muut tulevat tulot, vaikka töissä ei enää kävisikään.

Vierailija
111/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies jättää sinut nyt, koska et osaa possessiivisuffiksia. Minä ainakin jättäisin.

Omaisuus menee puoliksi.

Ap

Ei välttämättä, jos miehesi perinnön jättäjät ovat rajanneet testamentilla puolisot ulos perinnöstä tai teillä on tai tulee avioehto.

Vierailija
112/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sää nyt kumitissit ekaks hankit ja rasvaimun?

Mitähän multa imettäisiin, kun käyn 2-3 krt viikossa salilla ja lenkkeilen. Olen hoikka, mutten alipainoinen.

Ap

Voisko kusta päästä imeä?

Sinusta voisi ainakin imeä kateutta ja katkeruutta :)

Ap

Vierailija
113/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

No esimerkiksi sitä että meitä työttömiä on eri yhteiskuntaluokista ja hyvin erilaisista taustoista. Kaikkia ei myöskään voida tuilla kiristää ja niinpä he viipyilevän työttömyystilastoissa esimerkiksi 20 vuotta. Ap

Jos ei ilmoittaudu työttömäksi, ei sellaiseksi lueta. On aika järjetöntä ilmoittautua työttömäksi, jos ei tukia tarvitse. Taida olla aika yksinkertainen. 

Vierailija
114/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistöissä teillä on vain teoreettista varallisuutta. Sen arvo määräytyy vasta tasan myyntihetkellä. Nykyään niin kovin moni yliarvioi omaisuutensa arvon. 

Itselläkin kolme sijoitusasuntoa, joiden reaalinen markkina-arvon haitari on 500 000 - 850 000€, riippuen täysin markkinasta ja joutuisiko kaikki painamaan ulos samalla hetkellä. Lisäksi yhden arvoa syö rankasti tulevat yhtiöremontit; kyse oikeastaan on, myisikö sen halvalla pois tasetta painamasta ennen yhtiöremppaa. 

Lisäksi sijoitusasunnoista joutuu maksamaan pääomaverot myydessä, joten arvonnousu ei ole koskaan täysimääräistä. 

Meillä on tuplasti tuo. Kesäpaikkojen (meren rannalla) tonteistakin voi lohkoa kymmenen omatitalotonttia, jos haluaa. Yksi kesäkin kävi joku ostajaehdokas kuistilla kysymässä. Ei myyty.

Ap

Vierailija
115/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

No esimerkiksi sitä että meitä työttömiä on eri yhteiskuntaluokista ja hyvin erilaisista taustoista. Kaikkia ei myöskään voida tuilla kiristää ja niinpä he viipyilevän työttömyystilastoissa esimerkiksi 20 vuotta. Ap

Jos ei ilmoittaudu työttömäksi, ei sellaiseksi lueta. On aika järjetöntä ilmoittautua työttömäksi, jos ei tukia tarvitse. Taida olla aika yksinkertainen. 

Tottakai kannattaa ilmoittautua. Miksi joku haluaisi vääristää työttömyystilastoja alakanttiin? En minä ainakaan.

Ap

Vierailija
116/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anssarisi kestää 1.5 asti. Yleistuella et juhli....

Ei vaikuta anssiin. Yleistuki on sama kuin kelan työttömyysraha. Eli vajaa 800€. Jos olet kelvollinen anssiin ja saat anssia, muuten yleistukea (vanhaa työttömyysrahaa)

Vierailija
117/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies jättää sinut nyt, koska et osaa possessiivisuffiksia. Minä ainakin jättäisin.

Omaisuus menee puoliksi.

Ap

Oletko varma, että menee? Olitko mukana perunkirjoitus- ja perinnönjakotilaisuuksissa? Tuskinpa olit. Hyvin tavallista on vanhempien laittaa testamenttiin klausuuli, että tällä testamentilla saatu perintö, sen tuotto tai sen sijaan tullut omaisuus ja sen tuotto ei kuulu avio-oikeuden piiriin. Testamentilla siis suojataan perillistä, ettei perintö mene avioeron kohdalla (tai perillisen kuoleman jälkeenkään) sivullisille, vaan pysyy perillisillä ja jälkipolvilla.

Vierailija
118/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti on ihan mukavaa olla Private-banking ja Premium-asiakas :). Jollain nelikymppisillä pääkaupunkiseutulaisilla on kuulemma vielä asuntolainaa jäljellä.

Ap

Vierailija
119/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin huomaa että ap on trolli. Ei 700k ole niin iso raha, että sen turvin jäädään työelämästä pois. Varsinkin kun se ei ole omaa rahaa.

Mies sen sijaan saattaa harkita vaikka 80% työaikaan siirtymistä perinnön ja siitä saatavien sijoitustuottojen turvin.

Vierailija
120/124 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua voisi tuo varakas mies kiinnostaa!

Toivottelee super kaunis ja nuori vampitar

Tervetuloa yrittämään! Olen bi-seksuaali.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi