Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?
Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä.
Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk.
Kommentit (731)
"Kyllä olen sairastanut. On ollut mm. syöpä. En näe mitään syytä olla kateellinen sinulle.. Lapsellasi on ongelmia ja se tulee esille jo aloituksessa. Tämän toteaminen ei ole haukkumista. Te tarvitsette monenlaista apua."
Mitä ongelmia mun lapsella sun mielestäsi on? Sinä et meidän elämää ole näkemässä. Ja kas kummaa kun muut ei ole siitä huomauttanut missään, päiväkodissakaan. Ja mistä tiedät onko meillä tukitoimia? Se ei ehkä sulle eikä kenellekään kuulu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ole tuo aiempi, mutta jos lapsesi olisi tärkeintä; hoitaisit hänet itse, et roikkuisi palstalla iltaa vaan olisit lapsesi kanssa, huolehtisit omasta mielenterveydestäsi, ruokkisit lasta terveellisesti ja asettaisit rajat. "
Minähän hoidankin ja ruokin. Lapseni syötin (lihapullat+muusi) kun tuli päiväkodista. Lapseni katsoi pikku kakkosen ja nyt piirtää ja leikkii. Koko ajan huomioin sen. Kylläpä taas syytöksiä satelee...
Ap
" Edelleen ihmiset tekee omat johtopäätöksensä ihan sinun omien kirjoitusten perusteella. Teillä ei todellakaan ole kaikki hyvin. Nyt lastensuojeluun yhteys, niin saatte tukitoimia. Ei, kyse ei ole huostaanotosta joten älä ala siitä taas rähisemään.
- eri"
Niin tuntematta minua tai lastani tekee omia vääriä johtopäätöksiään.
Täällä on haukuttu ja syytelty mua ties mistä. Se ei todellakaan ole ollut asiallista käytöstä.
Ap
Miten voi vetää vääriä johtopäätöksiä asioista joista olet itse kertonut? Sinä olet monisairas ja lapsen ruokailu ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
"En ole tuo aiempi, mutta jos lapsesi olisi tärkeintä; hoitaisit hänet itse, et roikkuisi palstalla iltaa vaan olisit lapsesi kanssa, huolehtisit omasta mielenterveydestäsi, ruokkisit lasta terveellisesti ja asettaisit rajat. "
Minähän hoidankin ja ruokin. Lapseni syötin (lihapullat+muusi) kun tuli päiväkodista. Lapseni katsoi pikku kakkosen ja nyt piirtää ja leikkii. Koko ajan huomioin sen. Kylläpä taas syytöksiä satelee...
Ap
Siis päiväkodin tädit hoitaa. Ja äiti somettaa illat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
" Siis päiväkodin tädit hoitaa. Ja äiti somettaa illat."
Keksi nyt jotain parempaa syyttelyä vielä.
Ap
Ja tiedätkö mitä. Olen koko elämäni lapsia hoitanut. Olen myös työskennellyt päiväkodissa 🙂 Mitäs siihen sanot? 🙂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei se ole syyttelyä vaan fakta. Vaikka provohan sinä olet. Ei kukaan voi olla noin avuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
"Ei se ole syyttelyä vaan fakta. Vaikka provohan sinä olet. Ei kukaan voi olla noin avuton. <"
Enpä yleensä Somessa paljon aikaa vietä. Olen varmasti ihan eri sukupolveakin kuin sinä. Mulle ei sometus ole tärkeää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedätkö mitä. Olen koko elämäni lapsia hoitanut. Olen myös työskennellyt päiväkodissa 🙂 Mitäs siihen sanot? 🙂
Ap
Niin mitä sitten? Luuletko olevasi ainoa tässäkin asiassa? Se nyt vain on niin, että lapsesi ruokailu on täysin retuperällä etkä suostu tätä edes tajuamaan.
Et tietenkään someta muuten. Toivottavasti et kovin eri sukupolvea ole, ei kai nyt kovin vanhalla ole nelivuotiasta lasta.
"Ei se ole syyttelyä vaan fakta. Vaikka provohan sinä olet. Ei kukaan voi olla noin avuton."
Harhainen ihminen keksii faktoja ihmisestä jota ei edes tunne 😀
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ole syyttelyä vaan fakta. Vaikka provohan sinä olet. Ei kukaan voi olla noin avuton."
Ap
Eli se et olekaan sinä, joka on raivonnut täällä monta päivää, hoitaa lapsensa päiväkodissa ja syöttää lapselle valmisruokaa, kun ei muuhun pysty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Eli se et olekaan sinä, joka on raivonnut täällä monta päivää, hoitaa lapsensa päiväkodissa ja syöttää lapselle valmisruokaa, kun ei muuhun pysty?"
Vai raivonnut olen monta päivää? Voi hyvänen aika taas tuota sun syyttelyä. Mikähän sua oikeasti vaivaa kun olet noin hirveä ihminen toista kohtaan? En voi ymmärtää. Mikä sun ongelma on? Mikähän tarkoitus tuolla sun käytöksellä mua kohtaan oikein on? Ootko yleensäkin noin negatiivinen ja etsit toisista vain vikoja? Täällä ei tosiaankaan moni ihminen kirjoita ja laita yhtä paskaa kommenttia koko ajan. En edes usko. Samaa soopaa vaan toistetaan sivutolkulla. Ei tässä oo enää mitään järkeä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Et tietenkään someta muuten. Toivottavasti et kovin eri sukupolvea ole, ei kai nyt kovin vanhalla ole nelivuotiasta lasta."
Siinäpä sulle taas ihmettelyn aihetta 😀
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinähän tässä se harhainen olet ja väität yhtä sun toista narsistiksi vaikka et edes tunne heitä. Suomessa on kyllä lisääntynyt narsistit huomattavissa määrin tämän ketjun myötä kun ap jakelee diagnooseja harhoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Sinähän tässä se harhainen olet ja väität yhtä sun toista narsistiksi vaikka et edes tunne heitä. Suomessa on kyllä lisääntynyt narsistit huomattavissa määrin tämän ketjun myötä kun ap jakelee diagnooseja harhoissaan."
Kukahan tässä niitä diagnooseja on keksinyt 😀
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tässä niitä diagnooseja on keksinyt 😀
Ap
Siis mitä oikein sekoilet? Oletko kännissä vai? Se selittäisi kyllä viime päivien sekoilusi.
Tuolla on yks toinenkin ketju minne voit mennä huutamaan. Kaupassa käynti ahdistaa. Sitä minäkin tällä aloituksella alunperin hain. Kuinka hinnat on kallistunut ja nykyinen hallitus perseestä kun köyhät pistetään ahtaalle ja varsinkin lapsiperheet. Siellä puhuttiin myös siitä jauhelihan hinnasta. Tänään kun kävin kaupassa niin jäi kyllä se yli 7e naudanjauheliha hyllyyn. Olen mieluummin syömättä. Tässä ketjussa ei ole mitään järkeä kun tänne tuli hullut häiriköt riehumaan.