Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut pahin kokemasi terveydenhuollossa aiheutettu kipu?

Vierailija
31.01.2026 |

Siis ei mikään luonnollinen kipu vaan jokin "tuotettu" kipu.

Minulla sädehoitokipu. 

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa pahin kipu on ollut epäonnistunut kanyylin laitto. Kerran piti viisi kertaa kokeilla eikä hoitajat saaneet kanyylia asennettua, kipu tuli siinä kolmannen yrittämän kohdalla. Muutoin ei ole kivuliaita kokemuksia ollut, sillä vain ulkoapäin tehtäviä tutkimuksia on tehty ja kaksi leikkausta, mutta leikkauksissa toki on kivunlievitys. 

Vierailija
142/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kun minulla on ollut kipuja, niin mieleen tulee väkisin yritetty nenän punkteeraus. Minulla on rusto kasvanut vinoon ja jostain syystä yrittivät vetää läpi siitä voimalla. Oli laitettu kolme puudutuspiikkiä mutta silti ulvoin kivusta. Tuntui että koko nenä repeää irti rutinan kera, nenästä valui verta ja jotain palasia pitkään tämän operaation jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mikään kunnollinen toimenpide. Minulla murtui kaatuessa kyynärpää. Paksun talvitakin varsin tiukka hiha piti jotenkin saada riisuttua ennen rtg-kuvausta. En ymmärrä, miksi takkia ei leikattu vaan kättä vaan väkisin revittiin hihan kautta ulos. Kaiketi eivät ymmärtäneet, miten paha sirpalemurtuma kyynärpäässä oli, koska muuten en keksi mitään selitystä järkyttävän kivun aiheuttamiselle. Pyörryin ennen kuin käsi oli saatu ulos hihasta. Takin säilyminen ehjänä olisi ollut viimeinen prioriteettini. 

Vierailija
144/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolonoskopia.  Pyörryin kaksi kertaa tuskasta, kunnes tutkimus keskeytettiin.  Ei ole kaikille yhtä tuskallinen, joten ei tarvitse kehuskella omilla kokemuksilla.  

Mulla sattui ekalla kerralla paljon, koska oli huono tekemään. Huusin. Seuraavalla kerralla lääkäri oli tajunnut, että ei osaa ja hoitaja liikutti laitetta saman lääkärin ohjeen mukaan.

Vinkkini kolonoskopiaan. Ensin ihan alkuun ollaan kyljeltään ja sitten käännytään selälteen ja painetaan aina sitä kohtaa kädellä, missä sattuu. 

Vierailija
145/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukan laitto. Makasin siinä jo alapää paljaana jalat levällään ja lääkäri mainitsi tekevänsä muuten ensimmäistä kertaa...sitten alkoi epäröimään ja lukemaan ohjetta kirjasta sh:n kanssa. Nöyryyttävää odottaa siinä. Toimenpide kesti ja kesti ja sattui järkyttävän paljon.  

Ohjeeksi olin saanut, että "ota Burana vaikka ennen ku tuut, ni ei satu" .  Kaikkeen sitä nuorena ja tyhmänä suostuukin! Miksi en huutanut että nyt näpit irti saatana!!!!

Sitten se ei sopinutkaan ja piti poistaa jonkin ajan päästä.

Pelotti että sattuu yhtä paljon,  mutta tämä lääkäri teki todella varovasti, en tuntenut yhtään mitään. 

Vierailija
146/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kipukokemus on mielenkiintoinen juttu. Jotkut pelkää papa-näytettä kivun takia ja itse en ole koskaan siinä tuntenut mitään. Onko hermoanatomiassa poikkeamia tai jotain muuta...

Erisuuruiset spekulat. niitä on about 10 erikokoista. LAPSILLEKIN  on oma,pikkiriikkinen, ja siitä isompia, aina 50 lasta synnyttäneille jättiläisille (jättikasvuisia naisia on olemassa). Suurin osa ei edes ymmärrä oikeuksiaan vaatia pienintä mahdollista jolla onnistuu ilman mitään tunnetta.

Ei mua satu spekula vaan se harja.

Vierailija
147/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun tähystys ja polyyppien poisto. 

Vierailija
148/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan laitto.

Vierailija
149/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivesten uä. Teki sen tahallaan :(

Vierailija
150/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koepalojen otto kohdunkaulasta ilman puudutetta. Kohdun limakalvonäyte ilman puudutetta. On se outoa, että gynekologi saa laillisesti pahoinpidellä potilaitaan. Sattuu enemmän kun luomuna synnyttäminen. 

Vierailija
151/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun limakalvonäyte. En ole kipuherkkä ihminen, mutta tuo kyllä sai huutamaan. 

Vierailija
152/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintamankeli  eli kun seulotaan rintasyöpää. Se litistäminen sattuu niin paljon, oli pahempi ku synnytyskokemus.

Tuntuuhan se ikävältä, mutta ei se minulla niin paljon satu. Jännä miten ihmiset kokevat eri lailla eri asioita. Enkä siis tarkoita vähätellä toisten kokemuksia, ihmettelen vain. Minua sattuu toiset asiat.

1. Erimuotoiset tissit

2. Erilainen kudosrakenne

3. Erilainen jännitys/pelkotila muodostaa kivunkokemuksesta jopa 50% tai sinnepäin

4. Eri määrä puristusta

5. Eri ottajan toiminnan osaamistaso sekä psykologinen vaikutus

Ennen kaikkea kohta 2. Erilainen kudosrakenne.

Vierailija
153/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha oli synnytys. Kohdunkaula avautui tunnissa kokonaan. Ei siihen aikaan epiduraalia saanut.

Vierailija
154/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan laitto.

Sain puudutuksen mutta kipu oli kuitenkin karmea. Puoli tuntia meni operaatiossa.

Vierailija
155/166 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukaleikkauksen jälkeisten tikkien poisto kitalaesta. Alue oli muutenkin hellänä, ei varoitettu etukäteen että kannattaisi vetää maksimit kipulääkkeitä, ja sitten kun se kaiveli niitä sieltä niin huudot pääsi ja silmät valui.

Vierailija
156/166 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimman kivun on aiheuttanut psykologi.

Toivon, että hän saisi kokea elämässään runsaasti samanlaista kohtelua.

Vierailija
157/166 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonipiikin survominen jalkaterään, jossa on CRPS ja pelkkä kevyt kosketus tuntuu viiltävänä kipuna.

Vierailija
158/166 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompeleminen puuduttamatta. Tällaista tehdään vielä nykyäänkin synnytysten yhteydesä. 

Tässä ketjussa tästä paljon tarinoita: https://www.vauva.fi/keskustelu/6195007/synnytyksen-jalkeinen-ompelu-pu…

Vierailija
159/166 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulasta otettu koepala. Ei kuulemma laiteta puudutetta nyt turhaan, kun puudute piikki sattuisi yhtä paljon. Ja minä tyhmänä uskoin! Meinasin pyörtyä kivusta.

Synnytyksessä myös muiden kipujen ohella epparin leikkuu, kun puudute ei toiminutkaan jostain syystä (kätilö oli ihana ja pyysi asiaa kyllä anteeksi).

Vierailija
160/166 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koepalojen otto kohdunkaulasta ilman puudutetta. Kohdun limakalvonäyte ilman puudutetta. On se outoa, että gynekologi saa laillisesti pahoinpidellä potilaitaan. Sattuu enemmän kun luomuna synnyttäminen. 

Ai tämän kauhun olikin kokenut joku muukin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi