Täysraittius olisi kaikille paras valinta
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kaiken muunkin kivan tekemisen voisi lopettaa. Syötäis vaan kasviksia ja marjoja eikä tavattaisi ketään niin ei edes sairastuttaisi.
Kun oikein suorittaa elämäänsä niin jää se elämä elämättä. Tosikot ei tykkää kivasta ja haluavat kieltää sen kaikilta. Melkoista mielensä pahoittamista ja murjottamista. Nämä ovat niitä oikean elämän ankeuttajia. Kauhea elämä tuollainen ikuinen maanantai.
Elämänsuorittajat on jossain muualla kuin meidän huushollissa. Näin kivaa elämää en tosiaankaan halua kieltää keneltäkään! Mun maanantaitkin on aivan ihania!
Vierailija kirjoitti:
Tuon(kin) takia valitsin miehen kenenkä uskonto ei hyväksy alkoholinkäyttöä enkä ole katunut hetkeäkään. Suosittelen muillekkin!
Se uskonto kohtelee naisia huonommin kuin koiria. Ihmettelen naisia jotka suostuvat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi kaatuisi ilman viinasta saatavaa verotuloa !
Suomi kaatuu niistä saaduista verotuloista huolimatta!
Hoh hoijaa taas............monta muutakin asiaa pitäisi kieltää tässä elämässä.
Viini on antanut monta , monituista hauskaa iltaa ystävien kanssa. Monta matkaa historiallisiin kohteisiin samalla kun on tutustunut viinitiloihin . Omalla kohdallani pelkkää plussaa. Ikää on jo eläkkeelle siirtymisen verran, ja huomaan , että ystävien tapaaminen on vähentynyt ., samoin viininjuominen. Yksinhän ei ole kiva viiniä maistella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta täysraittius on myös askeesia, elämässä kuuluu olla nautintoja. Pieniä palkintoja ja lepoa aivoille. Tietysti kaikille vähänkään alkoholismiin taipuville sopii absolutismi.
Ihminen voi opetella löytämään nautintonsa muista asioista kuin aivojensa sekoittamisesta päihteillä.
Vierailija kirjoitti:
Viini on antanut monta , monituista hauskaa iltaa ystävien kanssa. Monta matkaa historiallisiin kohteisiin samalla kun on tutustunut viinitiloihin . Omalla kohdallani pelkkää plussaa. Ikää on jo eläkkeelle siirtymisen verran, ja huomaan , että ystävien tapaaminen on vähentynyt ., samoin viininjuominen. Yksinhän ei ole kiva viiniä maistella.
Miksi sinulla ei ole hauskaa ystäviesi kanssa ilman alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös moni positiivinen asia jäisi kokematta.
Olen käyttänyt Alkoholia kohtuudella koko elämäni. En tiedä mitä positiivista se on minulle antanut. Käsittääkseni ei mitään.
Jotkut syövät säännöllisesti karkkia.
Jotkut jauhavat purukumia.
Osa litkii energiajuomia tölkin toisensa perään.
Ym. Ym.
Mitä positiivista he saavat näistä?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä totta. Itse olen ollut tasan raitis koko elinikäni, nyt 50-vuotiaana. Kerran vahingossa maistoin jotakin litkua, ja YYYYYYYYYYYYÖÖÖÖÖÖÖKKKKK hyyyyyyyyyyyyyiiiiiiiiii että se oli ällöttävää !!! Todella. Nykyään usea, melkein koko muu suku, aikuiset, tykkää juoda sitä. En käsitä ! Jos kaikki Kirotut alkot pantaisiin tasan alas, ja kaikki alkoholi veks kaupoista, kioskista ja huoltoasemilta, ni kaikkien elämä helpottuu ja paranee. Tai sitten hinnat monin kertaisiksi. Ei ole hyvä myydä halpistuotteitakaan sika halvalla.
Jos mä joutuisin katsomaan sun kaltaista "ihmistä" selvinpäin, istuisin elinkautista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta täysraittius on myös askeesia, elämässä kuuluu olla nautintoja. Pieniä palkintoja ja lepoa aivoille. Tietysti kaikille vähänkään alkoholismiin taipuville sopii absolutismi.
Ihminen voi opetella löytämään nautintonsa muista asioista kuin aivojensa sekoittamisesta päihteillä.
Toisaalta senkin ajan voi käyttää sekä mukavammin että hyödyllisemmin. Täysraittiudesta ei ole mitään hyötyä muille kuin mieleltään sairaille.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten tilalle? Kotona vaan yksin, syön lihapullia ja pottumuussia, niinkö?
Tässä on sun elämä - joko ryyppäämässä tai yksin kotona? Jos sun kaverit on vain ryyppykavereita niin kannattaa todella miettiä mistä saisi oikeita ystäviä ja kivaa tekemistä.
Kohtuus kaikessa. Alkoholiahan on monessa tuotteessa. Piimästä pihlajanmarjoihim. Ihan luonnollinen aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten tilalle? Kotona vaan yksin, syön lihapullia ja pottumuussia, niinkö?
Kyllä. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
Sama pätee tupakoinnin lopettamiseen. Sen jälkeen pitää vain istua nurkassa ankeana loppuelämä.
Tupakointi on täysin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on sun elämä - joko ryyppäämässä tai yksin kotona? Jos sun kaverit on vain ryyppykavereita niin kannattaa todella miettiä mistä saisi oikeita ystäviä ja kivaa tekemistä.
No mistä? Kirkosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi opetella löytämään nautintonsa muista asioista kuin aivojensa sekoittamisesta päihteillä.Toisaalta senkin ajan voi käyttää sekä mukavammin että hyödyllisemmin. Täysraittiudesta ei ole mitään hyötyä muille kuin mieleltään sairaille.
Mielenterveyshäiriöt todistetusti altistavat päihteidenkäytölle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia syntyisi entistä vähemmän.
Kyllä lapsia voi tehdä myös selvinpäin.
Täyttä totta. Itse olen ollut tasan raitis koko elinikäni, nyt 50-vuotiaana. Kerran vahingossa maistoin jotakin litkua, ja YYYYYYYYYYYYÖÖÖÖÖÖÖKKKKK hyyyyyyyyyyyyyiiiiiiiiii että se oli ällöttävää !!! Todella. Nykyään usea, melkein koko muu suku, aikuiset, tykkää juoda sitä. En käsitä ! Jos kaikki Kirotut alkot pantaisiin tasan alas, ja kaikki alkoholi veks kaupoista, kioskista ja huoltoasemilta, ni kaikkien elämä helpottuu ja paranee. Tai sitten hinnat monin kertaisiksi. Ei ole hyvä myydä halpistuotteitakaan sika halvalla.