HS: Hallitus pyrkii rajaamaan tai estämään kokonaan Coop, Xtra, Pirkka ja muiden halpamerkkien myynnin kaupoissa
https://www.hs.fi/visio/art-2000011773164.html
Köyhien nöyryytys ei ole täydellinen kunnes voi pakottaa heidät ostamaan kalleimmat mahdolliset tuotteet siten ettei raha enää riitä koko kuun ruokiin.
Kommentit (592)
Vierailija kirjoitti:
Myös persujen trollitoimisto on valppaana somessa 24/7
Mut se on , ettei täällä oo ollenkaan ikinä koskaan vihervassukoiden vihapuhujia.
Eiköhän keskusliikkeet vie tämän yrityksen rajoittaa vapaata kauppaa EU-tuomioistuimen käsiteltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeistohallitus haluaa kurjistaa kansalaisten tilannetta entisestään.
Mikähän on se agenda siel takana? Se ei voi olla pelkästään toisten kärsimyksestä nauttiminen.?
Vierailija kirjoitti:
Töitä löytyy aina tekevälle. Jos ei osaa mennä töihin, kärsikööt nälkää ja pakkasta.
Miksi Riikka lusmuili 20 vuotta?
Missä kokoomuspersu, siellä vilppi, valhe ja kurjistaminen.
M I T Ä
H E L V E T T I Ä
J U S T
L U I N ?
Tämä on absurdistanin uutisia rinnakkaisuniversumista.
Ei tämä voi olla totta.
Kokoomusjohtoinen oikeistohallitus laatimassa ankaria kilpailua rajoittavia sääntelylakeja elintarvikemarkkinoille, seurauksena luonnollisesti hinnannnousu ja merkittävä kulutuksen hiipuminen ja talouslama.
Siis eihän tässä ole yhtään mitään järkeä. Joltain kommunistihallitukselta voisi tällaista hulluutta odottaa.
Kuka perkele noita äänestää ja miksi. Tuo jengi tuhoaa kaikilta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.
Seuraatko uutisia? Euroopan korkeimman työttömyyden maassa sitä työpaikkaa ei tuosta noin vain löydy.
Suomen työttömyys ei ole suomalaisten työttömyyttä, tulijat meillä kansoittaa kortiston. Suomalaisten osalta tilanne on kuin ennenkin, ollaan jossain 8% tasolla.
Uskotko tuota selitystäsi edes itsekään? :D
Juurihan tästä tuli tilastot. Et kenties seuraa uutisointia? Eri
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku perskokkarerunkkari saa tämänkin Marinin syyksi?
Ainakin Marinin hallituksen sähkötukien takia maatilojen, kasvihuoneiden ja sähkölämmitteisten talojen sähkölaskut nousivat satoihin euroihin kun Marinin maskamat tuet aiheuttivat hintapiikin sähkön kuluttajahintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Aina moni täällä ei ole näköjään lukenut lakiehdotuksen perusteluja. Otetaan helppo esimerkki jonka lienee kaikki ymmärtää.
Suomalainen yritys haluaa omia tuotteitaan Keskon valikoimiin. Kesko on voinut sanoa, että tuottaja saa tuotteensa hyllyyn vain sillä ehdolla, että valmistaa samalla myös Keskon halpamerkkituotteita.
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Tuottaja joutuu myymään osan tuotteista jopa tappiolla, jotta hänen "oikeaa" tuotetta edes laitetaan hyllyyn.
Se on sitä markkinataloutta. Miksi tämä ei nyt kelpaa hallitukselle, kysynnän ja tarjonnan laki?
Olen itse tullut tähän asti toimeen tuloilla i "ihan hyvin" . Yhtäkkiä kaikki on kallistunut, niin että olen ongelmissa. Halvin makaroni kaksinkertaistunut yms. Juustot on pitänyt jättää kauppaan jo aikaisemmin. Alkaa pelottaa. Miten köyhemmät elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeistohallitus haluaa kurjistaa kansalaisten tilannetta entisestään.
Mikähän on se agenda siel takana? Se ei voi olla pelkästään toisten kärsimyksestä nauttiminen.?
Kyllä se taitaa olla juuri mainitsemasi nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.
Itse olen töissä ja silti ei meinaa riittää rahat ruokaan.
Lain taustalla on halu rajoittaa kaupan neuvotteluvoimaa suhteessa elintarviketeollisuuteen sekä ruoan alkutuottajiin ja tehdä elintarvikeketjusta tasapainoisempi.
- Tämähän on työntekijöiden etua ajava lakihanke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota...
Kauppojen monopoli-mafiaa voisi vähän hillitä. Tää tulee sulle ap varmaan uutisena, mutta se on se kauppaketju tai kauppias joka vetää jäätävät katteet ja syyttää hallitusta ja elintarviketeollisuutta hinnoista.
Samaa olen ihmetellyt, miksi Suomeen ei ole edelleenkään esimerkiksi sallittu Targetteja, Walmartteja ja Aldeja?
Onhan ne sallittu. Mutta miten vaikeaa oli saada Lidliäkään Suomeen. Nuo paholaiskaksoset pystyy torppaamaan tai ainakin merkittävästi hidastamaan kaiken.
Mun mielestä on vain hyvä, että suomalaisesta ruuasta tulee ylellisyystuote. Jos ei ole rahaa, voi ostaa salmonellamunia, listeriajuustoa ja vuosia pakastimessa säilöttyä antibioottilihaa eikä se kolibakteerivedellä lannoitettu puolalainen lehtisalaattikaan mikään paha juttu ole, jos ei ole varaa kotimaiseen ruokaan. Tehdään suomalaisista raaka-aineista vientituote ja hyväksytään se, että halpa ruoka sairastuttaa, mutta onneksi suomalainen maanviljelijä ei saa kaupan tuotteista euroakaan, omat tuotteet kun myydään erikoispuodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Töitä löytyy aina tekevälle. Jos ei osaa mennä töihin, kärsikööt nälkää ja pakkasta.
Kun tämä näkyisi edes jo työssäkäyvien lompakossa jotenkin palkankorotuksena. Ruuan hinta nousee varmasti lähes tuplat ja palkankorotukset taas jotain aivan onnettonta 1% luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli vuoden työttömänä olleet puolelle tuelle kuten Tanskassa ja yli kolme vuotta työttömänä olleet ulos.
Näitä muille ihmisille pahaa ja kauheita asioita toivovia sairaita pas koja näköjään riittää suomessa. Ryömivät esiin koloistaan nyt kun heikompaan asemaan joutuneiden ja hädänalaisten psykopaattisella kiusaamisella ja pilkkaamisella on oikein hallituksen vahva tuki. Mikähän mahtaa olla ääni kellossa kun jos olisivat itse siinä tilanteessa työttömyyden uhrina. Vai onko perinnöt niin isoja sitten että kelpaa turvatusta asemasta huutaa muille? Ehkä siihenkin voi vielä tätä menoa tulla äkillinen muutos?
Voisin sillä ehdolla kannattaa tuota tukien poistoa että poistetaan pakollinen asepalvelus veks ja pakollinen oppivelvollisuus myös veks kokonaan. Saavat alkaa maksamaan palkka-armeijasta ja siitä että joku käy sen. Myös koulutukselle sama. Oppimisesta ja tuloksista pitää maksaa että saa laatua.
Työnantajat maksamaan koulutus että jotain voisi vähempääkään kiinnostaa oppia lukemaan tai kirjoittamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä, mutta rahat ei riitä. Kaikki hinnat/kulut/menot on noussut, mutta oalkat ei. Lähinnä pienentyneet. Sain saman palkan 90-luvulla, kuin nyt.
"Persut ja kokkareethan sitä tuottajien monopolia hakee? Ja tämä hallitus ei ole koskenut yritystukiin, joten siinäkin vääristävät markkinataloutta, jota niin perään kuuluttavat köyhien kohdalla. "
Ja vasuri hakkaa omille kommenteilleen hetkessä 10-50 yläpeukkua ja sitten teeskentelee että kylläpä mun kommentit on suosittuja. Eli samaa systemaattista valehtelua palsta täynnä joka ainoa päivä kun keskustelu on liki täysin maksettujen vasemmistospämmijöiden hallussa.
Vasurin tunnistaa tuosta "kokoomus persu" hokemisesta, ja muuta tuolla ei ole koskaan asiaa.