Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte IKEAsta ettekä suomalaisilta firmoilta?

Vierailija
31.01.2026 |

Eikö Suomen alamäki haittaa teitä? Ei kiinnosta jääkö raha kotimaahan vai ei? 

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta suomalaisilta kun ei heitäkään minun työni kiinnosta. Miksi ette käytä minun tekemiäni ohjelmistoja? 

Vierailija
82/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli sähkölasku viime kuulta 400 euroa ilman siirtoa niin todellakin tilaan kaiken ulkomailta ja Kiinasta!!!

Juuri tämä. Persut saavat sitä mitä tilaavat. Vältän kostoksi ihan kaikkea suomalaista, paitsi jos omistan sen firman osakkeita esim. Kesko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea on köyhien kauppa

Vierailija
84/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Sotkasta umpihomeessa olevan olohuoneen maton (ylläri paljastui kotona kun avasin paketin) ja asiakaspalvelijan mielestä se oli ihan normaalia ja kyllä se haju parissa päivässä haihtuu. Eipä haihtunut kuin vasta pesulassa käytön jälkeen. Askosta puolestaan ostin lipaston joka oli täysin hutera paska ja hajosi puolessa vuodessa. 

Ikean ostoksiin ei ole tarvinnut pettyä toistaikseksi, kun en sitä halvinta roskaa ole sieltä ostanut. 

Vierailija
85/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Artekkia ja kotimaista sänkyä, nojatuolia ja sohvaa. Kesäkalusteet tulee joko Ikea tai Veke. Ei ole luottokorttia niin ostan nyt sieltä mihin voin luottaa.

Vierailija
86/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hinta-laatu-suhteeltaan parasta.

Vierailija
87/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saan jakkaran satasella miksi mennä maksamaan kotimaiesta tonni, tai kolme tonnia?

Tämä pätee myös muuhun kuin Ikeaan.

Meidän umpitamminen 100x240/340cm ruokapöytä maksoi Ruotsista tilattuna rahteineen sisään kannettuna 980e

vrt "kotimainen" mäntypöytä 12 995e

https://vaarnii.com/products/012-kolmio-dining-table?variant=4418001869…

🤣🤣🤣

Taidat olla hieman yksinkertaisempi tapaus? 

"Ai kun en halua maksaa sikahintaa?? 

Siinä tapauksessa olen mielelläni! Säästin sentään 12 000e"

Ei, et sinä säästänyt yhtään mitään. Eli todistit jälleen epäilykseni oikeaksi.

Minäkin olen säästänyt vähintään satoja miljoonia, kun en ole ostanut aina sitä kalleinta. Ja siinäkin olen säästänyt, etten ole ostanut Ikearoskaa.

Lainaukset ei mene oikein, mutta en jaksa kirjoittaa uudelleen, kun edellinen sensuroitiin. Joten laitan suoran kopion.

Vierailija
88/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean sohvat ja monet muut ns.paremmat tuotteet (siellä on niitä parempia ja huonompia) ovat ihan yhtä kestäviä kuin esim.Askon tms tuotteet. Ikean keittiöt myös oikein hyviä.

Meillä ostettiin esim. Ikean sohva juurikin sen vuoksi, kun edellinen sohva hajosi ja tarvittiin käytännössä samantien uusi. Käytiin ensin Askoissa sun muissa, mutta olisi pitänyt odotella viikko tolkulla sitä sohvaa ja olla siis sohvatta! Ja kun ne toimitusajat ei ikinä pidä paikkaansa edes, vaan venyy aina. Ikeasta löytyi onneksi kivannäköinen sohva ja haettiin se samantien pois. Hyvin on pysynyt kunnossa.

En osta kaikkea Ikeasta, mutta tarvittaessa ostan.

Vierailija
89/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippoja ja kuppeja voin ostaa Ikeasta, mutta en enää huonekaluja, hajoavat parin vuoden sisällä, jalat katkeaa ja päälliset repeää kokemusteni mukaan.

Vierailija
90/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalainen yrittäjä on paskiainen, jolla ei ole mitään palvelunhalua, eikä käytöstapoja. Suomalainen yrittäjä näyttää hapanta naamaa ja haukkuu asiakasta. Suomalaisen yrittäjän päätavoite on äänestää puoluetta, joka nyhtää kuluttajalta kaikki rahat + haukkua asiakkaita. Suomalainen yrittäjä haluaa riistää asiakkaaltaan kaikki vihonviimeiset pennoset ylihinnoittelulla.

Tiedätkö, että 1 vaunukauppias haukkui ruokaostokseni :) Olin näet tulossa ruokakaupasta, kun poikkesin sinne. Se yritys meni konkkaan, miksihän?

Tämä.

Vierailija
91/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes käynyt Ikeassa. 

Vierailija
92/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Ikea on kyllä onnistunut monessa asiassa, toisin kuin useimmat suomalaiset huonekaluvalmistajat. Laatu on toki vaihtelevaa Ikeassakin, kannattaa vähän perehtyä mitä on ostamassa. Jälleenmyyntiarvo Ikealaisilla on kieltämättä ollut yllättävän hyvä, jopa heikompilaatuisilla lastulevykalusteillakin. Itse ostaisin mielelläni kotimaista, tai hyvää laatua ylipäänsä, mutta hinnat ovat karanneet ihan käsistä. Tuntuu ettei pienipalkkaisessa työssä käyvänä ole varaa ostella uutena, useimmiten ostan huonekalut käytettynä, jopa tuota Ikeaa. 

Vierailija
93/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan hinta-laatu-suhteeltaan parasta.

Et osta, vaan halvinta roskaa. Tai sitä tämä väitteesi yleensä tarkoittaa, todennäköisesti myös nyt.

Ja kuka sen voisi edes määrittää, mikä tuote on paras hinta-laatusuhteeltaan?

Vierailija
94/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti Ikeasta ostettu sohva 18 vuotta. Pientä kulumaa kankaassa. Sohva lähti uudelle käyttäjälle kun luovuin siitä. Samaan aikaan toisella puolella taloa viisi vuotta sitten Askosta ostettu suomalainen sohva on loppuun istuttu. Tyynyt aivan mennyttä, jalkoja joutuu tiukkaamaan vähän väliä jne. 

Vierailija
95/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalaajuisen myynnin takia Ikean tuoleihin yms saa halvalla kiinalaisia päällisiä ja niitä saa siten helposti ja halvalla muutettua.

Vierailija
96/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta Ikeasta mitään, viimeks ostin Sotkasta ja sinne vielä noin 500 eur osamaksuja jäljellä, pitää siirtyä varmaan Iskuun tai Stemmaan sitten.

Vierailija
97/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean sohvat ja monet muut ns.paremmat tuotteet (siellä on niitä parempia ja huonompia) ovat ihan yhtä kestäviä kuin esim.Askon tms tuotteet. Ikean keittiöt myös oikein hyviä.

Meillä ostettiin esim. Ikean sohva juurikin sen vuoksi, kun edellinen sohva hajosi ja tarvittiin käytännössä samantien uusi. Käytiin ensin Askoissa sun muissa, mutta olisi pitänyt odotella viikko tolkulla sitä sohvaa ja olla siis sohvatta! Ja kun ne toimitusajat ei ikinä pidä paikkaansa edes, vaan venyy aina. Ikeasta löytyi onneksi kivannäköinen sohva ja haettiin se samantien pois. Hyvin on pysynyt kunnossa.

Parin tonnin Ikea-sohvan pehmusteet on ainakin ihan kuraa, muutamassa kuukaudessa meillä painui kuopalle. Noin huonoa sohvaa ei ole ennen ollut, vaikka oli ylivoimaisesti kallein.

Vierailija
98/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon vanhoja huonekaluja, sellaisia yli 100v vanhoja. Mutta pidän myös Ikean tuotteista joita meillä on myöskin paljon. Mies on Ikealla töissä joten vähän sieltä kotiinpäin ;) Ikea on monesti aliarvostettu paikka, onhan siellä niitä halpoja juttuja, monen nuoren ensiasunnon klassikot, enkä minä pidä niistä, ne ovat liian halvan tuntuset ja näköiset. Mutta Ikealla on myös laadukasta huonekalua (ja muutakin) jotka kestävät käytössä ja ovat nykypäivää. Täytyy kyllä myöntää etten oikeastaan tiedä mikä on 100% kotimainen huonekalufirma. 

Sinä joka kerroit ikean tekstiileistä että ovat ohuita eikä kestä paria vuotta, esim ikean pellava tekstiilit ovat laadukkaita. Kuten sanottu Ikea on siitä hyvä, että on kaikenlaiselle budjetille esim opiskelijan jolle menee ne halvat huonekalut, pussilakanasetit, kattilat jne. Sitten on ne vähän kalliimmat tuotteet joiden hintalaatu suhde on oikeasti todella huippu. Ikean kanssa on helppo asioida aspassa, kokoamisohjeet ovat helpot että tyhmempikin osaa, puuttuvia/rikkoontuneita osia saa helposti tilalle. Minusta Ikea on täyden palvelun paikka, hoituu lähes kaikki kodin ostokset, lapset saa lapsiparkkiin, ravintolassa pääsee syömään, vessat siistit, saa liikuntaa kun kiertää koko putiikin ja vielä bistrosta lähtöherkut.

Vierailija
99/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tänä keväänä 29v täyttävä sohva. Ikeasta. Ei mitään ikääntymsien merkkejä rungossa tai tyynyissä, kankaat olen kerran päivittänyt. Päälliset on kaikki irrotettavissa ja konepestävissä, paksua puuvillaa.

Vierailija
100/166 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askossa on jo vuosikymmeniä se sisustussälä ollut made in China ja todella huonolaatuista.

Useimmat Askon huonekalut valmistetaan Suomessa. Miksi kukaan ostaisi sisustuskrääsää sieltä? 

Suomesta puuttuu lähes täysin puusepän teollisuus. Puusepänteollisuutta ei ole lastulevyn sahaaminen ja huonekalujen tekeminen niistä sahatuista palasista. Joitain harvoja firmoja on ja hattua nostan. Tämä on sellaanen selluloosa maa.

Miksiköhän puuttuu? Suurin syy on juuri Ikea.

Niin. Esimerkiksi Askolla oli melkein vuosisata aikaa kasvaa suureksi yhtiöksi. Heillä ei ollut pienintäkään aikomusta sellaiseksi ja miten siinä sitten kävi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän