Mitä ruokaa et ole koskaan maistanut?
Kerro, mitä ruokaa et ole koskaan maistanut?
Saa myös kertoa syyn siihen, jos sellaista on.
Kiinnostaa, koska itse en ole koskaan maistanut uuniperunaa, ja mietin, onko muita yhtä " outoja " tyyppejä olemassa. Ihan siis huvikseen vain.
Ei ole vain tullut koskaan itse tehtyä, kukaan ei ole koskaan tehnyt mulle, enkä ole raaskinut ostaa mistään ravintolastakaan koskaan kun tuntunut oudolta ostaa yksi peruna ja maksaa siitä paljon.
Kommentit (333)
Täälläkin hummeri, kaviaari ja hapansilakka
(Lipeäkala ei maistu miltään, mutta sen kanssa tarjottava valkokastike maustepippurilla maustettuna on hyvää keitettyjen perunoiden kanssa)
Aika monenlaista joutui lapsena ja nuorena syömään, kun nälkä oli. Nyt on joitakin ruokia, joita en kyllä suuhuni pistä.
Kiinasta löytyy todella paljon sellaisia ruokia, joita en mielelläni maistaisi. Yleensä jopa liharuoat näyttävät ihan erilaisilta kuin Euroopassa, koska lihoissa on mukana kaikenlaista rustoa, läskiä ja luuta.
Ehdotan Ap'lle, että ostat yhden hyvän kokoisen rosamundaperunan. Kun lämmität uunin muuta ruokaa varten, laitat folioon kääräistyn perunan sinne ritilälle paistumaan. Sitten nautit kypsän uuniperunan lämpimänä voin kanssa, nam! 😋
Lipeäkalaa ja mustaa makkaraa. Eipä taija tulla tarvetta. Karjalanpiirakat on meidän ruokaa.
t. karjalainen
Perinteiset kaaliruuvit ällöttävät - monia oli kuitenkin pakko lapsena "edes maistaa", mutta kaalikääryleet olen muistaakseni onnistunut välttämään.
(Kaaleista saa kyllä ihan hyvääkin ruokaa eikä niiden kohdalla ole mitään ongelmai)
Lähes kaikki vegaanihömpät ja soijalattet jätän suosiolla väliin. Kala- ja riistaruoat ovat suosikkejani.
Ohistelen hiukan.
Isotäti oli kasarin alussa Kiinassa matkalla, jonkun valtuuskunnan siipeilijänä. Ulkomaalaiset vierailijat olivat tuohon aikaan Kiinassa harvinaisia.
Hänelle tarjottiin suurena kunnianosoituksena legendaarisia "Tuhatvuotisia munia" eli maakuoppaan hyvin pitkäksi ajaksi haudattuja munia.
Annoksen muna oli kuulemma tummanharmaa ja hieman sienen näköinen, mutta rohkeana tätösenä hän söi tuon herkun. Oli kuulemma fermentoitunutta "jotain" jossa oli "erikoinen" rakenne ja hmmm.... "fermentoitunut" maku. 🤣
Täti selvisi hengissä ja hyvä juttu jäi kerrottavaksi. Itse en ehkä olisi rohjennut edes maistaa moista kuriositeettia.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hoitolapseni hehkutti perunapuuroa. Sitä en ole koskaan maistanut.
Enkä riisivelliä. Vaiika kai se on vaan litku riisipuuro?
Riisivelli on minusta hyvää. Ei se oikeastaan ole litkua. Koostumus on hyvä suussa. Söin sitä usein mummolassa lapsena, koska oli eräs lempiruokani. Mummon velli oli hyvää, hän haudutti miedolla lämmöllä yli tunnin. Suosittelen kokeilemaan,
Gulassia