Euroviisut 2026 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15181)
Onkohan Suomen esitystä harjoiteltu edes Suomessa äänimiksauksen osalta siten, että Lindan soitto kuuluu livenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, Atte Kaleva kehottaa Facebookissa ihmisiä äänestämään Israelia ulkomusiikillisista syistä:
"YLE ei petä. Nyt Israelia syytetään ”viisuhakkeroinnista”. Mitään tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut. Hakkerointi tarkoittaa tunkeutumista tietojärjestelmiin, eikä sellaisesta ole edes epäilyjä. Kansa on vain äänestänyt YLEn mielestä ”väärin”.
Mutta tarkastellaanpa mitä todella on tapahtunut:
Valtava joukko artisteja on näkyvästi vaatinut Israelin boikotointia.
Israelin viisuedustajaa on häiritty ja vihainen väkijoukko on protestoinut häpäisemällä juutalaisia muistomerkkejä ja synagogia.
Osa ”ammattituomareista” kieltäytyy edes sanomasta Israelin nimeä (puhutaan ”I-valtiosta”) ja on suoraan ilmoittanut ettei tule antamaan pisteitä Israelille.
YLEn selostaja huokasi suorassa lähetyksessä helpottuneena, että ”Euroviisut on pelastettu”, kun Israel ei voittanut.
Onkin perusteltua kysyä, mikä taho tätä epäasiallista vaalivaikuttamista oikeastaan harrastaa? Onko Euroviisut tosiaan tasapuolinen pelikenttä kaikille osallistujille, myös Israelille?
Vai olisiko käynyt niin, että kun kaikki hyökkäävät yhtä valtiota vastaan, niin sympatiat kääntyvät tuon valtion puolelle?
Erityisesti, kun tuo valtio on joutunut järkyttävän terrori-iskun kohteeksi ja on alueen ainoa demokratia, jossa samoin ainoana järjestetään joka vuosi avoimesti Pride-karnevaali. Luulisi senkin painavan jotain Euroviisuja seuraavassa yleisössä.
Ainakin minua tällainen koulukiusaaminen häiritsee, enkä halua antaa valtaa kiusaajille.
Sanotaan yhdessä EI rasistiselle antisemitismille ja äänestetään Israel voittoon tänä vuonna!"Atte Kaleva puhuu asiaa. Itse haluan äänestää Israelia mm siksi, jotta siellä kansalaiset tietäisivät, ettei suinkaan kaikki Eurooppalaiset vihaa eikä syytä heitä. Olen aina Israelin puolella. Juutalaiset ovat äärettömän pieni ja uhanalainen vähemmistö tässä maailmassa. Mitään "toisen posken kääntäjiä" heidän ei pidäkään olla, muutenhan hekin olisivat kuolleet sukupuuttoon jo ajat sitten.
"äärettömän pieni ja uhanalainen vähemmistö". Salli mun nauraa. Luuletko, että kaikki juutalaiset asuu Israelissa. Nehän pyörittää jenkkilääkin miten haluaa, kun niillä on siellä rahaa, millä mällätä. Ja moniin maihin ne on soluttautunut ja kiristää päättäjiä vakoilemillaan aineistoilla esimerkkinä Epstein. Näkeehän sen siitä, että ainoo joka uskaltaa sanoa totuuden Israelista on Espanjan pääministeri. Suomessa ollaan hyshys.
Tää meni ohi euroviisuista, mutta v-tuttaa tietämättömät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika viime tippaan jäi päätös liveviulusta, kun tänään oli viimeiset harjoitukset ennen kenraalia.
Tällä varmistetaan ettei voittoa tule.
Vähän alkaa tosiaan tuntua siltä, että joku muu halutaan taas voittajaksi. Sössitään vähän viulun kuuluvuutta siinä harjoituksessa, jossa raadit antaa äänensä.
Todistaa sen, että Liekinheittimen pääosassa ovat Linda ja viulu, Pete on mukana maskottina ja pakollisen lauluosuuden vetäjänä.
Menkää palettamaan jonnekkin muualle stana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika viime tippaan jäi päätös liveviulusta, kun tänään oli viimeiset harjoitukset ennen kenraalia.
Tällä varmistetaan ettei voittoa tule.
Vähän alkaa tosiaan tuntua siltä, että joku muu halutaan taas voittajaksi. Sössitään vähän viulun kuuluvuutta siinä harjoituksessa, jossa raadit antaa äänensä.
Niin jos nyt pos kotkut viisaita niin jättäisi "etuoikeuden" käyttämättä
Miten se juoksukohta tulee toimimaan? Eikö se ole outoa, jos siinä kohden livesoitto katkeaa ja viulu tuleekin yhtäkkiä eri volyymilla nauhalta? Enäähän esityksiin ei saa tehdä mitään suurempia muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Miten se juoksukohta tulee toimimaan? Eikö se ole outoa, jos siinä kohden livesoitto katkeaa ja viulu tuleekin yhtäkkiä eri volyymilla nauhalta? Enäähän esityksiin ei saa tehdä mitään suurempia muutoksia.
Se on vaan järjestelykysymys, sanoo Linda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se juoksukohta tulee toimimaan? Eikö se ole outoa, jos siinä kohden livesoitto katkeaa ja viulu tuleekin yhtäkkiä eri volyymilla nauhalta? Enäähän esityksiin ei saa tehdä mitään suurempia muutoksia.
Se on vaan järjestelykysymys, sanoo Linda.
Eli soittaa livenä juostessaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten se juoksukohta tulee toimimaan? Eikö se ole outoa, jos siinä kohden livesoitto katkeaa ja viulu tuleekin yhtäkkiä eri volyymilla nauhalta? Enäähän esityksiin ei saa tehdä mitään suurempia muutoksia.
Eli todennäköisesti Lindan soittaa vain jokusen osan livenä ja loput tulee nauhalta. Mikä diiva!
Jännitys vaan kasvaa, kun Suomen videota ei ole vieläkään julkaistu. Toivottavasti viivytyksellä tosiaan vaan halutaan kasvattaa jännitystä eikä se johdu tästä muutoksesta ja sen myötä epäonnistuneista harjoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Jännitys vaan kasvaa, kun Suomen videota ei ole vieläkään julkaistu. Toivottavasti viivytyksellä tosiaan vaan halutaan kasvattaa jännitystä eikä se johdu tästä muutoksesta ja sen myötä epäonnistuneista harjoituksista.
Suomen delegaatio siellä vahtii mitä julkaistaan ja mitä ei. Mitä luulette, mikä kohta sieltä näytetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännitys vaan kasvaa, kun Suomen videota ei ole vieläkään julkaistu. Toivottavasti viivytyksellä tosiaan vaan halutaan kasvattaa jännitystä eikä se johdu tästä muutoksesta ja sen myötä epäonnistuneista harjoituksista.
Suomen delegaatio siellä vahtii mitä julkaistaan ja mitä ei. Mitä luulette, mikä kohta sieltä näytetään?
Esityksessä on kyllä paljonkin upeita kohtia.
Onkohan esitystä sittenkin jo lauantaina harjoiteltu siten, että Linda soittaa livenä? Tuntuisi oudolta, että vasta tässä vaiheessa olisi tosiaan tehty noin merkittävä muutos.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan esitystä sittenkin jo lauantaina harjoiteltu siten, että Linda soittaa livenä? Tuntuisi oudolta, että vasta tässä vaiheessa olisi tosiaan tehty noin merkittävä muutos.
Linda on asettanut ehtoja, kovan kovaa vastaan.
Haluaako yleisö tosiaan noin kiihkeästi kuulla Lindan livesoittoa 😂
Nythän tässä on tietysti se hyvä puoli, että mikäli viulun äänentoistossa on jotain merkittäviä teknisiä ongelmia, niin ehkäpä Suomi saa esiintyä vielä uudelleen viimeisenä, kuten aiempien vastaavien tilanteiden sattuessa muiden maiden kohdalla on tehty. Aina parempi mahdollisuus erottua ja saada raatien jäsenet tai katsojat äänestämään, jos pääsee esiintymään kahdesti.
Julkaisisivat edes Michellen, Liekinheittimen ehtii katsoa aamullakin.
Tällä varmistetaan ettei voittoa tule.