Muita jotka vihaa autoilua?
Itselläni on ihan hirveä stressi päällä auton hajoamisesta enkä halua sellaista itse enää omistaa. Ja nyt kun kaksi kertaa vuodessa lainaan autoa jostain, niin niissä alkaa aina keskellä moottoritietä palaa joku varoitusvalo.
Kommentit (52)
Ei vammaisten kuulukaan autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vain maalaisjuntti omistaa ja ajaa autoa nykypäivänä, sivistyneet ihmiset kävelee, pyöräilee, menee julkisilla tai taksilla.
Tarvii olla auto, että pääsee Etelä-Suomessa kaupungista toiseen oikeaan aikaan. Olisin halunnut Riihimäeltä Hämeenlinnaan niin, että olisin perillä hieman ennen klo 8 aamulla, mutta ei kulje sellaista bussi- tai junavuoroa, jolla tuo onnistuisi! Aivan uskomatonta minusta, eikö kuitenkin klo 8 ala koulut ja työt monessa paikassa?
Autoilu on kivaa. Kyllä ne on muut autoilijat, jotka vituttaa.
Kävellen kauppaan 30 km, muuta maalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo autojeni mittaristossa nähnyt ylimääräisiä punaisia varoitusvaloja vuosikymmeniin. Kummasti auttaa kuin hoitaa huollot ja tietää autonsa kunnon.
2 reissua vuodessa niin vuokraa se auto jostain hertsistä, äläkä lainaa naapurin peralta.
En mäkään ole nähnyt hetkeen punaisia varoitusvaloja, mutta keltainen saattaa syttyä juuri huollettuunkin autoon. Tuo on autoissa juuri pahinta, kun täysin yllättäen voi tapahtua ihan mitä vaan.
Ap
Mun toiskassa ei ole ollut mitään ongelmia, eikä yhtäkään varoitusvaloa ole syttynyt. Huollot tehty aina ajallaan. Enkä pelkää naarmuja, niitä varten on vakuutukset.
Viimeksi linjabiili kulki tiellä v. 1982.
Vierailija kirjoitti:
Autoilu on kivaa. Kyllä ne on muut autoilijat, jotka vituttaa.
Säkin vitutat niitä muita. Mutta ymmärrän mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyään autoton. En voi sanoa, että vihaan autoilua. On kyllä kieltämättä taloudellisempaa ja huolettomampaa elää autottomana. Niihin julkisten käyttämiseenkin tottuu. Mutta olenkin eläkkeellä, eikä tarvitse niin kauheasti elää aikataulutettua elämää, työssäkäyvänä kyllä omistin ja omistaisin auton. Auton olen vuokrannut, jos sattuu olemaan edullinen tarjous.
Ja noissa vuokra-autoissa on tosiaan noita varoitusvaloja syttynyt silloin tällöin. Usein jostain etukameran likaisuudesta johtuvia juttuja.
No se auto kertoo aika selkeästi että kanera on likainen. Putsaa sitten kun seuraavan kerran pysähtyy. Kyllä mä osaan ajaa ilman kameraakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa toyotan niin ei tarvii stressata että hajoaa yhtäkkiä.
Mulla on ollut kolme Toyotaa. Sai näidenkin kanssa pelätä, koska ikinä ei voi tietää. Yksi noista oli uudenkarhea ja sen kanssa pelkäsin sitä, että joku naarmuttaa tai vaurioitan hybridiakkuja ajamalla kuoppaan tms.
Ap
No e tuollainen krooninen pelkääminenkään ihan normaalia ole. Mene katsomaan johonkin käytettyjen autojen kauppaan, kaikissa niisä on narrmuja ja kiveniskemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa toyotan niin ei tarvii stressata että hajoaa yhtäkkiä.
Mulla on ollut kolme Toyotaa. Sai näidenkin kanssa pelätä, koska ikinä ei voi tietää. Yksi noista oli uudenkarhea ja sen kanssa pelkäsin sitä, että joku naarmuttaa tai vaurioitan hybridiakkuja ajamalla kuoppaan tms.
Ap
No e tuollainen krooninen pelkääminenkään ihan normaalia ole. Mene katsomaan johonkin käytettyjen autojen kauppaan, kaikissa niisä on narrmuja ja kiveniskemiä.
En ole sanonut sen olevan normaalia. Oma ratkaisuni on tähän ollut välttää autolla ajamista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Turhia kaikki valot ja mittarit. Autoilijalla pitää korvan sanoa onko kaikki kunnossa. M40"
Eipä se juuri hyödytä, jos kuulee jonkun olevan vialla, kun ei osaa tehdä sille mitään. Eli tiedossa on hullu määrä rahanmenoa. Eikä uusista autoista saa automatiikkaa ja varoitusvaloja mitenkään poistettuakaan.
Ap
Halpa ja huoleton autoilu ei vain vain onnistu, jos ei ymmärrä mitään autoista eikä osaa tehdä itse niille mitään. Jos ei ole valmis tekemään asian hyväksi mitään, on syytä hyväksyä tilanne ja olla hankkimatta autoa.
Ja noissa vuokra-autoissa on tosiaan noita varoitusvaloja syttynyt silloin tällöin. Usein jostain etukameran likaisuudesta johtuvia juttuja.