Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4661)
Vierailija kirjoitti:
Mun korviin Portugalin biisi on lasten tuutulaulu ja esitys on korni. En ole vilkkuvaloje ystävä lainkaan, mutta niiden puuttuminen ei tee biisistä hyvää.
Ei kyllä vilkkuvalot ja pyrotkaan tee biisistä hyvää.
Luojan kiitos Pelkonen pisteilee. Pellemeininki Sykköä jo pelättiin.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, Atte Kaleva kehottaa Facebookissa ihmisiä äänestämään Israelia ulkomusiikillisista syistä:
"YLE ei petä. Nyt Israelia syytetään ”viisuhakkeroinnista”. Mitään tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut. Hakkerointi tarkoittaa tunkeutumista tietojärjestelmiin, eikä sellaisesta ole edes epäilyjä. Kansa on vain äänestänyt YLEn mielestä ”väärin”.
Mutta tarkastellaanpa mitä todella on tapahtunut:
Valtava joukko artisteja on näkyvästi vaatinut Israelin boikotointia.
Israelin viisuedustajaa on häiritty ja vihainen väkijoukko on protestoinut häpäisemällä juutalaisia muistomerkkejä ja synagogia.
Osa ”ammattituomareista” kieltäytyy edes sanomasta Israelin nimeä (puhutaan ”I-valtiosta”) ja on suoraan ilmoittanut ettei tule antamaan pisteitä Israelille.
YLEn selostaja huokasi suorassa lähetyksessä helpottuneena, että ”Euroviisut on pelastettu”, kun Israel ei voittanut.
Onkin perusteltua kysyä, mikä taho tätä epäasiallista vaalivaikuttamista oikeastaan harrastaa? Onko Euroviisut tosiaan tasapuolinen pelikenttä kaikille osallistujille, myös Israelille?
Vai olisiko käynyt niin, että kun kaikki hyökkäävät yhtä valtiota vastaan, niin sympatiat kääntyvät tuon valtion puolelle?
Erityisesti, kun tuo valtio on joutunut järkyttävän terrori-iskun kohteeksi ja on alueen ainoa demokratia, jossa samoin ainoana järjestetään joka vuosi avoimesti Pride-karnevaali. Luulisi senkin painavan jotain Euroviisuja seuraavassa yleisössä.
Ainakin minua tällainen koulukiusaaminen häiritsee, enkä halua antaa valtaa kiusaajille.
Sanotaan yhdessä EI rasistiselle antisemitismille ja äänestetään Israel voittoon tänä vuonna!"
Atte Kaleva puhuu asiaa. Itse haluan äänestää Israelia mm siksi, jotta siellä kansalaiset tietäisivät, ettei suinkaan kaikki Eurooppalaiset vihaa eikä syytä heitä. Olen aina Israelin puolella. Juutalaiset ovat äärettömän pieni ja uhanalainen vähemmistö tässä maailmassa. Mitään "toisen posken kääntäjiä" heidän ei pidäkään olla, muutenhan hekin olisivat kuolleet sukupuuttoon jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tänäöän klippiä Suomen harkoista?
Tahti on aika verkkainen, mutta toivotaan, että loputkin neljä julkaistaan vielä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, Atte Kaleva kehottaa Facebookissa ihmisiä äänestämään Israelia ulkomusiikillisista syistä:
"YLE ei petä. Nyt Israelia syytetään ”viisuhakkeroinnista”. Mitään tällaista ei kuitenkaan ole tapahtunut. Hakkerointi tarkoittaa tunkeutumista tietojärjestelmiin, eikä sellaisesta ole edes epäilyjä. Kansa on vain äänestänyt YLEn mielestä ”väärin”.
Israelin viisuedustajaa on häiritty ja vihainen väkijoukko on protestoinut häpäisemällä juutalaisia muistomerkkejä ja synagogia.
Osa ”ammattituomareista” kieltäytyy edes sanomasta Israelin nimeä (puhutaan ”I-valtiosta”) ja on suoraan ilmoittanut ettei tule antamaan pisteitä Israelille.
YLEn selostaja huokasi suorassa lähetyksessä helpottuneena, että ”Euroviisut on pelastettu”, kun Israel ei voittanut.
Onkin perusteltua kysyä, mikä taho tätä epäasiallista vaalivaikuttamista oikeastaan harrastaa? Onko Euroviisut tosiaan tasapuolinen pelikenttä kaikille osallistujille, myös Israelille?
Vai olisiko käynyt niin, että kun kaikki hyökkäävät yhtä valtiota vastaan, niin sympatiat kääntyvät tuon valtion puolelle?
Erityisesti, kun tuo valtio on joutunut järkyttävän terrori-iskun kohteeksi ja on alueen ainoa demokratia, jossa samoin ainoana järjestetään joka vuosi avoimesti Pride-karnevaali. Luulisi senkin painavan jotain Euroviisuja seuraavassa yleisössä.
Ainakin minua tällainen koulukiusaaminen häiritsee, enkä halua antaa valtaa kiusaajille.
Sanotaan yhdessä EI rasistiselle antisemitismille ja äänestetään Israel voittoon tänä vuonna!"Atte Kaleva puhuu asiaa. Itse haluan äänestää Israelia mm siksi, jotta siellä kansalaiset tietäisivät, ettei suinkaan kaikki Eurooppalaiset vihaa eikä syytä heitä. Olen aina Israelin puolella. Juutalaiset ovat äärettömän pieni ja uhanalainen vähemmistö tässä maailmassa. Mitään "toisen posken kääntäjiä" heidän ei pidäkään olla, muutenhan hekin olisivat kuolleet sukupuuttoon jo ajat sitten.
Ihan vain tiedoksi, että myös palestiinalaiset ovat pieni ja sorrettu vähemmistö. Itse asiassa heitä on vähemmän kuin juutalaisia. Eikä heilläkään siitä huolimatta ole oikeus yrittä pyyhkäistä toista kansaa sukupuuttoon. Kenelläkään ei ole sitä oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan yhdessä EI rasistiselle antisemitismille ja äänestetään Israel voittoon tänä vuonna!"Atte Kaleva puhuu asiaa. Itse haluan äänestää Israelia mm siksi, jotta siellä kansalaiset tietäisivät, ettei suinkaan kaikki Eurooppalaiset vihaa eikä syytä heitä. Olen aina Israelin puolella. Juutalaiset ovat äärettömän pieni ja uhanalainen vähemmistö tässä maailmassa. Mitään "toisen posken kääntäjiä" heidän ei pidäkään olla, muutenhan hekin olisivat kuolleet sukupuuttoon jo ajat sitten.
Ihan vain tiedoksi, että myös palestiinalaiset ovat pieni ja sorrettu vähemmistö. Itse asiassa heitä on vähemmän kuin juutalaisia. Eikä heilläkään siitä huolimatta ole oikeus yrittä pyyhkäistä toista kansaa sukupuuttoon. Kenelläkään ei ole sitä oikeutta.
Mitähän tekemistä tällä asialla on nimenomaan Euroviisujen kanssa? Ei mitään.
OMG. Linda sitten soittaa kuin soittaakin livenä.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä täti. Maailman kuuluisin viulunsoittaja.
Vierailija kirjoitti:
No ei soita p e r k e l e. Ei se niin tyh mä ole että riskaa kaiken tuolla tempulla.
Australia voittaa viisut koska linda soittaa livenä.
Nyt kun on nähnyt virallisista esityksistä pätkiä niin hyvältä näyttävät Malta, Portugali ja Kreikka. Portugali ehkä paras. Kauniisti laulettiin. Ei aina tarvi riehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei soita p e r k e l e. Ei se niin tyh mä ole että riskaa kaiken tuolla tempulla.
On se. Ainakin Ylen mukaan näin tapahtuu. Eukko sai tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaa livenä. Nähtäväksi jää, miten livesoitto äänentoistollisesti kokonaisuutena toimii.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on nähnyt virallisista esityksistä pätkiä niin hyvältä näyttävät Malta, Portugali ja Kreikka. Portugali ehkä paras. Kauniisti laulettiin. Ei aina tarvi riehua.
Malta?
Aika viime tippaan jäi päätös liveviulusta, kun tänään oli viimeiset harjoitukset ennen kenraalia.
Mitähän muut viulistit tykkäävät tästä Lindan erivapaudesta?
Se siitä voitosta sitten. Tarvise kuin jotain pientä mennä pieleen niin yleisö ei äänestä. Ensivuonna sutten Ateenassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika viime tippaan jäi päätös liveviulusta, kun tänään oli viimeiset harjoitukset ennen kenraalia.
Hän on niin lahjakas eikä tarvitse edes harjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muut viulistit tykkäävät tästä Lindan erivapaudesta?
Tuskinpa kukaan muu edes haluaa soittaa livenä, kun musiikin saa esittää taatusti täydellisenä nauhalta.
Kuohkea? Ainahan se on liimaantunut siihen otsalle ja silmille. Hikinen ja epäsiisti liimaletti, kuohkeaa nähnytkään. Osaatko sen maan kieltä, mitä ne oikeasti sanoivat?