Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssisähkö halpenee keskiviikkona!

Vierailija
03.02.2026 |

https://www.hs.fi/visio/art-2000011791704.html

Huh, nyt tulee halpaa sähköä!!! Yes

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehomaksu muuten lyttää tosiaan pörssisähkön optimoinnista saatavan edun. Eli siitä rangaistaan jatkossa jos käyttää sähköä edullisina tunteina. 

Eli senkin vuoksi ei tuo Pösä ole enää oikein hyvä vaihtoehto. Ellei nyt halua kokea saavansa vaikuttaa kustannuksiin. Sen voi tehdä ihan kiinteälläkin sopparilla. Vähentämällä kulutusta... 

Vierailija
22/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi keskiviikon 25,96c keskihintaa vielä kovin halvaksi, mutta siltä se eilisen ja tämän päivän jälkeen näyttää. Pari ylikallista sähköpäivää ja jengi paniikissa vaihtamassa kiinteään.

Pari?

Vuoden alusta joka päivä on ollut pösä kallista.

Tammikuu 8.2 snt toteutunut.  En pidä kalliina kun yleensä vuoden maksettu hinta ollut n.5 snt /kwh ilman kk maksua. 

Minulla kisä alle 7 senttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pörssisähkö tuntuu kalliilta niin oma valinta on väärin.  Mutta pitää myös muistaa että yksikään yhtiö ei tee tappiolla kiinteitä sopimuksia.

Ei yksikään pörssisähkön myyjäkään myy sähköä tappiolla. OKT-omistaja maksaa noin satasen vuodessa marginaalina + kk-maksuna spot hinnan päälle. Itse määriksenä kerrostalossa maksan sähkönmyyjälle tuottoa alle 50e vuodessa spot hintaan verrattuna. Taitaa olla pösäilijälle vaikea tajuta, että kiinteä sopimus on monelle paras vaihtoehto.

Ihan myös toisinkin päin.

Määrikset täällä niitä avauksia tekee, niillä kauhea kutka perseessä toisten tekemisistä muustakin.

Pösäläisena tein aloituksen joulukuussa 11 pv

* soppari

Vierailija
24/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi keskiviikon 25,96c keskihintaa vielä kovin halvaksi, mutta siltä se eilisen ja tämän päivän jälkeen näyttää. Pari ylikallista sähköpäivää ja jengi paniikissa vaihtamassa kiinteään.

Olen varma että käytännössä kaikki säästämäni eurot hupeni kalliiseen tammikuuhun ja Helmikuuhun tän vuoden osalta. Mutta ce la vie. En mä jaksa vaihtaa kiinteään. Vaikka se olisi järkevin vaihtoehto tässä tapauksessa kun sähkömarkkinan epävarmuus tuli ihan konkreettisesti todistettua. 

Pysyn pörssissä. T: Okt asukas jolla pari takkaa ja panelit katolla. 

Millainen juntti asuu omakotitalossa?

Normaalit ja tavalliset ihmiset asuu kerrostalossa?

Vierailija
25/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on sähköstä köyhillä paniikki. Menkää töihin.

Vierailija
26/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pörssisähkö tuntuu kalliilta niin oma valinta on väärin.  Mutta pitää myös muistaa että yksikään yhtiö ei tee tappiolla kiinteitä sopimuksia.

Ei yksikään pörssisähkön myyjäkään myy sähköä tappiolla. OKT-omistaja maksaa noin satasen vuodessa marginaalina + kk-maksuna spot hinnan päälle. Itse määriksenä kerrostalossa maksan sähkönmyyjälle tuottoa alle 50e vuodessa spot hintaan verrattuna. Taitaa olla pösäilijälle vaikea tajuta, että kiinteä sopimus on monelle paras vaihtoehto.

Pösä asiakas tuottaa sähköyhtiölle voittoa tuplasti enemmän kuin määris. Sähköyhtiöt tekee voittonsa nimenomaan pösä asiakkailla.

Vierailija
27/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösässä on muuten vähän kuluttaville ihan hyvä porkkana. Määräaikaisuus. Ja moni toimittaja tarjoo tota ilma kk. maksua x ajaksi. Joten jos et kuluta juuri mitään, ton kk maksun verran eli 3-5e on aika helppo säästää vaan vaihtamalla toimittajaa aina kun tarjous päättyy. 

Mutta. Joo näitte toki ite miten hyvin toi säästö onnistuu jos on OIKEESTI kallista sähköä. :D Tosin kerrostalokämpässä ei ole väliä ellet nyt sauno ja joka päivä paista kinnkua tms. 

Vierailija
28/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varma että käytännössä kaikki säästämäni eurot hupeni kalliiseen tammikuuhun ja Helmikuuhun tän vuoden osalta. Mutta ce la vie. En mä jaksa vaihtaa kiinteään. Vaikka se olisi järkevin vaihtoehto tässä tapauksessa kun sähkömarkkinan epävarmuus tuli ihan konkreettisesti todistettua. 

Pysyn pörssissä. T: Okt asukas jolla pari takkaa ja panelit katolla. 

Millainen juntti asuu omakotitalossa?

Normaalit ja tavalliset ihmiset asuu kerrostalossa?

Liidulla voi Piirtää ja Hevosella pääsee.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi