Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset 5 OFFICIAL

Vierailija
03.02.2026 |

8.3.2026 alkaa uusi kausi. Keiden kaikkien osallistujien kuvat olette nähneet vuotaneissa kuvissa?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (844)

Vierailija
621/844 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisiko joku selittää mulle miksi Jussi pyysi ettei murhattaisi ketään, niillähän oli ne kilvet. Nyt ei vaan pää taivu. Oon luullut että oon suht älykäs. Näin sitä vaan pitää nöyrtyä. 

Jos eivät eivät nyt murhaa ketään (=osuvat kilpeen), muut kilven saaneet ehkä uskovat, että kilpi porukasta kukaan ei ole petollinen. Jos taas väistävät kilvet ja murhaavat jonkun, niin silloin muilla kilven haltijoilla on syytä miettiä, että tiesikö joku, onko joku heistä on petollinen. Kilpiä oli kuitenkin suhteellisen monta (oliko neljä?) Ja Jussi sai muutenkin paljon epäilyä osakseen, joten hänen näkökulmastaan olisi nyt ilman muuta paras peliliike, että jätettäisiin murha tekemättä.

Oliko tosiaan niin että aamulla tietäisivät vain ketään ei kuollut, eli voivat luulla että "sehän tarkoittaa että petolliset osui kilpeen, jee!" (eli sanomasi: ei murhaa = osui kilpeen)  

VAI kertooko linnanherra heille tarkemmin että "murhaa ei tapahtunut" tai "tapahtui murhayritys....mutta kukaan ei kuollut, osui kilpeen"? Eli jääkö yön tapahtumat sanomasi mukaan täysin avoimeksi ja uskollisten pääteltäväksi?

-Eri

Vierailija
622/844 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisiko joku selittää mulle miksi Jussi pyysi ettei murhattaisi ketään, niillähän oli ne kilvet. Nyt ei vaan pää taivu. Oon luullut että oon suht älykäs. Näin sitä vaan pitää nöyrtyä. 

Jos eivät eivät nyt murhaa ketään (=osuvat kilpeen), muut kilven saaneet ehkä uskovat, että kilpi porukasta kukaan ei ole petollinen. Jos taas väistävät kilvet ja murhaavat jonkun, niin silloin muilla kilven haltijoilla on syytä miettiä, että tiesikö joku, onko joku heistä on petollinen. Kilpiä oli kuitenkin suhteellisen monta (oliko neljä?) Ja Jussi sai muutenkin paljon epäilyä osakseen, joten hänen näkökulmastaan olisi nyt ilman muuta paras peliliike, että jätettäisiin murha tekemättä.

Oliko tosiaan niin että aamulla tietäisivät vain ketään ei kuollut, eli voivat luulla että "sehän tarkoittaa että petolliset osui kilpeen, jee!" (eli sanomasi: ei murhaa = osui kilpeen)  

VAI kertooko linnanherra heille tarkemmin että "murhaa ei tapahtunut" tai "tapahtui murhayritys....mutta kukaan ei kuollut, osui kilpeen"? Eli jääkö yön tapahtumat sanomasi mukaan täysin avoimeksi ja uskollisten pääteltäväksi?

-Eri

Sori, lisäys tähän: vai ymmärsinkö väärin että tarkoitit että Jussi tahallaan haluaa osua kilpeen? Murhaavat, mutta kirjoittavat lappuun nimen jolla tietävät kilven olevan? Eli jos linnanherra antaa tarkempaa tietoa aamulla, niin se olisi "tapahtui murhan yritys... mutta se osui kilpeen"? Sitä varmaan tarkoititkin, nyt kun enemmän mietin... 

Jaa-a, ehkä vaan parempi petollisten ottaa uskollinen pois pelistä oikealla murhayrityksellä, eikä yrittää bluffata noin. En tiiä osaisko no uskolliset päätellä niin vaikeita mitä Jussi yrittää saada ne luulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/844 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Enhän minä  tiedä tulevasta yhtään enempää, kuin sinäkään. Vastasin vain pyyntöön kertoa minkä takia Jussi halusi, että ketään ei murhattaisi.

Jos niin käy, että ketään ei murhata, niin varmaan aamiaisella kaikki ensin huomaavat, että ketään ei puutu. Sitten tulee Kristoffer paikalle ja joko sanoo että petolliset on viime yönä osuneet kilpeen, tai sitten hän sanoo vain, että ketään ei ole murhattu. Kilven saaneet ainoina kilvistä tietävät, joten muut saisivat silloin ihmetellä, että mistä on kyse. 

Vierailija
624/844 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Sori, lisäys tähän: vai ymmärsinkö väärin että tarkoitit että Jussi tahallaan haluaa osua kilpeen? Murhaavat, mutta kirjoittavat lappuun nimen jolla tietävät kilven olevan? Eli jos linnanherra antaa tarkempaa tietoa aamulla, niin se olisi "tapahtui murhan yritys... mutta se osui kilpeen"? Sitä varmaan tarkoititkin, nyt kun enemmän mietin... 

Jaa-a, ehkä vaan parempi petollisten ottaa uskollinen pois pelistä oikealla murhayrityksellä, eikä yrittää bluffata noin. En tiiä osaisko no uskolliset päätellä niin vaikeita mitä Jussi yrittää saada ne luulemaan.

Tarkoitin, että Jussi haluaisi sen takia "osua kilpeen", että jos kilvet väistettäisiin ja murha tapahtuisi, niin muut kilven saaneet alkaisivat miettiä, onko joku kilven saaneiden joukosta petollinen, kun heidän lisäkseen kilvistä ei pitäisi kenenkään muun tietää. Kilpiä oli monta ja siksi sillä on merkitystä, jos olisi vain yksi kilpi, niin kukaan ei ihmettelisi, että miten onnistuivat ohittamaan sen. Jussia epäillään jo muutenkin ja siksi tietenkin haluaa kääntää huomion pois itsestään.

Vierailija
625/844 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Tarkoitin, että Jussi haluaisi sen takia "osua kilpeen", että jos kilvet väistettäisiin ja murha tapahtuisi, niin muut kilven saaneet alkaisivat miettiä, onko joku kilven saaneiden joukosta petollinen, kun heidän lisäkseen kilvistä ei pitäisi kenenkään muun tietää. Kilpiä oli monta ja siksi sillä on merkitystä, jos olisi vain yksi kilpi, niin kukaan ei ihmettelisi, että miten onnistuivat ohittamaan sen. Jussia epäillään jo muutenkin ja siksi tietenkin haluaa kääntää huomion pois itsestään.

Juu, kiitos. Ymmärsin kyllä miksi, mutta kyselinkin että miten

Tajuan Jussin motiivin, mutta en usko että siitä olisi oikeasti niin paljon hyötyä (ei murhaa, mutta mahdollisesti suojaa yhtä petollista,) kuin siitä että saisivat yhden uskollisen lisää pois pelistä. Vaikka Jassun (murha JA mahdollisesti suojaa yhtä petollista).

Vierailija
626/844 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussin ainut toivo saada jatkaa ohjelmassa on "osua kilpeen".

Petralle ja Joonalle tuosta on kahdenlaista haittaa: uskollisten määrä ei vähene ja epäilyt kääntyvät kilvettömään ryhmään, jossa olivat myös Petra ja Joona.

Uskon silti, että Jussi saa houkuteltua Petran tai Joonan suunnitelmansa taakse.

Vierailija
627/844 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys että kaikki kolmea petollista olisivat kilvettömässä ryhmässä, ja petolliset osuisivat yöllä vahingossa kilpeen on noin 6 %. Eli tästä voi päätellä, miten seitinohueksi Jussi kokee mahdollisuutensa selvitä seuraavasta pyöreästä pöydästä.

Olisi kannattanut ottaa yöllä kohteeksi Simo. Ja selitellä jälkikäteen "joku selvästi lavastaa mua!!!".

Vierailija
628/844 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyys että kaikki kolmea petollista olisivat kilvettömässä ryhmässä, ja petolliset osuisivat yöllä vahingossa kilpeen on noin 6 %. Eli tästä voi päätellä, miten seitinohueksi Jussi kokee mahdollisuutensa selvitä seuraavasta pyöreästä pöydästä.

Olisi kannattanut ottaa yöllä kohteeksi Simo. Ja selitellä jälkikäteen "joku selvästi lavastaa mua!!!".

Jussia hiillostettiin jo viimeksi pyöreässä pöydässä ja hän sai kaksi ääntäkin. Lisäksi hän suoritti biljardipallo murhan ja joku saattaa jossain kohtaa osata yhdistää hänet siihen. Ei ole ihme, jos Jussi tällä hetkellä tuntee itsensä petollisista kaikkein uhatuimmaksi. Osumalla kilpeen, hän saattaisi kuitenkin saada ne kolme muuta kilven saanutta uskomaan, ettei ole petollinen ja hänen tilanteessaan jokaiseen oljenkorteen kannattaa tarttua.

Vierailija
629/844 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilven saivat: Jasmin, Anni, Alha, Jussi, ja joku viides, joka oli Jasminin kanssa soutelemassa. Tehtävää suorittamassa oli neljä, mutta myös paikalle lähetetty Anni sai kilven. Koska teki päätöksen ottaa kilvet.

Vierailija
630/844 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joona on ärsyttävä. Hänet arvaisi heti petolliseksi

Vierailija
631/844 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tällä hetkellä ainoa petollis kolmikosta, jota kukaan ei epäile petolliseksi.

Vierailija
632/844 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilven saivat: Jasmin, Anni, Alha, Jussi, ja joku viides, joka oli Jasminin kanssa soutelemassa. Tehtävää suorittamassa oli neljä, mutta myös paikalle lähetetty Anni sai kilven. Koska teki päätöksen ottaa kilvet.

Jasmin ei saanut kilpeä, sen sai Jussin, Annin ja Alhan lisäksi Amanda ja Beata. 

Vierailija
633/844 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee Aussi jaksoja ?

Vierailija
634/844 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen iso hot take: Petollisissa on vaikuttanut pärjäävän parhaiten olevan pelaamatta Petollisia ja pärjäävän huonoiten pelaamalla petollisia. Mikä on täysin ristiriitaista.

Vierailija
635/844 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tällä hetkellä ainoa petollis kolmikosta, jota kukaan ei epäile petolliseksi.

epäilisin heti jos olisin osallistuja

Vierailija
636/844 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä plussajaksossa tippuivat?

Vierailija
637/844 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
638/844 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler ruutu+

Rita karkotetaan, kukaan ei lähtenyt yöllä kun Jussi sai tahtonsa läpi

Vierailija
639/844 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra on väsyttävän aggressiivinen pelaaja, aina äänessä ja osoittelemassa muita sormella. Onneksi Amanda jo epäilee häntä.

Vierailija
640/844 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoiler ruutu+

Rita karkotetaan, kukaan ei lähtenyt yöllä kun Jussi sai tahtonsa läpi

Kiitos tiedosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi