Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6346)

Vierailija
6101/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tämän tanskan ekaa kertaa. 7 kouluasteikolla. Äijä näytti ihan Sonny Montellilta Amityville II-elokuvasta. 🧟‍ Jos Pete Parkkosen perseenkeikutus löysissä nahkabyysissä oli jonkun mielestä naurettavaa niin tuon vasta oli. Sitten esitys, jos pysyy samana: Kiehnäävät bi-orgiat lasilootassa. Mitä lapset nyt ajattelee? 

Lapset ajattelee että ne on lasilootassa ja haluaa sieltä ulos. Sinä sen sijaan paljastit aikuisen ajatuksen joka on vain sinun omasi.

Väitätkö nyt oikeasti ettei siellä vitriinissä muka olla esittämässä juuri sitä itseään?

Vierailija
6102/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUOMI!

-winner-

Tässä itävallan naisihminen on ehdottomasti saksan biisin kannalla, voi ei. Näin ajatukset jakaantuvat. Ei kaikki tykkää suomen biisistä. 

Mutta saksan biisi kun eivät itsekään siitä tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6103/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindan ikätoveri täällä. Etoo todella pahasti tämä Lindan ja Peten lyttääminen, negatiivista kommenttia sivutolkulla. Ihan oikein teille kaikille, jos voittavat, siitäs saatte riidankylväjät ja negatiivisuuden liekinheittimet. 

En pääse siitä tunteesta että Lindaa mollataan koska media aikoinaan opetti ihmiset siihen, aivopesi suorastaan. Siis siihen aikaan kun hän tuli julkisuuteen. Herranjestas häntä lyötiin kuin vierasta sikaa. Aika oli silloin todella raadollinen kauniille naisille, saati sitten blondeille. Auta armias jos tuli menestystä, se ei ollut hyväksyttävää, et vaan voinut olla kaunis ja seksikäs ja menestynyt ja lahjakas yhtä aikaa. Sitä ei hyväksytty, sut lytättiin maan rakoon. Se oli ajan henki, luoja paratkoon. Voi ihmisiä mitä susia olitte kanssaihmisiänne kohtaan. Eikä vieläkään olla opittu siitä pois, kuten tästä ketjusta kristallinkirkkaasti näkee. 

Olin itsekin vetävän näköinen pitkäsäärinen blondi 90-luvulla ja tiedän omakohtaisesti mitä Linda sai kokea, pienemmässä mittakaavassa tietenkin kun en ollut mikään julkkis. Ja nyt mun pitää antaa täydet pisteet, 12 points! homoyhteisölle, joka oikeastaan ainoana siihen aikaan hyväksyi minut ja kaltaiseni juuri sellaisina kuin oltiin. Valtava kiitos teille siitä jos nyt joku teistä lukee tätä! Annoitte tilaa olla kaunis nainen täysin omana itsenä, kannustitte tyyliin you go girl, olet upea! Ilman mitään negatiivisuutta tai taka-ajatuksia, täysin vilpittömästi. Siinä oli sellaista aitoa inhimillisyyttä ja elämäniloa, joka tuottaa mulle onnellisuutta vielä tänäkin päivänä. Sitä on ikävä, ja sitä valitettavasti tosi vähän edelleenkään näkee. Milloin me ihmiset opitaan jos koskaan..

Vierailija
6104/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äähhh Sarah saksasta on nyt niin mainostettu, en ymmärrä , en ymmärrä. Sekin saatta tuolla menolla voittaa. Kaikki voi mennä päälleen.

Vierailija
6105/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindan ikätoveri täällä. Etoo todella pahasti tämä Lindan ja Peten lyttääminen, negatiivista kommenttia sivutolkulla. Ihan oikein teille kaikille, jos voittavat, siitäs saatte riidankylväjät ja negatiivisuuden liekinheittimet. 

En pääse siitä tunteesta että Lindaa mollataan koska media aikoinaan opetti ihmiset siihen, aivopesi suorastaan. Siis siihen aikaan kun hän tuli julkisuuteen. Herranjestas häntä lyötiin kuin vierasta sikaa. Aika oli silloin todella raadollinen kauniille naisille, saati sitten blondeille. Auta armias jos tuli menestystä, se ei ollut hyväksyttävää, et vaan voinut olla kaunis ja seksikäs ja menestynyt ja lahjakas yhtä aikaa. Sitä ei hyväksytty, sut lytättiin maan rakoon. Se oli ajan henki, luoja paratkoon. Voi ihmisiä mitä susia olitte kanssaihmisiänne kohtaan. Eikä vieläkään olla opittu siitä pois, kuten tästä ketjusta kristallinkirkkaasti näkee. 

Olin itsekin vetävän näköinen pitkäsäärinen blondi 90-luvulla ja tiedän omakohtaisesti mitä Linda sai kokea, pienemmässä mittakaavassa tietenkin kun en ollut mikään julkkis. Ja nyt mun pitää antaa täydet pisteet, 12 points! homoyhteisölle, joka oikeastaan ainoana siihen aikaan hyväksyi minut ja kaltaiseni juuri sellaisina kuin oltiin. Valtava kiitos teille siitä jos nyt joku teistä lukee tätä! Annoitte tilaa olla kaunis nainen täysin omana itsenä, kannustitte tyyliin you go girl, olet upea! Ilman mitään negatiivisuutta tai taka-ajatuksia, täysin vilpittömästi. Siinä oli sellaista aitoa inhimillisyyttä ja elämäniloa, joka tuottaa mulle onnellisuutta vielä tänäkin päivänä. Sitä on ikävä, ja sitä valitettavasti tosi vähän edelleenkään näkee. Milloin me ihmiset opitaan jos koskaan..

Otan osaa elämääsi kauniina naisena. Voimia ja jaksamista.

Vierailija
6106/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko äänestää?

Itse en meinaa, en viitsi maksaa 1,50 siitä.

Vierailija
6107/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa elämääsi kauniina naisena. Voimia ja jaksamista.

Täydellinen esimerkki siitä että mitään ei olla opittu, sama meno jatkuu. (Kirjoitin mennessä aikamuodossa mutta toki jätit sen huomioimatta).

Vierailija
6108/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko äänestää?

En ole ikinä viisuissa äänestänyt, vaikka olisin kuinka jonkin maan biisistä pitänyt..Sama juttu tänä vuonna.

Vierailija
6109/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko äänestää?

No kakkossemissä ei saada, mutta finaalissa tietty taas kyllä.

Vierailija
6110/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yleensä välitä euroviisuista, mutta uteliaisuudesta nyt katsoin Suomen edustajan esityksen. Eikös tämän tyyppinen yliampuvan teatraalinen ja räiskyvä, hieman eri tyylilajeja yhdistelevä jippoilu ole ollut jo vuosia euroviisuissa menestyvä resepti. Pitää olla nätti mies ja seksikäs nainen. Rasti ruutun joka kohtaan. Ja tämä esitys on siis finaalissa. Hyvä me! 

Täytyy myös antaa pisteet kaikille esityötä tehneille edellisille Suomen edustajille, erityisesti siis Käärijälle, joka on saanut aikaan sen, että euroilijat ylipäätään kallistavat korvansa Suomen viisuille. Tähän prosessiin on mennyt muuten vuosikymmeniä. Aikaisemmin oli nimittäin niin, että vaikka Suomen edustajat olisivat olleet vaikka mitä, Suomen edustuskappaleita ei noteerattu niin mitenkään, vaikka olisivat olleet ihan samaa tasoa kuin ne kaikki muutkin.

Ja tämä Käärijän menestys on muuten huvittavasti kääntänyt narratiivin todella nopeasti sellaiseksi, että "Suomihan pärjää aina viisuissa". Etenkin siis ulkomaalaiset kirjoittelevat tällaista, me suomalaiset kyllä muistamme että näin ei todellakaan ole ollut :D. Nytkin kun Linda sai soittaa viuluaan livenä, alkoi netissä valitus että "Suomea aina suositaan ja Suomea yritetään keinolla millä hyvänsä puskea voittajaksi joka vuosi". Siis milloin ja miten muka?! Itse kun aloitin viisujen katsomisen vuonna 1990 niin hyvin on muistissa ne pitkät pimeät vuodet... Ja toki suurin osa meidän biiseistäkin oli järkyttävää kuraa.

Älä muuta sano. Ne pitkät, pimeät vuodet.💀 Kaikkensa antoi ja pettyä sai. Hiukkasen kun uskalsi toivoa, CatCat, Edea, Laura Voutilainen, niin sitä kovemmin tuli turpiin. Sitten seurasi välivuosi ja alkujaan tuhoon tuomittuja kokelaita, Jasmine, Nina Åström, Geir Rönning...

En ole koskaan tykännyt Lordista mutta pelkkänä asiana se voitto oli ihme. Siitä suunta olikin taas suoraan alas. Jumbosijoja ja semikarsiutumisia seuraavat 16 vuotta (välissä Softengine mutta sekin vähäinen noste piti heti pilata Kurikalla) kunnes Blind Channel mursi kirouksen. 

Ja silloinkin heti seuraavana vuonna 2022 The Rasmus hätyytteli taas jumbosijoja. 

Softengine <3. Mitähän pojat tekevät nykyään, silloin olivat teinejä eli nykyään jo aikalailla kolmekymppisiä :D. 

Mutta joo se oli vain pieni valonpilkahdus pimeässä, ei ollut juhlittavaa ei. Siksi tämä nykyinen päivänpaiste tuntuu erityisen hyvältä. Katsotaan kauanko se kestää.

Vierailija
6111/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko äänestää?

En ole ikinä viisuissa äänestänyt, vaikka olisin kuinka jonkin maan biisistä pitänyt..Sama juttu tänä vuonna.

Mä taas olen äänestänyt joka ikinen vuosi siitä lähtien kun yleisöäänestys tuli :D.

Eli kyllä äänestän tänäkin vuonna (vaikka tämä Israel-sekoilu syökin fiilistä). Asuinmaassani onneksi äänet on halvempia, n. 50 senttiä / kpl.

Vierailija
6112/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äähhh Sarah saksasta on nyt niin mainostettu, en ymmärrä , en ymmärrä. Sekin saatta tuolla menolla voittaa. Kaikki voi mennä päälleen.

Älä huoli, ei todellakaan voita.

Vierailija
6113/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko äänestää?

Nyt on monta "itämaata" mukana, jotka äänestävät toisiaan nyt ja finaalissa. Finaalissa menee minun äänet Linda ja Pate, muille ei heru pisteitä. 

En tuhlaa puhelinrahojani muille.

Vierailija
6114/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatteko äänestää?

Nyt on monta "itämaata" mukana, jotka äänestävät toisiaan nyt ja finaalissa. Finaalissa menee minun äänet Linda ja Pate, muille ei heru pisteitä. 

En tuhlaa puhelinrahojani muille.

Eli asut siis ulkomailla vai?

Vierailija
6115/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tämän tanskan ekaa kertaa. 7 kouluasteikolla. Äijä näytti ihan Sonny Montellilta Amityville II-elokuvasta. 🧟‍ Jos Pete Parkkosen perseenkeikutus löysissä nahkabyysissä oli jonkun mielestä naurettavaa niin tuon vasta oli. Sitten esitys, jos pysyy samana: Kiehnäävät bi-orgiat lasilootassa. Mitä lapset nyt ajattelee? 

Lapset ajattelee että ne on lasilootassa ja haluaa sieltä ulos. Sinä sen sijaan paljastit aikuisen ajatuksen joka on vain sinun omasi.

Väitätkö nyt oikeasti ettei siellä vitriinissä muka olla esittämässä juuri sitä itseään?

Mitä sitä itseään? Tai siis miten Tanska olisi millään tavalla epäsopivampi esitys kuin mikään muukaan viime vuosina, tai jopa vuosikymmeninä? Googlaa vaikka Islanti 1997. Tai Achille Lauron Stripper (josta mä oikeastaan tykkäsin :D).

Vierailija
6116/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUOMI!

-winner-

Tässä itävallan naisihminen on ehdottomasti saksan biisin kannalla, voi ei. Näin ajatukset jakaantuvat. Ei kaikki tykkää suomen biisistä. 

Saksan biisi on köyhän naisen/miehen shakira.  Kuuntelemalla kappaletta ei tietenkään saa pakara ja reisibonaria, mikä taitaa olla se keskeisin juttu Saksan biisissä. Tietysti jos mittapuuna on mahdollisimman halpa tyylittömyys, niin tässä on voittaja-ainesta.

Vierailija
6117/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä kun joku nostetaan ylös ja korkealle. Sarah saa tuolla itsenäisen naisen  (vai mikä se nimi on) asenteella ja mainostamisella ihmiset kääntymään. 

Mutta kun katsoo sen vaatteen repimisen, niin tulee katujengit mieleen, mitä nainen antaakaan tehdä itselleen. Tämäkö olisi vahvan naisen elämää?

Vierailija
6118/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 11 päivää sitten Eurovision scoreboardista kuvan ja nyt tänään toisen. Näin oli etusivun maiden pisteet muuttuneet. Suomelle tosi hyvä, kun oli jo ykkösenä alunperinkin, niin jo olemassa olevilta äänestäjiltä ei voi saada yhtä paljon lisää kuin alempana olevat. Ja kertoi, että myös uudet, ei vain Hc-viisufanit, tykkäävät Suomen biisistä.

1

Romania

+52906

2

Croatia

+40542

3

Finland

+40015

4

Denmark

+23287

5

Bulgaria

+22938

6

Serbia

+21731

7

Moldova

+21296

8

Czechia

+14948

9

Greece

+14844

10

Australia

+14721

11

Albania

+11807

12

Sweden

+8678

13

Malta

+5784

14

Switzerland

+3998

15

France

+3960

16

Cyprus

+2028

17

Montenegro

â’798

Vierailija
6119/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä kun joku nostetaan ylös ja korkealle. Sarah saa tuolla itsenäisen naisen  (vai mikä se nimi on) asenteella ja mainostamisella ihmiset kääntymään. 

Mutta kun katsoo sen vaatteen repimisen, niin tulee katujengit mieleen, mitä nainen antaakaan tehdä itselleen. Tämäkö olisi vahvan naisen elämää?

Höh höh, tekopyhää ku katsoo Suomen paljasteluja milloin minäkin vuonna.

Vierailija
6120/6346 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUOMI!

-winner-

Saksan biisi on köyhän naisen/miehen shakira.  Kuuntelemalla kappaletta ei tietenkään saa pakara ja reisibonaria, mikä taitaa olla se keskeisin juttu Saksan biisissä. Tietysti jos mittapuuna on mahdollisimman halpa tyylittömyys, niin tässä on voittaja-ainesta.

Ihan oikein sanoit. Saksan poliitikot (osa), kuten minäkin,  vaativat tasoa näihin valtavan laajoihin kisoihin, jotka saavuttavat koko maailman. 

On niin paljon ala-arvoista näissäkin kisoissa. Se vähemmistö-juttu on onneksi nyt jäänyt taka-alalle. Moneen vuoteen en viitsinyt vaivautua edes finaalia katsomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme