Mies sai perintöä ja meistä tuli nyt miljonäärejä
Aikaisemmin siis omistimme yhdessä rivitaloasunnon, kerrostaloasunnon, osan toisesta kerrostaloasunnosta sekä kaksi kesämökkiä, kaikki em. Pääkaupunkiseudulla. Nyt tuli vielä sitten 700 000€:n arvosta varallisuutta perintöinä.
Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja tässä katselen työpaikkoja. Voi olla, etten enää viitsi palata työelämään lainkaan, vaan keskityn liikuntaan ja opiskeluun. Tulen saamaan ansiosidonnaista. Puolisolla on työpaikka. Olemme nelikymppisiä.
Kommentit (191)
Nautithan täysin hinkein siitä rupuisesta kansaneläkkeestä sitten joskus 20 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Nautithan täysin hinkein siitä rupuisesta kansaneläkkeestä sitten joskus 20 vuoden päästä.
Silloin (yli 20 vuoden päästä) tuskin on mitään eläkejärjestelmää enää. Sääli niitä, jotka maksaneet korkeaa eläkemaksua. Silloin lapset varmasti joutuvat elättämään vanhempansa. Onneksi minulla on varakkaat lapset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tietysti on ihan mukavaa olla Private-banking ja Premium-asiakas :). Jollain nelikymppisillä pääkaupunkiseutulaisilla on kuulemma vielä asuntolainaa jäljellä.
Ap
Ai saakeli, nyt meni kahvit väärään kurkkuun. Että ihan oikein kulta-asiakas pankissa :'D
Tämä viimeistään paljasti, ettei tällä tarinoijalla ole minkäänsortin hajua rahasta.
Itse en ole mikään rikas, mutta olen privapankin (+entinen HSB:n "home office") asiakas. Siihen ei paljon vaadita. Heittää tonnin kuussa säästöön ja omistaa vähän jotain. Ihan verotetulla ansiotyöllä fina-alalla hankittua täppää itsellä.
Seuraavaksi kuultaneen, miten pääset ainakin neljä kertaa vuodessa ilmaiseksi (sic) lentokentän loungeen vetämään laihaa GT:tä ja tonkkaviiniä konatortillan kylkeen. Halaiffii ja näin.
PS: Jos on jo privapankissa, niin ei silloin enää tarvitse olla samaan aikaan sillä alemmalla "premium/platina" tmv. tasolla... Se on vähän SE juttu siinä.
Vierailija kirjoitti:
Anssarisi kestää 1.5 asti. Yleistuella et juhli....
Ei ansiosidonnainen työttömyyskassan maksama tuki ole katoamassa minnekään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Anssarisi kestää 1.5 asti. Yleistuella et juhli....
Vain kelan päivärahat muuttuu yleistueksi, ei ansiosidonnainen, sitä saa 400 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietysti on ihan mukavaa olla Private-banking ja Premium-asiakas :). Jollain nelikymppisillä pääkaupunkiseutulaisilla on kuulemma vielä asuntolainaa jäljellä.
Ap
Ai saakeli, nyt meni kahvit väärään kurkkuun. Että ihan oikein kulta-asiakas pankissa :'D
Tämä viimeistään paljasti, ettei tällä tarinoijalla ole minkäänsortin hajua rahasta.
Itse en ole mikään rikas, mutta olen privapankin (+entinen HSB:n "home office") asiakas. Siihen ei paljon vaadita. Heittää tonnin kuussa säästöön ja omistaa vähän jotain. Ihan verotetulla ansiotyöllä fina-alalla hankittua täppää itsellä.
Seuraavaksi kuultaneen, miten pääset ainakin neljä kertaa vuodessa ilmaiseksi (sic) lentokentän loungeen vetämään laihaa GT:tä ja tonkkaviiniä konatortillan kylkeen. Halaiffii ja
No hyvä, ettei mennyt!
Joo, noihin riittää, että on vain 100 000€ varallisuutta, tai sitten 400 000€ lainaa. Sinulla varmasti tuo jälkimmäinen :) Monilla nelikymppiselläkin on vielä asuntolainaa jäljellä, olen kuullut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Perinnön vai osan perinnöstä?
Äitinsä perinnön. Isänsä perinnön on saanut jo aiemmin. On ainoa lapsi.
Minulla tosiaan molemmat vanhemmat elävät vielä. Äidiltä sain joskus kolmikymppisenä pienen ennakkoperinnön, jolla maksoin silloisen asunnon asuntolainan pois. Niin ja katumaasturin sain myös valita itselleni joskus tuolloin ja hän maksoi. Mutta muuten tosiaan itseltä vielä saamatta.
Ap
Avio-oikeus aktivoituu vasta avioliiton päätyttyä. Siihen asti puolisoiden omaisuus on erillistä, ja kumpikin puolisoista omistaa omaisuutensa yksin. Avioliiton aikana puolisoiden omaisuuteen sovelletaan niin sanottua nimiperiaatetta: omaisuus kuuluu sille, jonka nimissä se on. Molempien nimissä oleva omaisuus on yhteistä, mutta vain toisen nimissä olevaan omaisuuteen toisella puolisolla ei ole oikeuksia. Perintö kuuluu tällaiseen vain toisen nimissä olevaan omaisuuteen. Avioliiton aikana saatu perintö kuuluu sille, joka perinnön on saanut, eikä toisella puolisolla ole tällaiseen perintöön mitään määräysvaltaa niin kauan kuin puolisot ovat naimisissa keskenään. Vasta avioliiton päätyttyä joko eroon tai kuolemaan voi toinen puoliso saada osan perinnöstä avio-oikeuden nojalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tosiaan molemmat vanhemmat elävät vielä. Äidiltä sain joskus kolmikymppisenä pienen ennakkoperinnön, jolla maksoin silloisen asunnon asuntolainan pois. Niin ja katumaasturin sain myös valita itselleni joskus tuolloin ja hän maksoi. Mutta muuten tosiaan itseltä vielä saamatta.Ap
Ap, ei vielä ole iltasadun aika, nyt on päivä.
En kyllä jäisi tuolla varallisuudella pois töistä. Ei ne rahat vuosikymmeniä riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tosiaan molemmat vanhemmat elävät vielä. Äidiltä sain joskus kolmikymppisenä pienen ennakkoperinnön, jolla maksoin silloisen asunnon asuntolainan pois. Niin ja katumaasturin sain myös valita itselleni joskus tuolloin ja hän maksoi. Mutta muuten tosiaan itseltä vielä saamatta.Ap
No näin se nyt vaan on. Minkä minä totuudelle mahdan?
Mikä olisi mielestäsi peruste, miksi kukaan keksisi noita asioita? Mitä hyötyä siitä olisi kenelläkään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jäisi tuolla varallisuudella pois töistä. Ei ne rahat vuosikymmeniä riitä.
Onneksi sinulla ei ole edes sellaista vaihtoehtoa, että joutuisit moista miettimään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi mielestäsi peruste, miksi kukaan keksisi noita asioita? Mitä hyötyä siitä olisi kenelläkään?
Ap
Täällä noita provoja on kymmeniä päivittäin, ei siihen mitään syytä tarvita, vilkas mielikuvitus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole edes sellaista vaihtoehtoa, että joutuisit moista miettimään.
Ap
Sitä sinä et voi tietää, kaikki eivät levittele täällä tietoja omista varoistaan. Sinä levittelet vaikkei sulla varoja olekaan. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, tämä ei ole sellainen :). Olen onnellinen ja tyytyväinen.
Jostain syystä täällä vastailee tänään moni hyvin katkera ihminen.
Jokainen on oman onnensa seppä kuitenkin. Piristykää!
Ap
Tuollaisesta kiinteistömassasta on vain kuluja, ellet saa niitä myytyä tai vuokrattua. Asuntojen arvonnousuunkaan ei oikein voi nykypäivänä luottaa edes pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä sinä et voi tietää, kaikki eivät levittele täällä tietoja omista varoistaan. Sinä levittelet vaikkei sulla varoja olekaan. -eri
Monet sen sijaan uteliaana niitä lukevat, huomaan. Ei taida olla sitten mitään mainitsemisen arvoista täällä kerrottavaa täällä olla.
Ap
No niinhän minä sanoin. Pääosa omaisuudestamme koostuu asunnoista ja kiinteistöistä, kaikki Pääkaupunkiseudulla (ei Vantaa).
Ap