Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?
Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?
Olen 26-vuotias ja tuntuu etten tule pärjäämään työelämässä, joten harkitsen työkyvyttömyyseläkettä
Kommentit (84)
Selkävaivaa valitin ja heti tuli eläkepaperit. Nyt on mukava harrastaa kaikenlaista liikuntaa kun ei työ rasita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aiot shoppailla sopivan diagnoosin?
mielenkiinnosta kysyn, koska minulla on ahdistuneisuushäiriö ja mietin riittääkö se?
No ei todellakaan riitä.
Miksei riitä, kun siihen ei enää määrätä toimivia lääkeittäkään kuten rauhoittavia
Meinasitko, että ahdistaa seuraavat 40 vuotta.
Olen eri, mutta mulla ainakin ollut krooninen ahdistus jo 30 vuotta ja olen tk-eläkkeellä, mielummin minäkin olisin ottanut toimivat lääkkeet.
Ahdistus on normaali tunne siinä missä ilo ja suru, ei sen takia pidä ketään päästää eläkkelle, kaikki kokee sitä samalla tavalla.
Itseäkin kiinnostaisi.
Tällä hetkellä ahdistuneisuushäiriö ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Oletettavasti myös kaksisuuntainen ja ADHD löytyy, mut ei tutkita, koska olen nainen.
Väkijoukossa kovasti aina ahdistaa ja todettiin että en voi tehdä toisten ihmisten kanssa työtä pääsin sote alalta helposti hyvin ansaitulle eläkkeelle. Kiitos vielä tutulle erikoislääkärille joka kirjoitti hyvät eläkepaperit.
Vierailija kirjoitti:
Itseäkin kiinnostaisi.
Tällä hetkellä ahdistuneisuushäiriö ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Oletettavasti myös kaksisuuntainen ja ADHD löytyy, mut ei tutkita, koska olen nainen.
Koska olet nainen, ei tutkita? Anteeksi? Kuka näin sanoi vai keksitkö itse?
Suomalainen työelämä on sadistinen ja sairas. Jos välttämättä tuossa helvetissä haluat viettää loppuelämäsi, niin sittenpä vietät. Minä nautin elämästä 🙏💕
-Ahdistus on normaali tunne siinä missä ilo ja suru, ei sen takia pidä ketään päästää eläkkelle, kaikki kokee sitä samalla tavalla.-
Vau, mitä mutua! Oletko ikinä tutustunut psykiatriaan ja sen sairauksiin? No et tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea-asteinen masennus ilman psykoottisia oireita ja muu ahdistuneisuushäiriö.
Silloin se on vain keskivaikea masennus. Vaikeaan masennukseen kuuluu aina psykoottiset oireet.
Vierailija kirjoitti:
Itseäkin kiinnostaisi.
Mä oon myös nainen. Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja kakssuuntanen mielialahäiriö. Myös epävakaa tutkittiin ja sitä ei ollu. ADHD tutkimukset on tällä hetkellä menossa. Ongelma ei ole sun sukupuolessa vaan joko siinä ettei mt palvelut toimi tai siinä että psykiatrin mielestä sulla ei ole bipoon tai adhdseen viittaavia oireita.
Jännä myös se, et jos sulla on jo esim epävakaan diagnoosi niin sen yhteydessä yleensä käydään myös bipo oireet läpi jotta tiedetään kummasta on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea-asteinen masennus ilman psykoottisia oireita ja muu ahdistuneisuushäiriö.
Silloin se on vain keskivaikea masennus. Vaikeaan masennukseen kuuluu aina psykoottiset oireet.
Oho, täällähän on näitä tee-se-itse psykiatreja useita. 😂
(Älkää nolatko itseänne.)
En päässyt aivoaneurysman, parantumattoman verisyövän, elinsiirron tai murtuneen selkärangan vuoksi.
Olisi mielenkiintoista miettiä eläkepapereita nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta ei pidä paikkaansa. Voit googlettaa viralliset diagnoosit, jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aiot shoppailla sopivan diagnoosin?
mielenkiinnosta kysyn, koska minulla on ahdistuneisuushäiriö ja mietin riittääkö se?
Haluat siis työhaluttomuuseläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, täällähän on näitä tee-se-itse psykiatreja useita. 😂
(Älkää nolatko itseänne.)
Niin no tuon kertoi minulle psykiatri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuulu.
Psykoottisia jaksoja kaksisuuntaisessa. Päälle persoonallisuushäiriöitä ja fobiaa.
Eläke on kiva, kun saa osa-aikatyöllä kokoaikaisen tulot.
Autismi