Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (13649)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, oi voi.
Suomi laskussa vedonlyönneissä ja Australia nousussa.
Joku on koko kevään jankuttanut, että parempi ettei voiteta vaan tullaan toiseksi, jotta ei tarvitse järjestää kisoja.
Entäpä jos tullaan nyt tämän toiveen mukaisesti toiseksi ja siitä huolimatta ajaudutaankin kisojen järjestäjäksi, mikäli Australia voittaa?Australian voiton tullessa kakkonen ei järjestä kisoja automaattisesti. Se sovitaan erikseen, todennäköisin vaihtoehto on iso rahoittajamaa. Paitsi ehkä jos kakkonen oikein haluamalla haluaa järjestää, mutta kuulemma nämä on sovittu joka vuosi etukäteen, niin eihän kakkosta tiedetä siinä vaiheessa.
Saksa haluaa luultavasti pitää viisut, jos voittaja ei pysty järjestämään niitä.
Tänään jännitetään kumpi voittaa, Tanska vai Australia. Mukavaa viisuiltaa kaikille suomalaisille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko esiintyminen numerolla 17. Hyvä?
Taikauskoa, hyvä biisi voittaa miltä paikkasijalta tahansa.
Suomen esityksessä, sekä Peten tulkinnassa, että Lindan liveviulussa on kyllä jotain taikaa!
No kun ei ole. Just se puuttuu. On vain teknisesti millintarkkaan harjoiteltu näytelmä, joka ei kosketa. Puuttuu rentous, läsnäolo ja välittömyys.
Kun taas esim Deltassa on taikaa. Hänestä ei saa katsetta irti, kun hän laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävallan edustajan kanssa voisin pannakin. 💗
Rietas gay
Miksi Winner esiintyy tänään nimimerkillä Rietas gay?
Alkaa selkeästi euroviisujen erotiikka selättää winnerin. Rasittava tyyppi muutenkin.
Höpsistä. Winnerillä on aina paikka minun nahkahousuissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisuissa tänä vuonna monta hyvää ja taidokasta laulajaa, mutta biisit on ihan hirveitä tekeleitä. Siihen nähden Suomen taidolla hiottu ja oikeasti tasokas (Linda!) teos on melko vahvoilla.
Esim.
Ranska = taidokas nuori laulaja, mutta tää biisi on aivan hot mess. Sekava, outo, kliseinen, ärsyttävä. Imitoi Rosaliaa.Australia = vakuuttava, lavakarisman omaava laulaja, mutta biisi muovinen ja kliseinen. En muista siitä mitään jälkikäteen.
Tšekki = jälleen huikea laulaja, mutta taas imitoidaan edellisten vuosien voittajia, ja biisi on masentava, laahaava.
Kreikka = ”hassunhauska” sillisalaattia, joka on kopio Käärijän ja Erikan Ruoska-biisistä. En usko tuomariston arvostavan tätä.
Tuomaristolta siis uskon että Suomi voi saada kyllä korkeat pisteet.
Mutta sitten se yleisö. Tänä vuonna aivan ymmärrettävistä syistä kansainvälisellä tasolla todella suuri joukko boikotoi eikä äänestä ollenkaan (kuulun itse tähän joukkoon - katson, mutta en muuten osallistu ja rahoita). Jäljelle jää Israel-fanaatikot, joten en ylläty vaikka voitto menisi sittenkin sinne.En ymmärrä Tsekin moittimista kopioinnista. Eihän biisissä ole mitään samaa kuin JJn esityksessä??
Näitä kopioväitteitä nyt on aina.
Ihmiset ei edes oikeesti veraa niitä toisiinsa vaan apinoina siirtävät faktana eteenpäin.
No moi vaan hei, olen se apina joka tuon vertailun kirjoitti. Ihan on oma mielipiteeni. Olen klassista musiikkia ja musiikin teoriaa opiskellut ja soittanut 12 vuotta, ja kuuntelen musiikkia todella paljon muutenkin. Jotain pohjaa siis musiikin tietämykseen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deltan kappale ei ole minun suosikki. Samantyyppisiä kappaleita on paljon. Voittajassa on aina jotain erikoista ja tuossa ei ole. Ja voi olla että Australian olisi hankalampi voittaa kun eivät ole euroopassa. Uskon että Tanska vielä nousee tuolta. Suomen haluan voittavan ja alan siihen uskoakin.Tanska voisi tulla kakkoseksi. Romania ei viehätä.
Delta on kuin köyhän miehen Beyoncé. Ulkoasu matkii B:a ja vielä se naurettava nosturi flyygelin kannesta myös peritty Beyoncén konserttirekvisiittajäämistöstä. Ja se kimalleviitta on naurettava. Hyvin laulaa, mutta biisissä ei ole mitään erikoista. Ja Australia vaan EI VOI ikinä voittaa EUROviisuja.
Ja Linda on köyhän miehen Pamela Andersson.
Joo sitähän se on kovasti koittanut matkia.
Ja vieläpä jämähtänyt matkimaan sitä 90-luvun Pamelaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten Lordi saa tuotua nuo asut sitä mietin :D
Huhujen mukaan Lordi ja Linda kulkivat yhdessä turvatarkastuksen ohitse. Linda otettiin syrjään.
Miten naamamaski voi helpottaa esiintymispelkoa? Kun sen yhden maan edustaja esiintyy semn takia kasvot peitettynä, että sitä pelottaa esiintyminen.
Linda käy ylikierroksilla mitä olen haastatteluja nähnyt. Joku hyvä ja pehmeä viides sija voisi olla hänelle terveellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Miten naamamaski voi helpottaa esiintymispelkoa? Kun sen yhden maan edustaja esiintyy semn takia kasvot peitettynä, että sitä pelottaa esiintyminen.
No mulla esim auttaa se, että otan silmälasit pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisuissa tänä vuonna monta hyvää ja taidokasta laulajaa, mutta biisit on ihan hirveitä tekeleitä. Siihen nähden Suomen taidolla hiottu ja oikeasti tasokas (Linda!) teos on melko vahvoilla.
Esim.
Ranska = taidokas nuori laulaja, mutta tää biisi on aivan hot mess. Sekava, outo, kliseinen, ärsyttävä. Imitoi Rosaliaa.Australia = vakuuttava, lavakarisman omaava laulaja, mutta biisi muovinen ja kliseinen. En muista siitä mitään jälkikäteen.
Tšekki = jälleen huikea laulaja, mutta taas imitoidaan edellisten vuosien voittajia, ja biisi on masentava, laahaava.
Kreikka = ”hassunhauska” sillisalaattia, joka on kopio Käärijän ja Erikan Ruoska-biisistä. En usko tuomariston arvostavan tätä.
Tuomaristolta siis uskon että Suomi voi saada kyllä korkeat pisteet.
Mutta sitten se yleisö. Tänä vuonna aivan ymmärrettävistä syistä kansainvälisellä tasolla todella suuri joukko boikotoi eikä äänestä ollenkaan (kuulun itse tähän joukkoon - katson, mutta en muuten osallistu ja rahoita). Jäljelle jää Israel-fanaatikot, joten en ylläty vaikka voitto menisi sittenkin sinne.En ymmärrä Tsekin moittimista kopioinnista. Eihän biisissä ole mitään samaa kuin JJn esityksessä??
Näitä kopioväitteitä nyt on aina.
Ihmiset ei edes oikeesti veraa niitä toisiinsa vaan apinoina siirtävät faktana eteenpäin.
No moi vaan hei, olen se apina joka tuon vertailun kirjoitti. Ihan on oma mielipiteeni. Olen klassista musiikkia ja musiikin teoriaa opiskellut ja soittanut 12 vuotta, ja kuuntelen musiikkia todella paljon muutenkin. Jotain pohjaa siis musiikin tietämykseen on.
Sä missään mitään ole opiskellut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deltan kappale ei ole minun suosikki. Samantyyppisiä kappaleita on paljon. Voittajassa on aina jotain erikoista ja tuossa ei ole. Ja voi olla että Australian olisi hankalampi voittaa kun eivät ole euroopassa. Uskon että Tanska vielä nousee tuolta. Suomen haluan voittavan ja alan siihen uskoakin.Tanska voisi tulla kakkoseksi. Romania ei viehätä.
Delta on kuin köyhän miehen Beyoncé. Ulkoasu matkii B:a ja vielä se naurettava nosturi flyygelin kannesta myös peritty Beyoncén konserttirekvisiittajäämistöstä. Ja se kimalleviitta on naurettava. Hyvin laulaa, mutta biisissä ei ole mitään erikoista. Ja Australia vaan EI VOI ikinä voittaa EUROviisuja.
Ja Linda on köyhän miehen Pamela Andersson.
Joo sitähän se on kovasti koittanut matkia.
Ja vieläpä jämähtänyt matkimaan sitä 90-luvun Pamelaa.
Nykyään Pamela on ihanan fressi aikuinen nainen, joka ei yrittääkään esittää parikymppistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurovision World pollissa Suomi on ollut aiemmin ylivoimainen ykkönen, mutta nyt Australia kirii Suomea kiinni. Ovat saaneet eilen toissapäivänä lähes yhtä paljon ääniä. Tästä syystä uskon, että Australia tulee saamaan myös hyvän telesaaliin. Suomi menee ehkä edelle, mutta Australia tulee voittamaan juryt ja siten koko kisan.
Mikäli juryt tosiaan asettuu Australian, Ranskan tai minkä tahansa muun maan taakse samalla tavalla kuin aikanaan Ruotsin taakse, on piste-eroa yleisöäänillä aivan mahdoton kuroa umpeen kuten jo aiemmin nähtiin, kun aivan valtavan yleisöäänimäärän saanut Käärijäkään ei siihen kyennyt.
Se olikin oikeusmurrhha. Nyt meijän biisissä on toivottavasti sitten sitä musikaalisuutta ja taiteellisuutta ym riittävästi että saadaan juryt mukaan enemmän kuin silloin. Käärijäkin veti esim omalla kielellään laulun toisin kuin Loreen, ja silti kävi niinkuin kävi :(
Loreenin ja Käärijän laulutaidoissa oli aika iso ero, mutta tykkäsin kyllä enemmän silti Käärijän aitoudesta ja persoonallisuudesta. Juryt ei niitä ominaisuuksia niin arvostaneet.
Käärijä sai Juryiltakin pisteitä kyllä. Esitykseen ja lavasteisiin oli panostettu. Sitäpaitsi biisi oli hyvä.
23 ja 24 jurypisteet ratkaisivat voiton. Kyllä se nyt vain on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei sitten todellakaan ole varaa kustantaa seuraavia Euroviisuja, niiden järjestäminenhän tulisi ihan helvetin kalliiksi! Itse pidän peukut ja varpaat pystyssä, ettei voittoa tulisi. Toinen, tai kolmas sija olisi paras, niin joku muu saisi kustantaa seuraavat viisut.
Onko meillä silloin jo uusi hallitus. Taitaa nousta vasemmisto. Tampereella riittää vasemmistolaisia.
Mitä sillä on tekemistä sen kanssa, että on ihan tolkuttoman kallista järjestää Euroviisut?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on takana Bulgarian ja Romanian viime hetken aggressiivisessa vedonlyönnissä?
Ma nn et kautta ma ailman ovat her änneet äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan tekstityksen pois illan lähetyksestä. Ei tartte lukea niitä älyttömiä sanoituksia, voi keskittyä
itse musiikkiin.
Saako Silvennoisen läpälää-selostuksen pois päältä muuten kuin hiljentämällä volyymin joka biisin jälkeen?
Mikon äänihän on yhtä kuin viisut, ja ne sanoitusten näkymiset just hauska, se Viron Erkkikin.
Mitä kattelee tota vedonlyöntiä niin tällä hetkellä momentum on Bulgarialla. Nousee kolmanneksi kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedonlyönti nyt :
1. suomi 41% 2. australia 22% 3. kreikka 4. israel 5. romania 6. bulgaria
Koskenkorva 38%
Joo, mitä lasissa illalla🥂🍷🥃🍸🍹🍻🍺🧋🥤🥛?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kattelee tota vedonlyöntiä niin tällä hetkellä momentum on Bulgarialla. Nousee kolmanneksi kohta.
Eikä, saan tosta migreenin.
Sielläkin menee kello yhteen asti ratkaisu.