Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä loma-asunto ulkomailta?

Vierailija
03.02.2026 |

Olemme päättäneet hankkia loma-asunnon ulkomailta, jossa voisi erityisesti talvisin asustella. Kesäisin voisi laittaa vuokralle kun ise olisi Suomessa. Jostain Välimereltä, tai ehkä Alppien etelärinteiltä... Paikkasuosituksia olisin vailla? 

Jossain sopivan kokoisessa kaupungissa pitäisi olla, mieluummin ehkäpä asunto kuin talo. Maksimibudjetti 400 000€.

Kreetan Hania voisi ehkä toimia vaikka hieman pieni kaupunki onkin, tai vaikkapa Gardajärven alueella Verona, jos sieltä tuohon hintaan mitään saisi. 

Onko kenelläkään paikkasuosituksia joita tutkailla? 😊

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mogadishu

Vierailija
2/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voi aloittaa, reilu 400 kivaa kämppää Garda/Veronan alueelta max 400 000e

https://www.idealista.it/vendita-case/verona/area-garda-veronese/con-pr…

Me selvisimme puolta halvemmalla mutta emme halunneet tutistialueelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tietoa minne päin edes haluaisi niin kannattaako suin päin mennä ostamaan? Kannattaisko ensin kokeilla vuokralla joissain paikoissa tutustumassa? En tiedä, mä en itse missään olosuhteessa ostais ulkomailta asuntoa, muuta kuin huolta... 

Vierailija
4/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenamaalta

Vierailija
5/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tietoa minne päin edes haluaisi niin kannattaako suin päin mennä ostamaan? Kannattaisko ensin kokeilla vuokralla joissain paikoissa tutustumassa? En tiedä, mä en itse missään olosuhteessa ostais ulkomailta asuntoa, muuta kuin huolta... 

Me ollaan reissattu niin paljon, että pärjätään kyllä missä vain. Tietysti kävisimme ensin paikkaa tutkimassa vaikkapa kuukauden päivät, siinä ehtii jo hieman tunnustella että miten arki sujuu. 

Lähinnä uusia ideoita ollaan vailla. 

Vierailija
6/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albufeira Portugal on mukava mesta.

Vierailija
7/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaan minkä kielen osaat, paikalliset ei halua sinne kielitaidottomia ulkopuolisia asumaan naapuriin.

Vierailija
8/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkaan minkä kielen osaat, paikalliset ei halua sinne kielitaidottomia ulkopuolisia asumaan naapuriin.

Kielen oppii kyllä jos haluaa. En pidä kieltä esteenä, toki sen eteen hieman saa vaivaa nähdä. 

Vierailija
9/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielen oppii kyllä jos haluaa. En pidä kieltä esteenä, toki sen eteen hieman saa vaivaa nähdä. 

Opettele kieli ensin ja muuta vasta sitten, oli pointti.

Vierailija
10/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin yhtenä kriteerinä myös ilmastonmuutoksen mukanaan tuomia mahdollisia haasteita mm. rankkasateet, kova helle, kuivuus, metsäpalot ja tulvat. 

Vierailija
11/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kieli ensin ja muuta vasta sitten, oli pointti.

Neljässä maassa asuneena en osaa pitää kieltä ongelmana. Sen kyllä oppii, ja paljon nopeammin kun siellä paikan päällä aika viettää. 

Vierailija
12/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miettisin yhtenä kriteerinä myös ilmastonmuutoksen mukanaan tuomia mahdollisia haasteita mm. rankkasateet, kova helle, kuivuus, metsäpalot ja tulvat. 

Niiii.  Ja tietysti sota, se on tulossa kolmas ja heti perään neljäs maailmansota.  Missä maassa yleensä kellarit syvimmällä niin ei heti tarvitse itse alkaa kaivaa.

Vierailija
13/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katselisin Espanjasta joko mantereelta Alicanten seutua tai sitten Mallorcaa.

Vierailija
14/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut loma-asunto Fuengirolassa sekä Benalmadenassa. Molemmista saa kivan asunnon tohon hintaan. Itse muutetaan pian pysyvästi Espanjaan ja tehdään etätöitä sieltä . Mallorca myös loistava vaihtoehto .

M44

Vierailija
15/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon perheellä on asunto Puerto de la Cruzissa. Ovat siellä n.6kk syksystä kevääseen ja lopun aikaa asunto on vuokralla mantereelta tulevalle espanjalaisperheelle. Jos itse pääsen eläkkeelle terveenä, menen Cruziin talviajaksi vuokralle La Pazin alueelle, jossa siskonkin asunto on. Ihana kaupunki on Puerto de la Cruz.

Vierailija
16/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilian Niscemin kaupungin valtava maanvyöry, joka aiheutti neljän kilometrin pituisen sortuman jyrkänteeseen pani kyllä miettimään, miten huolella se loma-asunnon sijainti on katsottava. Tykkään esim. Sitges, Leon, Blois, Biarriz. Kulttuuritarjontaa pitää olla ja ehdottomasti turistirysien ulkopuolelta. 

Vierailija
17/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te aiotte elää siellä?

Vierailija
18/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskon perheellä on asunto Puerto de la Cruzissa. Ovat siellä n.6kk syksystä kevääseen ja lopun aikaa asunto on vuokralla mantereelta tulevalle espanjalaisperheelle. Jos itse pääsen eläkkeelle terveenä, menen Cruziin talviajaksi vuokralle La Pazin alueelle, jossa siskonkin asunto on. Ihana kaupunki on Puerto de la Cruz.

Minäkin annan ääneni Puerto de la Cruzille. Kaunis kaupunki ja miellyttävä ilmasto. Olin siellä viime talvena jo kolmannen kerran, tällä kertaa kuukauden.

Vierailija
19/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hania on mielessä, niin kokeilkaahan olla siellä yks talvi tai vaikka pari kuukautta. Kovin erilaista kuin maaliskuulta loka-marraskuulle. Sama esim. Rodoksen kaupungissa. 

Vierailija
20/32 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisilian Niscemin kaupungin valtava maanvyöry, joka aiheutti neljän kilometrin pituisen sortuman jyrkänteeseen pani kyllä miettimään, miten huolella se loma-asunnon sijainti on katsottava. Tykkään esim. Sitges, Leon, Blois, Biarriz. Kulttuuritarjontaa pitää olla ja ehdottomasti turistirysien ulkopuolelta. 

No nuo nyt ainakin ovat turistirysiä?

Sitges on Espanjan gaykaupunki, Biarriz turistikohde joka itselle oli pettymys - odotin jotain hienompaa mutta esim rannan palvelut oli huonot.