Mitä ajattelette tästä? Serkku meni naimisiin ja sinne ei kutsuttu muita kuin työkavereita ja muutama sukulainen.
Siis mua ei pätkääkään haitannut heidän häänsä, tai se, että mua ei kutsuttu, se ei harmita, koska siellä ei ollut ketään tuttuja, kenen kanssa oikeastaan olisin keskustellut ja olisin tuntenut oloni yksinäiseksi niissä häissä.
Kuitenkin mun äidin kautta, joka oli kutsuttu, oli pyydetty, että jos multa saisi lainaksi vanhan ison hienon pärekorin sinne roskakoriksi, johon vieraat voi paiskia virosta tuotuja kaljatölkkejä. Mä annoin luvan, ihan sama jos lainasivat, se tuli kuitenkin ehjänä siistinä takaisin, mutta nyt jälkeenpäin mä ajattelen, että mä olen vain joku roskapönttö heille noin kuvainnollisesti. Mehän ei muuten olla oikeastaan missään tekemisissä. Kuvittelenko vain, vai voiko tämä olla vihje? Heidän suvun jäsenillä on muutenkin ollut aika veetuileva puhetyyli, toisinaan jopa moukkamainen niiden häiden jälkeenkin. Tuntuu että he ei oikein arvosta mun työpaikkaakaan, kun sinne tunkeilevat henkilökunnan mun työkavereiden juttusille ilman esittelyjä. Toisaalta he ovat myös sanoneet että mä asun jossain niin syrjässä, missä he eivät voisi asua, eli tänne he ei koskaan tule käymään, koska heitä ei ilmeisesti kiinnosta mun vapaa-aikani töistä. Mun harrastukset on sellaisia että, heitä ei kiinnosta ja he ovatkin ilmaisseet sen. Sisareni hautajaisissa mulle tultiin haudalla sanomaan, että mä olen yksin mökissäni ja työtön. Voiko ne ihmiset oikeasti olla niin tyhmiä, että ne ei käsitä olevansa aika moukkia? Mä olen lapseton nainen ja tämä morsiamen äiti sanoi ohimennen kerran, että lapset ovat elämän suola. (hehän ovat saaneet lastenlapsiakin.) Välillä tuntuu, että kaikki mitä se perhe sanoo, on sellaista itsekehua ja toisaalta minun aliarvioimista. Mitä ajatuksia tämä herättää??
Kommentit (86)
En todellakaan lue tuollaista litaniaa.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei selviä, jos sitä ei selvitä avaamalla yksityiskohtia.
En kyllä yhtään ihmettele että eivät tahdo olla tekemisissä. Olet rasittava.
Joidenkin naisten käytös ja ajatusmallit ovat todella koomisia. Ensimmäisessä lauseessa väitetään ettei muka haittaa, ja silti on asia vaivannut aloittajan höyryävässä päässä niin paljon että pitää kirjoittaa runomittainen avaus ja kysellä tuntemattomien mielipiteitä nettifoorumilla. 😂
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ihmettele että eivät tahdo olla tekemisissä. Olet rasittava.
Mistä niin päättelet?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin naisten käytös ja ajatusmallit ovat todella koomisia. Ensimmäisessä lauseessa väitetään ettei muka haittaa, ja silti on asia vaivannut aloittajan höyryävässä päässä niin paljon että pitää kirjoittaa runomittainen avaus ja kysellä tuntemattomien mielipiteitä nettifoorumilla. 😂
Mun kirjoitustyyli voi olla aika syvältä. Pahoittelen etten todellakaan ole taitava äidinkielessä. Toivottavasti edes nyt ymmärtäisit, mitä yritän sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että aloitus on väärin muotoiltu ja asian ymmärtää väärin
Jos ette ole tekemisissä, ainut tapa miten hän on saanut tietää pärekorin olemassaolosta, on se että äitisi on sanonut, Marjatalla on hieno pärekori, haluaisitko lainata. Syytä äitiäsi.
Tuo pärekorijuttu on outo. Eikö se ole yksi ja sama, mihin roskat häissä laitetaan?
En olisi lainannut sitä pärekoria serkulle ennen kuin olisivat kertoneet hyvän perustelun sille, miksi he tarvitsevat häihinsä minun pärekorini roskakorikseen.
Toisaalta sanotaan, että häissä pitäisi olla jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä ja jotain lainattua, mutta tarkoittiko se morsiamen asua?
Muuten tuohon kutsumattomuuteen kommentoisin, etteivät kaikki pidä isoja häitä. En minäkään kutsunut serkkujani häihini. Enkä edes työkavereita. Mutta ei olisi tullut mieleen myöskään pyytää heiltä lainaksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pärekorijuttu on outo. Eikö se ole yksi ja sama, mihin roskat häissä laitetaan?
En olisi lainannut sitä pärekoria serkulle ennen kuin olisivat kertoneet hyvän perustelun sille, miksi he tarvitsevat häihinsä minun pärekorini roskakorikseen.
Toisaalta sanotaan, että häissä pitäisi olla jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä ja jotain lainattua, mutta tarkoittiko se morsiamen asua?
Muuten tuohon kutsumattomuuteen kommentoisin, etteivät kaikki pidä isoja häitä. En minäkään kutsunut serkkujani häihini. Enkä edes työkavereita. Mutta ei olisi tullut mieleen myöskään pyytää heiltä lainaksi mitään.
Juu, nykyään häihin kutsutaankin enemmän kavereita kuin sukulaisia, kuulemma. Se pärekori homma alkoi vasta jälkeenpäin harmittamaan, kun tajusin miten ne ihmiset ajattelee minusta, tai miten ne esimerkiksi meni mun työpaikalle kutsumattomana hölisemään. Tai miten ne on vähätellyt tätä mun kotia ja jotenkin myös naureskellut mun satunnaista työttömyyttä, lapsettomuutta ja yksin eloa, (myös hautajaisissa) siten kummastelevasti. Tulee tunkeileva olo
Ap
Siis sua ei haitannut, mutta kirjoitit siitä novellin?
Kuulostaa siltä että nuo ihmiset ovat aika juntteja. Mutta varmaan ovat halunneet sen pärekorin ihan koska se on ehkä ollut käytännöllinen (helppo heittää tölkkejä siihen, riittävän iso, kevyt kuljettaa) eikä tuohon lainaamiseen varmasti liity mitään syvempää viestiä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kappalejako helpottaisi lukemista.
Kyllä ihmiset voivat olla niin typeriä ja itseriittoisia, että eivät itse edes ymmärrä sitä olevansa. Lisäksi heillä saattaa olla narsistisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kappalejako helpottaisi lukemista.
Pahoittelen vielä epäselvyyttä. Äidinkieleni on surkealla tasolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole tekemisissä, ainut tapa miten hän on saanut tietää pärekorin olemassaolosta, on se että äitisi on sanonut, Marjatalla on hieno pärekori, haluaisitko lainata. Syytä äitiäsi.
Äitini ei ole kertonut pärekorista, vaan se on ollut täällä jo asunnon esittelyvaiheessa myyntihetkellä,lojunut hylättynä, ennen kuin mä ostin tämän, jolloin hän on saanut tietää sen olemassa olosta kun on käynyt uteliaana täällä urkkimassa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset voivat olla niin typeriä ja itseriittoisia, että eivät itse edes ymmärrä sitä olevansa. Lisäksi heillä saattaa olla narsistisia piirteitä.
Kiva kun joku ymmärsi mun ajatuksen juoksua , kiitos.
Ap
Morsiamen äiti tuli tänne un kotiin kerran ja ilmoittaa mulle, että hän ja mun mies kollega ovat sielunkumppaneita. Mä olin että ahaa. Mä en ole häntä tai ketään muutakaan sukulaista esitellyt mun työpaikalla.
Ap
En edes myisi hienoa vanhaa pärekoriani. Enkä varsinkaan lainaisi.
Mulle tulee mieleen, että sulla on huono itsetunto.