Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut pahin kokemasi terveydenhuollossa aiheutettu kipu?

Vierailija
31.01.2026 |

Siis ei mikään luonnollinen kipu vaan jokin "tuotettu" kipu.

Minulla sädehoitokipu. 

Kommentit (166)

Vierailija
121/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käänteli ja väänteli murtunutta jalkaa. Siis nilkan kohdilta oli kolmesta kohti murtunut. Sattui jo silloin mutta seuraava yö oli jotain aivan hirveää. Vääntelehdin kivusta ja itkin hiljaa. Söin liian paljon Panacodia ja Buranaa. En vaan kestänyt kipua ja otin riskin, että maksa menee. Hullua, mutta vaikea selittää minkälaiset ne tuskat oli 

Vierailija
122/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka oli kolmesta kohdasta poikki.  Kipsin poistoa ei tehty kovin rationaalisella tavalla (esim sahattu sitä puoliksi pitkittäin vaan alettiin vain kiskoa jalasta pois ja  poikki olevat luut vain ratisivat.) Siis luutumista ei ollut tapahtunut. Tuosta on toki kauan kauan aikaa. Ehkä nykyisin on fiksummat menetelmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fisteli häntäluun päällä, jota ei voinut tulehduksesta johtuen puuduttaa. Avasivat veitsellä, ja yritin kiivetä pakoon sitä sänkyä pitkin :D Toinen kammottava oli valtimoverinäyte, joka otettiin ranteesta. Huusin kirosanoja koko ajan :E edes sappikohtaus ei vetänyt näille vertoja 

Mulla otettiin joskus nivusesta (kai se oli reisivaltimo), ainakin epäilen se oli tuo näyte, koska miksi muuten sieltä otettais. Täytyypä muistaa tuo että ranteesta koskee, nivusesta ei tainnut (en muista ainakaan)

Vierailija
124/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kipukokemus on mielenkiintoinen juttu. Jotkut pelkää papa-näytettä kivun takia ja itse en ole koskaan siinä tuntenut mitään. Onko hermoanatomiassa poikkeamia tai jotain muuta...

😅 No vähänpä tiedät. Riippuu siitä miten taitava näytteenottaja on. Jos on epävarma tumpelo niin voi sattua todella paljonkin. T. Sh

Vierailija
125/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammografia tutkimus alle 40-vuotiaana. Rintani ovat kiinteät ja se tuntui suorastaan pahoinpitelyltä, kun siitä piti saada littana lätty levyjen väliin. Odotan innolla sitä, että seulonnat alkavat.

Sama, sattui niin että polvet notkahtivat ja melkein taju lähti. Sen jälkeen eli 18 vuoteen en ole käynyt mammografiassa. Pitäkää tunkkinne.

no höh, pyydä ultraaminen, ei tunnu, sama koe.

Mulla oli kun kävin, sain itse säätää sitä mihin asti se levy litistyy. Ekalla rinnalla meni aika tiukaksi, joten opin ja seuraava jäi hieman löysäksi ehkä...

Vierailija
126/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on hammaslääkärin aiheuttamat hermovihlaisut.

Vierailija
127/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Punkteeraus. Tehtiin mulle ensimmäisen ja viimmisen kerran armeijassa. 

Mistä paikasta punktoitiin?

Poskionteloista.

mulle tehtiin nukutuksessa lapsena tuo

Vierailija
128/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katetrointi leikkauksen aikana meni pieleen. Rakko meinas haljeta ja kivut huipussa. Itkin ja huusin että lyökää piikki vatsan läpi ennenku rakko repeää. Laittoivat sit cystofiksin vai mikä se nyt on. Se oli vissiin 4 vrk. Olen siis eturauhasen omaava hlö.

Vierailija
129/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saatanasta te syäpäakat kaikki löydätte tänne av:lle!!!

Vierailija
130/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mummot yhdessä ketjussa uhriutumassa kilpaa 😆😂

Vierailija
131/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mummot yhdessä ketjussa uhriutumassa kilpaa 😆😂

Kun niillä ei viikonloppu ikinä merkkaa mitään. Aina palstalla pöytäkoneella. 

Vierailija
132/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut munuaissyöpäleikkauksen jälkeen.

Vierailija
133/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintamankeli  eli kun seulotaan rintasyöpää. Se litistäminen sattuu niin paljon, oli pahempi ku synnytyskokemus.

Tuntuuhan se ikävältä, mutta ei se minulla niin paljon satu. Jännä miten ihmiset kokevat eri lailla eri asioita. Enkä siis tarkoita vähätellä toisten kokemuksia, ihmettelen vain. Minua sattuu toiset asiat.

1. Erimuotoiset tissit

2. Erilainen kudosrakenne

3. Erilainen jännitys/pelkotila muodostaa kivunkokemuksesta jopa 50% tai sinnepäin

4. Eri määrä puristusta

5. Eri ottajan toiminnan osaamistaso sekä psykologinen vaikutus

Unohdat sen, että tiettyyn aikaan kuukaudesta rinnat ovat herkemmät. Ja senkin, että toisilla on enemmän rasvaa ja pehmeämpi rinta, toisilla tiukkaa rintakudosta, ja siihen sattuu kun sitä ruvetaabn väkisin laittamaan pannukakuksi. 

Vierailija
134/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukaman puhkaisu ilman puudutusta. Järkky kipu. 

Vierailija
135/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖕🖕🖕🙊 HV

Vierailija
136/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivf-hoidon yhteydessä munasolupunktio. Mulla on endometrioosi. Sain fentanyyliä ja silti huusin kivusta. No onneksi ei ollut turha reissu ja raskauduin. Synnytyskään ei sattunut yhtä paljon.

Vierailija
137/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, kun 17. Koepalojen runsas kerääminen kohdusta ja sen päälle suolaliuosta. Taju lähti.

Vierailija
138/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia minullakin, kun rinta litistettiin johonkin lasilevyjen väliin. Tämä oli ensimmäinen mammografiaseulonta jossa kävin, seuraavilla kerroilla en enää mennyt.

Vierailija
139/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koepalan otto kohdusta-> taju lähti.

Juurihoito ilman riittävää puudutusta. Kuulemma hammaslääkäri ei tiennyt, että tuleeko kaikki hermokudos pois jos laittaa puudutetta. Lupasi laittaa jälkikäteen.  Jäi ikuiset traumat.

Vierailija
140/166 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri, jumalauta kuula kalloon idiootille.

😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme