Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan tajunnut huonekalujen, astioiden, vaatteiden jne. säästelyä

Vierailija
31.01.2026 |

Siis sillä tavalla, että peitetään huonekalut jollain rievuilla, ettei pinta mene pilalle, säästetään kauniit astiat juhlahetkiin ja juodaan jostain rikkinäisistä mukeista ja säilyketölkeistä tai käytetään kotioloissa reikäisiä ja virttyneitä vaatteita, ettei ehjät kulu TURHAAN. 

Teettekö te noin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä törmännyt ihmiseen joka juo kahvinsa säilyketölkistä. En edes eläimeen joka joisi veden säilyketölkistä, eli sinä liioittelet , mikä on kahdeksas kuolemansynti. 

Mä olen nähnyt ihmisen juovan lasisesta säilyketölkistä vettä. Ovat kuulemma käteviä juomalaseja (kaappi oli täynnä ihan oikeitakin laseja).

Ap

Tiedäthän sä että niitä tölkin mallisia ja tyylisiä juomalaseja myytiin aikoinaan ihan kaupoissa?

Vierailija
22/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on opittu sodan aikasen pula-ajattelun myötä. ei ollut niitä parempia vaatteita kuin ne yhdet. eli sukupolvien yli jäännyt tapa 'säästää'. opettelen itse tästä pois vieläkin :D. siksi niitä arabian kannuja ja kuppeja on, koska säilytetty siellä ylähyllyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö vielä lisää  ihmisiä jotka ei ymmärrä    🤭🤭🤭

Vierailija
24/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappa ostaa auton nahkapenkeillä, vetää heti jonkun penkinsuojuksen päälle. 
On sit 15v kuluttua autoa vaihtaessa priimat nahkapenkit ainakin🤦

Samasta syystä toiset teippauttavat uuden auton maalipinnan niin on edelleen priima sitten kun siitä autosta mahdollisesti luopuu.

Ketä varten niitä hienoja penkkejä säästetään, jotka on itselle ostettu? Seuraavaa omistajaa varten? En tajua sellaista touhua.

Jos sulla on tiedossa että olet jossain vaiheessa luopumassa autosta/vaihdat autoa niin onhan vanhasta saatava hyvityshinta/vaihtoarvo silloin parempi kun sen maalipinta on edelleen kuin uusi.

Vierailija
25/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö vielä lisää  ihmisiä jotka ei ymmärrä    🤭🤭🤭

Minä en ymmärrä  että miksi toisilla erilaiset tavat kun minulla??    Enkä ymmärrä  että mitä vittua se mulle kuuluu.

Vierailija
26/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä törmännyt ihmiseen joka juo kahvinsa säilyketölkistä. En edes eläimeen joka joisi veden säilyketölkistä, eli sinä liioittelet , mikä on kahdeksas kuolemansynti. 

Mä olen nähnyt ihmisen juovan lasisesta säilyketölkistä vettä. Ovat kuulemma käteviä juomalaseja (kaappi oli täynnä ihan oikeitakin laseja).

Ap

Tiedäthän sä että niitä tölkin mallisia ja tyylisiä juomalaseja myytiin aikoinaan ihan kaupoissa?

Tämä oli ihan vaan joku pastakastikepurkki, koska kyljessä oli liimatipat ja ohut huitula etikettiäkin.

Ap

Vierailija
27/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä oli ihan vaan joku pastakastikepurkki, koska kyljessä oli liimatipat ja ohut huitula etikettiäkin.

Ap

No menikö tästä nyt sun elämä piloille.  🤣🤣🤣🤣

Vierailija
28/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Turun sinapin ja Violan pakkaukset oli tarkoituskin kierrättää tyhjentymisen jälkeen juomalaseiksi. Muitakin sinappimerkkejä oli lasipakkauksissa ja nimenomaan juomalaseiksi tarkoitetuissa.

Vierailija
29/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi kaveriporukkaa ja kyllä mä säästelen yhtä astiastoa tämän akateemisemman kaveriporukan vierailuja varten.

Vierailija
30/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turun sinapin ja Violan pakkaukset oli tarkoituskin kierrättää tyhjentymisen jälkeen juomalaseiksi. Muitakin sinappimerkkejä oli lasipakkauksissa ja nimenomaan juomalaseiksi tarkoitetuissa."

Näissä ei ollut kierteitä yläreunassa vaan ne näyttivät ihan tavallisilta juomalaseilta.

Ap

Vierailija
31/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteissa ei pienet reijät haittaa, varsinkin jos teet jotain kotihommia esim. puutarhatöitä. 

Vierailija
32/32 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivaatteissa ei pienet reijät haittaa, varsinkin jos teet jotain kotihommia esim. puutarhatöitä. 

Voi niitä käyttää ilman puutarhaakin ihan vaan oleskeluun. Mitä ne reiät haittaa sohvalla maatessakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan