HS: Hallitus pyrkii rajaamaan tai estämään kokonaan Coop, Xtra, Pirkka ja muiden halpamerkkien myynnin kaupoissa
https://www.hs.fi/visio/art-2000011773164.html
Köyhien nöyryytys ei ole täydellinen kunnes voi pakottaa heidät ostamaan kalleimmat mahdolliset tuotteet siten ettei raha enää riitä koko kuun ruokiin.
Kommentit (561)
Mitä ihmettä?! Voiko tuollainen lehtijuttu muka olla ihan tosi juttu, että hallitus pyrkisi estämään tai rajoittamaan halpatuotteiden myyntiä....???? Onko siellä hallituksessa jotain epäihmisiä, jotka koittavat ajaa köyhät täydellisen ahdingon kautta töihin?!?!?! Eikö niillä p*kele mene jakeluun, ettei kaikille ole töitä, eivätkä kaikki pysty kokopäivätöihin tai välttämättä edes osa-aikatöihin?! Miten voi olla, että suurituloiset on noin raha-ahnetta sakkia, että kiristävät köyhät ja heikot yms. ihmiset äärimmilleen, kun minua pienituloistakaan ei haittaa tuumaakaan se, jos joku elää tuilla????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin Ilmestyskirjan kohta, jossa Elämän kirjat avataan ja jokainen tullaan tuomitsemaan TEKOJENSA mukaan. Taitaa tulinen järvi odottaa Essayahia."
Mitä helv. nyt taas?! Ai Essayahia odottaa "tulinen järvi", kun uskaltaa poliitikkona tehdä työtään ja puolustaa tuottajaa kaupan kartellia vastaan? Tsiisus, että tää palsta on täynnä ääliöitä...
Kyllä. Essayah haluaa, että köyhät näkevät nälkää.
Ja sullakin on äänioikeus, ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi kuluttajat halutaan markkinoinnin ja tuotebrändäyksen maksajiksi.
Ostan siis jatkossa Arlan tuotteen ja maksan merkistä, kun nyt ostan Arlan valmistaman Coop-tuotteen, jonka hinta on lähempänä tuotantohintaa ja jossa ei paina tuotemerkin nimi.
Arla kuuluu kansainväliseen ryhmään ja mainitsemasi halpamerkki pohjoismaiseen porukkaan. Tällä menolla et osta kumpaakaan, vain kotimaisen valion tuotteet sallitaan kauppojen kylmäkaappeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.
Suomessa on Euroopan ennätystyöttömyys, kerro miten niitä töitä saa?
Tuilla elävät aaavikkoihmiset palautettava takaisin isiensä maahan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen laatu olin ennen maailman huippua. Se on faktaa.
Taisi enemmän johtua siitä ettei muita tuotteita kauheasti Suomeen tuotu.....
Ei pidä paikkaansa. Olen asian ammattilainen.
Minkä ammattilainen sä oot?
Minä olen asiatuntijain ammattilainen, venytän asiaa vaikka mistä ja siitä koko maailma vielä kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on kehno puolue, mutta muut ovat vielä surkeampia. En halua Suomesta Euroopan ainoaa sosialistista maata. Sosialistinen syöpä on pahempi sairaus kuin Kokoomuslainen vatsatauti.
Suurin osa Euroopasta on enemmän sosialistisia kuin Suomi. Eli pelko pois.
No ei kyllä. Euroopas on joku 50 maata ja niistä laskutavoista riippuen ehkä 1-3 on suomea vasemmistolaisempia.
Merkkituotteet antavat ihmiselle paljon korkeamman statuksen kuin halpatuotteet. Itse täytän aina Heinz-ketsuppipullon Coop Extra ketsupilla, on halpaa ja samalla korkea statukseni säilyy tuttavien silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.
Mikä sua ja kaltaisiasi oikeasti vaivaa? Miten voi olla niin vaikeaa tajuta, ettei töihin voi vain MENNÄ? Töihin HAETAAN. Työtön ei päätä siitä, tuleeko hän valituksi vai ei. Työpaikkoja on aivan liian vähän ja hakijoita aivan liian paljon. Elämme taantumassa.
Lue sinäkin uutisia niin ymmärrät tämän.
Sairas tarve potkia ja nöyryyttää muita.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ T Ö I H I N !!!!!!!!
Ja lopettakaa ainanen lojumisenne kelamasseilla ja loputon ulina kun ei saakaan roikkua NETTOveronmaksajien selkänahassa kuppaamassa mielinmäärin.
"Köyhyys" tai "vähävaraisuus" on täysin vapaaehtoinen valinta, eikä muiden piikkiin lojujilla kuulukkaan olla samaa elintasoa kuin töissäkäyvillä. Jos on massit vähänä, PITÄÄ MENNÄ JUMALAUTA TÖIHIN!
Jos ei pääse töihin, niin se on voi voi. Elämä on kovaa. Ei se ole siitä huolimatta mikään tekosyy naukua muiden kustantamana itselle samaa elintasoa kuon niillä jotka joutuu joka aamu heräämään töihin.
Suomessa on erittäin vähän ns. nettoveronmaksajia. Tuskinpa sinäkään sellainen olet. Todellisuudessa tulojen täytyy olla yli 40 000 vuodessa ilman palveluja ja korvauksia, että voi todella tä
No helvetti todellakin olen NETTOveronmaksaja, ja olen ollut sitä ikäni. Yli kymmenen vuotta maksanut +50k vuosiansioistani veroja vttu päämärkänä, ilman että mitään sille on saanut vastinetta. Ainoastaan kelaelättien vittuilua ja jengille kusemista saanut kiitoksena. Terveyspalvelut saa työterveyden kautta niin ei tarvi perseaukisten harakoiden kanssa arvauskeskuksessa jumittaa, ja jos muutaman vuoden välein käy antibioottikuurin ja kerran vuoteen buranapaketin hakemassa, ei jumalauta niiden vuoksi tälläinen roisto & ryöstöverotus ole mikään peruste!
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on huippu erikoista. Normaalisti täällä huudetaan että pientä ihmistä sorretaan, nyt kun ollaan tekemässä lakia joka suojaa paremmin yksityiset tuottajat, niin itketään että se on väärin. Onko niin, että täällä itketään aina jos muutos ei ole suoraan minulle itselleni hyväksi. Aika tekopyhää!
i
Mut nää tuottajat tiedetään matalpalkka-alan puuhistaan.
Ei se raha kulkeudu työtätekevälle, se ei kulkeutunut yritystukina tai muussakaan mielessä. Vaikka voittoa tulisi kuinka, niin se ei näy työtätekevän tilillä mitenkään.
Miten työtätekevä voi ostaa oman puljunsa tuotteita? Ei ole varaa nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua ja kaltaisiasi oikeasti vaivaa? Miten voi olla niin vaikeaa tajuta, ettei töihin voi vain MENNÄ? Töihin HAETAAN. Työtön ei päätä siitä, tuleeko hän valituksi vai ei. Työpaikkoja on aivan liian vähän ja hakijoita aivan liian paljon. Elämme taantumassa.
Lue sinäkin uutisia niin ymmärrät tämän.
Sairas tarve potkia ja nöyryyttää muita.
-eri
Tulee mieleen BTK. Siis se sarjamurhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tullut tähän asti toimeen tuloilla i "ihan hyvin" . Yhtäkkiä kaikki on kallistunut, niin että olen ongelmissa. Halvin makaroni kaksinkertaistunut yms. Juustot on pitänyt jättää kauppaan jo aikaisemmin. Alkaa pelottaa. Miten köyhemmät elää?
Itsekin olen huomannut makaronin hinnannousun. Kun olisi osannut ostaa varastoon. Vien niitä myös aikuiselle lapselleni, jonka elämäntilanne on järkyttävä eikä ole toivoa paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi kuluttajat halutaan markkinoinnin ja tuotebrändäyksen maksajiksi.
Ostan siis jatkossa Arlan tuotteen ja maksan merkistä, kun nyt ostan Arlan valmistaman Coop-tuotteen, jonka hinta on lähempänä tuotantohintaa ja jossa ei paina tuotemerkin nimi.
Arla kuuluu kansainväliseen ryhmään ja mainitsemasi halpamerkki pohjoismaiseen porukkaan. Tällä menolla et osta kumpaakaan, vain kotimaisen valion tuotteet sallitaan kauppojen kylmäkaappeihin.
