Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7933)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on aika! Kiitos siis aloituksesta.
Itse olen tähän mennessä vahvistetuista kappaleista kuunnellut Albanian, Montenegron ja Moldovan. Mikään näistä ei erityisemmin vakuuttanut ja vähän harmitti kun Moldovalla ei ollut ketään eeppistä soittoniekkaa riveissä.
Moldovahan on just superhyvä tänä vuonna, kunnon länsimaista räppiä, mikä on ihan tätä päivää kaikkialla. Kiitos Moldova ja menestystä finaaliin
Vierailija kirjoitti:
Luxemburgin esityksestä tuli mieleen se yksi tanskalainen esc voittaja, jossa oli joku huilisoolo. Mikä sen nimi olikaan?
Only teardrops. Sen säveltäjä on ollut mukana säveltämässä Luxemburgin kappaletta.
Tanskalla ja Ranskalla pudotusta vedonlyönneissä. No Ranska ei olekaan mun makuun. Australian suosiota ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä Kypros pääsi jatkoon sillä ulinalla? Eihän se nainen osannut laulaa eikä edes tanssia. Yritti olla Shakira, mutta epäonnistui pahasti. Eikös semeissä pitäny olla juryt?
Mietit sitä samaa mitä kaikki muutkin. Odotan mielenkiinnolla semin tuloksia
Omat fanit, oliko tämä se Love Islandissa ollut juuri, naapuriäänestys tuolla suunnalla myös vahvaa.
Antigoni on sitä paitsi englantilainen ja britit sai äänestää eilen.
Jos kaksi parasta asiaa, mitä Britit saavat aikaan ovat Antigoni ja Kompuutterimies95 ja Saksa tuo lavalle toisen Antigonin, Italia Temu-Engelbert Humperdinckin ja Ranska Les Miserables 2.0:n, niin oikeastaan ihan hyvä, että myös maksavat siitä ilosta, että saattavat jotkut kuulla finaalissa sen "Zero points" tässäkin joukossa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tähän mennessä vahvistetuista kappaleista kuunnellut Albanian, Montenegron ja Moldovan. Mikään näistä ei erityisemmin vakuuttanut ja vähän harmitti kun Moldovalla ei ollut ketään eeppistä soittoniekkaa riveissä.
Moldovahan on just superhyvä tänä vuonna, kunnon länsimaista räppiä, mikä on ihan tätä päivää kaikkialla. Kiitos Moldova ja menestystä finaaliin
Viva Moldova kuuluu huumoribiisien sarjaan. Moldovalla on näitten teossa pitkät perinteet.
Vierailija kirjoitti:
Upea Tsekki!
Taitava laulaja mutta kappaleen sanoitus on aikamoista tajunnanvirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä Luxenburgin laulu kuulostaa niin oudolta. Ei hyvä.
Eva Marialla laulu meni hieman vihkoon, mutta annetaan armoa: hän on parikymppinen elämänsä toisella isommalla keikalla. Ensimmäinen oli Luxemburgin viisukarsinta.
Pari kertaa meni hiukan nuotin viereen, mutta oikeasti oli ihan hyvä kappale. Monella muullakin meni nuotin vierestä ilmeisesti jännityksen vuoksi, mutta tie vei silti finaaliin.
Juontajista Rebel Rhyder on parempi, vaikka kummallisen huonoja molemmat. Varsinkin Rebel on yleensä menevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia voittaa. Luonteva, vahva ja lumoava esitys. Delta on kisan ehdoton kuningatar, hyvin tiukasti tässä ajassa kiinni biisi ja esitys. WAU!
Vähän teennäinen ja muovinen. Ja se virheetön hammasrivistö. Lauloi komeasti, mutta esityksen loppu oli hullunkurinen.
Hohhoijaa, ja Linda ei ole?
Ei. Lindalla on vielä 90 luvun blondi. Ei jenkkien hiuslisäkkeitä.
Lindalla on lisäkkeet, käy samalla kampaajalla kuin Felicia, luin jostakin tän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luxemburgin esityksestä tuli mieleen se yksi tanskalainen esc voittaja, jossa oli joku huilisoolo. Mikä sen nimi olikaan?
Only teardrops. Sen säveltäjä on ollut mukana säveltämässä Luxemburgin kappaletta.
Kiitos tiedosta👍
(Eka samanlainen viesti meni jonoutukseen, ei täällä saa näköjään olla ystävällinenkään.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viva Moldova kuuluu huumoribiisien sarjaan. Moldovalla on näitten teossa pitkät perinteet.
Ei täysin huumoria, koska Moldovan toive on, että Eurooppa muistaa Moldovan olemassaolon ja siitä tämä kappale oikeastaan kertoo
Vierailija kirjoitti:
Mul paska telkkari? Mut miksi äänentoistossa jotain rutinaa?
