Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?
Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?
Olen 26-vuotias ja tuntuu etten tule pärjäämään työelämässä, joten harkitsen työkyvyttömyyseläkettä
Kommentit (84)
"Alle 25-vuotiaan työttömyysturva.
Alle 25-vuotiailla on velvollisuus hakea koulutukseen, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta."
www.tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyottomyystu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aiot shoppailla sopivan diagnoosin?
Suomalainen työelämä on täynnä kiusaamista ja simputtamista, ihmisillä on hätä. Ei auta muu kuin työkyvyttömyyseläke, muuten tuosta helvetistä ei pääse eroon.
Ap, olet rohkea, kun olet tekemässä ensiaskeleet paremman elämän puolesta 🙏💕
Suosittelen muillekin nuorille joilla on masennusta/ahdistuneisuutta hakemaan työkyvyttömyyseläkettä
Suosittelen kuulaa kalloon, jos ei mitään epämiellyttävää kestä.
Ei työssäkäynti ole pelkkää kivaa ja ihanaa niin kuin ei ole elämä muutenkaan.
Vaikealla psykoosisairaudella 20 vuoden kuntoutusten jälkeen.
"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijaksi työllisyyspalveluihin."
www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-velvoitteet…
En ole työkyvyttömyyseläkkeellä vaikka on monta diagnoosia. En ole sinne kyllä edes hakenut.
Vierailija kirjoitti:
"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijaksi työllisyyspalveluihin."
www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-velvoitteet…
Ja alle 25-vuotiaan pakko hakea opiskelemaan, jos ei ole tutkintoa.
MS - ja olin todella huonossa hapessa.
Skitsofrenialla tuo tipahti, eikä tarvinnu itse tehdä mitään.
Jos aloittaja onnistuisi 24-vuotiaana saamaan työkyvyttömyseläkkeen, siellä mutakuopassako hän pyörisi kuolemaansa saakka?
Vierailija kirjoitti:
Töihin vaan. Ei nykyään enää eläkkeelle pääse.
Kyllä. Työ on parasta eläkettä.
T. M55
Elämä menee ihan hukkaan jos 20 vuotiaana komeroidutaan, ei se edes ole edes elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittaja onnistuisi 24-vuotiaana saamaan työkyvyttömyseläkkeen, siellä mutakuopassako hän pyörisi kuolemaansa saakka?
No esim itse olin ekalla määräaikaisella tk eläkkeellä suurin piirtein tuon ikäisenä, sen jälkeen uudelleenkouluttauduin, tein vähän töitä, sairastuin jälleen, olin sairaalassa, eläkkeellä, tein vähän töitä, uudelleenkouluttauduin, olin kuntoutuksissa jne ja nyt pysyvällä eläkkeellä. T. psykoosihullu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työelämä on täynnä kiusaamista ja simputtamista, ihmisillä on hätä. Ei auta muu kuin työkyvyttömyyseläke, muuten tuosta helvetistä ei pääse eroon.
Hyppäämällä toisten elätettäväksi?
Väestönvaihto, työväestön vaihto. Ensin halpaan ja sitten se tekoälykkääseen.
Vierailija kirjoitti:
Elämä menee ihan hukkaan jos 20 vuotiaana komeroidutaan, ei se edes ole edes elämää.
Siksipä erittäin harva parikymppinen saa pysyvää eläkettä tuossa iässä, ehkä joku terminaalivaiheen syöpäpotilas.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan. Kyllä niitä saa yllättävänkin helposti shoppailtua nykyään. Ei pitäisi olla mahdollista mutta on valitettavasti.
Kakssuuntainen tyyppi 2. Sain eläkkeen ennenkuin oikeat lääkkeet löytyivät enkä viitsinyt lähteä enää työelämään. Mukavampi kävellä luonnossa ja nukkua pitkään kuin olla jossain homeisessa konttorissa selvittelemässä muiden asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muillekin nuorille joilla on masennusta/ahdistuneisuutta hakemaan työkyvyttömyyseläkettä
Suosittelen kuulaa kalloon, jos ei mitään epämiellyttävää kestä.
Ei työssäkäynti ole pelkkää kivaa ja ihanaa niin kuin ei ole elämä muutenkaan.
Se on asennekysymys.
Kaksisuuntainen tyyppi 1 psykoottisin piirtein, sairastanut 2 psykoosia. Yritin viimeiseen asti käydä töissä mutta siitä ei tullut mitään ja työuraa olikin takana 18 vuotta (sain diagnoosin vasta yli 4-kymppisenä). Oli tosi vaikeaa hyväksyä etten pärjää toissä.
Ap haluaa 24-vuotiaana eläkkeelle ja paskoa lopullisesti elämänsä?
Ap:n kohdalle on sattunut melko 💩 terapeutti!
Työelämän aloittaminen muuten koskaan ei ole ollut yhtä juhlaa eli kyllä ahisti ja stressasi - mutta siitä vain eteenpäin...