Arlalla on maidontuottajia ja tuotantolaitoksia myös Suomessa, Valiolla tuotantoa Virossa ja Latviassa. Joten myös Valion tuotteet poistuvat myynnistä?
Kun halpatuotteen hinta on lähellä tuottajahintaa, lasketaan tuottajahintaa, jotta elintarviketyöntekijät ja kuljetus saavat osansa, ja taas voidaan laskea tuottajahintaa, joten lopulta oletat, että maidontuottaja maksaa kuluttajalle, jotta saa tuotteen kauppaan 0 eurolla? Ja maksaa vielä kuljetukset, pakkaamiset jne.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tullut tähän asti toimeen tuloilla i "ihan hyvin" . Yhtäkkiä kaikki on kallistunut, niin että olen ongelmissa. Halvin makaroni kaksinkertaistunut yms. Juustot on pitänyt jättää kauppaan jo aikaisemmin. Alkaa pelottaa. Miten köyhemmät elää?
Itsekin olen huomannut makaronin hinnannousun. Kun olisi osannut ostaa varastoon. Vien niitä myös aikuiselle lapselleni, jonka elämäntilanne on järkyttävä eikä ole toivoa paremmasta.
Aijaa, mikäs hänen elämäntilanteensa on?
No helvetti todellakin olen NETTOveronmaksaja, ja olen ollut sitä ikäni. Yli kymmenen vuotta maksanut +50k vuosiansioistani veroja vttu päämärkänä, ilman että mitään sille on saanut vastinetta. Ainoastaan kelaelättien vittuilua ja jengille kusemista saanut kiitoksena. Terveyspalvelut saa työterveyden kautta niin ei tarvi perseaukisten harakoiden kanssa arvauskeskuksessa jumittaa, ja jos muutaman vuoden välein käy antibioottikuurin ja kerran vuoteen buranapaketin hakemassa, ei jumalauta niiden vuoksi tälläinen roisto & ryöstöverotus ole mikään peruste!.
Et ole nettomakasaja vaikka millaisen itkupotkuraivarin vetäisit. Et ole vielä edes omaa koulutustasi maksanut. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on huippu erikoista. Normaalisti täällä huudetaan että pientä ihmistä sorretaan, nyt kun ollaan tekemässä lakia joka suojaa paremmin yksityiset tuottajat, niin itketään että se on väärin. Onko niin, että täällä itketään aina jos muutos ei ole suoraan minulle itselleni hyväksi. Aika tekopyhää!
i
Keskusliikkeet tässä pahiksia on eikä tuottaja tai kuluttaja. Eivät ne noita halpismerkkejäkään tappiolla myy.
Ei myykään, koska tappiot on siirretty suoraa alkutuotantoon.
Mikä helvetin ongelma, eikö se nyt riitä että joku tulli ja ruokavirasto varmistavat tuotteiden laadun ja hinnan voi jättää sen jälkeen markkinoiden huoleksi. Luulisi että ne helvetinmoiset maataloustuet EU-tasolla ja tullimuuri riittäisivät säätelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
i
Mut nää tuottajat tiedetään matalpalkka-alan puuhistaan.
Ei se raha kulkeudu työtätekevälle, se ei kulkeutunut yritystukina tai muussakaan mielessä. Vaikka voittoa tulisi kuinka, niin se ei näy työtätekevän tilillä mitenkään.
Miten työtätekevä voi ostaa oman puljunsa tuotteita? Ei ole varaa nytkään.
Mitä tarkoitat, oli sen verran epäselvää tekstiä? Tarkoitatko ettei tuottajien työntekijät saa palkkaa?
Seuraavaksi herää kysymys, että estääkö osuusliike vapaata kilpailua. Kielletään siis S-ketjun kaltaiset kommunistiset järjestelmät. Samalla kiellettäköön myös OP.
K-ketju ja perheomisteinen Lidl ovat esimerkkejä reilusta kaupankäynnistä. Ei ole reilua palauttaa asiakkaille voittoja, jotka vapaassa maailmassa kuuluvat kauppiaalle ja pörssiosakkeiden omistajille.
Nimenomaan koska taas pientä ihmistä sorretaan ruokaan yrittäjän voitin tuottamiseksi. Tämä on niin että aina mainitaan kun pientä ihmistä sorretaan rikkaiden rikastumiseksi.