Kannattaa käydä läpi ne asetukset. Moni ei tee mitään kun ostaa telkkarin ja valittaa sitten huonosta äänenlaadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me taas mutsin 82-vee katsotaan edelleen yhdessä joka vuosi kuten 1970-luvun lopulta saakka 😁
Hesarin viisu-uutisten kommenteissa Reinot, Liisat, Marjat ja Teuvot narisevat joka päivä siitä, että EuroVISION kilpailuissa on esiintyjillä esiintyvän taiteilijan vaatetusta päällä, koreografia sekä lavastukseen on panostettu. Heidän mielestään viisut pitäisi lähettää vain Radio Suomesta ja artisteista ei saisi julkaista minkäänlaisia kuvia tai muitakaan tietoja kuin nimen ennen viisulähetystä. He eivät muista, kuinka jo Kojon punaisesta nahka-asusta kirjoitettiin Avussa ja Seurassa aikoinaan.
Valittajat eivät tajua sitä, että musiikkiesityksissä on jo vuosisatojen ajan satsattu myös visuaalisuuteen ja koreografiaan tulemassa esitystä. Ei edes Mirjam Helin-laulukisoihin mennä esiintymään suoraan suihkun jälkeen ensimmäisissä käteensattuneissa vaatteissa.
Kaikki nyt ymmärtää visuaalisuuden merkityksen, mutta musiikki on pääasia. Nämä keinotekoisesti luodut, seksiä tihkuvat esitykset eivät juurikaan sitten enää rekisteröidy kenenkään mieleen jälkeenpäin. Ne eivät mitenkään oikein tahdo edes erottua toisistaan. Kukaan ei niitä kohta enää muistaa. Onko siis tällainen kertakäyttöisyys jokin meriitti? Vähänkään musiikkia kuuntelevat kyllä erpttavat kököt lainaukset sieltä ja täältä, kun on oikein ahkerasti kopsailtu juttuja vähän sieltä ja täältä.
Norja on ihan huippu, oikeaa viisuasennetta ja outoutta! Saattaa olla jopa voittoisa musta joutsen? Tykkäsin kyllä Ranskankin biisistä. Ekafinaalin Virosta tykkäsin myös, ihme kun putosi. Kammottava Kroatian suruviisu ja paatoksellinen äiti-tytär-mummo -hoilotus (joita on aina vähintään yksi näissä kekkereissä, femikärsijöiden tilalla litnia maskukärsijöistä) meni jatkoon, mitä ihmettelen. Lienee diaspora-ääniä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt Ranska! jännä nähdä tää
Monroella on karismaa ja lauluääntä. Tanssijat ovat tässä show’ssa turhia. Hän olisi ansainnut paremman biisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia voittaa. Luonteva, vahva ja lumoava esitys. Delta on kisan ehdoton kuningatar, hyvin tiukasti tässä ajassa kiinni biisi ja esitys. WAU!
Vähän teennäinen ja muovinen. Ja se virheetön hammasrivistö. Lauloi komeasti, mutta esityksen loppu oli hullunkurinen.
Tiedät että ottaa lisäkkeitä siellä?
En kyllä edes oytanut siihen kantaa, sanoin ettei jenkkien lisäkkeet. Jos vrt Deltaan tajuat eron.
Vierailija kirjoitti:
Tanskalla ja Ranskalla pudotusta vedonlyönneissä. No Ranska ei olekaan mun makuun. Australian suosiota ihmettelen.
Siellä oddsien loppupäässä saa eurollakin 400-500 euroa takaisin, joten pieni hinta suuresta yllätyksestä. Laitan kyllä muutaman roposen Serbialle.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Olen se "outo lintu vissiin" näin metalheadina tykkäsin itse Romanian esityksestä enemmän ihan vain bändinä. Nyt kun oli kaikkea ihme liikkeitä ja kaapeleita ja rekvisiittaa niin en niinkään.
Sitten taas jotkut jotka eivät pidä rokista olivat tykänneet lavastuksesta ja Romania nousi heille. Kuulemma muistutti lady gagaa...
Eli olen virallisesti ulkona "omastakin genrestä". Sniif. ;)
Mä en usko, että suomalainen ei voi hyvällä tahdollakaan olevansa outo lintu "metalheadina". Meillähän on asukaslukuun suhteutettuna maailman eniten metallibändejä ja aina oltu ns. hevikansaa.
Viisut on muutenkin ihan suosiossa metalliväen keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät että ottaa lisäkkeitä siellä?
En kyllä edes oytanut siihen kantaa, sanoin ettei jenkkien lisäkkeet. Jos vrt Deltaan tajuat eron.
Jutussa puhuttiin lisäkkeistä muistikuvani mukaan, Felicialla ilmeisesti sellaiset myös.
Ei. Luultavasti briteissä