Miksi ostatte IKEAsta ettekä suomalaisilta firmoilta?
Eikö Suomen alamäki haittaa teitä? Ei kiinnosta jääkö raha kotimaahan vai ei?
Kommentit (166)
Koska suomalaiset ovat p*skoja ja Ikea parempi 😂
Vierailija kirjoitti:
1) ikea työllistää Suomessa enemmän kuin suomalaiset firmat
2) Ikealla on Suomessa runsaasti alihankkijoita
3) Ikea maksaa enemmän yhteisöveroa Suomeen kuin suomalainen huonekaluteollisuus.
Kaikki mitä muualta tuodaan suomeen ovat aina ylivoimasen parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikean sohvat ja monet muut ns.paremmat tuotteet (siellä on niitä parempia ja huonompia) ovat ihan yhtä kestäviä kuin esim.Askon tms tuotteet. Ikean keittiöt myös oikein hyviä.
Meillä ostettiin esim. Ikean sohva juurikin sen vuoksi, kun edellinen sohva hajosi ja tarvittiin käytännössä samantien uusi. Käytiin ensin Askoissa sun muissa, mutta olisi pitänyt odotella viikko tolkulla sitä sohvaa ja olla siis sohvatta! Ja kun ne toimitusajat ei ikinä pidä paikkaansa edes, vaan venyy aina. Ikeasta löytyi onneksi kivannäköinen sohva ja haettiin se samantien pois. Hyvin on pysynyt kunnossa.
En osta kaikkea Ikeasta, mutta tarvittaessa ostan.
Parin tonnin Ikea-sohvan pehmusteet on ainakin ihan kuraa, muutamassa kuukaudessa meillä painui kuopalle. Noin huonoa sohvaa ei ole ennen ollut, vaikka oli ylivoimaisesti kallein.
"Jaa, meillä on ollut nyt sohva käytössä 6vuotta ja ei ole mennyt miksikään pehmusteet tai kangas. Ei tosin olla ylipainoisia sohvalla rönöttäjiä, mutta kyllä sohvat käytössä päivittäin on."
Miksi sitten Sotkan halpissohva kesti, mutta Ikea ei, jos kyse on käyttäjistä?
Tosin myös jyskin halpissohva painui kuopalle, mutta siinä syy ei ollut pehmusteissa. Eli sen pystyi itse korjaamaan kiristämällä alla olevia jousia. Oli helppo homma, sohva ylösalaisin, ja puristelin pihdeillä jouset tiukemmalle
Noille pehmusteille ei oikein kotikonstein voi mitään.
Mulla on usein sisustaessa hyvin selkeä kuva minkälaisia huonekaluja haluan ja ostan sitten sieltä mistä sattuu löytymään. Ikeaan on kiva mennä ihan kiertelemään, katsomaan niitä huoneita ja hakemaan inspiraatiota. Muihin huonekaluliikkeisiin mennään vaan hakemaan tuote jonka on jo katsonut netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun IKEA-kaluste on tehty Haapavedellä. Ostin käytettynä.
Niin. Eikö Ikean tavarasta osa ole suomalaista alkuperää?
🤣😭😂
No ei todellakaan, ainoatakaan Suomessa valmistettua huonekalua ei sieltä löydy.
Ennen löytyi, kokopuisia vieläpä. Minulla on niitä parikymmentä vuotta sitten ostettuina, hyvin ovat kestäneet.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti jo mainittu, mutta toimitusajat. Kun ostan Ikeasta, niin saan sohvan mukaan samalla reissulla. Kun tilaan jostain muualta, niin toimitusaika on 6-8 viikkoa, jonka jälkeen ilmoitetaan, että sori, menee vielä neljä viikkoa.
Jos firma ei mene konkurssiin ennen sitä, niin tulee perille joskus 4-6 kuukautta tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on usein sisustaessa hyvin selkeä kuva minkälaisia huonekaluja haluan ja ostan sitten sieltä mistä sattuu löytymään. Ikeaan on kiva mennä ihan kiertelemään, katsomaan niitä huoneita ja hakemaan inspiraatiota. Muihin huonekaluliikkeisiin mennään vaan hakemaan tuote jonka on jo katsonut netistä.
Ei kai tällaisia toopeja ole, jotka lähtisivät satojen kilometrien päähän kiertelemään ja katselemaan? Ikea on 99 prosentilla kaukana, ja muita liikkeitä on muutaman kilometrin säteellä useita. Itsellä 500 metrin säteellä on ollut lähes kymmenen, tosin pari niistä sulki juuri ovensa. Eli Asko ja Sotka.
Vierailija kirjoitti:
Ikean sohvat ja monet muut ns.paremmat tuotteet (siellä on niitä parempia ja huonompia) ovat ihan yhtä kestäviä kuin esim.Askon tms tuotteet. Ikean keittiöt myös oikein hyviä.
Meillä ostettiin esim. Ikean sohva juurikin sen vuoksi, kun edellinen sohva hajosi ja tarvittiin käytännössä samantien uusi. Käytiin ensin Askoissa sun muissa, mutta olisi pitänyt odotella viikko tolkulla sitä sohvaa ja olla siis sohvatta! Ja kun ne toimitusajat ei ikinä pidä paikkaansa edes, vaan venyy aina. Ikeasta löytyi onneksi kivannäköinen sohva ja haettiin se samantien pois. Hyvin on pysynyt kunnossa.
En osta kaikkea Ikeasta, mutta tarvittaessa ostan.
Piti yhteen vanhaan asuntoon saada pari keittiönkaappia lisää. Kotimaisen toimittajan myymälään olisi pitänyt varata ensin suunnitteluaika ja kaapit olisi saanut viikkojen päästä. Ikeasta heti paketit henkilöautoon ja kokoaminen perillä. Ikean kokoamisohjeet ovat muuten alan parhaat, koskaan ei tarvinnut niiden kanssa pohtia, mitä ne tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
No niin Ikea-tampiot, Sotka ja Asko on haettu tänään konkurssiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/89356e29-f950-47b0-b54a-db952371e8d0
Kumpikaan ei olisi päätynyt tuohon tilanteeseen, jos olisivat päivittäneet tyyliään edes kerran vuoden 2000 jälkeen. Valikoimaa olisi myös kannattanut laajentaa. Molemmissa oli tympeääkin tympeämpiä esim. matot ym. piensisustustavara, vuodesta toiseen samoja likaisenharmaita riepuja.
Ikeassa on edes vähän jotain muitakin värejä ja kuoseja tarjolla kuin greige ja tasaraita. Lisäksi Ikean kalusteet ovat huomattavasti parempilaatuisia kuin Sotkan. Minulla oli Sotkasta sohva ja kirjahylly, jotka olivat seitsemän vuoden käytön jälkeen (aikuistaloudessa) roskiskamaa. Nyt on Ikean sohva palvellut kohta seitsemän vuotta ja edelleen on melkein kuin uusi, samoin muut Ikea-kalusteet.
Meillä on suurin osa huonekaluista käytettyinä hankittuja ja vintagea/antiikkia, mutta uutena jos pitää jotain ostaa, osoite on käytännössä aina Ikea. Olisi kiva ostaa suomalaista, mutta tyyli on jämähtänyt ysärille, värivaihtoehtoja on kolme, eikä niistä yksikään ole oikeasti edes väri, vaan valööri tai niiden sekoitus, ja hinnat ovat aivan älyttömiä laatuun nähden.
IKEA ON INTROVEFTIN UNELMA! Voin asioida ja ostaa melkein mitä vain ainoankaan myyjän tyrkyttämistä. Varastotuotteita on Ainot jossa joutuu kontaktiin mutta silloinkin riittää hei kuitin vilautus ja kiitos.
Menen suomalaiseen kauppaan ja joudun keskustelemaan tunnin että saan nähdä mitä värivaihtoehtoja ja milloin mikäkin tuote on saatavilla. Joudun myös kuuntelemaan myyjän mielipiteitä joita en tarvitse. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun IKEA-kaluste on tehty Haapavedellä. Ostin käytettynä.
Niin. Eikö Ikean tavarasta osa ole suomalaista alkuperää?
🤣😭😂
No ei todellakaan, ainoatakaan Suomessa valmistettua huonekalua ei sieltä löydy.
Ennen löytyi, kokopuisia vieläpä. Minulla on niitä parikymmentä vuotta sitten ostettuina, hyvin ovat kestäneet.
Ennen oli ennen, mutta ei ole saanut pitkään aikaan. Ovat voineet kestää, vaikka ihan hyonointa laatua nekin ovat olleet, Ikea on ostanut vain valmistajilta, jotka tekevät riittävän halvalla. Ja sitä hintaa on hilattu vuosi vuodelta alemmas, ja lopulta ei ole kyetty toimittamaan vaaditulla hinnalla. Tämä on monen huonekaluvalmistajan konkurssin taustalla.
Tästä huolimatta Ikea on silti vain nostanut vuosi vuodelta asiakkailta perimää hintaa
olen käynyt kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.
JOS en voi ostaa OIKEITA huonekaluja, niin ennen olen ilman!
Ikea on toimitusvarma ja hinta-laatusuhteeltaan ylivertainen kilpailijoihinsa nähden.
Mulla olis just nyt tarve uudelle työtuolille. Katsoin äsken läpi kaikki huonekalukaupat läpi ja ikea oli ainut jolla oli muitakin värivaihoehtoja kuin musta tai harmaa. En voi yhtään sietää mustaa, enkä suuremmin fanita myöskään harmaata. Harmaata voisin ehkä vielä harkita jos on muuten kiva, mutta mielummin valkoinen tai värikäs. Ikeasta löytyy ihan kaiken värisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kesti Ikeasta ostettu sohva 18 vuotta. Pientä kulumaa kankaassa. Sohva lähti uudelle käyttäjälle kun luovuin siitä. Samaan aikaan toisella puolella taloa viisi vuotta sitten Askosta ostettu suomalainen sohva on loppuun istuttu. Tyynyt aivan mennyttä, jalkoja joutuu tiukkaamaan vähän väliä jne.
Minulla on paljon istuttu n. 15 vuotias Askon sohvatehtaan sohva ja se on edelleen hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tällaisia toopeja ole, jotka lähtisivät satojen kilometrien päähän kiertelemään ja katselemaan? Ikea on 99 prosentilla kaukana, ja muita liikkeitä on muutaman kilometrin säteellä useita. Itsellä 500 metrin säteellä on ollut lähes kymmenen, tosin pari niistä sulki juuri ovensa. Eli Asko ja Sotka.
Asun Vantaalla. Sekä Espoon että Vantaan ikea on ihan lähellä. Espoon ikea 10 km päässä, Vantaan 20 km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Suomessa asuvat matkustavat mielellään rajalle pitkiäkin matkoja. Haaparannasta Ikean jutut, karkkikaupat (limsat myös), nuuskat, muut mitä kukakin tarvitsee, Suomen puolella kauppakeskus.
Me on asuttu käytännössä Ikean naapurissa (alle kilometri) ja kun lapset oli pieniä ja mies teki reissutyötä niin monesti vein lapset lapsiparkkiin ja itse juomaan kahvia sekä nauttimaan omasta rauhasta vaikka lukien kirjaa. Monesti saatettiin mennä Ikean syömään, edullista ruokaa. Jos ulkona kurja sää niin oli kiva saada askelia Ikeassa kävellen. Ihan vaan kierteleen ja fiilisteleen, hakeen sitä inspistä omaan kotiin ja monesti lähdin tyhjin käsin enkä ostanut mitään.
Ikea on elämys, kaikille aisteille jotain. Jos menee Sotkaan, niin ne huonekalut on siinä hallissa nököttää ja näkee kaupan kokonaisuudessa, 4 seinää ja keskellä ne huonekalut, se on ankeaa.
Kiva kun ostettiin lapsille sellaiset valkoiset tyylikkäät lipastot. Hetken päästä laatikkojen pohjat painuivat mutkalle eikä laatikoita saa kunnolla kiinni. Olisi pitänyt olla varoitus että näissä saa säilyttää vain pumpulia ja höyheniä.
Kunnon valikoima sekä edullisuus. Siinä syitä. Ja ikeassa käynti on samalla elämys isossa mittakaavassa koska siellä on paljon valmiita esimerkkejä sisustus ratkaisuista. Miksi suimilaiset eivät vastanneet kilpailuun noita ikeoita vastaan? Turha itkeä niissä kopperoissa jos ei kilpailijan toimiin vastata.