Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
31.01.2026 |

Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?

Olen 26-vuotias ja tuntuu etten tule pärjäämään työelämässä, joten harkitsen työkyvyttömyyseläkettä

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin pelkkä diagnoosi ratkaisee. Oireilun sisältö, vaikutus, työhistoria, toteutunut hoito ja kuntoutus vaikutuksineen sekä mahdollisuudet muutokseen näissä tulevaisuudessa merkitsevät.

Vierailija
102/109 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut krooninen ahdistus 30 vuotta ja olen ollut töissä siitä huolimatta. Ahdistus on tunne eikä sen pidä antaa hallita elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reuma joka aiheuttanut useamman elinvaurion, todella paha fatiikki ja useampi oire jotka estävät melkein kaiken työnteon. Ei mitään asiaa eläkkeelle.

Vierailija
104/109 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd,masennus,asperger,ahdistuneisuushäiriö.

Noihin käytiin aikalailla kaikki lääkkeet läpi ja kaikenmaailman testejä ja selvityksiä, julkisella ja yksityisellä puolen. + parit terapiat kans. 

Jouduin eläkkeelle , en halunnut. 

Ja jotain 7 vuotta koko rumba ,käyntejä julkisella puolen yli 300 (omakannassa näkee ). 

Vierailija
105/109 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut krooninen ahdistus 30 vuotta ja olen ollut töissä siitä huolimatta. Ahdistus on tunne eikä sen pidä antaa hallita elämää.

Juujuu.Niskasta ittee kii vaa ja menox duuniin vaikka ahistaa!

Vierailija
106/109 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan. Ei nykyään enää eläkkeelle pääse.

Eläkkeelläolevien buumereiden määrä kasvaa joka vuosi

AP:lle, turha pelko että töihin joutuisit. Ei sinne pääse nekään jotka haluaa. Kiltisti vaan laitat sen 4 hakemusta/kk kunnes säädökset muuttuu

Vierailija
107/109 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ahdistus tyhjästä synny. Ihan luonnollista ahdistua niin sairaassa ympäristössä mitä on nykyinen työelämä

Vierailija
108/109 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntainen mielialahäiriö, tyyppi 1 ja pari muuta diagnoosia, joilla ei ehkä ollut suurta vaikutusta. Eläkettä hakiessa on oltava se "yksi pääsyy" jolla haetaan ja joka yksin aiheuttaa työkyvyttömyyden, koska diagnooseja ja niiden aiheuttamaa haittaa ei "lasketa yhteen".

Esim. Vaikea masennus voi jo yksin riittää, jos on tosi rankka hoitohistoria, hoidot eivät ole toimineet, itsemurhayrityksiä yms. Mutta lievä masennus + yleistynyt ahdistuneisuushäiriö + estynyt persoonallisuushäiriö + adhd + 2-tyypin diabetes taas eivät riitä.

Vierailija
109/109 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan. Ei nykyään enää eläkkeelle pääse.

Eläkkeelläolevien buumereiden määrä kasvaa joka vuosi

AP:lle, turha pelko että töihin joutuisit. Ei sinne pääse nekään jotka haluaa. Kiltisti vaan laitat sen 4 hakemusta/kk kunnes säädökset muuttuu

Eläkkeellä olevien boomereiden määrä vähenee joka vuosi.