Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?
Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä.
Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk.
Kommentit (580)
Seurakunnalta ruoka-apua.
Lapsi päivähoitoon edes osa-aikaisesti, niin saa siellä osan päivän eväistä, kun on pienet tulot niin ei tule maksua päiväkodista. 4 v alkaa jo kaivata kavereita.
Oletko myynyt kaiken itsellesi tarpeettoman esim. torissa.
Osta lapsen vaatteet torista tai kivijalkakirppiksiltä.
Proteiinia saa myös kasveista, herneet ja pavut. Sitä lapsi kyllä tarvitsee että pysyy terveenä ja kasvaa. Kanaa on usein punalaputettuna jos on aikaa käydä usein kaupassa.
Etsi edullisempi asunto. Vuokraa oman asunnon kanahäkkivarasto naapurille.
Hae veronmaksukyvyn alennusta, voit saada veroja takaisin kun on paljon sairauksiin liittyviä kuluja.
Hae jostain apua, että saat suunniteltua elämää eteenpäin. Jos vaikka ihme tapahtuisi ja osa sairauksista helpottaisi vähän.
Toivon sinulle ja lapsellesi parempaa huomista!
Sikiön laillinen abortti ei ole mikään "murha". Oikeistokristillisiä ei kyllä kiinnosta elävien ihmisten henki, terveys eikä hyvinvointi. Ainoastaan sikiöiden = Ap on nähtävästi provoaja tuosta sakista
Lapsi rattaisiin, niin pääset ilmaiseksi julkisilla (jos siis bussilipun hinta oli este lapsen päiväkotiin viemiselle). Itse voit kävellä tuollaisen matkan, saat hyvää liikuntaa siinä ja auttaa sairauksienkin kanssa.
Pillimehut ja einekset veks. Jos jotain mehua on oltava, osta jotain tiivistettä ja tee siitä. Tulee paljon halvemmaksi. Lapsi oppii kyllä syömään, kun totuttaa. Tie ei välttämättä ole helppo, mutta pakollinen ihan jo lapsen terveyden ja tulevaisuuden takia.
Ilmoittaudu lastensuojelun asiakkaaksi. Voit saada sieltä apua ja tukea arjen hallintaan ja esim. niihin lapsen syömisongelmiin.
Sdp pelastaa onneksi parin vuoden päästä
Vierailija kirjoitti:
Täällä sen taas näkee miten julmia ja tunteettomia ihmiset on... Minua on myös koulu- ja työpaikkakiusattu aikoinaan. En tarvi teidän kaltaisia ihmisiä enää elämääni. Lapseni on mulle koko elämä ja teen sen eteen kaikkeni. Lapsi kertoo mulle joka päivä rakastavansa minua ja minä sille. Lapseltako on oikein riistää rakastava vanhempi? Sinäkö olisit täydellisempi? Entä jos itse sairastut tai vammaudut tai menetät työsi?
Ap
en epäile hetkeäkään väitettäsi, että sinua on kiusattu koulussa ja työpaikalla. hämmentyisin, jos ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sen taas näkee miten julmia ja tunteettomia ihmiset on... Minua on myös koulu- ja työpaikkakiusattu aikoinaan. En tarvi teidän kaltaisia ihmisiä enää elämääni. Lapseni on mulle koko elämä ja teen sen eteen kaikkeni. Lapsi kertoo mulle joka päivä rakastavansa minua ja minä sille. Lapseltako on oikein riistää rakastava vanhempi? Sinäkö olisit täydellisempi? Entä jos itse sairastut tai vammaudut tai menetät työsi?
Ap
"en epäile hetkeäkään väitettäsi, että sinua on kiusattu koulussa ja työpaikalla. hämmentyisin, jos ei olisi."
Minkälainen lapsi ansaitsee mielestäsi tulla kiusatuksi? Oletko itse ollut kiusaaja. Kiusaajilla on itsellään yleensä huonosti asiat ja paha olla.
Onnea sulle täydelliseen elämääsi 🙂 Jospa aikuistuisit joskus elämänkokemuksien myötä.
Ap
Et sinäkään. 153 oli ainakin joskus 25 vuotiaana testin mukaan. Mitä vielä. Onko vielä jotain mitä haluat minuun purkaa?
Ap
Kyllä mä olen huomattavasti älykkäämpi kuin sä. En mä suhun mitään pura vaan totesin vain kylmät tosiasiat. Älykäs ihminen ei päädy kerta toisensa jälkeen alkoholistimiesten kanssa parisuhteeseen. Ihan omaa tyhmyyttä tuollainen.
Älykäs ihminen ei myöskään luokittele toisia kirjoittajia naristeiksi tai persoonallisuushäiriöisiksi, kun nämä vain kertovat karut tosiasiat. Luulitko oikeasti saavasi paljonkin sympatiaa, kun itse olet teidät tuollaiseen liemeen saanut.
Et muuten suuressa älykkyydesssäsi ole osannut tehdä kertaakaan lainauksia oikein tässä ketjussa. Ei vaikka vastaisit vain yhteen kommenttiin eikä monen kommentin ketjuun.
Kaikki kelan tuille jäävät pitäisi pakottaa heti alkuun talouskurssille ja jollekin marttojen kotiruokakurssille.
Tämän aloituksen perusteella tuet ei todellakaan ole liian pienet, vaan ongelma on omassa käytöksessä, jos rahat ei riitä. Ikävästi nämä vaan leimaa myös ne, ketkä oikeasti kituuttaa vähillä rahoilla kaikesta yrittämisestä huolimatta.
AP: onko yhtään tullut ajatuksia siihen suuntaan, että lapsen järjettömät kulut on se ongelma ja syy talousahdinkoon?
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään. 153 oli ainakin joskus 25 vuotiaana testin mukaan. Mitä vielä. Onko vielä jotain mitä haluat minuun purkaa?
Ap
Kyllä mä olen huomattavasti älykkäämpi kuin sä. En mä suhun mitään pura vaan totesin vain kylmät tosiasiat. Älykäs ihminen ei päädy kerta toisensa jälkeen alkoholistimiesten kanssa parisuhteeseen. Ihan omaa tyhmyyttä tuollainen.
Älykäs ihminen ei myöskään luokittele toisia kirjoittajia naristeiksi tai persoonallisuushäiriöisiksi, kun nämä vain kertovat karut tosiasiat. Luulitko oikeasti saavasi paljonkin sympatiaa, kun itse olet teidät tuollaiseen liemeen saanut.
Et muuten suuressa älykkyydesssäsi ole osannut tehdä kertaakaan lainauksia oikein tässä ketjussa. Ei vaikka vastaisit vain yhteen kommenttiin eikä monen kommentin ketjuun.
Lopeta ilkeily! Olet kamala ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Miksei isä osallistu?
Kun en itsekkään tiedä ketkä lasten isät ovat, mutta epäilen pubin jännämiehiä tai HJKn palloseuran jannuja.
-Kontulan pubin YH-siideri mamma
Älä jauha pas kaa, ettei isä osallistu lapsen elatukseen. Saat lapsilisän tuplana.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isä työtön ja päihdeongelmainen. Ei siis osallistu juurikaan lapsen elämään. Näkee lasta n. 3 krt/vuosi.
Ap
Kyllä veronmaksajat maksaa pentus elatusmaksut, älä yritä trolli.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnalta ruoka-apua.
Lapsi päivähoitoon edes osa-aikaisesti, niin saa siellä osan päivän eväistä, kun on pienet tulot niin ei tule maksua päiväkodista. 4 v alkaa jo kaivata kavereita.
Oletko myynyt kaiken itsellesi tarpeettoman esim. torissa.
Osta lapsen vaatteet torista tai kivijalkakirppiksiltä.
Proteiinia saa myös kasveista, herneet ja pavut. Sitä lapsi kyllä tarvitsee että pysyy terveenä ja kasvaa. Kanaa on usein punalaputettuna jos on aikaa käydä usein kaupassa.
Etsi edullisempi asunto. Vuokraa oman asunnon kanahäkkivarasto naapurille.
Hae veronmaksukyvyn alennusta, voit saada veroja takaisin kun on paljon sairauksiin liittyviä kuluja.
Hae jostain apua, että saat suunniteltua elämää eteenpäin. Jos vaikka ihme tapahtuisi ja osa sairauksista helpottaisi vähän.
Toivon sinulle ja lapsellesi parempaa huomista!
Ei veroja maksa alle tonnin eläkkeestä.
Ruokakassi kotiin nälkään ei kuole täällä.
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
Tukiverkkosi kerää sulle sen 30€ kuukaudessa jos elämä siitä kiinni on.. ja asut heidän takia siellä.
Trolli koko aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Tukiverkkosi kerää sulle sen 30€ kuukaudessa jos elämä siitä kiinni on.. ja asut heidän takia siellä.
Trolli koko aloitus.
Sillä kolmellakympillä saa vähän lisää pillimehua ja valmispuuroa kiukuttelevalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla ei kannata rehellisesti kertoa yhtään mitään. Suurin osa trollaa täällä ja toiset purkavat pahaa oloaan. Ap on parempi ihminen kuin yksikään trolleista tai pahan olon purkajista täällä.
Ajatelkaa, meidän alakertaan muutti ukrainalainen perhe jossa äidillä on epilepsia, migreeni ja lihaskudosairaus. Saivat vauvan viime vuonna Ukrainassa ja nyt koko perhe pakeni tänne. Ennestään heillä on on jo 2 lasta. Voi olla että mies joutuu palaamaan Ukrainaan. Mitäs siihen sanotte?
Suomen miehet oli myös sodassa.
Naiset hoiti lapset ja lehmät. Kynti ja kylvi. Lämmitti tuvan,vedet pesi pyykit.
Ei ollut aikaa valittaa.
Isä mukaan lapsen kulujen maksamiseen!
Xtra nakkeja ja xtra spagettia yh äipälle