Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai perintöä ja meistä tuli nyt miljonäärejä

Vierailija
04.02.2026 |

Aikaisemmin siis omistimme yhdessä rivitaloasunnon, kerrostaloasunnon, osan toisesta kerrostaloasunnosta sekä kaksi kesämökkiä, kaikki em. Pääkaupunkiseudulla. Nyt tuli vielä sitten 700 000€:n arvosta varallisuutta perintöinä. 

Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja tässä katselen työpaikkoja. Voi olla, etten enää viitsi palata työelämään lainkaan, vaan keskityn liikuntaan ja opiskeluun. Tulen saamaan ansiosidonnaista. Puolisolla on työpaikka. Olemme nelikymppisiä.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ottaa fiksuna eron koska tietää ettet sinä saa niitä rahoja. aioerossa ositetaan YHTEISESTI hankittu omaisuus. ei miehesi saamaa perintöä centtiäkään

Vierailija
42/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska juttu kun 10 vuotta sitten sain perintöä niin ex tyttöystäväni jätti minut vähän ennen ja sain sitten äidiltä perintöä satoja tuhansia. No ex tyttöystäväni sitten halusi perua eron, ei muka ollut tosissaan. Kuuli veljeltäni että saatiin perintö niin ex tyttöystäväni alkoi soittelee ja lähetellä viestejä että eikös me voitais seurustella. Kyllä se rahan valta on suuri ja naisia tulisi ovista ja ikkunoista koska on rahaa mutta muuten ne ei katso päinkään jos on tavis duunari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehes löytää kohta nuoren hotin blondin tyydyttämään kullia.

Saa löytää ihan vapaasti. Hän on kyllä meistä enemmän koti-isätyyppi ja parisuhdeohminen. Minä taas olen enemmän viileänrauhallinen taktikko.
Ap

Vierailija
44/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tulen saamaan ison perinnön. Siitä toki on rajattu puoliso pois mutta kuitenkin. En silti osaa ajatella että jättäytyisin pois työelämästä tämän ikäisenä (40+). Jos olisin rahani tehnyt omilla ansioillani, ehkä ajattelisin toisin, en tiedä. Mutta vanhempani tekivät niska limassa valittamatta vuosikymmeniä töitä, sen asenteen olen itsekin omaksunut, ja sen asenteen haluan omille lapsillenikin välittää. 

Vierailija
46/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tulen saamaan ison perinnön. Siitä toki on rajattu puoliso pois mutta kuitenkin. En silti osaa ajatella että jättäytyisin pois työelämästä tämän ikäisenä (40+). Jos olisin rahani tehnyt omilla ansioillani, ehkä ajattelisin toisin, en tiedä. Mutta vanhempani tekivät niska limassa valittamatta vuosikymmeniä töitä, sen asenteen olen itsekin omaksunut, ja sen asenteen haluan omille lapsillenikin välittää. 

No joo, kyllä tietysti voin esimerkiksi väitöskirjan tehdä, kuten vanhempanikin tekivät. Muilta osin kaikki on ns. valmista ja velatonta.

Toki lapsetkin vielä pieniä, joten heidän kanssaan mukava harrastaa ja viettää aikaa.

Ap

Vierailija
47/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai perintöä, mies on miljonääri, et sinä.

Vierailija
48/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme lapsiperhe, yhteiskunnan perusyksikkö. Mutta se on totta, että oma perintöni on vielä saamatta. Isäni on lääket.tohtori ja dosentti, äitini kauppatieteiden tohtori. Heillekin jotain varallisuutta kertynyt.

Ap

Vierailija
49/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vielä perintöä kun isäni kuolee. Sillä on asunto turussa keskustassa ja se asuu siinä naisen kanssa mutta eivät ole naimisissa. Ollaan sovittu että kun isäni kuolee niin se nainen ostaa sen asunnon minulta koska se tulisi perintönä minulle eikä nainen halua muuttaa siitä joten se maksaa asunnon arvon minulle. Se on suunnilleen 250000 euron asunto.

Vierailija
50/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo onnitella, mutta sitten luin että aiot nostaa ansiosidonnaista. Minkä helvetin takia, jos et aio töitä hakea, olisit työtön-nimikkeellä? 

Minäkin olen kotona, koska on varaa, enkä ikinä tekisi noin että nostelee yhteiskunnan tukia vaikka ei tarvitse. 

Oikeasti häpeä. Ne tuet kuuluu niille, jotka tarvitsevat. Jos sä tarvitset, niin et ole mikään miljonääri, kunhan haaveilet. 

(ihan sama vaikka on trolli, tuollainen ajattelu on yleistä. Oikeasti varakas ei kyllä jaksa vaivaa nähdä täytellä lappuja parin touhutonnin takia.) 

Vierailija
51/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo onnitella, mutta sitten luin että aiot nostaa ansiosidonnaista. Minkä helvetin takia, jos et aio töitä hakea, olisit työtön-nimikkeellä? 

Minäkin olen kotona, koska on varaa, enkä ikinä tekisi noin että nostelee yhteiskunnan tukia vaikka ei tarvitse. 

Oikeasti häpeä. Ne tuet kuuluu niille, jotka tarvitsevat. Jos sä tarvitset, niin et ole mikään miljonääri, kunhan haaveilet. 

(ihan sama vaikka on trolli, tuollainen ajattelu on yleistä. Oikeasti varakas ei kyllä jaksa vaivaa nähdä täytellä lappuja parin touhutonnin takia.) 

Tottakai nostan ansiosidonnaista - eihän kukaan nyt tyhjästä maksa.

Ap

Vierailija
52/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucky you.

Vierailija
53/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme lapsiperhe, yhteiskunnan perusyksikkö. Mutta se on totta, että oma perintöni on vielä saamatta. Isäni on lääket.tohtori ja dosentti, äitini kauppatieteiden tohtori. Heillekin jotain varallisuutta kertynyt.

Ap

Vanhempasi ovat luultavasti saaneet paljon aikaan. Mikä on ollut sinun elämäntehtäväsi? 

Miten maltat jättää elämäntyösi kesken?

Vierailija
54/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette 7/10 miljonäärejä - verot. Sinä yksin et luultavasti puoliakaan. 

Vierailija
55/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vanhempasi ovat luultavasti saaneet paljon aikaan. Mikä on ollut sinun elämäntehtäväsi? 

Miten maltat jättää elämäntyösi kesken?

Akateeminen ura ja kolme lasta.

Lasten kasvattaminen on mielestäni arvokasta. Ilman lapsia elämä jääkin kesken.

Ap

Vierailija
56/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai nostan ansiosidonnaista - eihän kukaan nyt tyhjästä maksa.

Ap

Arvon Ap. Tarjoamme sinulle töitä. 

Vierailija
57/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette 7/10 miljonäärejä - verot. Sinä yksin et luultavasti puoliakaan. 

Asuntomme sijainnit: Helsinki, Länsi, Helsinki, Kantakaupunki 2 asuntoa sekä Kirkkonummi 2 taloa/huvilaa. Suuntaa-antavaa hintatasoa voit katsoa Etuovesta.

Ap

Vierailija
58/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, onneksi olkoon!

Mites meinasitte sijoittaa tuon? Tuo on kuitenkin aika reilu rahasumma varsinkin jos meinaa kerralla sen laittaa markkinoille. Ajallinen hajautus vai miten meinasitte?

Kahta ihmistä tuo tuskin tulee elättämään, mutta toki mahdollistaa jos vaikka tekisi hieman lyhyempää työaikaa.

Vierailija
59/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, teillä on myös kämppiä. Siinä tapauksessa tilanne on oikein hyvä, eli voi olla että duuneja ei kauheasti tarvitse tehdä. Toki tuon omaisuuden hoitaminen vaatii työtä ja se homma pitää opetella (ellei jo osaa).

Vierailija
60/89 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

No esimerkiksi sitä että meitä työttömiä on eri yhteiskuntaluokista ja hyvin erilaisista taustoista. Kaikkia ei myöskään voida tuilla kiristää ja niinpä he viipyilevän työttömyystilastoissa esimerkiksi 20 vuotta.

Ap

En nyt ole varma ymmärsinkö oikein mutta ei muakaan voi tuilla kiristää   koska en hae tukia. Osa-aikatyöni palkka on se verran hyvä etten edes mieti kokoaikatyön hakemista  vaikka olen työttömänä työnhakijana listoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme