Petolliset 5 OFFICIAL
8.3.2026 alkaa uusi kausi. Keiden kaikkien osallistujien kuvat olette nähneet vuotaneissa kuvissa?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (844)
Mua jotenkin ärsyttää nää Jassut ja Joonat, jotka on joka välissä huutamassa ja pätemässä ja kääntämässä huomion itseensä. Ja tekonauramassa ja käsillä huitomassa. Koko ajan show meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Jestas toi Jasmiina on rasittava.
Ei ole näköjään elämänkoulussa oppinut mitään. Edellisessä formaatissa/elämässä oli tosi rivokielinen ja omahyväinen. Vakava sairauskaan ei näköjään ole muuttanut elämänarvoja. Samalla törkykäytöksellä ja puheilla jatkaa edelleen.
Noi Jassut ja Joonat kuvittelee olevansa jotain räväköitä ja hauskoja persoonia. Käytöstavoista ei tietoakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra pelaa petollista vähiten omaan pussiin. Jussilla on jotain Petraa vastaan. Joona on valmis heittää molemmat petolliskaverinsa bussin alle. Yhteispelillä heillä olisi mahdollisuus pärjätä.
Paitsi että Plussa jaksossa Petra kävi Joonalle supattamassa että hankkiuduttaisko eroon Jussista. Joona siihen, että vois olla hyvä idea, mutta sitten otetaan Jassu tilalle. Petra alkoi kyselemään, että voinko sitten luottaa, ettette Jassun kanssa kahdestaan pelaa mua ulos ja Joona vannoi, että voit luottaa sataprosenttisesti. Hetken päästä Joona kommentoi yksin kameran edessä, että hän vain olevinaan liittoutui Petran kanssa, mutta ei todellisuudessa luota tähän ollenkaan ja aikoo hankkiutua Petrasta eroon. Että tässä on milloin kukakin hankkiutumassa eroon milloin kenestäkin, nähtäväksi jää kenen aikeet lopulta toteutuvat.
"Olevinaan liittoutui" ei tarkoita mitään. Tuo ilmaistaan "oli liittoutuvinaan." Tuota ilmaisua käytetään niin tuskallisen väärin että menee aivot sijoiltaan.
Syvimmät pahoitteluni, jos jonkun aivot menivät nyt sijoiltaan minun takiani! (Ihan tarkalleen en muista mitä sanamuotoa Joona itse tuossa käytti, ehkä hänen suomen kielen taitonsa on täydellisempää) Kuvittelin kuitenkin, että täällä voisi keskustella ja kommentoida vähän vapaamuotoisemmin tarvitsematta miettiä jokaista sanakäännettä ja sijamuotoa, mutta ilmeisesti olin väärässä.
Kuka tippuu jaksossa 4 ? Kerro mut laita varoitus heitä varten jotka eivät halua tietää,kiitos
Vierailija kirjoitti:
Kuka tippuu jaksossa 4 ? Kerro mut laita varoitus heitä varten jotka eivät halua tietää,kiitos
Edelliselle kyselijälle nelosjakson pudonneista
(SPOILER)
Karoliina, Mika ja Hassan tippuvat. Eka ja vika murhataan, Mika karkotetaan pyöreässä pöydässä.
Eli jopa kolme tippuu, ja niinpä vitosjaksossa ei murhata ketään.
Mä niin toivon että uskolliset tajuavat äänestää Petran ulos seuraavassa jaksossa. Eikös ainakin Amanda sekä Jassu ole jo Petran jäjillä? Oikein inhotti kun tuossa seuraavan plus-jakson teaserissä heti oli lyttäämässä Jussin idean kammiossa, vaikka ovatkin Joonan kanssa Jussille velkaa.
Anni on jotenkin niin symppis <3
Vierailija kirjoitti:
Rita ei ymmärrä mitään pyöreän pöydän keskusteluista. Hoo Moilasena höpötti jostain amuletista kuinka HÄN olisi halunnut kertoa itse siitä eikä Simo. Ei tuo liittynyt millään tavalla käytyyn keskusteluun pöydässä muiden kanssa.
Tää oli kiusallista. Ritalla tuuli vaan huutelee korvien välissä ja muut tajuaa, ettei se tajua mitään. Siksi Rita voi pysyä pitkäänkin mukana, kun ei ole uhka kenellekään.
Varmaan jokainen tuolla tiedostaa, ettei tuolla käsityskyvyllä olevaa voi petolliseksi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rita ei ymmärrä mitään pyöreän pöydän keskusteluista. Hoo Moilasena höpötti jostain amuletista kuinka HÄN olisi halunnut kertoa itse siitä eikä Simo. Ei tuo liittynyt millään tavalla käytyyn keskusteluun pöydässä muiden kanssa.
Tää oli kiusallista. Ritalla tuuli vaan huutelee korvien välissä ja muut tajuaa, ettei se tajua mitään. Siksi Rita voi pysyä pitkäänkin mukana, kun ei ole uhka kenellekään.
Varmaan jokainen tuolla tiedostaa, ettei tuolla käsityskyvyllä olevaa voi petolliseksi laittaa.
Petollisilla voisi kyllä olla perusteet murhata Rita. Tuskinpa kukaan uskollisista vakavissaan epäilee häntä petolliseksi ja siinä mielessähän hän on petollisille tarpeeton pelinappula. Minkäänlainen uhka Rita ei tietenkään petollisille ole, mutta toisaalta petolliset tarvitsevat niitä, joiden joukkoon pääsevät piiloutumaan.
Onkohan tänä keväänä kuvattu/kuvataan uutta sesonkia?
Vierailija kirjoitti:
Todella tylysti Joonas uhkaili Petraa että ette saa murhata Jassua 😡
En muista nähneeni tota kohtaa, ehkä siinä jaksossa jota en ole vielä nähnyt, mutta toi on kyllä Joonalta niin ärsyttävää. Toisten petollisten pitäis kysyä Joonalta salatapaamisessaan että "haluatko pitää Jassun pelissä mukanasi mahdollisimman pitkään, silläkin uhalla että häviät pelin?" ja jos vastaus on "kyllä" tai "no mielellään joo", eli että kaverin kanssa hengailu on tärkeämpää kuin itse peli, niin pyöreässä pöydässä Joona ulos tavalla tai toisella Petran ja Jannen (vai oliko nimi Jussi? niin basic nimi niin mitäänsanomattomalle ukolle ettei voi muistaa) pienellä ohjailulla. Koska kai se voisi pikkuhiljaa olla epäilyttävää että tuo parivaljakko (Joona ja Jassu) säilyy, että ehkäpä kavereista toinen on petollinen... tosin näihin jäljelle jääneisiin uskollisiin ei ole paljon enää luottoa että osaavat päätellä yhtään mitään :D Ja jos Joona uskaltaisi potkia Jassun ulos, niin sehän suojaisi Joonaa! Koska miksi ihmeessä Joona koskaan suostuisi "tappamaan" rakkaan kaverin joka vielä luottaa häneen ihan 100%... Mutta oikeastihan petollisten kannattaisi vetää yhtä köyttä mahdollisimman pitkään, jopa ehkä Jassulle uskollisen Joonan kanssa.
Vähän aiheen sivusta: YouTubesta löytyy paljon videoita (ainakin jos englantia ymmärrät ja jaksat kuunnella amerikkalaisten huutoa) joissa ryhmiä pelaa tän tyylisiä pelejä, mm. Mafia, Werewolf, Salem ja Secret Hitler (joo on olemassa peli jossa osa on liberaaleja ja osa fasisteja, yksi fasisteista on hitler, muut fasistit tietää kuka on hitler ja yrittää suojella häntä, mutta hitler ei tiedä mitään).
Olisi kiva jos joskus tulevaisuudessa noista peleistä otettais petollisiin uutta ideaa ja lisättäisiin uskollisiin joku joka on "poliisi" tai "sairaanhoitaja" joilla on ekstra etuja, tosin ovat myös suurempia maalitauluja petollisille. Poliisi saa öisin yksin päättää tappaa jonkun jonka epäilee olevan petollinen, ei pakko tappaa, voi osua uskolliseen. Sairaanhoitaja saa antaa öisin kilven jollekulle jonka uskoo olevan uskollinen ja petollisten tähtäimessä.
Jaksaisiko joku selittää mulle miksi Jussi pyysi ettei murhattaisi ketään, niillähän oli ne kilvet. Nyt ei vaan pää taivu. Oon luullut että oon suht älykäs. Näin sitä vaan pitää nöyrtyä.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisiko joku selittää mulle miksi Jussi pyysi ettei murhattaisi ketään, niillähän oli ne kilvet. Nyt ei vaan pää taivu. Oon luullut että oon suht älykäs. Näin sitä vaan pitää nöyrtyä.
Jos eivät eivät nyt murhaa ketään (=osuvat kilpeen), muut kilven saaneet ehkä uskovat, että kilpi porukasta kukaan ei ole petollinen. Jos taas väistävät kilvet ja murhaavat jonkun, niin silloin muilla kilven haltijoilla on syytä miettiä, että tiesikö joku, onko joku heistä on petollinen. Kilpiä oli kuitenkin suhteellisen monta (oliko neljä?) Ja Jussi sai muutenkin paljon epäilyä osakseen, joten hänen näkökulmastaan olisi nyt ilman muuta paras peliliike, että jätettäisiin murha tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät eivät nyt murhaa ketään (=osuvat kilpeen), muut kilven saaneet ehkä uskovat, että kilpi porukasta kukaan ei ole petollinen. Jos taas väistävät kilvet ja murhaavat jonkun, niin silloin muilla kilven haltijoilla on syytä miettiä, että tiesikö joku, onko joku heistä on petollinen. Kilpiä oli kuitenkin suhteellisen monta (oliko neljä?) Ja Jussi sai muutenkin paljon epäilyä osakseen, joten hänen näkökulmastaan olisi nyt ilman muuta paras peliliike, että jätettäisiin murha tekemättä.
Lisään vielä, että kilven saaneet - joihin Jussi kuuluu, sopivat keskenään ettei kerrota niistä muille. Niinpä kenenkään muun ei pitäisi kilvistä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivon että uskolliset tajuavat äänestää Petran ulos seuraavassa jaksossa. Eikös ainakin Amanda sekä Jassu ole jo Petran jäjillä? Oikein inhotti kun tuossa seuraavan plus-jakson teaserissä heti oli lyttäämässä Jussin idean kammiossa, vaikka ovatkin Joonan kanssa Jussille velkaa.
En minäkään suostuisi Jussin toiveeseen osua kilpeen. Se vie epäilyt pois Jussista ja katseet kohdistuvat pienempään porukkaan, jossa Joona ja Petra itse ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Inhoan termejä onko joku ydinfysiikkaa tai avaruustiedettä mutta tämä kyllä läheltä liippaa, en tiedä tajusinko ihan vieläkään.
"Olevinaan liittoutui" ei tarkoita mitään. Tuo ilmaistaan "oli liittoutuvinaan." Tuota ilmaisua käytetään niin tuskallisen väärin että menee aivot sijoiltaan.