Auton takapuskurissa roikkujat
Nyt saa anonyymisti vastata. Miksi roikut sallittua ajonopeutta ajavan auton perässä agressiivisesti vaarallisen lähellä?
Oletko raivoissasi, turhautunut, vai oletko kova jätkä / mimmi kun teet niin? Kenties joku muu syy?
Useasti nämä ovat vielä ihan komeita autoja, joita paradoksaalisesti ajaa turhautuneen oloinen reikäpää.
Kommentit (48)
Klassikko on takapuskurissa roikkuva hikoileva pakukuski jollain hiacellaan.
Ja se ei mene ymmärrykseen, että miksi tätä tehdään, vaikka vieressä olisi tilaa ohittaa? Jos ei ole vielä tarpeeksi kypsä liikenteeseen, niin kannattaisi ehkä mennä vielä harjoittelemaan johonkin lasten liikennepuistoon.
Tuntuu, että naisena, kun ajan pikkuautolla, niin näitä riittää mutta kun ajan samaa vauhtia miehen farmarilla, näitä on vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Sujuvasti ajavien takapuskurissa ei ikinä roiku kukaan! Kokeile!
Onko tarkoittamasi sujuva ajaminen ylinopeutta?
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Vaikka ajaisin 80 alueella 90 niin kyllä sinne puskuriin joku löytyy.
Aina kannattaa muistaa hidastaa näissä tapauksissa varovaisesti niin kauan, että se takana tulijakin ymmärtää. Pakkohan se on loogisesti ajatellen huolehtia itse turvallisuudesta pudottamalla omaa nopeutta, kun toinen ei osaa pitää yhtään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tarkoittamasi sujuva ajaminen ylinopeutta?
Ajatpa alinopeutta tai ylinopeutta, on kohteliasta päästää nopeammat ohi eikä jäädä leikkimään liikennepoliisia. Et edes voi tietää, onko toisella mahdollisesti päällä sellainen hätätilanne, että ylinopeus on aiheellinen. Esimerkiksi maaseudulla voi olla pakko lähteä viemään vaikkapa sairastunutta tai loukkaantunutta eläintä kiireellä eläinlääkärille.
Oletko siis niitä jotka ajavat 70km/h kasikympinalueella ja sitten kun alkaa kaksi kaistaa sun nopeutes onkin HUPS yhtäkkiä 90. Kun toinen kaista taas päättyy, palaat ajamaan 70.
Eli katsopa peiliin.
Mä olen tullut siihen tulokseen että monikaan ei ajattele roikkuvansa. Mun mies ajaa mun mielestä aivan liian lähellä edellä ajavaa mutta ei hän tiedosta sitä. Tai siis hän ajaa MUN mielestä liian lähellä mutta ei omasta mielestään.
Jos ajetaan 80 kilsaa tunnissa, sopiva turvaväli olisi noin 80 metriä. Kuitenkin valtaosa osaa 20-30 metrin päässä, kuten se mun mieskin. Mulle tuo on roikkumista.
Se on sellainen pienen ihmisen, jolle autoilu tietyllä röyhkeämmällä tavalla on vähän liian osa identiteettiä, itselleen oikeuttama painostuskeino, mikä kertoo lähinnä heikosta paineen hallintakyvystä. Itse luokittelen samaan sarjaan kuin kortittomat narkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tarkoittamasi sujuva ajaminen ylinopeutta?Ajatpa alinopeutta tai ylinopeutta, on kohteliasta päästää nopeammat ohi eikä jäädä leikkimään liikennepoliisia. Et edes voi tietää, onko toisella mahdollisesti päällä sellainen hätätilanne, että ylinopeus on aiheellinen. Esimerkiksi maaseudulla voi olla pakko lähteä viemään vaikkapa sairastunutta tai loukkaantunutta eläintä kiireellä eläinlääkärille.
Liikennepoliisin leikkiminen ei ole viisasta, mutta kyllä nämä selitykset vastuuttomalle kaahailulle ovat hulvattomia. Ilmeisesti bemarin ostamisen edellytyksenä on nykyään se, että on samalla hankkinut jatkuvasti sairaana olevan lemmikin?
Meillä muuten myös sama juttu, mies ajaa todella lähellä muita autoilijoita ja kun huomatan asiasta niin sanoo, että tässä autossa on jarrut.
Moottoritiellä ajelen aikan turvavälin päässä, mutta jos edessä oleva urvelo ei ymmärrä palata takaisin oikealle kaistalle ajelemaan sitä +1km päälle sallitun nopeuden, niin sitten lähestyn. Koska pidän ko. kuskia idioottina, niin katson aina sellaisen välin että oikealla puolella on reilusti tilaa palata, kun aloitan ahdistelemaan.
Muuten en tee näin ikinä, yksikaistaisilla teillä pidän turvavälin tai menen ohi.
Parasta on ne rekkakuskit jotka tulee ihan puskuri hipoen moottoritiellä roikkumaan taakse. Mitähän poliisit sanoisivat moisesta toiminnasta.
Ajan pidemmät matkat vakionopeudensäädintä käyttäen. Auton mittari heittää sen 4km/ h joten säädän sen mukaan. Lähes poikkeuksetta eteen ilmestyy auto, jonka nopeus seilaa 70-85, joten kyllä- valitan mutta ilmestyn edellä ajavan lähelle vain jos edellä ajavan nopeus seilaa- muuten pidän turvavälin.
Minun auto ylläpitää saman nopeuden ylämäessäkin, ja kuulemma joissain autoissa nopeus hidastuu vaikka käyttää vakionopeudensäädintä. Ystäväni auton mittari (japanilainen auto) näyttää 10km/ h liian vähän joten jos hän ajaa 85 niin todellinen nopeus onkin vain 75. Tässä on usein myös eroa kesä ja talvirenkaiden välillä. Tutustukaa autojenne ominaisuuksiin. Itse en ainakaan haluaisi ajaa kenenkään puskurissa kiinni ja toivon muidenkin ajavan tasanopeutta.
Turvaetäisyys on sitä pidempi mitä suurempi vauhti. Kun joku tulee nopeusrajoituksen mukaan ajaessani (todellinen nopeus mittarin virhe huomioiden) puskuriin kiinni roikkumaan niin turvaetäisyys pienenee. Silloin tietenkin hidastan. Yleensä bemarikuskikin tällöin ymmärtää ottaa etäisyyttä.
Tämä on jo loppuun asti riidelty aihe.
M60
Tällä viikolla oli tälläinen roikkuja, 80 km/h nopeudellakin turvaväli oli aivan onneton, hyvä ettei peräkoukussa ollut kiinni. Tuolla maantiellä liikkuu paljon hirviä, peräänhän tuo olisi törmännyt jos olisi tullut äkkijarrutus.
Vierailija kirjoitti:
Parasta on ne rekkakuskit jotka tulee ihan puskuri hipoen moottoritiellä roikkumaan taakse. Mitähän poliisit sanoisivat moisesta toiminnasta.
Miksi v***ssa sä ajat moottoritiellä sellaista vauhtia, että rekka pääsee roikkumaan sun perään?
Peräänajaja maksaa aina, kannattaa muistaa se. Itse hidasta vauhtia aina, jos joku alkaa hiillostaa, näin niistä pääsee äkkiä eroon.