Muita 50+ naisia, miehet lakanneet kiinnostamasta
Kommentit (149)
Vuosikymmeniä luulin, että kiinnostus miehiä ja erotiikkaa kohtaan ei sammu koskaan. Oli niin inspiroiva asia elämässä, vaikka hyvin hyvin maltilista elämää olen viettänyt sillä saralla.
Jossain vaiheessa kiinnostus himmeni. Vähitellen.
Harmikseni se alkoi mennä jo sille puolelle, että koko aihepiiri ällöttää. En haluaisi asian olevan niin, mutta näin se vaan valitettavasti on.
Pidin sitä jo ihmeenä, että rakastuimme 40- ja 43-vuotiaina eronneina.
Pidin sitä vielä isompana ihmeenä, että mies vaikutti heti turvalliselta, fiksulta, mukavalta, hauskalta ja toisia ihmisiä hyvin kohtelevalta.
Ja se oli tajunnanräjäyttävää, että sama mies on silmiini hyvinkin komea ja aivan erinomainen rakastaja ja että halut/tahti kävi meillä sekin yksiin.
Nyt kymmenen vuotta myöhemmin ihmeistä suurin on se, että se ei ollut hetken huumaa, tämä mies ei ollutkaan samanlainen alkuun-mahtava-myöhemmin-itse-piru - vaan että me todella olimme molemmat heti aitoja omia itsejämme ja rakastamme toisiamme.
Tällaisessa liitossa vielä viisikymppinenkin nainen haluaa miestään. En tiedä haluaisinko seksiä sinänsä, mutta miestäni haluan. Kun on niin rakastettu, nähty ja kuultu olo. Elämässäni ensimmäistä kertaa. Hän ei käytä minua. Hän todella rakastelee.
Joo. Olen 52 ja menopaussi tapahtunut vuosi sitten. Sitä ennen oli esivaihtareita lähes 10 vuotta. Sinä aikana, varsinkin ikävuosina 42-47, seksihalut oli aivan hurjat. Siis kovemmat kuin koskaan nuorenakaan. Jostain luin, että osalla naisista siinä vaiheessa testosteroni voi olla hyvin hallitseva, ja silloin panettaa kuin teinipoikaa :D Mutta vähitellen kun menkkojen väli piteni, ja lopulta jäi menkat pois, koko kiinnostus seksiin on mennyt pois myös. Mikä on hyvä vaan, koska olen sinkku ja haluan sellaisena myös pysyä, eli en kaipaa seuraa tai kumppania. Eipä enää mieltä valtaa fantasiat ja työntekoa häiritse alapään "kutkutus". Ihana rauha.
Vierailija kirjoitti:
Pidin sitä jo ihmeenä, että rakastuimme 40- ja 43-vuotiaina eronneina.
Pidin sitä vielä isompana ihmeenä, että mies vaikutti heti turvalliselta, fiksulta, mukavalta, hauskalta ja toisia ihmisiä hyvin kohtelevalta.
Ja se oli tajunnanräjäyttävää, että sama mies on silmiini hyvinkin komea ja aivan erinomainen rakastaja ja että halut/tahti kävi meillä sekin yksiin.
Nyt kymmenen vuotta myöhemmin ihmeistä suurin on se, että se ei ollut hetken huumaa, tämä mies ei ollutkaan samanlainen alkuun-mahtava-myöhemmin-itse-piru - vaan että me todella olimme molemmat heti aitoja omia itsejämme ja rakastamme toisiamme.
Tällaisessa liitossa vielä viisikymppinenkin nainen haluaa miestään. En tiedä haluaisinko seksiä sinänsä, mutta miestäni haluan. Kun on niin rakastettu, nähty ja kuultu olo. Elämässäni ensimmäistä kertaa. Hän ei käytä minua. Hän todella rakastelee.
Itse en usko että haluaisin edes tuollaisessa suhteessa enää seksiä. Ystäväksi tuollainen fiksu, mukava, turvallinen mies kelpaisi kyllä. Mutta ei seksiä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Mutts 50+ miehiäkään ei enää naiset kovasti kiinnosta. Ei seiso. Biologiaa.
Just noin. Heitä näkeekin erinäisten räkälöiden kulmilla oksentelemassa ja kuseksimassa housuihinsa tuhannen seipäissä, ja toinen ääripää hikoilemassa takakireinä spandekseissaan kesäisin pyörällä ja talvisin huitomassa sauvoilla hiihtoladuilla. Välimsalia tuon ikäisistä ei ole. Miehet 50+mallia "kun pippelit ei enää toimi".
Neljäkymppisenä kiinnosti ihan hirveästi ja onneksi oli silloin hyvä panomies kierroksessa. Mutta nyt 50 v ei enää kiinnosta. Ei sitä vaan kaipaa vaikka nuorempana oli koko ajan asian perään. Mutta ei kaikki naiset ole tällaisia. Ehkä minäkin innostuisin jos olisi oikein hyvää tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen 52 ja menopaussi tapahtunut vuosi sitten. Sitä ennen oli esivaihtareita lähes 10 vuotta. Sinä aikana, varsinkin ikävuosina 42-47, seksihalut oli aivan hurjat. Siis kovemmat kuin koskaan nuorenakaan. Jostain luin, että osalla naisista siinä vaiheessa testosteroni voi olla hyvin hallitseva, ja silloin panettaa kuin teinipoikaa :D Mutta vähitellen kun menkkojen väli piteni, ja lopulta jäi menkat pois, koko kiinnostus seksiin on mennyt pois myös. Mikä on hyvä vaan, koska olen sinkku ja haluan sellaisena myös pysyä, eli en kaipaa seuraa tai kumppania. Eipä enää mieltä valtaa fantasiat ja työntekoa häiritse alapään "kutkutus". Ihana rauha.
Koettua, olin aivan väsynyt tuohon jatkuvaan panetukseen. Nuoremmista miehistä vain sai avun. Onneksi ei enää kiinnosta koko seksi eikä kiinnosta edelleenkään oman ikäiset- seksi todellakin on nuorten ihmisten juttu.
Jep. Erosin syyskuussa neljän vuoden suhteesta, jossa sksi oli hyvää ja hauskaa. Nyt ei voisi vähempää kiinnostaa. Olen kerännyt itseäni eron jäljiltä ja pohtinut, alkaako deittailemaan vai ei (koska petipuuhat ei kiinnosta). Eka kerta elämässä, kun edes mietin tällaista! Toisaalta itseni tuntien, lämpenen vain ihmiselle, johon olen saanut tutustua rauhassa. Ehkä relevantimpi kysymys sitten onkin, jaksanko enää yrittää tutustua kehenkään. Nuorempana sksi oli ehkä enemmän "suoritus", mutta nykyään tunteet, myös halut, kohdistuu vain tiettyyn ihmiseen.
Vaihtarit ja hkhhoito alkoi 41-vuotiaana ja jatkuu edelleen. Koen, että lääkitys on pitänyt elämänlaadun hyvänä, myös halut kun -kun!- sikseen tulee. Nyt haen parisuhteelta enemmän kumppanuutta ja samojen asioiden jakamista kuin nuorempana.
N54
Jaahas, taitaa näin 55+ miehenä olla edessä maksulliset palvelut, jos tämän listan yleistää.
Oma kiinnostaa ja näyttää seksikkäältä. Muita ei enää nää eroottisina.
Seksistä tykkään (mutta sen voi hoitaa itsekseenkin useamman kerran viikossa) mutta miehet ei kiinnosta yhtään. En usko että löytäisin enää tasa-arvoisen kumppanin jonka kanssa voisi keskustella oikeasti, harva mies pystyy sellaiseen. Koirat on rakkaita ja yhteys/yhteistyö niiden kanssa korvaa hellyyttä, keskustelut käyn ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon, että nirsommaksi olen tullut. Vain oma miestyyppini saa himoitsemaan seksiä. Kiihottuminen vaatii paljon nuoremman, hyväkuntoisen kaverin. Lihaksikas mies on aina ollut tyyppiäni ja nuo ikäiseni tyhjään tuijottajat tuntuu ihan ilmalta parhaimmillaan, pahimmillaan yököttää joku ruokkoamaton risuparta-isovatsa. Ja niitä on jo 4-kymppisissä, saati 5-kymppisissä
Minua aina salilla tuijottaa sama joku 65-70v mummo. Toivottavasti et ole sinä, on kiusallinen olo, lopeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon, että nirsommaksi olen tullut. Vain oma miestyyppini saa himoitsemaan seksiä. Kiihottuminen vaatii paljon nuoremman, hyväkuntoisen kaverin. Lihaksikas mies on aina ollut tyyppiäni ja nuo ikäiseni tyhjään tuijottajat tuntuu ihan ilmalta parhaimmillaan, pahimmillaan yököttää joku ruokkoamaton risuparta-isovatsa. Ja niitä on jo 4-kymppisissä, saati 5-kymppisissä
Minua aina salilla tuijottaa sama joku 65-70v mummo. Toivottavasti et ole sinä, on kiusallinen olo, lopeta
Ei se tuijota sua oikeasti. Sillä on niin huono näkö, että ei näe mihin katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mun kaivattu sisko 😁 Aivan samat speksit täällä ikää myöten! Ehkä 3-4 vuoden ajan tajusin, millaista on olla mies seksin suhteen. En tarvinnut mitään lämmittelyjä ja tyydytys tuli nopeaan 😅 Ja nyt ei mitään. Ei yhtikäs mitään. Täytän kohta 53v ja menkat loppuivat 8kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda naisiin.
No sitä en varsinkaan jaksaisi. Miehissäkin on tarpeeksi draamaa.
Odotin viidenkympin villitystä, en ollut enää aikoihin ollut kiinnostunut seksistä. Villitystä ei todellakaan tullut, päinvastoin ajatuskin tympii. Nuorempana olin melkein seksiaddikti. Ehkä kiintiö tuli aikoinaan täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu mummoutumiseen. Vanhat naiset eivät ole enää seksuaalisia olentoja. Miehet sen sijaan Ei ihme että hopeaketut katselevat nuorempia.
Testosteronivajiksilla käyvät hopealetut. Ei meitä nuoria naisia vedä puoleensa vanhat lerppakull it, vaan omaikäiset siloihoiset timmit nuorukaiset.
Itse olen alle 40v. ja kaikki kiinnostus parisuhteisiin mennyt. Siinä missä nuorempana se (parisuhde) tuntui koko elämän tavoiteltavammalta asialta, niin nykyään ajatustasollakin ahdistaisi.
En sitten tiedä mikä on muuttunut, mutta ei tunnu enää ohi menevän. Mitä kauemmin on yksin, niin sitä paremmalta tämä tuntuu.
50 v eronneena hullaannuin täysin, rakastuin ja koin nuoruuden poikakaverin kanssa monivuotisen salaisen suhteen. Ihanaa, huomioivaa ja kiihkeää aikuisten seksiä. Ei haittaa vaikka hän jäisi viimeiseksi miehekseni.
Tosin haikeaa luopua fyysisyydestä, jollei kukaan enää säväytäkään, kriteerit varsinkin miehen tunnetaitojen suhteen korkealla tässä iässä.
Tällainen miesvihaketju taas vaihteeksi ja saatu miesten erektiohäiriötkin mukaan. Homokorttikin varmasti löytyy jostain välistä.