Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka vihaa autoilua?

Vierailija
31.01.2026 |

Itselläni on ihan hirveä stressi päällä auton hajoamisesta enkä halua sellaista itse enää omistaa. Ja nyt kun kaksi kertaa vuodessa lainaan autoa jostain, niin niissä alkaa aina keskellä moottoritietä palaa joku varoitusvalo.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa toyotan niin ei tarvii stressata että hajoaa yhtäkkiä.

Mulla on ollut kolme Toyotaa. Sai näidenkin kanssa pelätä, koska ikinä ei voi tietää. Yksi noista oli uudenkarhea ja sen kanssa pelkäsin sitä, että joku naarmuttaa tai vaurioitan hybridiakkuja ajamalla kuoppaan tms.

Ap

Vierailija
22/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ajaa keskellä tietä, oikeanpuoleista kaistaa motarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo autojeni mittaristossa nähnyt ylimääräisiä punaisia varoitusvaloja vuosikymmeniin. Kummasti auttaa kuin hoitaa huollot ja tietää autonsa kunnon.

2 reissua vuodessa niin vuokraa se auto jostain hertsistä, äläkä lainaa naapurin peralta.

En mäkään ole nähnyt hetkeen punaisia varoitusvaloja, mutta keltainen saattaa syttyä juuri huollettuunkin autoon. Tuo on autoissa juuri pahinta, kun täysin yllättäen voi tapahtua ihan mitä vaan.

Ap

Vierailija
24/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ajamista. Koko ajan pelottaa. Siksi en aja. 

Vierailija
25/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ajaa keskellä tietä, oikeanpuoleista kaistaa motarilla.

Olin jopa pituussuunnassa keskellä kolmostietä. Ja ohitustilanteessa, joten kaistakin oli keskellä.

Ap

Vierailija
26/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain maalaisjuntti omistaa ja ajaa autoa nykypäivänä, sivistyneet ihmiset kävelee, pyöräilee, menee julkisilla tai taksilla.

👍🏽

Sivistyneen ihmisen luulisi osaavan myös kirjoittaa sivistyneesti eikä haukkua ihmisiä maalaisjunteiksi.

Vierailija
27/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä kuuluu vastata siihen, mitä ei edes kysytä, niin kerron, että rakastan autoilua. Minulla on polttomoottoriauto manuaalivaihtein. Koska pidän autostani hyvää huolta, se lähtee näilläkin pakkasilla startista käyntiin, kulkee kauniisti ja on sisältä lämmin. Lähden kohta ajelemaan ja katselemaan aurinkoista talvipäivää.

Vierailija
28/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo autojeni mittaristossa nähnyt ylimääräisiä punaisia varoitusvaloja vuosikymmeniin. Kummasti auttaa kuin hoitaa huollot ja tietää autonsa kunnon.

2 reissua vuodessa niin vuokraa se auto jostain hertsistä, äläkä lainaa naapurin peralta.

En mäkään ole nähnyt hetkeen punaisia varoitusvaloja, mutta keltainen saattaa syttyä juuri huollettuunkin autoon. Tuo on autoissa juuri pahinta, kun täysin yllättäen voi tapahtua ihan mitä vaan.

Ap

Minulla on 1970 vuosimallin auto. Ei siinä toimi eikä pala mitään valoja enää mittaristossa. Nopeusmittari toimii. Lämpö ja bensamittarit ovat olleet rikki jo vuosikausia. Tankkaan tilipäivänä eli 2 viikon välein tankin täyteen.

Turhia kaikki valot ja mittarit. Autoilijalla pitää korvan sanoa onko kaikki kunnossa. M40

Vierailija
29/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

facebook.com/reel/843443758459477

Vierailija
30/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla on 1970 vuosimallin auto. Ei siinä toimi eikä pala mitään valoja enää mittaristossa. Nopeusmittari toimii. Lämpö ja bensamittarit ovat olleet rikki jo vuosikausia. Tankkaan tilipäivänä eli 2 viikon välein tankin täyteen.

Turhia kaikki valot ja mittarit. Autoilijalla pitää korvan sanoa onko kaikki kunnossa. M40

No eihän sun autossa ole kaikki kunnossa. 

Vierailija
31/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne muutkaan hajoile ei se tojota sen kummempi ole

Vierailija
32/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin autoilusta. Suunnaton vapaus ja rentoutus. Parin tonnin autoilla olen ajanut jo yli 10 vuotta, enkä ikinä ole joutunut tien päällä taistelemaan auton kanssa. Eikä muutenkaan mitään ongelmia mistä en olisi perustason autotietämyksellä selvinnyt itse. Lopetin uusien autojen ostamisen 15 vuotta sitten, kun tajusin heittäväni rahaa roskiin. M48

Vierailija
33/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turhia kaikki valot ja mittarit. Autoilijalla pitää korvan sanoa onko kaikki kunnossa. M40"

Eipä se juuri hyödytä, jos kuulee jonkun olevan vialla, kun ei osaa tehdä sille mitään. Eli tiedossa on hullu määrä rahanmenoa. Eikä uusista autoista saa automatiikkaa ja varoitusvaloja mitenkään poistettuakaan.

Ap

Vierailija
34/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole edes ajokorttia. 

Mulla on. Viime vuosituhannelta eikä kakkosvaihetta ajettu vieläkään.

Eli ajo-oikeutta sulla ei ole.

Vierailija
35/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne on niin jumalattoman hirveitä ajettavia.

Vierailija
36/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, stressaan autoilua, vaikka mulla on ollut kortti 20 vuotta, ajan säännöllisesti eikä mitään pahempaa ole tapahtunut (kerran olin pienessä peltikolarissa).

Vierailija
37/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas kesä ja saan aja 66 Mustangilla katto alhaalla stadissa , autoilu on vain niin ihanaa. Toiset tykkää autoista toiset potkulaudoista. 

Vierailija
38/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta on taas kesä ja saan aja 66 Mustangilla katto alhaalla stadissa , autoilu on vain niin ihanaa. Toiset tykkää autoista toiset potkulaudoista. 

Keksin kyllä käkkylälleni ja itselleni miellyttävämpää ajeluseutua kuin kusisen stadin.

Vierailija
39/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain maalaisjuntti omistaa ja ajaa autoa nykypäivänä, sivistyneet ihmiset kävelee, pyöräilee, menee julkisilla tai taksilla.

Juuri näin. Työmatkaa 52 km suuntaansa, julkisilla matka kestää 2 tuntia (kunhan ensin päässyt 5 km päähän bussiasemalle), toki nämä matkat kuljetaan sivistyneesti kävellen, pyöräillen, julkisilla tai taksilla.

Maalaisjuntin mielipidettä ei kysytty.

Missä niin sanottiin 

Eri

Vierailija
40/52 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään autoton. En voi sanoa, että vihaan autoilua. On kyllä kieltämättä taloudellisempaa ja huolettomampaa elää autottomana. Niihin julkisten käyttämiseenkin tottuu. Mutta olenkin eläkkeellä, eikä tarvitse niin kauheasti elää aikataulutettua elämää, työssäkäyvänä kyllä omistin ja omistaisin auton. Auton olen vuokrannut, jos sattuu olemaan edullinen tarjous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan