Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastatteluun valmistautuminen ja siinä epäonnistuminen

Vierailija
01.02.2026 |

Sanotaan, että työhaastatteluun pitäisi valmistautua miettimällä vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. N, ihan hyvä neuvo, mutta mitäs sitten pitäisi tehdä, kun ei sen miettimisajan kanssakaan keksi mitään kelvollisia vastauksia.

Vaikka miettisin miten pitkään tahansa, en edelleenkään osaa perustella, nyt esimerkiksi vaikka miksi juuri minut pitäisi valita kaikkien muiden osaavien työnhakijoiden joukosta, tai antaa mitään esimerkkejä tehtävistä ja tilanteista joissa olen loistanut aiemmissa työpaikoissani (niitä kun ei ole kerta kaikkiaan ollut ja työni on ollut sitä samaa jatkuvaa rutiinia)

Ja sama kaiken muun kanssa. Hyviä vastauksia pitäisi keksiä, mutta tuntuu kuin aivoni menisivät jotenkin lukkoon, kun koitan edes miettiä koko asiaa.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut yhtään työpaikkaa hakemuksella. Kolme neljä kertaa ollut haastattelussa, ja ihan turhaan nekin. Kaikki työpaikat (3 kpl) suhteilla ja niin, että kun olin liisattuna työntekijänä toisaalla, niin sanoin komennuksen loppuessa, että jos jotain uutta ilmenee, niin mulle voi mielellään soittaa. Soitto tuli 3 kk kuluttua. Lopulta ryhdyin yrittäjäksi. Nelinkertaiset tulot. Pari työntekijää nyt ollut matkanvarrella itselläkin duunissa. Eli olen itse ollut haastattelija. Olen haastattelussa kysynyt yhden kysymyksen, eli että kiinnostaako sua tämä homma aidosti niin, että sulla on motivaatio lähteä näihin hommiin? Sillä vastauksella on päässyt duuniin. 

Vierailija
42/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Diapamia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka olet tunnollinen työntekijä, joka tekee valittamatta sen, mihin palkataan, ja joka ei pahemmin esim. sairastele eli ole alvariinsa pois töistä jostain syystä, niin siinähän niitä yleispäteviä hyviä piirteitä jo onkin.

Jos rekrytoija kääntää tuon tunnollisuuden niin, että "Ai, olet siis vässykkä vailla omaa tahtoa, joka hyppää vaikka kaivoon jos joku käskee?"

Oman järkkyneen mielen luomia uhkakuvia ei kannata jäädä hellimään. 

Jos jostain syystä joku psykorekry tuollaista kysyisikin, voi vastata suoraan, että "ei, vaan olen tunnollinen ja läpivientikykyinen, ne ovat ominaisuuksia joita tulee arvostaa, ei mustamaalata."  Ei ole väärin olla eri mieltä. 

Ei silti kannata alkaa kouluttaa työnantajaa.

Vierailija
44/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kaikki työpaikat on täynnä näitä tekopirteitä robotti-ihmisiä, jotka kääntää kaiken aina positiiviseksi. 

Jos vaikka tulee kuset housuun, niin sit on vaan tyyliin "no hyvä ettei tullut paskat"

T. Murjottava paskahousu 

Vierailija
45/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin taas pitkästä aikaa työpaikkailmoituksia, ja alkoi oksettaa. Kaikkea saatanan huoraamista ja teerenpeliä pitäisi harrastaa ja videoesittelyjä itsestä. Pitäkööt paskansa.

T. Ruma, laiska persu

Vierailija
46/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin taas pitkästä aikaa työpaikkailmoituksia, ja alkoi oksettaa. Kaikkea saatanan huoraamista ja teerenpeliä pitäisi harrastaa ja videoesittelyjä itsestä. Pitäkööt paskansa.

Tällaista henkilöä kukaan ei haluakaan töihin, se on aivan selvä. Myrkyllinen, täynnä negatiivisuutta, on vain ajan kysymys, koska kaikki sisällä painekattilana kiehuva ppasska räjähtää ympäriinsä.

Tiedoksi, kaikki se negatiivinen, mitä näet, on tosiasiassa sinun sisälläsi. Sinä tuotat sitä negatiivisuutta ja myrkytät ympäristösi.

TÄMÄ. Miestyypillistä kyvyttömyyttä erottaa omat alemmuudentunteet ja todellisuus toisistaan. 

Vierailija
47/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä tarvitse kuin yhteen kysymykseen antaa vääränlainen vastaus niin jää työpaikka saamatta ja tuota kysymystähän ei tiedä etukäteen.

Ei elämä noin mene. 

Eikä naista tyydytetä "painamalla oikeita nappuloita." Pää pois perseestä, poika.

Vierailija
48/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista henkilöä kukaan ei haluakaan töihin, se on aivan selvä. Myrkyllinen, täynnä negatiivisuutta, on vain ajan kysymys, koska kaikki sisällä painekattilana kiehuva ppasska räjähtää ympäriinsä.

Tiedoksi, kaikki se negatiivinen, mitä näet, on tosiasiassa sinun sisälläsi. Sinä tuotat sitä negatiivisuutta ja myrkytät ympäristösi.

Toimintaohjeet tiivistetysti: Opettele parhaat iskurepliikit ulkoa. Kehu itseäsi. Teeskentele. Valehtele. Täytä myös hyvissä ajoin kaikki some-tilisi em. paskalla.

Sellaista POSITIVISUUTTA tarvitaan! Korjaan: Sellaiseen positiivisuuteen suorastaan

Hanki hoitoa. Olet psykoottistasoisesti depressiivinen ja ilkeä. 

Vierailija
49/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki rekrytoinnissa työskentelevät sitten itse sellaisia imeliä teeskentelijöitä, kun hakijoiden pitää tällaista esittää...? Vai mikä on ajanut tähän? Itse palkkaisin mieluummin sellaisen vaikka ihan pessimistin kuin positiivipään.

Sama. Mieluummin realisti kuin imelä paskanjauhaja.

Tuon periaatteen takia persuista onkin töissä vain 25% ja loput loisii. 

Olet mieleltäsi sairas.

Vierailija
50/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valmistautuu mokaamaan työhaastattelun.

Mikään ei ikinä onnistu valmiiksi kielteisellä luuserin asenteella. Ei mikään. Te pojut olette itseänne toteuttavia epäonnistumisskenaarioita.

Juoksette kohti elämänne tilaisuutta/elämänne naista  haistapaska-asenteella. 

Miksi helvetissä sabotoitte itseänne? 

Vierailija
51/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan välitä miten työhaastattelussa menee tai ei mene. Sillä ei ole mitään merkitystä. Kunhan olen oma itseni eli sellainen kuin olisin töissäkin. Turha siellä on pingottaa.

Vierailija
52/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt helvettiin tuo epäonnistujan asenne. Sensijaan mietit, että teet parhaasi ja sillä mennään. Teeskentely ja valehtelu kostautuu aina. Olet ollut liian vähän tekemisissä ihmisten kanssa jos pelkkä haastattelutilanne heittää aivot jumiin ja vatsan sekaisin. Harjoittele. Juttele ihmisten kanssa. Opi siirtämään fokus siihen tilanteeseen ja toiseen ihmiseen, pois omista TUNTEISTASI, jotka ei itseasiassa kiinnosta ketään. 

Vierailija
53/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan välitä miten työhaastattelussa menee tai ei mene. Sillä ei ole mitään merkitystä. Kunhan olen oma itseni eli sellainen kuin olisin töissäkin. Turha siellä on pingottaa.

Tämä on ainut oikea asenne. 

Vierailija
54/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ihan paras ja totuudenmukainen työhaastattelu mennä spontaanisti ilman sen kummempia valmistautumisia, se on rehellisin haastattelu.

Tämä. Voi myös käydä niin, ettei haastattelija kysykään kuluneita kliseitä, kysyy vain mitä osaat. Minulla oli tällainen haastattelu nykyiseen paikkaan. Ei tarvinnut selittää kliseitä, vaan juttuja mitä olen tehnyt aiemmin ja millä tasolla osaan niitä.  

Vierailija
55/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valmistautuu mokaamaan työhaastattelun.

Mikään ei ikinä onnistu valmiiksi kielteisellä luuserin asenteella. Ei mikään. Te pojut olette itseänne toteuttavia epäonnistumisskenaarioita.

Juoksette kohti elämänne tilaisuutta/elämänne naista  haistapaska-asenteella. 

Miksi helvetissä sabotoitte itseänne? 

Olen samaa mieltä kanssasi muusta, mutta en ymmärrä, miksi teet tällaisen miesolettaman.

Olet antanut hyviä ohjeita. Sinulle antaisin ohjeeksi pohtia, mistä miesvihasi kumpuaa, koska on mukavampi elää ilman moisia yleistettyjä antipatioita.

Vierailija
56/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä tarvitse kuin yhteen kysymykseen antaa vääränlainen vastaus niin jää työpaikka saamatta ja tuota kysymystähän ei tiedä etukäteen.

Ei elämä noin mene. 

Eikä naista tyydytetä "painamalla oikeita nappuloita." Pää pois perseestä, poika.

Eihän se elämä ennenkään ole mihinkään mennyt mutta työpaikan saannin pieleen meno on ollut tuollaista jo kauan.

Vierailija
57/75 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ajatus valmistautumisesta ahdistaisi muuten, niin kannattaa tsekata ne kaikkein yleisimmät kysymykset ja vähän miettiä, kuinka niihin voi vastata. Ei tule sitten yllätyksenä, kun kysytään niitä hyviä ja huonoja puolia työntekijänä. Itsetuntemus on valttia! Yleensä ottaen ei ole niinkään tärkeää mitä vastaa (äärimmäisyydet poislukien), vaan kuinka reagoi, kuinka kommunikoi ja ottaa kontaktia, kuinka ajatus kulkee. Näin ainakin meidän organisaatiossamme, jossa olen työskennellyt eri tehtävissä 21 vuotta.

t. N50, monia haastatteluita haastatellut ja juuri uuden työpaikan itse saanut  

Vierailija
58/75 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitukset ja hakuprosessit ovat jo lähtökohtaisesti alistamista ja vallan väärinkäyttöä. Halutaan alistaa ihmiset nuoleskelemaan ja polvistumaan. K-päät saavat sitten tyydytystä kun voivat rankata ja nenät pystyssä kuunnella kun alisteisessa asemassa olevat heitä nuoleskelevat ja mielistelevät. Oksettavaa, niin oksettavaa.

Vierailija
59/75 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailmoitukset ja hakuprosessit ovat jo lähtökohtaisesti alistamista ja vallan väärinkäyttöä. Halutaan alistaa ihmiset nuoleskelemaan ja polvistumaan. K-päät saavat sitten tyydytystä kun voivat rankata ja nenät pystyssä kuunnella kun alisteisessa asemassa olevat heitä nuoleskelevat ja mielistelevät. Oksettavaa, niin oksettavaa.

Onko ideoita, kuinka tuosta pahan kierteestä voisi päästä ulos? Lainsäädäntö?

Vierailija
60/75 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miettisin miten pitkään tahansa, en edelleenkään osaa perustella, nyt esimerkiksi vaikka miksi juuri minut pitäisi valita kaikkien muiden osaavien työnhakijoiden joukosta, tai antaa mitään esimerkkejä tehtävistä ja tilanteista joissa olen loistanut aiemmissa työpaikoissani (niitä kun ei ole kerta kaikkiaan ollut ja työni on ollut sitä samaa jatkuvaa rutiinia)

"Rutiinitehtävät ovat mielestäni kaiken työn perusta. Olen hyvä siinä, mikä työssä on oleellisinta."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä