Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?
Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä.
Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk.
Kommentit (580)
Älä osta sitä 7-8e jauhelihaa, siinä säästövinkki.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsi huostaan, niin ongelma poistuu."
Onko asiallinen neuvo?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Uliuliuliuliuliuliulivalivalivalivalivalivalivalivali......................ja vielä kerran uliuliuliuliuliuliulivalivalivalivalivali.............."
Onko tämä asiallinen ja aikuismainen kommentti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Tyhmää ruveta suhteeseen jossa päätyy yksinhuoltajaksi"
Onko asiallinen kommentti haukkua tyhmäksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Piparia piti heti antaa,ääliö"
Onko asiallinen ja "terveen" ihmisen kommentti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"- hirveä liuta sairauksia,mutta silti pitänyt geenejä levittää
- oletettavasti jo valmiiksi muiden elätettävä, mutta silti pitänyt hankkia lisää elätettäviä
- oliko 4 narsistimiestä ollut?
- narsistiäitikin
- ei tajua laittaa miestä maksamaan
- mitä vielä
Eikö yhtään liiku päässä mitään? Mahtaisiko vika olla sinussa jos kerta toisensa perään teet aina vain huonoja valintoja ja näet vikaa kaikissa muissa? "
Onko asiallinen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Ja nämä kaikki eläköittävät sairaudet on tietenkin tulleet vasta lapsen hankkimisen jälkeen? Anna kun arvaan..olet ollut elätti jo vuosikaudet ja väen väkisin niillä eväillä piti vielä lapsikin hommata. Niin makaa kuin petaa."
Onko asiallinen kommentti?
Ap
Ap, kommentoi välillä saamiasi lukuisia asiallisia viestejä, jookos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isä työtön ja päihdeongelmainen. Ei siis osallistu juurikaan lapsen elämään. Näkee lasta n. 3 krt/vuosi.
Ap
"Miksi ihmeessä olet itse tuossa kunnossa mennyt lisääntymään tuollaisen miehen kanssa? Tuostakin lapsesta tulee tällä menolla taas yksi elätti tuollaisen taustan kanssa."
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Toivottavasti päiväkoti tekee lasun."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole päiväkodin henkilökunnalle kertonut mun sairauksista tai muistakaan henk.kohtaisista asioista. Ei kai se niille tai kenellekään kuulu. Miksi ne tekisi lasun jos lapsella ei ole mitään hengenvaaraa? Ihan normaali iloinen ja sosiaalinen lapsi on.
Ap
"Kai se sun sairaudet jossain äitiyskortissa lukee? Varmaan tietävät että olet eläkkeellä."
Ja sairauksien takiako en saisi olla äiti vaan mun olis pitänyt murhata syntymätön lapseni? Eläkekö estää äitiyden? Missä laissa niin sanotaan? Eipä täällä maailmassa kukaan terveenä pysy lopouikäänsä. Voisit vilkaista tilastoista paljonko Suomessa on mielenterveyssairauksia, 2.tyypin diabetestä, syöpää ym.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isä työtön ja päihdeongelmainen. Ei siis osallistu juurikaan lapsen elämään. Näkee lasta n. 3 krt/vuosi.
Ap
"Tähän komboon päälle sun geenit (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) niin aika itsekästä on tehdä lapsi tähän maailmaan muiden kustannettavaksi."
Onko asiallinen viesti? Toivottavasti itse olet terve etkä ikinä tee lapsia koska voit menettää työsi tai sairastua syöpään tai joutua liikenneonnettomuuteen ja vammautua tai sitte iskee joku halvaus ym. onnea elämääsi! Lähinnä vaan huvittaa nämä ihmiset jotka uskoo pysyvänsä terveenä ja työkykyisenä loppuelämänsä ajan 🙂 Nämä ihmiset eivät ole tosielämää edes kokenut. Mulla molemmat vanhemmat menetti työkykynsä n. 50v vakavan sairauden takia. Veljeni menetti työkykynsä koska vammautui auto-onnettomuudessa. Onko nekin asiat minut syytäni?
Ap
Olisikohan kannattanut hankkia halvempi harrastus.
Vierailija kirjoitti:
"Älä osta sitä 7-8e jauhelihaa, siinä säästövinkki."
En ostakaan, en osta enää mitään, koska kaikki on kallista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran niin luuseriksi ja saamattomaksi haukutte niin tiedoksi että opiskelin silloin kun tulin raskaaksi. Tarkoitus oli saada ammatti ja päästä jollain keinoin työelämään. Sitten tulikin yllätysraskaus ja opinnot keskeytyi. Nyt ei tällä hetkellä voimat riitä taas aloittaa kaikki alusta.
Ap
"No just tuo. Ihmisen pitää pitää itse huolta itsestään eikä tulla yllätysraskaaksi jollekin ihme luuserille. Ja jos tulee niin on maailmassa keinoja hoitaa asia. Ja olisit jatkanut edes ne opinnot loppuun niin ei olisi tarvinnut aloittaa alusta."
Miten en ole pitänyt huolta itsestäni? Halusin aina äidiksi ja en yrityksestä huolimatta tullut. Miksi mun pitäis murhata lapsi jos tulen raskaaksi yllätyksenä? Olen onnellinen siitä että sain lapsen. Jos olisin sen murhannut niin en olis ikinä siitä yli päässyt vaan olisin tappanut myös itseni. Nyt lapsi on mulla pääasia, ei ne opiskelut jotka vaatii paljon omaa aikaa tehtävien ym muiden tekoon. Ja jos lapsi sairastaa niin hyvin huono on opiskella silloin, tulee poissaoloja, opiskelut pitkittyy ym. Tiedän kyllä mitä opiskelut on ja mitä se vaatii. En tarvi sun neuvoja siihen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran niin luuseriksi ja saamattomaksi haukutte niin tiedoksi että opiskelin silloin kun tulin raskaaksi. Tarkoitus oli saada ammatti ja päästä jollain keinoin työelämään. Sitten tulikin yllätysraskaus ja opinnot keskeytyi. Nyt ei tällä hetkellä voimat riitä taas aloittaa kaikki alusta.
Ap
No just tuo. Ihmisen pitää pitää itse huolta itsestään eikä tulla yllätysraskaaksi jollekin ihme luuserille. Ja jos tulee niin on maailmassa keinoja hoitaa asia. Ja olisit jatkanut edes ne opinnot loppuun niin ei olisi tarvinnut aloittaa alusta.
Nämä vastaukset on sairaita, oikeasti. Raskaaksi voi tulla, vaikka käyttäisi ehkäisyä. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Ja kyllä se voi tapahtua, vaikka ei olisi just sulle koskaan tapahtunut. Kaikille ei oikeasti ole vaihtoehto, että tekisi adoption edes Suomessa. Monessa maassahan sikiön tappaminen on rikos. Miksi Suomessa ihmistä pitäisi syyttää siitä, ettei tähän tappamiseen pysty, ja kantaa vastuunsa ja kasvattaa lapsen. Ja ei tähän ei vaikuta se, että on työtön, opiskelija, työeläkkeellä jne. Kaikilla on oikeus synnyttää se vahingossakin tullut sikiö, yhteiskunta auttaa sen elättämisessä tarvittaessa pienellä summalla ja siitä kasvaa yhteiskunnan jäsen siinä kuin hyvätuloisenkin lapsesta. Vain sairaat tai itseään täydellisenä pitävät pystyvät tuollaiseen ajatusmaailmaan, että lapsen teosta pitäisi toisia ihmisiä rankaista.
Tällä palstalla ei kannata rehellisesti kertoa yhtään mitään. Suurin osa trollaa täällä ja toiset purkavat pahaa oloaan. Ap on parempi ihminen kuin yksikään trolleista tai pahan olon purkajista täällä.
Ajatelkaa, meidän alakertaan muutti ukrainalainen perhe jossa äidillä on epilepsia, migreeni ja lihaskudosairaus. Saivat vauvan viime vuonna Ukrainassa ja nyt koko perhe pakeni tänne. Ennestään heillä on on jo 2 lasta. Voi olla että mies joutuu palaamaan Ukrainaan. Mitäs siihen sanotte?
Tämän palstan vastauksien mukaan 99% maailman ihmisistä pitäisi olla saamatta lapsia.
Olisivatko he itsekään syntyneet omien periaatteidensa mukaisesti ajateltuna?
Ap, älä välitä näistä kommentoijista. Täällä on todella junttia porukkaa jolta puuttuu sydämen sivistys ja muukin sivistys täysin. Itse viihdytän itseäni lukemalla näitä joidenkin kommentteja sinulle. Kuinka sekaisin voivat ihmiset olla? Olisi kiva nähdä millaisia ihmisiä ovat.