Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PostNord automaatti ei aukea, mikä avuksi?

Vierailija
02.02.2026 |

Ongelma on että PostNord ulkoautomaatti ei aukea.

Puhelimen PostNord APP:issa on ilmoitus että nouda paketti automaatista ja syötä 8 numeroinen PIN koodi automaattiin. Pakettiautomaatissa ei ole kuitenkaan näyttöä tai näppäimistöä johon koodin voisi syöttää. Pakettiautomaatissa on kuitenkin kyljessä QR-koodi, joka on latauslinkki ko. applikaatioon, mikä minulla on jo! Varmistin myös että kyseessä on PostNord automaatti sen kyljessä olevista teksteistä.

Puhelimesta tarkistin että appilla on luvat käyttää bluetoothia, sijaintia ja nearby devices. Varmistin että kaikki notifikaatiot on päällä. Silti mitään ei tapahdu kun automaatin vieressä avaa applikaation ja varmistaa että BT ja sijainti on päällä. Kokeilin myös laittaa puhelimen automaattia vasten ja kokeilin seisoa eri kohdissa. Lisäksi kokeilin laittaa appille force stop, ja käynnistää sen uudestaan, ja kokeilin BT:n käynnistystä monta kertaa ja odotin yritysten välillä.

Olen nyt kahdesti käynyt kokeilemassa paketin noutoa, kun ulkoautomaatti on aika lähellä niin ei mene kauaa kävellä sinne. Hankalaa kun on -20 astetta pakkasta. 

PostNordin chatista ei ole mitään hyötyä, ja puhelinpalvelukin on kiinni, joka maksaa 1€/min jonotuksineen. 

Tämä oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun PostNordia käytän. Tästä lähtien pyrin välttämään kuin ruttoa!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rälläkkä.

Vierailija
62/68 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: soitatte sinne tanan mutkahuoltoon ja sanotte että ette omista älykännykkää tai luurissa ei ole  sinihammassta joten siirtävät sen lähikauppaan mistä voi tiskiltä hakea,tosin jos asut jossain syvällä jorpakossa asia on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvältä koko h elvetin nord ja pakkaslokerot yms schaibaa ,armotonta pelleilyä

Vierailija
64/68 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laikkaleikkurilla pääsee kätevästi. Siitä salvan kohdalta vaan nykäsee.

Vierailija
65/68 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUPAAMANI PÄIVITYS TILANTEESEEN !

Selvisi että samassa osoitteessa oli kaupan sisällä toinen PostNord automaatti joka oli yhdistetty "Pakettipiste" johon muutkin kuljetusyritykset tuovat pakettejaan ja johon koodi laitettiin. Kaupan ulkopuolella oli PostNord "Lähiboksi", jossa tosiaan tarvittaisiin BT-yhteys.

Sekaannus tuli siitä että kun alunperin eilen menin kauppaan ja menin kassan kautta koska ostin jotain karkkia kaupasta, niin ennen minua kassalla oli vanha mies joka näytti puhelinta myyjälle ja myyjä totesi että "sinun pitää mennä ulos, kun se PostNord automaatti on ulkona". Eli tämä muutti ennakkokäsitystäni asioista niin vahvasti, etten hoksinut katsella "Pakettipistettä" tarkemmin ja huomasin siitä vain muiden kuljetusyritysten tarroja.

Jos ko. herrasmies ei olisi ollut ennen minua siinä kassalla sillä hetkellä, niin uskon että olisin helpommin huomannut PostNord tekstitarran myös "Pakettipisteen" kyljessä. Se oli tosin vaikea huomata, koska jonkin aikaa piti "Pakettipistettä" silmäillä että bongasin PostNordin tekstin. 

KIITOS KAIKILLE JOTKA YRITTIVÄT AUTTAA JA NEUVOA.

Eli TÄMÄ KETJU LOPPUU NYT ALOITTAJAN PUOLESTA VIRALLISESTI TÄHÄN. 
Perästä kuuluu vain mitä perästä kuuluu.

PS. En tilannut Temusta

Vierailija
66/68 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LUPAAMANI PÄIVITYS TILANTEESEEN !

Selvisi että samassa osoitteessa oli kaupan sisällä toinen PostNord automaatti joka oli yhdistetty "Pakettipiste" johon muutkin kuljetusyritykset tuovat pakettejaan ja johon koodi laitettiin. Kaupan ulkopuolella oli PostNord "Lähiboksi", jossa tosiaan tarvittaisiin BT-yhteys.

Sekaannus tuli siitä että kun alunperin eilen menin kauppaan ja menin kassan kautta koska ostin jotain karkkia kaupasta, niin ennen minua kassalla oli vanha mies joka näytti puhelinta myyjälle ja myyjä totesi että "sinun pitää mennä ulos, kun se PostNord automaatti on ulkona". Eli tämä muutti ennakkokäsitystäni asioista niin vahvasti, etten hoksinut katsella "Pakettipistettä" tarkemmin ja huomasin siitä vain muiden kuljetusyritysten tarroja.

Jos ko. herrasmies ei olisi ollut ennen minua siinä kassalla sillä hetkellä, niin uskon että olisin helpommin huomannut PostNord tekstitarran myös "Pakettipisteen" kyljessä. Se oli

Kauhea vaiva nähtiin täällä perseilysi takia ja siis aivan turhaan. Hommaa itsellesi edunvalvoja ja avustaja.

Vierailija
67/68 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin lankoja, mutta painoa tuli paketeille lähes tai ylikolme kiloa, niin valitettavasti lähettivät paketit postnordilla. Kun ei ole kännyä, johon apin voisi ladata, niin kolme pakettia tuli noutoboksiin ja lähti takaisin. Postnord ei voinut siirtää niitä muutaman sadan metrin päähän noutopisteeseen, josta myös postnordin paketit saa noutaa ilman älykännykkää.  Vieläkin pistää vihaksi. 

Temusta lupasivat, että saisin pitää tilatut langat kohteliaisuuslahjana, jos postnord onnistuisi ne toimittamaan perille. Luultavasti pakettien kuljetus takasin olisi ollut niin kallista, että eivät halunneet maksaa lankojen palautuksesta, mutta ei niitä ainakaan minulle toimitettu 

Ikinä en mitään tilaa, jos postnord olisi ainoa vaihtoehto. Temusta en enää halpoja lankoja yritä tilata, koska kuljetusyritystä ei voi valita. Temuvihaajat voivat siis antaa pisteet postnordille, että ainakin yksi ihminen on lopettanut temusta tilaamisen.

Olen tullut päätökseen, että jatkossa tilaan muista verkkokaupoista vain kotiinkuljetuksella. Eikä missään nimessä postnordilla. Näissä noutopisteissä ei koskaan voi olla varma, kuinka kauas paketti päätyy noudettavaksi.

Vierailija
68/68 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvo: soitatte sinne tanan mutkahuoltoon ja sanotte että ette omista älykännykkää tai luurissa ei ole  sinihammassta joten siirtävät sen lähikauppaan mistä voi tiskiltä hakea,tosin jos asut jossain syvällä jorpakossa asia on eri.

Postnord ei siirrä lähikauppaan vaan Postnordin noutobokseilla on jokin tietty varanoutopiste, jonne ne seuraavaksi toimitetaan. Postnord kieltäytyy toimittamasta pakettia uuteen paikkaan sen mukaan, missä vastaanottaja asuu. Paketti siirretään ainoastaan sen noutoboksin mukaan määrättyyn paikkaa, joka selviää vasta kun paketti on kyseisessä paikassa. Yritin nimittäin kysyä asiakaspalvelulta, minne paketti siirrettäisiin, mutta sitä tietoa ei postnord voinut paljastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä