Hallitus haluaa työkyvyttömät töihin?
Työnantajat suorastaan taistelevat nyt siitä kuka saa työkyvyttömän palkattua itselleen. Sitten vaan sairausloman ajan palkkoja makselemaan
Kommentit (76)
ketä vaihtaa halvaantuneen vaipat työpaikalla, pomo varmaan. liikuntakyvytön on tosi hyödylllinen tehtaan töissä.
suomen hallitus on sairas ja järjetön. aivohalvauspotilaita on hylätty eläkkeestä.korkea tapaturmariski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa saa nähdä mihin työllistyn. Mt-ongelmat aiheuttavat sen etten aina tiedä missä olen, unohdan OIKEASTI miten työtehtävät suoritetaan, en tunnista työkavereita, katoan työpisteeltä tuntukausiksi enkä hahmota missä olen ollut. En edes viitsi sanoa miltä alalta jäin saikulle jota kela ei suostu myöntämään, tk-eläkehakemukset samoin kela hylkää. Kuka sitten korvaa vahingot ja on vastuussa jos jollekin sattuu jotain. Olen syyntakeeton.
Tule kuntouttavaan työtoimintaan kierrätyskeskukseen Mäkin huuhailen siellä omiani mutta ei se mitään haittaa
Mua ei ole hyväksytty edes kuntouttavaan aiemmin.
Ei hätää. Siivoojana voi nukkua vessassa, riittää kun lisää vessapaperia telineeseen.
Nyt pitäisi tilata lisää Inva-takseja
Vierailija kirjoitti:
Pyritäänkö tällä siihen että kun työkyvyttömät eivät kykene töihin, heille ei myönnetä saikkua, tai siis lääkärit kirjoittavat kyllä, mutta kela hylkää hakemuksen, he eivät saa työmarkkinatukea kun eivät ole työkykyisiä, eivät saa sairaspäivärahaa, koska kela ei myönnä, työkyvyttömyyseläkehakemukset hylätään. Sairaat, minä mukaan lukien, halutaan jättää täysin ilman toimeentuloa. Toimeentulotukea eimyönnetä.
Samanlainen meinikin kuin eräässä Keski-Euroopan maassa 80 vuotta sitten.
Siksi ei kannata mainita että on työkyvytön, ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Ei työkyvyttömiä oikeasti kukaan palkkaa. Tämä on taas yksi hallituksen aivopieru.
Vierailija kirjoitti:
Pitää yrittää saada työllisyystilastot näyttämään paremmilta. Maine on kyllä jo mennyt...
Onko siitä mitään hyötyä että tilastoissa näyttää paremmilta kun valtaosa ihmisistä tietää että tilastoja kaunistellaan.
Entä sitten ne hyvin kouluttautuneet, työkykyiset ja työhaluiset, joita ei huolita töihin? Mihin he joutuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työkyvyttömiä oikeasti kukaan palkkaa. Tämä on taas yksi hallituksen aivopieru.
Eikä valtaosa työnantajista palkkaa edes työkykyisiä työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa saa nähdä mihin työllistyn. Mt-ongelmat aiheuttavat sen etten aina tiedä missä olen, unohdan OIKEASTI miten työtehtävät suoritetaan, en tunnista työkavereita, katoan työpisteeltä tuntukausiksi enkä hahmota missä olen ollut. En edes viitsi sanoa miltä alalta jäin saikulle jota kela ei suostu myöntämään, tk-eläkehakemukset samoin kela hylkää. Kuka sitten korvaa vahingot ja on vastuussa jos jollekin sattuu jotain. Olen syyntakeeton.
Älä yritä lintsata. Pääseehän syyntakeeton hallitukseen ja eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät palkataan ensimmäisenä. Viikon päästä ovat kaikki töissä tai saikulla. Päävammatkaan ei ole este. Sopivat vaikka hallitukseen ministereiksi.
Valtiovarainministeriksikin pääsee terapian asemesta
REILUANTTI SDP lupasi nyt pääsee lääkäriin päivässä.
Kaikki hallituksen työttömiä kohtaan tekemät kurjistamistoimet tähtää siihen että työnantajat saisi halpaa orjatyövoimaa mutta kun suomalaiset työttömät ei siihen ole suostuneet niin hallitus siitä raivostuneena tekee lisää kurjistamistoimia niin ja EK tietenkin toimii käskyttäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt kyse siitä,että työhaluttomat tai työkyvyttömät hakevat sitä etuutta mikä kullekkin kuuluu,ja mitä vaatimuksia niihin kuuluu,toimeentulotuki on se vihoviimeinen,mitä voi hakea se ei voi olla automaattinen etu.
On tosiaan on niin, että tuossa tilanteessa ovela sairas hakeutuu töihin, mutta sitten saikuttaa. Tästä ei ole ainakaan työnantajille hyötyä.
Mikään korvauksien hakeminen sairaalta harhauttamisesta ei onnistu, kun rahaa ei kuitenkaan ole.
Sairaasta työntekijästä eroon pääseminen aiheuttaa yrittäjille usein stressiä ja kuluja, jolloin yrittäjäkin sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten ne hyvin kouluttautuneet, työkykyiset ja työhaluiset, joita ei huolita töihin? Mihin he joutuvat?
Eurooppa on iso työmarkkina-alue näihinkin voit hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule kuntouttavaan työtoimintaan kierrätyskeskukseen Mäkin huuhailen siellä omiani mutta ei se mitään haittaa
Mua ei ole hyväksytty edes kuntouttavaan aiemmin.
Et häviä mitään,ei siellä kukaan kuntoudu,se on sellaista sosiaalista terapiaa,toki joku voi siitäkin hyötyä,kun tapaa muita samassa tilanteessa olevia vertaisiaan.
Ei varmaan kannata enää kertoa TE-toimistolle jos on työkyvytön. Mitäpä he sille asialle voi tehdä? Vai voiko.
Työttömyystilastot saataisiin kauniimmiksi, jos työkyvyttömät päästettäisiin työkyvyttömyyseläkkeelle. Työllisyystilastoja se toki ei muuttaisi.