Hallitus haluaa työkyvyttömät töihin?
Työnantajat suorastaan taistelevat nyt siitä kuka saa työkyvyttömän palkattua itselleen. Sitten vaan sairausloman ajan palkkoja makselemaan
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa saa nähdä mihin työllistyn. Mt-ongelmat aiheuttavat sen etten aina tiedä missä olen, unohdan OIKEASTI miten työtehtävät suoritetaan, en tunnista työkavereita, katoan työpisteeltä tuntukausiksi enkä hahmota missä olen ollut. En edes viitsi sanoa miltä alalta jäin saikulle jota kela ei suostu myöntämään, tk-eläkehakemukset samoin kela hylkää. Kuka sitten korvaa vahingot ja on vastuussa jos jollekin sattuu jotain. Olen syyntakeeton.
Älä yritä lintsata. Pääseehän syyntakeeton hallitukseen ja eduskuntaan.
KORJAUS,siis oppositioon,siellä ne vasentuneet masentuneet majailee tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Pyritäänkö tällä siihen että kun työkyvyttömät eivät kykene töihin, heille ei myönnetä saikkua, tai siis lääkärit kirjoittavat kyllä, mutta kela hylkää hakemuksen, he eivät saa työmarkkinatukea kun eivät ole työkykyisiä, eivät saa sairaspäivärahaa, koska kela ei myönnä, työkyvyttömyyseläkehakemukset hylätään. Sairaat, minä mukaan lukien, halutaan jättää täysin ilman toimeentuloa. Toimeentulotukea eimyönnetä.
Mitähän ihmiset odotti saavansa kun päät märkinä äänestivät oikeiston valtaan. No, pääasia heillä oli että vasemmistoa ärsyttää. Ei ärsytä yhtään, minä pärjään kyllä, ihmetyttää ainoastaan ihmiset, jotka sahaa omaa oksaansa.
Työkyvyttömien olisi nyt hyvä saada itsensä terveeksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa saa nähdä mihin työllistyn. Mt-ongelmat aiheuttavat sen etten aina tiedä missä olen, unohdan OIKEASTI miten työtehtävät suoritetaan, en tunnista työkavereita, katoan työpisteeltä tuntukausiksi enkä hahmota missä olen ollut. En edes viitsi sanoa miltä alalta jäin saikulle jota kela ei suostu myöntämään, tk-eläkehakemukset samoin kela hylkää. Kuka sitten korvaa vahingot ja on vastuussa jos jollekin sattuu jotain. Olen syyntakeeton.
Tule kuntouttavaan työtoimintaan kierrätyskeskukseen Mäkin huuhailen siellä omiani mutta ei se mitään haittaa
Mua ei ole hyväksytty edes kuntouttavaan aiemmin.
Et häviä mitään,ei siellä kukaan kuntoudu,se on sellaista sosiaalista terapiaa,toki joku voi siitäkin hy
Tarkoitin että olen liian sairas edes mennäkseni kuntouttavaan työtoimintaan. Minua ei ole siksi kelpuutettu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten ne hyvin kouluttautuneet, työkykyiset ja työhaluiset, joita ei huolita töihin? Mihin he joutuvat?
Karenssiin ja 9 euron orjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä olen aina halunnut! Työhakemuksia peukunkäyttäjiltä ja neliraajahalvaantuneilta Kiitos hallitus!
t. yrittäjä
"KAIKKI keinot halutaan käyttöön kansalaisten saamiseksi työhön kiinni. Arto Satosen mukaan työvoimareserviä löytyy myös osatyökykyisistä ihmisistä.
- Voimme tehdä vielä nykyistä enemmän. Vaikkapa työkyvyttömyyseläkkeellä olevalle on mahdollistettava palaaminen työelämään, kokeilemaan, miten työt sujuisivat. Jos työssä oleminen osoittautuu mahdottomaksi, henkilö voi palata eläkkeelle, Satonen poimii esimerkin.
Satosen mukaan työkalupakkiin tulee järjestelytuki. Tämän rahan turvin osatyökykyiselle ihmiselle hankittaisiin työvälineitä, joiden avulla hän selviää työvelvoitteistaan.
Työministeri nostaa esille lukuisat yli 65-vuotiaat eläkeläiset, jotka ovat jo nyt korvaamatonta työvoimaa monissa paikoissa. Satonen sanoo, että näitä kunniakansalaisia kannustetaan ja palkitaan tupla työtulovähennyksellä.
- Sote-alan krooninen tekijäpula saa apua konkari-ikäisistä. Juuri tällä hetkellä rakennusalalla ei katseet kohdistu alan eläkeläisiin, koska työllisyystilanne on muutoinkin vaikea, Satonen vertailee."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule kuntouttavaan työtoimintaan kierrätyskeskukseen Mäkin huuhailen siellä omiani mutta ei se mitään haittaa
Näin ulkopuolisena kysyn.
Saako siitä yli 15€ tunti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät palkataan ensimmäisenä. Viikon päästä ovat kaikki töissä tai saikulla. Päävammatkaan ei ole este. Sopivat vaikka hallitukseen ministereiksi.
Valtiovarainministeriksikin pääsee terapian asemesta
REILUANTTI SDP lupasi nyt pääsee lääkäriin päivässä.
Tämä oli ennenkuin Saksip*llu-Riikka kostonhimossaan saksi kaiken rahan pois soteilta.
Eikö ne oo lopettaneet kuntouttavat työtoiminnat ja palkkatuet? Eli siis johonkin työpaikkaan määräaikaisesti saikuttamaan ja loikoilemaan. T.60 v.muija.
Vierailija kirjoitti:
Alkaako taas ne muutaman viikon ja kuukauden pakkotyöllistämiset ja tekeen niiden töitä jotka ei itte viitti tehdä mitään. Roskien kärräystä, pölyisten varastojen siivous jne.
Kun palkkatuetut tekevät näitä niin se omalla palkallaan elävä siivooja voidaan irtisanoa ja näin ne tilastot kääntyvätkin sitten itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät palkataan ensimmäisenä. Viikon päästä ovat kaikki töissä tai saikulla. Päävammatkaan ei ole este. Sopivat vaikka hallitukseen ministereiksi.
Ja sitten nämä sairauslomalla olijat irtisanotaan alisuoriutumisen perusteella ja sitten menee taas kaikilla sormi suuhun?
Työkyvyttömiä, no tuskin. Mutta työkyvyttömyyseläkkeellä olevista hyvin monet on työskennellyt iät ajat. Tietyn määrän saa ansaita ennenkuin palkka vaikuttaa eläkkeeseen.
Itse asiassa mielisairaus potilas olisi joskus ihan pätevä hoitajaksi. Se voi lisätä myötätuntoa ja ymmärrystä mt asioista jos omaa kokemusta
Tiesin kyllä että hallitus on umpisurkea, mutta en ennen tätä tiennyt että siellä ollaan lukutaidottomia. Työkyvytön kun mielestäni tarkoittaa sitä ei ole sen kuntoinen että voisi mennä töihin.
Eikä näitä lääkärinlausuntoja ihan noin vain puusta poimita. Kova syynäys on ensin.
Satosen kommentit osapäivätöistä ja jälleen uudesta tuesta, järjestelytukiko sen nimi nyt olikaan, on ihan näennäispuuhastelua ja oljenkorsiin tarttumista. Kalliiksikin tuollainen puuhastelu tulee, mutta hyötyä siitä ei taideta saada.
Oikeita työpaikkoja pitäisi löytyä työkykyisille ihmiselle ja niistä töistä pitäisi maksaa oikea palkka. Se on ainoa tapa saada talous taas nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksia hoitamaan
Ne vanhukset on kuule monet paremmassa kunnossa kuin me kortistossa olevat.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä että hallitus on umpisurkea, mutta en ennen tätä tiennyt että siellä ollaan lukutaidottomia. Työkyvytön kun mielestäni tarkoittaa sitä ei ole sen kuntoinen että voisi mennä töihin.
Eikä näitä lääkärinlausuntoja ihan noin vain puusta poimita. Kova syynäys on ensin.
Satosen kommentit osapäivätöistä ja jälleen uudesta tuesta, järjestelytukiko sen nimi nyt olikaan, on ihan näennäispuuhastelua ja oljenkorsiin tarttumista. Kalliiksikin tuollainen puuhastelu tulee, mutta hyötyä siitä ei taideta saada.
Oikeita työpaikkoja pitäisi löytyä työkykyisille ihmiselle ja niistä töistä pitäisi maksaa oikea palkka. Se on ainoa tapa saada talous taas nousuun.
Orpolla meni yli tupla-aika yliopisto-opintoihin. Sama kuin olisi käynyt kymppiluokan useampaan kertaan. Kuinka palikka voi päättäjä olla
toivottavasti sama kokoonpano jatkaa hallituksessa myös seuraavalla kaudella
Kokopersehallitus on tuhohallitus. Hallituksen toimet päättyy umpikujaan
Itsepähän äänestitte. :D