Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hälytysnapit laitoksissa ja sairaalassa

Vierailija
01.02.2026 |

Äitini oli lonkkamurtuman takia sairaalassa. Etsin sitten hoitajaa kysyäkseni yhtä asiaa, hoitajat istui kaikki samassa huoneessa kahvilla. Yhden potilahuoneen ovella vilkkui punainen valo, siis hälytys? Eikö se hälytys soi missään, vilkkuu vain valona?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka paljon niitä muistisairaita (jotka ovat hankalia, uskon) oikein on, olin luullut että korkeintaan kaksi kymmenestä..

Vierailija
62/70 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ns. rahvaan potilailla vain näön vuoksi, paremman väen, esim. kirkkoherran kytketäänkin. Kai kappalaisenkin ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koulutukseltani lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Olen töissä tällä hetkellä ikäihmisten ympärivuorokautisessa palveluasumisessa. Meillä on ihan tavalliset kännykät mihin ne hälytykset tulee ja totta kai mennään katsomaan heti kun on mahdollista. Jos hoitajalla käsi toisen persettä pyyhkimässä, niin ei silloin voi sitä puhelinta katsoa.

Sh-opinnoissa kun tein työharjoitteluita sairaaloissa, niin kyllä oli sielläkin hoitajilla ja myös opiskelijoilla puhelimet joihin hälytykset tuli. Huoneen oli jaettu ja pääsääntöisesti paikalle meni sen huoneen hoitaja/hoitajat ja jos nämä eivät ehtineet, niin sitten joku muu. Hätätilanteessa sitten paikalle juoksi kaikki ja se hälytys tuli sitten kyllä eri äänellä ja sen huomasi. 

Lisään vielä, että sairaalassa kaikki eivät olleet yhtä aikaa tauolla. Hälytykset tuli sekä kahvihuoneeseen ja kansliaan.

Omal

yleensä on tapana, että yksi tai kaksi hoitajaa ovat vuorollaan töissä, kun muut istuvat kahvihuoneessa somettamassa.

Vierailija
64/70 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ns. rahvaan potilailla vain näön vuoksi, paremman väen, esim. kirkkoherran kytketäänkin. Kai kappalaisenkin ?

ja hylkeennahoilla rikastuneen kauppaneuvoksen hoitohuoneessa on ihan oma nuori hoitajatar tiukoissa vaatteissaan pyllistelemässä.

65/70 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkapaikassa vakkari tuli kysymään onko kaikki ok kun syötin asiakasta - meni hänen mielestä liian kaun, tää asiakas ei syö. 

No söi. Sanoin, että tässä menee just niin kaun kun tää ihminen syö.

66/70 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat hoitajat kyllä hoitavat hommansa hyvin. Olin 8 h kestävässä leikkauksessa ja illalla pirteö kuin peipponen. Iltahoitsu kävi vähän väliä ja yökkö alkoi saman touhun. 

Sanoin yökölle, että voin itse mitata sen verenpaineen ja ilmoitan jos on liian alhaalla ja ilmoitan  kun alkaa nukuttamaan.

Iltayön sai  olla rauhassa ja kun uni painoi silmiä, soitin kello ja hoitaja tuli katsomaan ja kävi sitten nukkueassani katsomassa paineita. Oli yöllä antanut painetta kohittavaa lääkettä.

Aamulla kiitteli kovin, kun oli hänellä ollut tosi kiire kaiken aikaa.

Yhteistyötä, joka ei vanhusten kanssa onnistu.😍

Lähetän mitallin sulle.

Miksei onnaa vanhusten kanssa?

Vierailija
67/70 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat hoitajat kyllä hoitavat hommansa hyvin. Olin 8 h kestävässä leikkauksessa ja illalla pirteö kuin peipponen. Iltahoitsu kävi vähän väliä ja yökkö alkoi saman touhun. 

Sanoin yökölle, että voin itse mitata sen verenpaineen ja ilmoitan jos on liian alhaalla ja ilmoitan  kun alkaa nukuttamaan.

Iltayön sai  olla rauhassa ja kun uni painoi silmiä, soitin kello ja hoitaja tuli katsomaan ja kävi sitten nukkueassani katsomassa paineita. Oli yöllä antanut painetta kohittavaa lääkettä.

Aamulla kiitteli kovin, kun oli hänellä ollut tosi kiire kaiken aikaa.

Yhteistyötä, joka ei vanhusten kanssa onnistu.😍

Lähetän mitallin sulle.

Miksei onnaa vanhusten kanssa?

Sulla ei selvästikään ole kokemusta vanhuksista. 

Vierailija
68/70 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne niistä piittaa mitän. Juoruavat joka asiasta. Ei saa häiritä heidän huipputärkeää (mukamas !!) palaveria..........he ovat sekä kuuroja että sokeita silloin. En ymmärrä tätä. Äänen pitäisi kuulua paljon kovempaa, et kuurokin kuulisi sen. 

Vierailija
69/70 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole olemassa sellaisia latausalustoja joissa voi ladata useita puhelimi yhtä aikaa? Hoitolaitoksissakin voisi olla sellaiset latausalustat käytössä ja käytäntö ettei yökkö lataile kaikkien puhelimia vaan jokainen vuoroltaan poistuva laittaa itse lähtiessään puhelimensa latausalustalle ja töihin palatessaan myös jokaisen velvollisuus on tarkastaa, että oma puhelin on ladattu ja toimintakuntoinen.

Mikä oma puhelin? Kun talossa on esim. 8 puhelinta ja aamuvuorolaiset antaa puhelimet iltavuorolaisille, niin ei niitä laiteta päivällä noin vain lataukseen. Puhelimet ovat päivällä käytössä koko ajan ja siksi yököt lataa ne. 

Ei ole mitään jokaisen hoitajan omaa puhelinta. Sairaanhoitajilla on omat puhelimet ja he huolehtivat niiden lataamiset, mutta niihin ei tule hälytyksiä. Eli kun sh on kentällä niin hänellä on se sh:n puhelin sekä yksikön puhelin johon tul

Ei sen yökön tarvitsisi jokaista puhelinta laittaa erikseen johdon nokkaan jos olisi se latausalusta mihin laittaa kaikki ladattavat puhelimet kerralla. Kaiketi sillä yökölle ainakin on järjestetty oma puhelin, sillä eihän se voi käyttää niitä päivä- ja iltavuorossa olevien puhelimia jos niistä on päivän aikana kulunut lataus loppuun? Kuka sen yökön puhelimen sitten lataa?  Jos joudun itse makoilemaan jonnekin hoitolaitokseen ja ja pystyn vielä aukomaan suutani, niin onneksi minulla kova ja kantava ääni niin, että kaikki kuulevat hoitajakutsuni jos puhelimista on lataus loppu.

Vierailija
70/70 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen yökön tarvitsisi jokaista puhelinta laittaa erikseen johdon nokkaan jos olisi se latausalusta mihin laittaa kaikki ladattavat puhelimet kerralla. Kaiketi sillä yökölle ainakin on järjestetty oma puhelin, sillä eihän se voi käyttää niitä päivä- ja iltavuorossa olevien puhelimia jos niistä on päivän aikana kulunut lataus loppuun? Kuka sen yökön puhelimen sitten lataa?  Jos joudun itse makoilemaan jonnekin hoitolaitokseen ja ja pystyn vielä aukomaan suutani, niin onneksi minulla kova ja kantava ääni niin, että kaikki kuulevat hoitajakutsuni jos puhelimista on lataus loppu.

Huoh. Ne puhelimet ovat käytössä päivän aikana joten pakko yökön on ne ladata! Yleensä jossakin kerroksen pääpuhelimessa on aina sen verran virtaa, että sen voi yökkö ottaa heti käyttöön ja sitten vaihtaa toiseen, kun siinä akku täynnä. Monesti iltalaiset jo laittaa osan puhelimista lataukseen. 

Ei ole erikseen mitään yökön puhelinta. Sä teet nyt ongelman asiasta jossa ei oikeasti ole ongelmaa vaan me osataan kyllä huolehtia meidän puhelimet. Lataukset ei lopu ja sillä selvä. 

Ja mitä helkutin muutosta joku latausalusta toisi asiaan?????? Puhelimet EI voi olla yhtä aikaa kaikki latauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme