Täysraittius olisi kaikille paras valinta
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, koskaan ei ole elämä niin huonosti, ettei sitä juomisella saisi huonommaksi.
Mitään muuta vaikuttavaa ainetta ei saa laillisesti. Siksi alkoholia käytetään paljon muuhunkin kuin juhlimiseen. Ahdistukseen, stressiin ja monista muista syistä. Ihan vain siksi että mitään muuta ei saa silloin kun tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Alkoholi aiheuttaa valtavia kuluja yhteiskunnalle. Mutta toisaalta on väärin kieltää se niiltä harvoilta, jotka Suomessa osaavat ottaa siististi. Ehkä 2% väestöstä.
Päihteiden ongelmista puhutaan paljon enemmän kuin päihteiden nautinnoista. Paljon yleisemmät nautinnot suorastaan vaietaan kokonaan. Siksi niitä päihteitä käytetään toistuvasti kun niistä saa nautintoa. Mikä on sitten se raja että toistuvuus menee riippuvuudeksi? Sekin vaihtelee koska päihteet vaikuttaa niin yksilöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomuus ei aina hyvä asia. Shamppanjalasi juhlistamaan tai viinilasi illallisella. On pelkästään iloinen asia.
Minusta sellainen ehdottomuus on jonkin sortin ongelma. Se on ok jo ei halua käyttää päihteitä mutta se ei ole mikään syy kieltää muilta kun ei itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on.
Erästä elokuvaa voi lainata tähän kohtaan. Te ette kestä totuutta. Kun puhe tulee päihteistä niin sensuuri on se keino millä saadaan faktat pois näkyviltä. Se on utopiaa että päihteiden käyttö loppuisi. Eikä päihteitä ole kielletty ja sallittu sen mukaan että vähiten haitallinen olisi laillista.
No mitä sitten tilalle? Kotona vaan yksin, syön lihapullia ja pottumuussia, niinkö?
Niin olisi. Alkoholihan on oikeasti hermomyrkky, jota kukaan ei tarvisi. Olisipa kieltolaki toteutettu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Niin olisi. Alkoholihan on oikeasti hermomyrkky, jota kukaan ei tarvisi. Olisipa kieltolaki toteutettu paremmin.
Mitä päihdettä suosittelet vai kuvitteletko että ihmiset suostuvat elämään ilman päihteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Viini on viisasten juoma, ja niitä viisaita ei kovin monta maapallolla ole.
On ainakin Suomessa harvassa ne jotka vie päihteitä eikä toisinpäin, eikä käyttö ole millään tavalla addiktiivista. Toisin sanottuna ovat eläneet erittäin turvatun, rakkaudentäyteisen lapsuuden ja samalla riippuvuudelle altistavia geenejä ei ole, lisäksi aikuisenakin mm. tukiverkot on kunnossa. On oikeasti harvinaista. Varmaan parasta olisi jos jo teini-ikään tullessa ihminen älyäisi olla ikinä edes kokeilematta mitään päihdettä. -eri
Olen yksi näistä onnekkaista ja ehdottomasti sitä mieltä, että maailma olisi parempi ilman mitään päihteitä ja riippuvuuksia. En ole absolutisti, mutta en myöskään ole ikinä ollut humaltunut. Voin juoda lasillisen viiniä hienolla aterialla tai nostaa maljan hääparille, mutta en ole tuntenut tarvetta juoda alkoholia juomisen vuoksi. Ja elän erittäin onnellista ja täysipainoista elämää. On katkerien ihmisten harhaa väittää, että päihteetön elämä olisi jotenkin tylsää tai ilotonta. Sitä ei vain sieltä omasta päihdekuplastaan katsoen tajua, että elämässä on paljon iloa ja elämyksellisyyttä, kun sitä ei turruta myrkyillä.
Suomi kaatuisi ilman viinasta saatavaa verotuloa !
Myös moni positiivinen asia jäisi kokematta.
Jos jotain tästä valtiosta puuttuu niin holhousta! Ehdottomasti tuplataan alkoholin ja tupakan verot ja itse asiassa kielletään molemmat! Huumeidenkäyttäjille pitää kuitenkin ehdottomasti rakentaa lisää käyttöhuoneita ja neulanvaihtopisteitä
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten tilalle? Kotona vaan yksin, syön lihapullia ja pottumuussia, niinkö?
Kyllä. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
Sama pätee tupakoinnin lopettamiseen. Sen jälkeen pitää vain istua nurkassa ankeana loppuelämä.
Vierailija kirjoitti:
Myös moni positiivinen asia jäisi kokematta.
Olen käyttänyt Alkoholia kohtuudella koko elämäni. En tiedä mitä positiivista se on minulle antanut. Käsittääkseni ei mitään.
Tuon(kin) takia valitsin miehen kenenkä uskonto ei hyväksy alkoholinkäyttöä enkä ole katunut hetkeäkään. Suosittelen muillekkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.
Sama pätee tupakoinnin lopettamiseen. Sen jälkeen pitää vain istua nurkassa ankeana loppuelämä.
Tupakoimattomilta jää moni hieno sosiaalinen tapahtuma väliin. Lisäksi ei ole enää mitään syytä mennä omalle terassille tai juoda kahvia. Ruokasavutkin jää väliin. Aika surkeaa elämää sellainen.
Alkoholi on yhtä turha kuin tupakka. Normaalit ihmiset ei tarvi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kaiken muunkin kivan tekemisen voisi lopettaa. Syötäis vaan kasviksia ja marjoja eikä tavattaisi ketään niin ei edes sairastuttaisi.
Kun oikein suorittaa elämäänsä niin jää se elämä elämättä. Tosikot ei tykkää kivasta ja haluavat kieltää sen kaikilta. Melkoista mielensä pahoittamista ja murjottamista. Nämä ovat niitä oikean elämän ankeuttajia. Kauhea elämä tuollainen ikuinen maanantai.
Meillä on hyvin erilainen näkemys kivasta, mutta en missään tapauksessa halua kieltää näin kivaa elämää keneltäkään. Mun maanantaitkin on ihania! Jos elämäsi on tylsää, teroita se! Elämänsuorittajat on jossain muualla kuin meidän huushollissa.
Olen samaa mieltä. Alkoholi aiheuttaa valtavia kuluja yhteiskunnalle. Mutta toisaalta on väärin kieltää se niiltä harvoilta, jotka Suomessa osaavat ottaa siististi. Ehkä 2% väestöstä.