HS: Ennuste: Lasten määrä Suomessa vähenee viidenneksellä vain muutamassa vuodessa
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011790492.html
Eli opettajia ja varhaiskasvatuksen ihmisiä tarvitaan vähemmän.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Täällähän sosialistit ovat nauraneet Unkarille, joka on moninkertaistanut kantaunkarilaisten edut, mitä tulee lasten tekemiseen yms.
Kumpi on oikeassa, Unkari vai Suomi? Ei kai tarvi vastata?
Niinpä! Unkarissa äiti saa elinikäisen vapautuksen tuloverosta, jos synnyttää kolme lasta. Kyllä muuten kannustaisi Suomessakin lapsia haluavia hankkimaan useamman! Suurin osahan sanoo syyksi pienemmälle lapsiluvulle (tai jopa lapsettomuudelle) sen, ettei taloudellisen epävarmuuden takia uskalla hankkia enempää.
Huvittavaa on myös, kun tätä monet vähättelee ja sanoo ettei Unkarissa ole saatu muka merkittävää hyötyä tällä. Netistä löytyvien lähteiden mukaan kuitenkin Unkarin väestönkehitys on ollut positiivinen jo vuodesta 2010 ja keskimääräinen hedelmällisyysluku kasvanut 25 %. Että ei ihan turhaa minusta!
Yksi on varmaa. Kun ei ole tarpeeksi nuoria miehiä tulee 40v naisille järjestää kutsunnat ja armeija.
Hyvä. Nii on opettajilla aikaa oppilaille. Meitä oli 37 luokalla niin en oppinu kemiaa ku opettaja ei ehtiny tulla auttamaan mua ku oon tyhmä enkä tajua miten ne atomit yhtyy toisiinsa. Todistuksessa kemia 5.
Synnyttäminen on rikos ihmisyyttä vastaan. Eli ihan hyvä.
Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua eikä sieltä ketään sitten enää asuntoa osta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Nii on opettajilla aikaa oppilaille. Meitä oli 37 luokalla niin en oppinu kemiaa ku opettaja ei ehtiny tulla auttamaan mua ku oon tyhmä enkä tajua miten ne atomit yhtyy toisiinsa. Todistuksessa kemia 5.
Peruskouluista on loppumassa puolet. Opettajia irtisanotaan.
Menee ihan käsikirjoituksen mukaan. Hallituksen vvaihto etenee. Persujen puheet ja teot ei kohtaa.
Syntyvyys vähenee.
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys vähenee.
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
"Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."
"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää osteta."
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys laski alle luontaisen uudistumisrajan jo vuonna 1972 eli jopa boomerit ovat osasyyllisiä Suomen heikkoon väestökehitykseen.
Erityisesti juuri he. Boomereiden 100 000 ikäluokat synnyttivät hiukan yli 60 000 ikäluokat juuri siinä 1970-luvun alussa, nyt hiukan yli 60 000 ikäluokat synnyttävät hiukan yli 40 000 ikåluokkia, eli suhdeluku on täysin sama. Mutta. Tästä johtuen meillä ei ole mitään eläkeongekmaa, kunhan suuret ikäluokat kuolevat pois. Edes nykyisellä syntyvyydellä tämä ei muutu pahemmaksi kuin mitä on jo nyt. Lisäksi meillä on nyt melkein 300 miljardin eläkerahastot, jotka karttuvat. Kun nyt syntyvät ikäluokat ovat työiässä, he pääsevät elkkeiden maksamisessa helpommalla kuin me nyt työssäkäyvät, ja siihen on kaksi syytä. Toinen on eläkerahastojen kasvaminen siihen mennessä niin, että isompi osa eläkkeistä saadaan niiden tuotoista. Ja toinen on tietysti se, että me kiltit 1970-luvulla syntyneet saamme paljon pienemmät eläkkeet kuin tuo ahne ikäluokka, koska eläkkeiden kertymisen sääntöjä on muutettu.
Apres moi le deluge, minun jälkeeni vedenpaisumus.