Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PostNord automaatti ei aukea, mikä avuksi?

Vierailija
02.02.2026 |

Ongelma on että PostNord ulkoautomaatti ei aukea.

Puhelimen PostNord APP:issa on ilmoitus että nouda paketti automaatista ja syötä 8 numeroinen PIN koodi automaattiin. Pakettiautomaatissa ei ole kuitenkaan näyttöä tai näppäimistöä johon koodin voisi syöttää. Pakettiautomaatissa on kuitenkin kyljessä QR-koodi, joka on latauslinkki ko. applikaatioon, mikä minulla on jo! Varmistin myös että kyseessä on PostNord automaatti sen kyljessä olevista teksteistä.

Puhelimesta tarkistin että appilla on luvat käyttää bluetoothia, sijaintia ja nearby devices. Varmistin että kaikki notifikaatiot on päällä. Silti mitään ei tapahdu kun automaatin vieressä avaa applikaation ja varmistaa että BT ja sijainti on päällä. Kokeilin myös laittaa puhelimen automaattia vasten ja kokeilin seisoa eri kohdissa. Lisäksi kokeilin laittaa appille force stop, ja käynnistää sen uudestaan, ja kokeilin BT:n käynnistystä monta kertaa ja odotin yritysten välillä.

Olen nyt kahdesti käynyt kokeilemassa paketin noutoa, kun ulkoautomaatti on aika lähellä niin ei mene kauaa kävellä sinne. Hankalaa kun on -20 astetta pakkasta. 

PostNordin chatista ei ole mitään hyötyä, ja puhelinpalvelukin on kiinni, joka maksaa 1€/min jonotuksineen. 

Tämä oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun PostNordia käytän. Tästä lähtien pyrin välttämään kuin ruttoa!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällä olevassa lokerikossa on ainoastaan numerokoodi, ulkoautomaateissa ei ole numerokoodia. 

Kolmas vaihtoehto on, että paketti tulee noutaa noutopisteeltä (kassa tai joissain kaupoissa oleva piste). Tällöin olet saanut Postnord appiin viivakoodin ja siinä on usein myös joku numerotunnus. 

Jos kyseessä on ulkoautomaatti täytyy sulla on se paketti lisättynä siihen appiin. Joskus noi bugaa, eli voit koettaa lisätä paketin uudelleen seurantatunnuksella (pitkä numero/kirjainsarja, jonka löydät joko toimitusviestistä tai lähetysilmoituksesta tms.)

Jos paketti on sisäautomaatissa: tekstari, jossa numerokoodi

Jos paketti ulkoautomaatissa: appi, ja kun menee paketin kohdalle apissa, avaa sen lokeron sillä apilla 

Jos noutopisteessa/kassalla: appi, jossa paketin kohdalla viivakoodi ja numerosarja

Ulkoautomaatissakin voi olla numerokoodi. Tuossa minun lähikauppani pihassa on PostNordin sekä numerokoodillisia että bluetoothillisia lokeroita.

Vierailija
42/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro sitten miten kävi, löytyikö paketti . Ja miten. Tosi hauska juttu. Mä en enää ikinä tilaa mitään post nordin kuljettamana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PostNord Ulkoautomaatti (toimii koodilla)

PostNord Lähiboksi (toimii bluetoothilla)

Vierailija
44/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikealla automaatilla? 

Jeep, noloa, mut mulle kävi kerran niin, et olin väärällä. Automaatit oli ihan vierekkäin, seinäke kuitenkin välissä etten huomannut olevankin kaksi. Kun yritin avata luukkua, kuului ääni, mutta ovet ei auenneet, aattelin että jäätynyt kiinni. Onneksi onneksi tajusin erheeni, mutta olin jo soittamassa aspaan ja sekin oli kiinni.

Vierailija
45/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Pakettiautomaatissa ei ole kuitenkaan näyttöä tai näppäimistöä johon koodin voisi syöttää.'

On siinä, se ei vain pistä silmään. Tai olet tosiaan väärällä lokerikolla. 

Ei ulkolokerikoissa ole. Ne toimii vain bluetoothilla ja sitä varten muut, aiemmat bluetooth-yhteydet pitää poistaa laitteesta.

Onpa kummaa, että muut bluetoothit pitää poistaa. Mikä vaiva laittaa uudelleen!!!!! Onko siis totta. 

Näin mulla oli.

Ei BT-parittaminen vaikeaa ole.

Vierailija
46/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä melko lähelle automaattia. Ehkä oikea kohta keskellä vai missä. Matkahuollossa sovelluksen kautta avaus tai viesti, en tiedä miten toisella firmalla. Laiteparin muodostus asetuksista ja Bluetooth päälle.

Vierailija
47/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Pakettiautomaatissa ei ole kuitenkaan näyttöä tai näppäimistöä johon koodin voisi syöttää.'

On siinä, se ei vain pistä silmään. Tai olet tosiaan väärällä lokerikolla. 

Ei ulkolokerikoissa ole. Ne toimii vain bluetoothilla ja sitä varten muut, aiemmat bluetooth-yhteydet pitää poistaa laitteesta.

Onpa kummaa, että muut bluetoothit pitää poistaa. Mikä vaiva laittaa uudelleen!!!!! Onko siis totta. 

Näin mulla oli.

Ei BT-parittaminen vaikeaa ole.

Tää luki ohjeissa ja tästä sanoi asiakaspalvelukin. En olis uskonut kun yhteyksiä ei ollut päällä, mutta vasta kun poistin aiemmat laiteparit muistista, bt yhdistyi lokeroon. 

Vierailija
48/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää mennä melko lähelle automaattia. Ehkä oikea kohta keskellä vai missä. Matkahuollossa sovelluksen kautta avaus tai viesti, en tiedä miten toisella firmalla. Laiteparin muodostus asetuksista ja Bluetooth päälle.

Tämä on siis ulkoautomaatti. Postin sisäautomaatissa koodia ennen on kirjain ja lopuksi ok.

Vierailija
49/49 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee bluetoothilla yhtään mitään, jos saamasi avausmekanismi on numerokoodi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi