Pörssisähkö halpenee keskiviikkona!
Kommentit (28)
Jos pörssisähkö tuntuu kalliilta niin oma valinta on väärin. Mutta pitää myös muistaa että yksikään yhtiö ei tee tappiolla kiinteitä sopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos pörssisähkö tuntuu kalliilta niin oma valinta on väärin. Mutta pitää myös muistaa että yksikään yhtiö ei tee tappiolla kiinteitä sopimuksia.
Ei yksikään kauppa myy ruokaakaan tappiolla. Ostatko kuitenkin?
" Mutta pitää myös muistaa että yksikään yhtiö ei tee tappiolla kiinteitä sopimuksia."
Joskus tekee. Esim. se joka myi minulle kolmen vuoden sopimuksen 4.5 sentin hintaan vuonna 2021.
En nyt sanoisi keskiviikon 25,96c keskihintaa vielä kovin halvaksi, mutta siltä se eilisen ja tämän päivän jälkeen näyttää. Pari ylikallista sähköpäivää ja jengi paniikissa vaihtamassa kiinteään.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi keskiviikon 25,96c keskihintaa vielä kovin halvaksi, mutta siltä se eilisen ja tämän päivän jälkeen näyttää. Pari ylikallista sähköpäivää ja jengi paniikissa vaihtamassa kiinteään.
Pari?
Vuoden alusta joka päivä on ollut pösä kallista.
Enää 3,5 kertainen kiinteään soppariin, jiihaa!
Korkeimmillaan yli puoli euroa marginaalin kanssa/ kWh
Vierailija kirjoitti:
Kesällä on halpaa!
Onpa halpaa joo. Yli kolme kertaa kalliimpaa kuin määris.
Vierailija kirjoitti:
" Mutta pitää myös muistaa että yksikään yhtiö ei tee tappiolla kiinteitä sopimuksia."
Joskus tekee. Esim. se joka myi minulle kolmen vuoden sopimuksen 4.5 sentin hintaan vuonna 2021.
Sähköyhtiölle silti kilovatti maksaa alle tuon. Vielä vähemmän jos yhtiöllä on omaa tuotantoa
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään pörssisähkön myyjäkään myy sähköä tappiolla. OKT-omistaja maksaa noin satasen vuodessa marginaalina + kk-maksuna spot hinnan päälle. Itse määriksenä kerrostalossa maksan sähkönmyyjälle tuottoa alle 50e vuodessa spot hintaan verrattuna. Taitaa olla pösäilijälle vaikea tajuta, että kiinteä sopimus on monelle paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari?
Tammikuu 8.2 snt toteutunut. En pidä kalliina kun yleensä vuoden maksettu hinta ollut n.5 snt /kwh ilman kk maksua.
https://www.helen.fi/kampanjat/talven-viilein-diili26?utm_source=progra…
Mikä estää vaihtamasta kiinteään ja halpaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään pörssisähkön myyjäkään myy sähköä tappiolla. OKT-omistaja maksaa noin satasen vuodessa marginaalina + kk-maksuna spot hinnan päälle. Itse määriksenä kerrostalossa maksan sähkönmyyjälle tuottoa alle 50e vuodessa spot hintaan verrattuna. Taitaa olla pösäilijälle vaikea tajuta, että kiinteä sopimus on monelle paras vaihtoehto.
Ihan myös toisinkin päin.
Määrikset täällä niitä avauksia tekee, niillä kauhea kutka perseessä toisten tekemisistä muustakin.
11,54 snt/kWh Alin hinta
26,46 snt/kWh Keskihinta
Muistakaa siirto ja tehomaksu. Pösä o jämpthi.
Vierailija kirjoitti:
Olen varma että käytännössä kaikki säästämäni eurot hupeni kalliiseen tammikuuhun ja Helmikuuhun tän vuoden osalta. Mutta ce la vie. En mä jaksa vaihtaa kiinteään. Vaikka se olisi järkevin vaihtoehto tässä tapauksessa kun sähkömarkkinan epävarmuus tuli ihan konkreettisesti todistettua.
Pysyn pörssissä. T: Okt asukas jolla pari takkaa ja panelit katolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari?
Tammikuu 8.2 snt toteutunut. En pidä kalliina kun yleensä vuoden maksettu hinta ollut n.5 snt /kwh ilman kk maksua.
Niinpä niin. Päiväaikaan ei ole mennyt ilmeisesti sähköä ollenkaan? Katsoin juuri oman toteutuneen kulutuksen tammikuulta, niin se oli 14,81 snt/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan myös toisinkin päin.
Määrikset täällä niitä avauksia tekee, niillä kauhea kutka perseessä toisten tekemisistä muustakin.
Pösäläisena tein aloituksen joulukuussa 11 pvä. Vaihdoin kiinteään joulukuussa juuri ennen sopoari voimaan hintaan 7 senttii ,kun pösä pomppasi yllärilukemiin.
Kiitos hallitus!