Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?
Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?
Olen 26-vuotias ja tuntuu etten tule pärjäämään työelämässä, joten harkitsen työkyvyttömyyseläkettä
Kommentit (84)
Korvien välistä en tiedä mutta ainakaan fyysisistä sairauksista/vammoista ei pääse kovin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lorvikatarri
Niinpä, jollain se psykiatrinkkn pitää saada alalleen uskottavuutta ja leipä pöytään. Tuota tieteenhaaraa saisi ravistella oikein kunnolla ja pistää uuteen järjestykseen. Samalla nuoret psykiatrian hyväksikäyttäjät pois eläkkeiltä ansaitsemaan itse oma elantonsa.
Täällähän vilisee pahoja ihmisiä, jotka ovat kateellisia psyykkisesti sairaille. Mahtaa olla vaikea elämä, kun sairauttakin kadehditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aiot shoppailla sopivan diagnoosin?
mielenkiinnosta kysyn, koska minulla on ahdistuneisuushäiriö ja mietin riittääkö se?
Ei taida riittää. En tiedä, miksi masennus oikeuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lorvikatarri
Niinpä, jollain se psykiatrinkkn pitää saada alalleen uskottavuutta ja leipä pöytään. Tuota tieteenhaaraa saisi ravistella oikein kunnolla ja pistää uuteen järjestykseen. Samalla nuoret psykiatrian hyväksikäyttäjät pois eläkkeiltä ansaitsemaan itse oma elantonsa.
Täällähän vilisee pahoja ihmisiä, jotka ovat kateellisia psyykkisesti sairaille. Mahtaa olla vaikea elämä, kun sairauttakin kadehditaan.
Todella pitkä kokemus alasta tuo perspektiiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työelämä on täynnä kiusaamista ja simputtamista, ihmisillä on hätä. Ei auta muu kuin työkyvyttömyyseläke, muuten tuosta helvetistä ei pääse eroon.
Ap, olet rohkea, kun olet tekemässä ensiaskeleet paremman elämän puolesta 🙏💕
Suosittelen muillekin nuorille joilla on masennusta/ahdistuneisuutta hakemaan työkyvyttömyyseläkettä
Vierailija kirjoitti:
Itseäkin kiinnostaisi.
Tällä hetkellä ahdistuneisuushäiriö ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Oletettavasti myös kaksisuuntainen ja ADHD löytyy, mut ei tutkita, koska olen nainen.
Tarkoitat sitä kun poikien ADHD ja autismihäiriöt on aina löydetty, tutkittu ja hoidettu, tyttöjen oireita vähätellään? Nykyään tytöt ja naisetkin saavat autisminkirjon + tarkkaavaisuushäiriön diagnooseja, tosin melkein kaikki tutkimusmenetelmät ovat edelleen miesten tekemiä ja vain miehiä varten.
Monen nuoren terveys menee pilalle, kun pääsevät ensimmäiseen työpaikkaan ja vastassa on sadistinen kokoomuslainen syöttöporsas. 😢
Joku tässä ketjussa kertoi, ettei psyykkisestä sairaudestaan huolimatta jäänyt tk.eläkkeelle, vaan halusi jatkaa töissä, juu, noh, ilmankos tuolla työelämässä on mukana lääkityksen voimin sekopäitä niin paljon kiusaamassa ja ahdistelemassa terveitä työkyvykkäitä työntekijöitä eritason työyhteisöissä, jotka sairastuttavat myös ne vielä terveet työntekijät työkyvyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työelämä on täynnä kiusaamista ja simputtamista, ihmisillä on hätä. Ei auta muu kuin työkyvyttömyyseläke, muuten tuosta helvetistä ei pääse eroon.
Ap, olet rohkea, kun olet tekemässä ensiaskeleet paremman elämän puolesta 🙏💕
Suosittelen muillekin nuorille joilla on masennusta/ahdistuneisuutta hakemaan työkyvyttömyyseläkettä
Ja paskomaan elämänsä.
Elämäsi vasta alussa ja nyt jo eläkkeelle?
Mene töihin, kuten sanottu jo.
Vierailija kirjoitti:
Eläke on kiva, kun saa osa-aikatyöllä kokoaikaisen tulot.
Älä valehtele. Minä jouduin tk-eläkkeelle jo 25 vuotta sitten, alle 3-kymppisenä. Kituutan peruskansaneläkkeen, takuueläkkeen ja hoitotuen varassa mitättömillä rahoilla. Vanhat kenkärisat, ei varaa hammaslääkäriin ja niin poispäin.
Eläkkeen syy skitsofreenistyyppinen persoonallisuushäiriö, epävakaa ja epäsosiaalinen p.häiriö, ja vaikea masennus. Takana useita koulutus- ja yli sata työelämäjaksoa.
Ilotulitteiden avulla pääsee helposti työkyvyttömyyseläkkeelle, jos joku sellaista miettii ja vaikkei miettisikään.
Kyllä nykyajan nuoret on henkisesti niin helvetin heikkoja ettei mitään elämän vastoinkäymisiä tunnuta kestävän. Se on normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saanut autisminkirjon diagnoosin ja diagnoosin eristäytyvän persoonallisuuden piirteistä. Kärsin lisäksi jatkuvasta ja kroonisesta ahdistuksesta, paniikista, masennuksesta, traumoista, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja aistiyliherkkyyksistä. En pääse eläkkeelle, eikä asiaa ole edes yritetty mitenkään edistää. En myöskään saa oireisiin mitään apua. En kuitenkaan työllisty koskaan. Joudun siis olemaan työttömänä työnhakijana, vaikka oikeasti en ole työkykyinen. Työnhakuvelvollisuuskin on ollut aina 0 työpaikkaa.
Miten tällainen ei riitä eläkkeeseen? En vaan ymmärrä. Haluan eläkkeelle.
Mitähän sitä itse nyt tekisi jos olisin 23 v hakenut itseni eläkkeelle kun 3v meni masennuksessa ja ahdistuksessa.
Kummasti asiat muuttuu kun niille pyrkii tekemään jotain eikä vain masentele kotona.
Nyt 40v+ ja elämä mallillaan.
Etsikää tukea ja apua ja pikkuhiljaa pumpatkaa itsenne kuiville. Ei se kotona surkuttelu ainakaan mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Töihin vaan. Ei nykyään enää eläkkeelle pääse.
Ai ettei pääse ? - Suuri osa työikäisistä on mielenterveydellisistä syistä eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse saanut autisminkirjon diagnoosin ja diagnoosin eristäytyvän persoonallisuuden piirteistä. Kärsin lisäksi jatkuvasta ja kroonisesta ahdistuksesta, paniikista, masennuksesta, traumoista, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja aistiyliherkkyyksistä. En pääse eläkkeelle, eikä asiaa ole edes yritetty mitenkään edistää. En myöskään saa oireisiin mitään apua. En kuitenkaan työllisty koskaan. Joudun siis olemaan työttömänä työnhakijana, vaikka oikeasti en ole työkykyinen. Työnhakuvelvollisuuskin on ollut aina 0 työpaikkaa.
Miten tällainen ei riitä eläkkeeseen? En vaan ymmärrä. Haluan eläkkeelle.
Ikäkin vaikuttaa, luulisi yli 50-vuotiaana pääsevän helpommin. Itse pääsin kun täytin 50.
Eikö noille voisi tarjota eutanasiaa.
Eläkkeiden määrästä päätellen suomalainen yhteiskunta on kahjoja täynnä.